Huawei Mate 20 Pro

Bekijk 4 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 412 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Mate 20 Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Cees 13-11-2018

Zeer mooie telefoon, groot scherm en zeer snel.

Was in het bezit van de Huawei mate 10 pro en was daar zeer blij mee. Mocht verlengen. Daarom nu overgestapt op de Huawei mate 20 pro Twilight. Absolute top telefoon met erg veel mogelijkheden.

Pluspunten

• groot en heel mooi scherm
  • veel mogelijkheden
  • snel
  • maakt mooie fotoos
  • gezichtsherkenning werkt snel

Minpunten

• nog niet ontdekt

Johnny 13-11-2018

Mooi scherp groot scherm

Overgestapt van ios naar Android en het was even wennen maar met zo'n mobiel is dat zeker de moeite waard.

Pluspunten

• Snel
  • Groot scherm
  • Snel laden
  • Dolby Atmos
  • Makkelijk installeren

Kelvin Etwi 12-11-2018

Complete telefoon

Ik heb de Mate 20 pro gekocht om de mogelijkheden van de camera. Ook is de Huawei mij aangeraden als de makkelijkste telefoon om te nemen na de Iphone. Wel een beetje groot

Pluspunten

• design
  • scherm

Minpunten

• overdreven AI tijdens het filmen
  • net te groot (persoonlijk)

robbert 12-11-2018

foto's zijn echt heel goed

Gekozen omdat ik een ip86 toestel moet hebben,met een goede kamera.
Tevens minimaal android 8 erop. Dit toestel werkt op 9

Pluspunten

• lange levens duur baterij
  • erg goede kamera
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• andere oplaad stekker
  • voor mij wennen aan andere menu stuctuur

zalim 12-11-2018

huawei mate 20 pro

geweldige smartphone.
de mate 20 pro heeft een mooie scherm kwaliteit en een goed formaat. een snelle mobiel met veel functies. camera is ook zeker een uitblinker met AI en groothoeklens.

als je de vele functies, AI, camera etc. die deze smartphone heeft optimaal kan gebruiken. raad ik hem zeker aan.

Pluspunten

• mooie scherm + kwaliteit
  • camera
  • functies en applicaties
  • snelle handelingen + functies

Minpunten

• geen protectglass op mobiel./apart kopen optioneel

Frans Reijnier 12-11-2018

Beste aanschaf tot nu toe!

Een zeer snelle telefoon die fenomenale foto's maakt, sensoren detecteren het te fotograferen object en in de macro stand zijn de fotos super scherp

Pluspunten

• Batterijduur
  • Camera
  • Snelheid
  • Bediendingsgemak

Chalak 12-11-2018

perfect toestel met perfect afgewerkte randen

Huawei is nog zeker zoekend naar zijn identiteit tussen apple en samsung. Maar met de huawei mate 20 pro hebben ze het beste van beide gemaakt. Best werkende elementen van samsung en de gebruiks gemak van apple. Daarbij een wide angle lens die prachtige foto's maakt. Er is voor mij weten geen beter camera op een telefoon toeatel momenteel verkrijgbaar.
En een batterij die bij mij makkelijk anderhalf tot twee dagen mee gaat.

Pluspunten

• Curved oled scherm
  • Camera
  • Fingerscanner in scherm
  • Gebruiksgemak
  • Batterij 4200mha!!

Minpunten

• Speaker

Marieke 12-11-2018

Zeer goede accuduur

Altijd een grote apple fan geweest. Maar werd beetje gek van de korte batterijduur. Toen zag ik deze voorbij komen en alles sprak me aan. De camera, scherm en uiteraard de accu. Ik maak erg veel foto's. (heb er al iets meer dan 100 gemaakt in een week tijd). Ook mag ik graag surfen en spelletjes doen. Alles werkt goed. De gezichtsherkening is erg snel. Ik zou dit product zeker weten aanraden.

Pluspunten

• Accuduur
  • Camera
  • Groot scherm
  • Gezichtsherkening

Daan 12-11-2018

Scherp scherm, fantastische camera!

Ik heb voor deze telefoon gekozen om dat ik na een iPhone en een Samsung eens wat anders wilde. Op deze huawei gestuit en ben erg tevreden! Hij doet niet onder voor die 2 merken en hoort zeker in de top 3 thuis! Camera is super scherp met vele functies. Scherm is prachtig! Hij is super snel en heeft een erg mooi design! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Camera
  • Scherpte schern
  • Lange accu duur

Minpunten

• Hij is wat groter en dat is even wennen

Lijfrock 12-11-2018

Voordeel dualsim en super camera

Door mijn werkzaamheden als klusser maak ik veel foto's en camera's van Huawei zijn de beste. Heb al heel veel ervaring met Huawei. Top foto's. Ook het feit dat er dualsim is, kan ik prive en zakelijk goed combineren. Mate

Pluspunten

• Camera
  • Dualsim

Minpunten

• Geen hoes

JPF 12-11-2018

Waanzinnige Apple en Samsung killer, goedkoper en veel beter

Al jaren een trouwe Huawei-fan, maar dit toestel, en ook de P20 pro, slaat alles:

Dun, mooi, superieur groot scherm met ongelooflijk contrast en helderheid, sneller dan snel en een camera om je vingers bij af te likken.
Razendsnelle gezicht-scanner, ook in donker, en een hele handzame vinger-scan.
Had ik al gezegd dat je bij deze telefoon niet met een acculader hoeft te zeulen? De accu gaat probleemloos een dag mee en bij normaal gebruik zelfs twee !
Niet lomp en zwaar, niet hoekig maar glad en rond, past perfect in de broekzak.
De mooiste foto´s en kleuren. Scherper dan scherp.

En eindelijk weer een toestel waar een snelle Huawei SD kaart in past. En niet zoals de critici beweren "zal wel erg duur zijn". Nee, gewoon voor slechts 39.- euro, 128 GB extra toevoegen.

Kopen, deze Mate 20 Pro ! Vergeet iPhone X en Samsung S9...

Pluspunten

• Levensduur accu ongekend
  • Prachtig helder scherm onder alle omstandigheden
  • Vormgeving super rond en glad
  • Toestel uiterlijk kleurenkeuze
  • Beste camera ooit !

Minpunten

• Beetje slippery zonder silicone hoesje

JCR 12-11-2018

Goede accu

Onwijs mooie en snelle telefoon met daarbij een goede accu en lader. Daar tegenover staat dan wel een hoge prijs maar zeker de kosten waard.

Pluspunten

• Accu
  • Groot scherm
  • Snelle lader
  • Usb c - 3,5 jack bijgeleverd

Minpunten

• Geen 3,5 jack

Janssen 12-11-2018

De huawei mate 20 pro is super goed vanwegen de accu duur!!

Ben altijd een Samsung gebruiker geweest en dit is de eerste X een huawei maar het bevalt me super. Zeer goede kwaliteit scherm, accu en camera. Niet al te groot toestel. Dus past makkelijk in je broekzak

Pluspunten

• Accu
  • Scherm
  • Camera

Sadik chouirid 12-11-2018

Grote beeldscherm is super en accu duur dik 2 dagen

Ik heb altijd huawei gehad zeer tevreden en vooral de nieuwe huawei mate 20 pro is super toestel en ligt goed in de handen

Pluspunten

• Grote beeldscherm
  • Lange accu duur

Minpunten

• Nog niet ontdek

Hans Stoffers 12-11-2018

Kracht patser met een slimme kop!

Smart Phone? nee, dit is Next level!
een telefoon die zo krachtig is om alles aan te kunnen, uithouding vermogen om dagen door te gaan. Een camera die jou gaat leren hoe je foto's moet maken, en alles doen op zo'n hoge snelheid zonder ooit moe te worden. Dames en Heren zoek niet veder dit is de TOP!

Pluspunten

• Accu duur
  • Camera kwaliteit
  • Snelheid

Timpert 12-11-2018

geweldige batterij

Van Iphone de stap gewaagd naar de Huawei twilight. Wat een geweldig scherm en ook die batterij is ongelovelijk 4200mh zoiets, dubbele van de iphone 8!! 3 dagen met normaal gebruikt is goed te halen. Zeker ook fijn dat de batterij het in de toekomst dan ook nog makkelijk een dag volhoud. Toen ik las dat je met deze telefoon andere telefoons kan opladen was ik verkocht. Hoe empathisch kan je telefoon zijn! ;) Heb hem nu 10 dagen en pas 4 x hoeven op te laden. 35 minuten laden en er zit weer 70% in! Makkelijk om je oude telefoon via Huawei app over te zetten. De camera is ook top! Aanrader!

Pluspunten

• batterij
  • scherm
  • laadtijd
  • camera
  • zeer snel

Minpunten

• wennen van Iphone naar Huawei

Tijn 12-11-2018

Super accuduur

Top telefoon. Altijd Samsung gehad. Lang getwijfeld en toch over gegaan op de Huawei mate20 pro echt een top telefoon. Snel, handig en natuurlijk een super camera. Accu is ook top gaat lekker lang mee. En de grootte valt ook reuze mee.

Pluspunten

• Accu
  • Camera
  • Scherm
  • Software
  • Snel

Minpunten

• Eerder over moeten stappen

Damien 12-11-2018

Spat zuiver scherm.

Na jarenlang iPhone te hebben gehad was ik helemaal dol van de nieuwe iPhone xs. Echter waren er een aantal zaken waar ik tegen op keek. De prijs. Had echt geen zin om ruim €200,- bij te betalen op de toch al hoge abonnement kosten. No way. De camera. De Aziaten hebben toch betere camera's, zoals Samsung. Toevallig las ik iets over opkomst Huawei en ben me er in gaan verdiepen. Ik las iets over pro30 maar die komt volgend jaar pas. Al surfend kwam ik terecht bij mate 20 pro. Wait wut? Allerhoogste dpi? Qhd oled scherm? Allernieuwste chip? 3? Camera's achterzijde met 40 20 en 8 megapixel? Front 24 megapixel? Wait, wut? Dat zijn wel de dingen die ik zoek in een nieuwe smartphone. Goeie film. Mooie foto's. Prachtig, ja echt prachtig scherm. Snel. Oh wacht. Mega batterij met supercharger zodat ik makkelijk een dag door kom? Da F. En goedkoper.. 🤔 Sorry iPhone, ik stap over. Ik heb de kleur twilight genomen. Collega moest ik even de mondhoeken schoonmaken want kwijl lag zowat op tafel. Zeer tevreden er mee. Was, is wel weer wennen met Android. Zijn er geen minpunten? Jawel. Hij voelt fragiel aan door het glas design echt scary. Als hij valt is hij goed beschadigd. Ik heb daarom de allerbeste beschermingshoesje gekocht. UAG monarch. Helaas staat hij al bijna 2 weken in pre order. Ik loop dus met dubbele sok om de telefoon heen. Extreem voorzichtig te hand nemen dus. Maar prachtige foto's en video's, ook in het donker. Er zit ook AI in. Helemaal bij de tijd. Jup. Zeer happy zeker aanrader maar haal er in aub een knappe hoes bij.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Mooie foto's in elke omstandigheid
  • Mooie video's s.
  • Spat zuiver scherm
  • Scherm niet te breed

Minpunten

• Zonder hoes voelt fragiel aan
  • In screen vinger ID werkt niet altijd even goed.
  • Maar de face herkenning doet het zeer goed

GeeJee 12-11-2018

De Mate 20 Pro is een echte 'Mate'!

De Mate 20 Pro is een echte 'Mate': Er zijn als tie nodig is. En hoe! Het is een zeer gebruiksvriendelijk toestel, snel, prettig in de hand liggend, ideaal qua indeling en gebruiksgemak. Tis een klasse-product. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Grootte
  • Scherpte
  • Snelheid
  • Foto's en Video.....wauwwww...

Johan 12-11-2018

Huawei Mate 20 Pro review

Features
Deze telefoon zit boordevol features, veel meer dan de concurrentie op dit moment biedt. Enige features die missen t.o.v. (een deel van) de concurrentie zijn de s-pen en de 3,5mm aansluiting.

Batterij
Zoek je een telefoon met een lange accuduur? Zoek dan niet langer, je hebt hem gevonden! Ik eindig mijn dag soms zelfs met meer dan 75% batterij over, dat is me met geen andere telefoon gelukt. Ik twijfel er niet aan, deze telefoon houdt het ook de hele dag vol als je dag erg lang is en je een poweruser bent.

Camera
De camera van deze telefoon is een beetje een mixed bag. Aan de ene kant kun je met dit toestel geweldige foto's schieten en ook de wide-angle lens voegt echt wat toe. Aan de andere kant vind ik de videokwaliteit niet geweldig en ben ik niet te spreken over de camera interface. Ik kom van een Pixel 2 en de Mate 20 Pro voelt ondanks de extra functies toch als een stap terug. De camera op mijn Pixel 2 voelt veel sneller aan en werkt stukken makkelijker (gewoon schieten en je kunt erop vertrouwen dat de foto goed is). Bij de Mate 20 Pro heb ik toch het idee dat ik eerst de goede stand moet kiezen om een goede foto te schieten, daarnaast voelt de app gewoon niet zo 'snappy' aan als op de Pixel 2.

User Interface
Over de User Interface kan ik kort zijn, gewoon ruk. Zoals hierboven te lezen is kom ik van een Pixel 2, mijn laatste telefoon zonder vanilla Android was de Note 3. Ik had het idee dat de UI van overige toestellen inmiddels veel beter zou zijn. Huawei bewijst met EMUI het tegendeel. Het toestel is uiteraard gewoon te gebruiken maar het zijn de kleine dingetjes waaraan ik me erger, een kleine greep uit de ergernissen:

Always on display toont alleen de tijd en batterij status. Waarom geen notificatie iconen? Dat was de reden (samen met Now Listening) om AOD te gebruiken op m'n Pixel. AOD voegt op deze telefoon helemaal niets toe

HiSearch, zodra je op het homescreen ergens naar beneden swipet opent HiSearch. Omlaag trekken van de notificatiebalk mislukt hierdoor 40% van de tijd
Gesture navigatie werkt gebrekkig, na aantal uur weer uitgezet omdat het vegen van de zijkant (terug) meer dan de helft van de tijd mislukt

Volume beheer is wat vreemd. Ik ben al sinds jaar en dag gewend dat de volumeknop het belvolume regelt tenzij je media afspeelt, de volumeknop beheert op de Mate 20 altijd het mediavolume

Kwetsbaar schermglas
Huawei past op de Mate 20 Pro gebogen schermranden à la Samsung toe. Een hoesje beschermt de schermranden hierdoor minder goed waardoor het scherm erg kwetsbaar blijft. Gaat het scherm éénmaal kapot dan is de reparatie duurder dan gemiddeld door de gebogen schermranden.

Issues met groene waas
Ik zie veel berichten dat dit toestel problemen heeft met een groene waas langs de schermranden bij weergave van een donker beeld op lage schermhelderheid. Ik heb het op mijn toestel nog niet opgemerkt, echter wel een belangrijk minpunt gezien het een veelvoorkomend probleem lijkt te zijn.

Pluspunten

• Features
  • Batterij
  • Camera

Minpunten

• Camera
  • User Interface
  • Kwetsbaar schermglas
  • Groene waas op sommige schermen

Harmannus 12-11-2018

Mijn favoriet: Huawei Mate 20 Pro :-)

Gebruik al aantal jaren de Huawei Mate serie en de Mate 20 Pro is bijzonder in elk opzicht. Vormgeving, beeldscherm, gebruiksgemak, camera en accu zijn geweldig. Ik kan geen minpunten bedenken.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Beeldscherm
  • Gebruiksgemak
  • Camera
  • Accu

M. van Lieshout 12-11-2018

Beste smartphone op de markt momenteel!

Huawei heeft met de mate 20 pro alle verwachtingen overtroffen. Snelste smartphone, grootste accuduur, geweldig mooi en helder display. Fijn dat Huawei nu ook heeft besloten om het toestel een IP68 certificering te geven waardoor vocht geen issue meer is. Natuurlijk de camera niet te vergeten. Ik heb nog nooit zo'n goede camera op een smartphone gehad. Ik heb zelfs mijn Note 9 ingeleverd, zodat ik dit toestel kon kopen. Als laatst vind ik de prijs ook het beste als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding. 10/10!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Geweldige camera
  • Inscreen fingerprintsensor
  • Geweldig display
  • Reversed wireless charging

stanekzai 12-11-2018

goede accu deur

huawei mate 20 pro beste mobiele telefoon van dit moment 2018 Prachtig full-screen design en de notch is gedeeltelijk uit te schakelen. Snelle processor uit de eigen stal van Huawei.

Pluspunten

• De accu kan zonder problemen 2 dagen

Ron 12-11-2018

Zeer snel werkende telefoon

Deze telefoon voldoet erg goed aan mijn verwachtingen en is stukken sneller dan mijn vorige telefoon die ik na 2 jaar vervangen heb voor dit prachtige toestel. De foto's die ik er mee gemaakt heb, doen niet onder in scherpte en diepte, als van mijn spiegelreflexcamera. Vooral omdat deze telefoon ook handmatig is in te stellen voor het maken van echt goede foto's. De bediening is erg overzichtelijk en het toestel bied een duidelijke bedieningstuctuur. De hoge processorsnelheid werpt zijn vruchten af bij gebruik van hoogwaardige spellen en 3d films. Ben zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• Camera kwaliteiten
  • Lange accu duur
  • Mooie vormgeving
  • Zeer snelle processor
  • Ruime opslagcapaciteit

Minpunten

• Prijs
  • Type opslag kaartje

Nordin B 12-11-2018

De telefoon die alles kan

Sceptisch maar vol hoop heb ik de huawei mate 20 pro aangeschaft. De beschrijving van de verschillende kenmerken, kwaliteiten en specificaties zorgde ervoor dat mijn verwachtingspatroon erg hoog was. Na 24 uur met mijn mate 20 pro doorgebracht te hebben kan ik niet anders zeggen dat de huawei alles doet en meer!

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijk interface
  • Snelle processor
  • Super camera
  • Mooi en elegant disigne