Samsung Galaxy S II 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 106 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S II 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Samsung galaxy s2 gebruiker 27-08-2011

De Samsung galaxy s2 is echt een mooi toestel, werkt snel en heeft veel mogelijkheden. Alleen mijn toestel wordt warm als ik hem een tijdje achter elkaar gebruik, dat is best wel hinderlijk.
Verder heeft mijn scherm een blauw-groene tint. Maar dat wordt gecompenseerd door de vele mogelijkheden, de snelheid en de mooie foto's die hij maakt.

Peter Ranzijn 13-08-2011

Perfect toestel, had hiervoor een Iphone 4, maar deze is stukken sneller, zelfs het beeld is 10 keer mooier/scherper. Het enige wat tegenvalt is het batterijklepje, maar als de batterij erin zit hoef je er niet meer bij te komen. Echt een aanrader. Mensen die klagen over de batterij, die van de Iphone stelt helemaal niks voor. De batterij van de S2 voldoet uitstekend! Tevens genoeg apps te downloaden! ;)

gery53 12-08-2011

Had hiervoor de Galaxy S ook goed en mijn zoon hier heel erg blij mee gemaakt.

Nu dus de Galaxy S 11 .
Wederom een fantastisch toestel ,
de kleuren spatten van je scherm ,
geluid prima,
mogelijkheden ....wat kan je er eigenlijk niet mee ,
gebruiksgemak goed ,
vormgeving ..mooi toestel erg slank en elegant.
kort in mijn bezit ,maar verwacht evenals de galaxy s geen problemen .

Pieter988888889 08-08-2011

Samsung SII gekocht via webshop die hem goedkoper kon leveren als de provider zelf. Fijn ding, heeft alle mogelijkheden die een smartphone moet hebben.

Snelheid
Camera
Kleuren
Gewicht (licht)

Batterijduur
Sms-en etc. is irritant op een touchscreen voel liever de echte toetsen

AvdHF64 07-08-2011

Pluspunten:
- het swypen: wow!!
- beeldkwaliteit: super, haarscherp!
- licht en dun toestel
- lettertype wat aan te passen is, van zakelijk naar meer speels
- eenvoudige toetsvergrendeling
- volumeregelaar
- koppeling aan google account, welke bijna vereist is. (Maar is wel gratis waar apple met zijn iPhone geld voor vraagt.)
Minpunten:
Zelfde geluidsinstellingen voor berichten en oproepen. Dat vind ik echt een groot nadeel!
Ik had graag gezien, dat ik voor elk contactgroep -net als op mijn Nokia- een aparte toon had voor sms en bellen.

We gaan nu door met het ontdekken van deze telefoon.

Ik twijfelde over de iPhone of deze. Door rechtzaak van apple tegen Samsung heb ik voor deze gekozen en ben blij dat het deze geworden is. (Hoop dat Steve de rechtzaak tegen Samsung e.c. snel laat vallen. Kost hem klanten!)

Bianca2512 03-08-2011

Mijn vorige review kan verwijderd worden! Het toestel was namelijk niet goed. Nu heb ik wel een goed toestel in mijn bezit.
Pluspunten:
- het swypen: wow!!
- beeldkwaliteit: super, haarscherp!
- licht en dun toestel
- lettertype wat aan te passen is, van zakelijk naar meer speels
- eenvoudige toetsvergrendeling
- volumeregelaar
Minpunten:
- geluid (maar dat zal logisch zijn na jaren een walkmanphone van se)
- zelfde geluidsinstellingen voor berichten en oproepen. Dat vind ik echt een heeeeeel groot nadeel!
Ik had graag gezien, dat ik voor elk contact -net als op mijn Sony Ericssons- een aparte toon had voor sms en bellen.
- agenda die niet aan te passen is. Ik blijf hetzelfde item erop houden, omdat dat twee weken duurt. Da's irritant.
- radio doet het niet, maar daar een goeie app voor gedownload.

Ik twijfelde over de Iphone, Blackberry Torch of deze.
Ben blij dat het deze geworden is.

PieterWigboldus 03-08-2011

Heb deze telefoon nu een 2 maand, en de telefoon heeft zn voor en nadelen.

Vorodelen:
Er zit fantastische snelle hardware in, en draait op Android, heeft mooi groot helder scherm, en is lekker dun en licht.

nadelen:
Kan oververhit raken.
Als navigatie hield maar paar uur uit, zat toen pas halverwege duitsland, en ging naar Hongarije.
Het lijkt ene probleem te zijn combinatie wifi+opladen.
Update 2.3.4 van android schijnt het opgelost te zijn.

Nadeel is ook de Samsung schil (touchwiz noemen ze hem)
Draai nu nog versie 2.3.3 van android.
Doordat samsung de schil er in moet bouwen, duren updates erg lang
andere fabrikanten zoals htc doen dit ook, en zijn ook erg traag met updates (ook al zijn het belangrijke security issues)
Je moet een echte Google telefoon zoals de Nexus kopen om altijd up-to-date te zijn met updates!

RobertNMGN75 02-08-2011

Heb deze telefoon nu een kleine week in bezit. Was altijd een trouwe Nokia-aanhanger, maar ben helemaal om! Wat een ontzettend mooi toestel en wat een mogelijkheden. Het is even wennen als je een Nokia gewend bent. Dat Swypen werkt prima!
1 minpunt vind ik de geluidskwaliteit tijdens bellen..die valt wat tegen.

Heb wel een vraag:
Toen ik nog een Nokia had, kon je op ieder startscherm een andere foto plaatsen. Weet iemand hoe je dat op de Galaxy S2 doet? Of is dit niet mogelijk?

Chantalkieskeurig 01-08-2011

Fantastische samsung. Ik heb hem nu ongeveer 2 maand, en ben er super blij mee. er zitten zoveel mogelijkheden op zoals facebook, youtube en hyves enz.
en je kunt vele apps gratis downloaden.
De camera is super 8 megapixel nog nooit een toestel gehad die zulke duidelijke foto`s kan maken.
Het internet is ook super snel zoal op de web en wiffi.
zeker aan te raden deze samsung galaxy S2

Mackopat 30-07-2011

Sinds een week in het bezit van dit prachtige toestel. Deze Samsung heeft veel mogelijkheden en is zeer gebruiksvriendelijk. De simkaart en batterij erin en gelijk aan de slag. Wifi werkt goed waarmee ik gelijk tientallen apps heb geïnstalleerd. Appmarket van Android is iets minder aantrekkelijk dan de Apple App store maar zeker niet minder uitgebreid. Bij dit soort toestellen is een data abonnement een must vind ik. De batterij is natuurlijk zoals vele smartphones snel leeg, maar ik vind dat dit er bij hoort. Je kunt niet verwachten dat de batterij een week meegaat met zo´n toestel. Mensen die dit wel willen moeten de wifi, gps en alle dataverkeer uitzetten en alleen maar bellen en sms´en. Maar daarvoor koop je natuurlijk geen geavanceerde smartphone. Een laptop gaat ook niet een week mee op een accu dus aan de batterij stoor ik mij niet. De kleuren van het scherm zijn goed in te stellen naar smaak en het gebruik is soepeler dan de iphone 4 vind ik. Nu ik dit toestel heb, laat ik de iphone 4 een beetje opzij. Al met al een super toestel en zeker aan te raden...

Bianca2512 28-07-2011

Sinds vanmiddag in mijn bezit. Kan je vertellen.... Ben niet meteen enthousiast. Tuurlijk, het toestel ziet er fantastisch uit, maar.....
Het is mij een raadsel hoe ik muziek erop kan zetten.
Het is geheel niet duidelijk hoe ik apps kan downloaden, want dat doet 'ie gewoon niet!
Je kunt naar de Market: prima! Maar.... dan ga je downloaden, maar..... hij download 'm dus niet!!
Met NIETS!

Ook kan ik van mijn oude simkaart geen contacten overzetten op de telefoon, en is de telefoon geleverd zonder SDHC.

Kortom: nog even waardeloos. Hoop dat het heel snel zal veranderen!
Heb elders ook een aantal vragen gesteld, want het is toch lastig als je wilt whatsappen, dat het niet gedownload wordt.

Wordt vervolgd!

IIS 25-07-2011

Ik had veel meer verwacht van een telefoon in deze prijsklasse. Wat mij het meest stoort is de batterij die binnen no-time leeg is en het opladen duurt voor mijn gevoel te lang. Het toestel krijgt van mij niet meer dan een voldoende.

Verder vind ik de kleuren bij het afspelen van een video te onnatuurlijk.

De meeste applicaties die men kan downloaden kunnen mij niet boeien en maken voor mij deze telefoon niet interessanter.

Mensen met een prepaidkaart of zonder internet abonnement zou ik adviseren de automatische dataverbinding uit te schakelen, want bij de eerste keer inschakelen van de telefoon begint het ding volgens mij gelijk allerlei software te downloaden en is je beltegoed snel op. Beter is eerst misschien even de simkaart eruit te halen. Internet uitschakelen kan men door het kleine knopje rechts op de zijkant een paar seconden in te drukken en op het scherm internet dataverbinding uitschakelen aantikken. Beter is het om dan het één of ander te downloaden via de WIFI verbinding.

Kan ook niet enthousiast worden van de video's die deze telefoon maakt. Ze zijn niet slecht, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Vooral het inzoomen en de scherpte van de videobeelden die men heeft ingezoomd is bijna ondermaats.

Hiervoor had ik een simpele Samsung star en de foto's die ik daarmee maakte waren voor mijn gevoel beduidend beter van kwaliteit.

Al met al kan ik niet zeggen dat ik voor dik 550 euro een klasse toestel heb gekocht, ik zou dit toestel niet hebben gekocht met de ervaring van nu.

sillycious 22-07-2011

Van iPhone4 overgestapt naar de Samsung Galaxy S2.
Nog nooit eerder heb ik zo'n fijn en snel toestel gehad. Het beeld, de ongelooflijke snelheid, de stabiliteit, het geluid, alles is gewoon perfect.
Zelfs de accuduur is ver boven gemiddeld voor een toestel met zoveel specs en zo'n prachtig beeld.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de interface veel weg vind hebben van de iPhone, maar dat vind ik misschien ook wel weer zo fijn aan dit toestel met Android.

Samsung heeft met dit toestel een topper neergezet!

idamax 22-07-2011

Na lang wikken en wegen gekozen voor de Galaxy S2 met vodafone abonnement via belsimpel. Prima winkel mag wel gezegd worden. Als Nokia liefhebber met als laatste een Nokia E71, die na de laatste firmware geen nederlandse taal meer kon selecteren. Een wereld ging er voor mij open met deze smartphone, wat mij vooral op viel was de snelheid en het hele mooie scherm. De camera maakt hele mooie opname's, onvoorstelbaar hoe de hd kwaliteit is voor zo'n dun toestel. Mogelijkheden zijn zo uitgebreid dat het even wat studie vergt, hoewel heel veel handelingen een logische structuur hebben. Als verwant Google gebruiker vanaf het begin en na ervaringen met de ipad van Apple, erg enthousiast over Androi. Volgens mij het besturingssysteem van de toekomst, afwachten wat Windows hier tegen kan doen. Apple iphone zal nooit een optie worden zolang de concurrentie dit moois op de markt brengt.
Plus:

* accu
* uitsteken cameragedeelte

Bahazzie 19-07-2011

----------Update review 19-7-2011----------
dit volledige bericht is in het nederlands ingesproken. het leek me een aardige demonstratie van de samsung spraakherkenning. ik heb dit bericht in gesproken en naar mezelf gemaild. vervolgens de tekst nare kieskeurig gekopieerd

<einde spraakherkenning>

Nog steeds een ZEER tevreden gebruiker. Stabiel, snel groot scherm en toch licht. Tip: zorg ervoor dat je voor NL spraak het Samsung toetstenbord aanzet, met Swype toetsenbord herkent ie allen engels.

Bas

- Betrouwbare ontvangst netwerk
- Uitstekende standaard agenda
- Uitstekend scherm
- Prima geluid

Ik vraag me wel af of hij zo degelijk is als een Iphone, die ik vaak HARD heb laten kletteren. Zo licht en plat en zo'n eng dunne plastic achterkant, kan dat echt goed gaan? Ook zijn Android icons gewoon niet zo mooi (en groot) als de Iphone. Hoe moeilijk kan dan zijn zou je zeggen.

- Agenda synct betrouwbaar met Google
- Mail synct betrouwbaar met POP (prive) account
- Spraakherkenning in nederlands werkt ECHT!
- Zowel voor Google als de meegeleverde Navigatie!
- En ook NL spraak getest voor SMS berichten!
- Runkeeper synct prima mijn Iphone run historie
- FM radio werkt prima

Ik zal vast nog wel gebreken ontdekken, maar op dit moment: petje af voor Samsung. Snel, licht, haarscherp en betrouwbaar.

Bas

Griba 18-07-2011

Ik heb de telefoon gekocht bij Telfort en heb deze binnen enkele dagen ontvangen. Daarna heb ik hem opgeladen en aangezet. Tot zover ging het goed. Ik heb het toestel een keer uitgezet en kreeg hem niet meer aan. Alle toetsen geprobeerd maar niets hielp. Nu moet ik het toestel weer terug sturen naar Telfort maar ze zeggen dat dit wel twee weken kan duren voordat je meer weet!! Tot nog toe geen goede review dus.

Bob er 22-11-2011

Hoi,
Hoe is het afgelopen?

Bob

dirk217 18-07-2011

Ik heb de galaxy s2 nu een kleine 2 weken in mijn bezit en ik ben er helemaal lyrisch van. Ik had eerst een van de eerste Iphone's maar er gaat nu toch wel een wereld voor me open. Het was wel aardig wat uitzoekwerk en ik heb dagen gesurft op het web naar de goede apps maar nu draait alles prima. De apps zijn overigens prima te downloaden en te installeren van android market en eindelijk ben ik van dat vreselijke Itunes af. De navigatie werkt geweldig, zeker met layar waar je werkelijk allerlei info krijgt over alles wat je maar kunt bedenken als je je ergens bevindt. Het scherm is fantastisch en je kunt diverse film-formats afspelen waaronder divx en mpg. Met het relatief grote scherm kun je er prima films op bekijken als je bvb op reis bent. Er zijn nog talloze mogelijkheden op de smartphone en ik zal alles nog niet ontdekt hebben maar dat komt nog wel.
Een nadeel vind ik dat er ook nogal wat apps standaard opstaan die je nooit gebruikt en die kun je niet zomaar weghalen. Je moet daarvoor eerst de telefoon '' rooten'' maar dat zie ik nog even niet zitten al zal ik dat in de toekomst wel proberen. Ik heb ook nog geen goede app kunnen vinden om te video chatten maar het schijnt dat Samsung deze zomer met een app komt hiervoor of anders oovoo.
Kortom, ik ben werkelijk onder de indruk van deze telefoon en uitermate tevreden.

t henderiks 16-07-2011

heb de galaxy s 2 nu een maandje in mijn bezit en moet zeggen echt een super gsm kwaliteit van de foto's is super alles werkt heel snel,met spraak werkt goed en makkelijk voor het bellen en zoeken op internet je spreekt het in en zoekt vanzelf ,geluid voor de telefoon vind ik zeker goed ,vind het jammer dat je gps alleen via internet kan gebruiken maar er bestaat een ander programma dat je op je gsm kan zetten daarvoor ,al bij al een sper goede gsm zeker een aanrader !!!!!

menijhuis 13-07-2011

Super telefoon. Werkt zoals het hoort en voldoet aan mijn eisen. Het contact leggen met pc werkt goed nadat ik dit via firefox deed. Hoop er heel lang plezier van te kunnen hebben

chiwes 13-07-2011

een uitstekend toestel met ongekende mogelijkheden. mijn vrienden met ifoon's zijn jaloers. wat betreft de tekortkomingen: het trainen van de batterij, zoals dat staat op het forum werkt echt!! mijn batterij gaat bijna 2x langer mee. en het probleem van de gemiste signalen van bellen,berichten email ed: Noled downloaden en installeren. daar kun je voor alle programma's waar je berichten van op je display wilt ontvangen een optie aanvinken!

luckieluc 29-12-2011

Hoe kun je de accu dan trainen?

Southcorner 11-07-2011

Het meeste is hier al gezegd. Het is een goed toestel; werkt lekker vlot, loopt niet vast, beeldscherm mooi. Over het algemeen een zeer doordacht apparaat.

Ik ben echter ook al enkele bugs en tekortkomingen tegengekomen. (1) Toestel kan soms loeiheet worden als je Bluetooth naar je radio van de auto streamt. Ook bij opladen kan ie wel eens zeer heet worden. (2) Batterijduur is onbetrouwbaar. De ene keer doe je er 1,5 dag mee, de andere slechts een halve dag, terwijl je niet iets wezenlijks anderd doet. (3) E-mail (Hotmail) stuurt bij beantwoorden / doorsturen van mail niet de body van de mail door en laat bijlagen achterwege. Probleem is ook al op fora gesignaleerd, lijkt niet echt een oplossing voor. Dat moet toch gewoon werken zou je zeggen, want werkte wel goed op mijn oude Nokia E75.

Zelf toevoegen van beltonen en bericht-tonen is mogelijk, maar moet je op een heel vreemde manier doen (zoek op internet, en dan vind je het wel)

Wat de telefoon verder mist is een signaleringslampje voor een gemiste oproep of bericht. Dat had er gewoon op moeten zitten. Zoiets mis je meer dan je denkt. Nu moet je toch elke keer de telefoon oppakken om te bekijken of je een oproep gemist hebt.

Verder prima toestel, met toch wel wat jammere puntjes.

Palantie 11-07-2011

Ben na een gecrashte laptop voor Samsungs G S II gegaan, na flink winkels in en uit te zijn gegaan.
Hij bevalt me prima, en kan bijna alles wat ik ook met m'n laptop kon. Tevreden , boven m'n verwachtingen deze aankoop.
2 Dingen kan ik er nog niet mee, maar men(!) zegd dat er aan wordt gewerkt, n.l. bij Skype geen video shatten, en sites van radiozenders (Apintie, Rapar,Radioplein.nl; ed) ,met radio uitzendingen kan ik ook (nog)niet openen. Of moet ik een of andere appl. binnen halen?

adrianus1945 10-07-2011

de geluids kwalitijd is onder de maat de beltoon is luid maar voor berichten hoor je niet hoort zo zegt men bij vodafone staat vol aan nu waardeloos mogenlijkheden genoeg veel in het engels heb ik niks aan email werkt niet goed je moet een g mail adres aan maken om het toestel goed te laten werken bv google maps ik zit bij upc en niemand krijg het voorelkaar om mijn email naar upc te laten gaan en komt hij daar gooi hij hen na een uur er uit en ben je hem kwijd omdat hij niet op de pc komt

corneblom 09-07-2011

Geweldig toestel! voor mij nooit meer symbian. Had nokia n8 maar is niks vergeleken bij samsung's android. Veel sneller duidelijker en niet dat continu bevestiggen wat nokia heeft of je wel echt die pagina wil bezoeken.

vrhom90 08-07-2011

Het feit dat de Galaxy S2 in alle testen als beste naar voren komt heeft die overduidelijk bewezen.
Geluids- en beeldkwaliteit zijn uitstekend!De 8 MP camera geeft een realistisch resultaat en minder overbelicht zoals bij sommige concurenten.
Mogelijkheden te over ben nog niets tegengekomen wat ik eraan mis of overbodig vind.
Degelijkheid wordt misschien een beetje onderschat door de dunne plastic onderkant. Een goede S2 case/cover valt op dit moment alleen nog maar op internet te kopen.
Qua gebruiksgemak is het een kwestie van geduld en gewenning met Samsung Kies, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden zoals MyPhoneExplorer wat prima werkt om data van je oude telefoon over te zetten.
Als laatste de accu, deze gaat zonder actief internetten en gamen zo'n 36 uur mee en bij actief gebruik een hele dag.