Sony Xperia XZ Premium zwart / 64 GB - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 95 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Mounaim 17-06-2017 Product paar dagen in bezit

Luxe juweel van een smartphone met een geweldige camera

Sinds de Sony W900i, is dit mijn eerste Sony smartphone. Overgestapt van de concurrent, is het eerste wat mij meteen op valt: Het scherm.

Prachtig! Vanuit alle hoeken ziet het scherm er geweldig uit. Super scherp. Alle kleuren zien er goed uit. De 4K scherm doet echt zijn werk om alles zo gedetailleerd mogelijk te laten zien, maar wat toch het topje van de ijsberg vormt is de HDR. Het scherm is onwijs helder en duidelijk. De telefoon zelf voelt voor mij wat groot aan, sinds ik de overstap gemaakt hebt van een 5 inch telefoon naar deze 5.5 inch juweel. Hier zal ik dus nog even aan moeten wennen, maar ik krijg er wel een grotere en scherpere scherm voor terug.

Hetgene waar ik mij ook mee heb kunnen vermaken, is: de camera.

Ik ben geen fotograaf en doe het ook niet als hobby, maar om zo een top camera in je zak te hebben is echt iets wat iedereen kan gebruiken. De foto's die ik ermee maak, zien er geweldig uit. Ook heb ik uitgebreid de slowmotion-functie tijdens het filmen getest en het verbaaste mij echt hoe stabiel het beeld is.

Verder ziet de telefoon er geweldig uit. De afwerking van deze is echt van extreem hoog niveau.

Pluspunten

• Scherm, mooie kleuren/contrast!
  • Snel. Maar dan ook echt supersnel!
  • Geweldige camera!
  • Afwerking van de telefoon!
  • 3,5 mm jack voor de oordopjes!!!!

Minpunten

• 14GB voor het systeem/android zelf...
  • Veel bloatware preinstalled, helaas.
  • Vlekken zijn goed zichtbaar.

Johannes77 23-06-2017 Product paar weken in bezit

De beste telefoon van het moment

Disclaimer: Dit toestel heb ik nu twee weken, ondanks dat ik mijn best gedaan heb zullen er nog dingen naar boven moeten komen! Als je makkelijk alle foto's wilt zien, is het handig om mijn review op tweakers.net te bekijken(daar werken de kopjes als navigatie naar dat onderdeel: https://tweakers.net/productreview/162529/sony-xperia-xz-premium-zwart.html
Inhoudsopgave:

Beeld
Geluid
Batterijtechniek
Accuduur
Als jullie nog vragen hebben qua review, stel ze gerust!
Extra foto's
Inleiding

Na een lange tijd dat ik met volledige tevredenheid gebruik gemaakt had van mijn Xperia Z2, was het wel tijd voor een nieuwe telefoon nadat mijn scherm gebroken werd.
Ik heb wel een voorkeur voor Sony gehad, vanwege de camera en lichte skin die gebruikt wordt. Vandaar uit is nog niet alles gezegd, de meeste telefoons gebruiken Sony camerasensoren, en heeft elke fabrikant met enkel een goede lens en software al foto's van een hoog niveau.
Samsung zou een optie voor me zijn als de schermen niet zo snel kapot gingen of inbranden, die ervaring had ik zelf met een Galaxy S6 Plus. Daarnaast is de interface van Android zo aangepast dat ik er onpasselijk van word. LG heeft gekozen om de G6 met de SoC (SD 821) van vorig jaar uit te rusten. De Google Pixel XL heeft ook de SoC van vorig jaar, maar heeft wel een fijne (vanilla) interface van Android. De foto's schijnen alleen minder te zijn. OnePlus zou ook een optie zijn, SoC van dit jaar, camera hebben ze afgelopen jaren al op orde. Nadeel is dat er een oledscherm in zit, en het inbranden vermoedelijk ook zal gebeuren.
Nu werd begin maart de Xperia XZ Premium aangekondigd, en met de specs die gedeeld werden was ik wel heel erg geïnteresseerd. 4K is zeker niet een reden voor mij om de telefoon aan te schaffen, HDR10 des te meer. Daarnaast worden de high-end modellen van Sony best redelijk qua software ondersteund, voor Android gezien en kwam er een hele goede preorder deal, namelijk de Sony MDR-100ABN die je er gratis bij krijgt.
Unboxing

Dan mocht ik hem vandaag (2-6-2017) als een van de eerste kopers ophalen! Ik had de telefoon op 1 mei besteld bij mobiel.nl, en daarmee mocht ik me dus als eerste melden :) . Dan de eerste indruk, dan moet ik toch wel heel eerlijk zijn, en dat is een beetje jammer. Als je vaker een nieuwe Sony hebt geopend, dan komt het wel allemaal heel bekend voor, maar het Premium ontbreekt een beetje aan de verpakking.https://tweakers.net/ext/f/TnExWt0x6tvO54aqdy6OQjUY/full.jpg
Gelukkig hoef ik niet met de doos rond te blijven lopen, en is het misschien wel beter dat al het geld richting de telefoon gaat. In ieder geval een filmpje van de unboxing

Eerste indrukken

Deze telefoon is serieus snel, maar daarover later meer. Voor ik de eerste testen kon gaan doen, moet ik eerst mijn apps installeren. Nu even een waarschuwing. 64 GB is echt heel veel, maar het gaat heel erg hard als er 14 GB voor systeem gereserveerd staan. Daarnaast kan eindelijk de folie van de telefoon af. Het glas rondom waarmee hij werd aangekondigd, is niet geheel rondom, maar zijn vier segmenten, voorkant, achterkant en beide zijkanten. Ik had al mijn twijfels over de haalbaarheid van een constructie rondom vanwege haalbaarheid en degelijkheid, maar het is op deze manier toch heel goed uitgevoerd.https://tweakers.net/ext/f/0xjbxmryY5eTT0RLjhR2JjSZ/full.jpg
De hoeken aan boven en achterkant zijn in een hoek gefreesd en ogen heel mooi. https://tweakers.net/ext/f/EE8aE9b5qkIOs8HDfcdqMI6R/full.jpg
Vormgeving

Sinds Sony met de Z serie kwam, waren het vrij strak vormgegeven toestellen die wel of niet in de smaak vielen, omdat ze niet altijd fijn in de hand konden liggen. Zelf had ik daar niet al te veel last van, maar het ontwerp is wel in de jaren flink aangepast. De lange zijdes zijn nu volledig rond, en aan de boven en onderzijde zijn gefreesd. Aan de rechterzijde zitten de van boven naar beneden de volumerocker, de aan/uitknop met vingerafdruklezer en helemaal onderaan de cameraknop. Aan de linkerzijde zie je alleen het klepje wat de SIMtray en geheugenkaarthouder verbergt. Aan de bovenkant een enorme luxe, namelijk een 3,5 mm audiojack, en een microfoon. De onderzijde herbergt een USB-C connector om te laden en data over te brengen en een microfoon. Aan de achterzijde is de hoofdcamera (19 MP), met naar de middellijn de hybride autofocus sensoren en flitser. Iets onder het midden van de achterkant is de plek waar de NFC sensor zit. Aan de voorzijde zit natuurlijk het scherm met aan de boven en onderzijde een speaker. Links van de bovenste speaker zit de frontcamera (13 MP) en rechts van die speaker zit de nabijheidsensor.
Software

Dan een belangrijk gedeelte van een telefoon is natuurlijk de software, en dat is mijns inziens traditioneel een van de pluspunten van Sony. Bij deze telefoon is het niet anders, en is de interface van Android zo min mogelijk aangepast.
Daarnaast geeft Sony de mogelijkheid om met thema's je telefoon op te fleuren, zoals ik gedaan heb, maar qua techniek wordt er gelukkig niets aangepast. Ik heb hier gekozen voor een betaalde thema van Sony zelf, namelijk Bay Harbor, wat ik een hele mooie vind.
Daarnaast, met het grootte van het scherm is het mogelijk om de grid van de apps op het startscherm aan te passen, ik heb op 5 bij 5 gezet, maar je kan zelfs kiezen voor 3 bij vier.
Bloatware

Er is een heikel punt van alle Xperia's van afgelopen 5 jaar, en dat is bloatware. Ongevraagde software die er tegen betaling, door Sony er op gezet wordt, en op een toestel van rond de 150 Euro kan ik het best begrijpen. Met 5 Euro opbrengst van de telefoon voor Sony zelf geeft het hun de mogelijkheid om een beter scherm in een telefoon te installeren, een betere camera of een grotere opslag. Als ik keihard 749 Euro afreken bij Mobiel.nl, dan zakt mijn broek af dat dit volgende alsnog op mijn telefoon geïnstalleerd staat:
Amazon Shopping (en niet via de Play Store te verwijderen)
AVG Protection voor Xperia (en niet via de Play Store te verwijderen)
Swiftkey, was ooit goed, maar het Xperia toestenbord is veel fijner (en niet via de Play Store te verwijderen)
De meeste apps zijn niet te verwijderen, maar via Instellingen/Apps uit te schakelen. De apps zijn dan niet geheel weg, maar alleen in de lijst Apps staat dan een file van 8 KB. De apps zijn dan weg uit je homescreen en uit de appdrawer. Dit geldt niet voor Swiftkey, die blijft sowieso. Ik denk dat het op die manier een werkbare situatie is. Dan worden meerdere Sony apps mee geleverd, maar om eerlijk te zijn zijn de meeste best goed.
Synthetische tests

Lees en schrijfsnelheden zijn goed:
Antutu loopt nog niet zo snel als ik verwachtte:
Passmark Performance test loopt echt snel, sneller dan elke andere telefoon op het moment
Dit is een ongeëvenaarde score, zelfs de Samsung Galaxy S8 en Huawei P10 Plus halen deze score niet!
De Camera

Nu is een van de dingen die een telefoon tegenwoordig kan maken of kraken de camera. Ik ben al een aantal generaties Sony Xperia's gewend, en vanaf de Z2 die ik gebruikt heb, stonden de standaardinstellingen de Superior automode. Nu is standaardinstelling de volledige 19 MP, wat dus resulteert in foto's van 10 MB per stuk. Misschien dan toch maar binnenkort een microSDkaart installeren :) Nu heb ik buiten met veel licht, maar ook binnen geschoten. Deze eerste zijn dus binnen geschoten, ik presenteer U Tijgertje en Ace:
Tijgertje en Ace
Dit is buiten geschoten:
Hier heb een paar foto's waar ik zeer content mee ben, ik mocht namelijk de foto's überhaupt nemen, en daar ben ik sowieso echt heel blij mee! Heel erg bedankt Michel!
Slowmotion film

Hier alvast op verzoek een filmpje met een gedeelte slowmotion. Het was voor mij absoluut geen reden om de telefoon te kopen, had er niet veel mee, maar nu ik het in de praktijk gezien heb, ben ik er wel heel blij mee. Het is ook een van de features waarmee Sony adverteert, dus het is ook wel leuk om te kijken of ze ook dit kunnen waarmaken.
Hou er alleen rekening mee dat Sony in de software een disclaimer heeft neer gezet dat je echt veel licht nodig hebt, dus hou daar rekening mee!

Update: ik heb nog een slowmotion filmpje geschoten, en persoonlijk vind hem wel leuk

Filmen op 4K

Nu kreeg ik ook de vraag of er nog problemen zijn met de camera, aangezien in het verleden problemen zijn geweest met de Z2, waarbij de camera-app zichzelf afsloot op het moment als bij het filmen (op 4K) of het lang bezig zijn met filmen en foto's maken. Nu had ik nog geen lange film gemaakt, en ook niet op 4K, maar dat heb ik nu wel geprobeerd. Direct komt een bekende waarschuwing naar voren:
Daar was ik niet zo blij mee, en toch maar geprobeerd om te filmen. Aangezien Ace bij mij op schoot was komen zitten, en na 1,5 minuut kwam Tijgertje er ook bij. Vanaf dat moment ben ik dus ook echt aan het filmen. Ik heb daarvoor niet opgelet of hij focust. Ik heb na een minuut of 4,5 de opname gestopt, aangezien het wel duidelijk was dat hij niet dermate warm werd dat het een probleem ging opleveren

Beeld

Nu het spektakelstuk van de XZ Premium, is het scherm. Nu is 4K nog een uitzondering voor telefoons, maar voor Sony is het niet nieuw. De Z5 Premium had hem al, maar nu is het een 4K-scherm HDR10. Dat houdt in dat licht op het scherm nog lichter weergegeven wordt, en gamutbereik groter is dan een normaal scherm.
Daarnaast is het scherm aan te passen via Instellingen/Scherm/Kleurgamma en contrast, waarna je kan kiezen voor een Professionele modus, Standaard modus of Superlevendige modus. De professionele modus komt het dichtste in de buurt van het originele materiaal, die ik ook het liefste gebruik vanwege de foto's die ik maak. Standaard modus is misschien wel mooier, maar al iets meer verzadigd beeld. Superlevendig is echt overgesatureerd, vergelijkbaar met het beeld wat de oude Samsungs hadden. https://tweakers.net/ext/f/M6jgAOsKWF5UeRrgCTSC2iMI/full.png
Ondanks dat het scherm 4K is, wordt de interface op 1080p gerenderd, en door het display op het volledige scherm getoond, waardoor er batterij gespaard wordt. Dat ervaar ik niet als een probleem, met 1080p op 5,5 inch blijft er een dpi van 401 over, wat meer dan voldoende is. De Galaxy S7 en S8 doen dit ook trouwens.
Geluid

Geluid is wel een dingetje, waar ik mijn kanttekeningen bij heb. Het geluid wat er uit komt is een heel puur zuiver geluid, maar of dat nou het hele verhaal is? Nee, helaas niet. Het geluid is niet heel veel qua volume, net iets minder dan de Z2 voor mijn gevoel. Dit op verzoek van willyke, die daar inderdaad terecht naar vroeg. Ik was daar na die opmerking ook wel benieuwd naar, gezien de claim van High Resolution Audio. Je zal maar alle claims zo maar op hun woord geloven! Het geluid is gelukkig wel heel erg fijn om naar te luisteren, maar het volume is voor mijn gevoel echt aan de maat!
Update: het is ook erg belangrijk wat de sterkte van het inputsignaal, want met een harder signaal is het nog een redelijk volume!
Batterijtechniek

Een van de dingen die aan deze telefoon echt anders is dan aan andere flagship modellen, de laadtechniek wordt door Sony zelf zo omschreven:
Een smartphonebatterij die is ontworpen voor een lange levensduur
De nieuwste Xperia-smartphones hebben een langere batterijlevensduur. De capaciteit van de meeste batterijen neemt snel af naarmate je ze vaker oplaadt. Maar dankzij Qnovo Adaptive Charging en Battery Care behoudt jouw smartphonebatterij twee keer zo lang zijn vermogen.
Nu ben ik niet zo een twee drie voor marketingtaal te vangen, maar de achterliggende gedachte werkt wel. Dit zijn grafiekjes waarbij je duidelijk de gedachte ervan begrijpt. https://tweakers.net/ext/f/XJAmZxt0rLCv8FjIBGJYcMl1/full.jpg
Nu gaat mijn telefoon niet elke keer op deze manier opladen, maar dan geeft hij deze melding (ik heb inderdaad opnieuw mijn thema veranderd):
Accuduur

Trouwens, ik denk dat ik een redelijk beeld heb van mijn accuduur. Ik gebruik mijn telefoon voor vrijwel alles, het is mijn camera/desktop/noem maar op. Schermtijd per dag is rond de 5 uur per dag, en dan staat mijn scherm op 25% ongeveer, zolang de omstandigheden dat toelaten anders hoger. Met die instellingen haal ik een dag gemakkelijk. Ik moet er dan bij zeggen dat ik soms om de minuut wel een melding krijg via Facebook, zodat mijn telefoon niet in rust komt.
Daarnaast is er een Stamina Modus, waarbij onder andere achtergrondgegevens worden beperkt, en die levert inderdaad een aantal uur winst, maar echt zoden aan de dijk legt het niet.
Ben ik zelf het zat, en zet ik wifi en data uit, op de momenten dat ik normaal mijn dingen moet doen, en mobiele data uit thuis, en wifi onderweg uit, dan red ik zo maar twee dagen op een acculading.
Als jullie nog vragen hebben qua review, stel ze gerust!

Vond je deze review nuttig? Nomineer hem dan voor Gebruikersreview van de maand
Extra foto's

Hier onder nog meer random foto's. De foto's van de bloemen waren moeilijk te schieten vanwege de wind vandaag (05-06), maar met de software van Sony kan je het gene waar je op wilt focussen laten volgen door de camera. Dat heeft er voor gezorgd dat ik nu foto's heb om te laten zien.
Gebruikt in combinatie met:

AVM FRITZ!Box 7490 Edition International
Sony Xperia Z2 Zwart
Sony Headset MDR-NC31EM (zwart)

Pluspunten

• Scherm, het contrast is top,
  • Echt heel snel
  • Camera is top
  • 64 GB is echt veel
  • 3,5 mm koptelefoonaansluiting

Minpunten

• glas rondom is niet handig, glad
  • Bloatware kan echt niet

Leiden 28-06-2017 Product paar weken in bezit

Good screen, nice phone less good operation system.

I sel3cted this phone for the excellent specifications given before. The hardware makes it all. The software part is less. For example Viber is not working, Wi-Fi and other basic components often hanging and gets working again after reset only.

Pluspunten

• Screen
  • Camera
  • Battery life time

Minpunten

• Operation system

JP 23-06-2017 Product paar maanden in bezit

Xperia XZ Primium

Scherm en foto's zijn erg mooi en zeer helder van kleur. Je hebt geen fototoestel meer nodig voor je vakantiefoto's.

Pluspunten

• Scherm kwaliteit
  • Foto's
  • Super slowcooker motion

Minpunten

• Niet voor kleine handjes

Bjorn Fleur 23-06-2017 Product paar weken in bezit

Beste toestel van Sony tot nu toe de xperia xz premium

Er is voor dit toestel geen review nodig het is verbluffend hoe snel en soepel hij werkt

De futures van de camera zijn eveneens uitmuntend

Sony bedankt voor het goeie werk keep it up

Pluspunten

• Camera
  • Hdr ultra hd scherm
  • Camera button zijkant van de telefoon
  • Snelheid en soepelheid van de snapdragon 835
  • 64g werkgeheugen

Minpunten

• Bezels zijn wat groot
  • Vingerafdruk gevoelig

ELFONZ 09-09-2017

Xperia xz premium helaas ingeruild

Ben gevallen voor het design, onderscheidende features zoals de camera, super slow motion, stereo speakers en het prachtige 4K scherm.
Telefoon beviel op deze punten prima alleen was de wifi een ramp en was de bluetooth instabiel. Te beginnen met de wifi, zeer regelmatig geen verbinding. Dus YouTube en webbrowser staan eindeloos te bufferen en of verbinding te zoeken. Alle eerder genoemde positieve punten konden dat niet compenseren. Allerlei fora afgestruind en het bleek een veel voorkomend probleem te zijn waar ondanks meerdere updates vanuit Sony geen oplossing voor is gekomen. Daarnaast gaf Sony geen gehoor las ik overal dus dat bij elkaar deed mij besluiten om de Sony xperia xz premium binnen de inruiltermijn van 8 dagen van T-Mobile om te ruilen voor een Koreaans alternatief.
Had graag de switch gemaakt naar Sony, maar een niet of slecht werkende wifi verbinding is echt onacceptabel voor mij.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Goeie video camera
  • 4 K scherm
  • Stereo speakers

Minpunten

• Wifi verbinding heel slecht
  • Foto's soms heel snel korrelig

Milan 21-07-2017 Product paar weken in bezit

Prettig goeie kwaliteit scherm (4K uiteraard)

Goeie geluidskwaliteit en leuke camera functies. Ook erg handig dat als je de camera open hebt, dat je met de geluidknop ook de foto kan nemen. Ligt prettig in de hand. En ook erg fijn dat de helderheid vanzelf word aangepastaan je omgeving. En word na lang gebruik ook niet snel erg heet.

Pluspunten

• 4k scherm
  • Goeie scherpe camera
  • Makkelijk te navigeren
  • Goeie hulp bij instellen toestel

Minpunten

• Sommige notificaties kan je niet weg swipen
  • Vingerafdruk scanner doet het soms niet.

Kees 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Fijn toestel

Geweldig mooi design. Weer echt een Xperia maar toch net wat anders. Super snel. En een prachtig scherm. Accu valt niet tegen. Gebruik mijn telefoon veel, maar accu gaat makkelijk een dag mee.
1 min punt: wifi valt regelmatig uit.

Pluspunten

• Scherm
  • Accu
  • design
  • snel

Minpunten

• wifi valt uit

Allard 05-07-2017 Product paar weken in bezit

Super smartphone

Smartphone doet precies wat ik ervan verwacht had, heeft een groot scherm en het beeld is van top kwaliteit. Synct makkelijk en snel met mijn ps4 en dualshock controller!

Pluspunten

• Schermkwaliteit
  • Batterij gaat 2 dagen mee
  • PS4 en dualshock connectie

Minpunten

• Niet voor kleine handen

JEA kasemier 03-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi geluid fijne fotos goed voor gamen.

Tijdens het open maken van de telfoon merkte ik al meteen het scherm op Jammer dat het zo vervelend was om mijn sim kaart in de telefoon tekrijgen. Toen ik eenmaal de telefoon aan had gedaan werd meteen na het invullen van alle gegevens alles gedownload daar was ik erg blij mee. Het geluid is perfect. Het toestel valt goed in de hand,ook tijdens het gamen. Foto's zien er erg goed uit als ik deze probeer te maken.

Pluspunten

• laad snel op
  • mooi beeldscherm
  • duidelijke foto's
  • goed geluid

Minpunten

• zo veel onnodige apps voor geinstaleerd

Dr_Absint 03-07-2017 Product paar weken in bezit

Niets dan lof voor dit MP beest!

Top apparatus!
Lekker scherp scherm en handige auto functies. Ergonomische knopverdeling ligt fijn. Super slowmotion is even wennen maar is zeer bruikbaar voor heerlijk beeldmateriaal. Jammer dat je niet draadloos kan laden en er zit geen ir op. Maar dat zijn dan ook de enige minpunten. Zeer snelle opstarttijd, puike batterij, snelle appartement verwerking en bovenal strak in zijn vel. Ik heb gekozen voor de heerlijke zilverlook met een wit dichtflaphoesje en vindt de randen links en rechts tijdens het kijken op volledig scherm juist fijn. Dik tevreden over de functionaliteit en persoonlijk beat dit Mega pixel beest ook de iPhone en Samsung qua vormgeving. Niets dan lof en 5 sterretjes van mij dus.

(9,8 totaalscore)

Pluspunten

• 4K scherm
  • Super slowmotion
  • Waterdicht
  • Soepel surfen snelle apps

Minpunten

• Geen draadloos laden
  • Geen IR

Evern 02-07-2017 Product paar weken in bezit

Camera

Wat ik vindt van dit product? Mijn eerste telefoon was de Sony k800i en sindsdien heb ik alleen voor Sony gekozen. De Sony Z2 was de beste telefoon dat ik had van alle telefoon werd nooit heet en geen enkele problemen eingelijk. Ok. Deze telefoon heb de beste camera's en de slowmotion is te erg. Deze telefoon is ook snel maar hij wordt snel heet maar tog de beste telefoon. Ooh ja de SwiftKey is very nice. That was it.

Pluspunten

• Camera
  • Voor camera

Bonni 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Top of the line smart phone

Fijne telefoon. Top camera en mooi design. Scherm is super scherp en mooi afgerond.geronde zijkant voelt fijn aan

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • Vingerafdruk scanner in aan en uit knop werkt goed
  • Super camera
  • Knoppen ziten op logiesche plek
  • Snel en gebruiksvriendenlijk

Minpunten

• Zwaar toestel
  • Geen afdichting op headset en usb poort
  • Geen draadloos opladen

Peter K. 01-07-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design en een prachtig scherm.

Prima telefoon met een super groot scherm. Maakt hele mooie foto's en films die in slowmotion terug te kijken zijn. Na jaren de Galaxy serie van Samsung te hebben versleten moet ik erg wennen aan de settings en interface van deze Sony Xperia XZ premium.
Vanaf begin juni heb ik deze kanjer in bezit en iedere dag ontdek ik weer iets anders.
Qua vingerafdrukken op de achterkant valt mij alles mee. Wel hoop ik dat er binnenkort hoesjes op de markt komen waar ook een aantal pasjes in kunnen, dit mis ik nu.
Na 3 weken nog geen spijt en ga er veel van genieten.

Pluspunten

• Groot en mooi scherm.
  • 2 Stereo speakers aan de voorkant.
  • Snel op te laden met de snellader.
  • Prachtige foto`'s en films
  • Gratis draadloze koptelefoon erbij gekregen.

Minpunten

• Ik moet wennen de Sony interface en setting.
  • Glad design.
  • Nog weinig hoesjes beschikbaar.

Dylan 01-07-2017

Hey peter via welke provider of actie heb jij deze ( wat voor merk/type ) Koptelefoon bij de telefoon gekregen

Maurice 30-06-2017 Product paar weken in bezit

Goede camera. Top telefoon.

Gsm pas in gebruik. Hiervoor de Xperia Z3 gehad. Ook een toptoestel. Maar wat een apparaat. Super camera, wel nog even wennen om met de super slowmotion te filmen.
Qua snelheid ook zeker geen klagen.
Wat wel even wennen is, is het formaat. Toch weer een maatje groter als mijn z3. Maakt het met 1 hand gebruiken iets uitdagender. Ook de gladde zijkanten is even wennen.
Buiten dat is dit een van de toptoestellen van dit moment. Valt zeker niet tegen.

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur
  • 4K scherm
  • Octacore Qualcomm 835 processor
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• Zeker niet de kleinste gsm
  • Met 960 fps filmen is even wennen
  • Gladde zijkanten

Daan Zanstra 30-06-2017 Product paar weken in bezit

Super telefoon!

Ik heb de telefoon nu 2 weken in bezit en had er voor altijd Samsung maar ik merk het verschil echt.
Had voor heen de Samsung s5 neo en daarvoor de Sony z1 maar de xz premium zou voorlopig niks anders willen beeldscherm is super mooi msr zn 4k scherm snelle processor de functie dat je met je playstation 4 kan spelen werkt ook zonder vertraging helaas nu alleen nog via wifi signaal maar hopelijk ook binnen kort via je data bundel.
De camera doet al zn beloftes waar super mooie fotos slowmotion functie tijdens filmen is ook leuk!
Verder werk het Android systeem het zelfde net als ieder ander maar dan veel sneller.

Kort om vind ik de Sony xz premium zeker zn geld waard!!

Groetjes van daan

Pluspunten

• Camera
  • Processor
  • Slowmotion functie
  • 4k scherm
  • Accu

Minpunten

• Andere oplaadkabel

Badr 29-06-2017 Product paar weken in bezit

Phone of the future

Hiervoor had ik een Sony ixperia z5 en toen was al verbaasd over hoe snel een telefoon kan zijn of hoe scherp je met een telefoon een foto kan maken. Nu de ixperia xz premiun uit is overheerst sony over alle merken telefoons. Hoe scherp de camera is kan je niet verwoorden. Zo scherp en letterlijk elk detail is te zien. Het openen van apps, het bekijken van video's of het spelen van games is gewoon super fijn en snel. Ik raad iedereen om te kiezen voor Sony. Vroeger was ik ook verliefd op samsung maar toen ik eenmaal met Sony te maken kreeg werd ik helemaal blij. Je zal geen spijt krijgen van Sony. Top service en Top telefoon.!!

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Look
  • Batterijduur
  • Besturing

Stefan 29-06-2017 Product paar weken in bezit

Snel en toch traag

Ik keek al een tijdje uit naar het uitkomen van dit toestel onder andere door de al eerder vrij gegeven specs van het toestel en omdat ik toe was aan wat nieuws. Daarbij was mijn vorige toestel oud en deed de accu het slecht, een vriend van me had de Sony experia x3 waarvan de accu lang mee ging waardoor ik hoge verwachtingen had voor de experia xz premium. Het geen wat ik op korte termijn miste tijdens het gebruiken van deze toestel is je het verversen van de apps op de achtergrond niet kan uit zetten, het zou fijn zijn als je niet alleen een stamina modus hebt maar ook bijvoorbeeld prioriteiten zou kunnen stellen in de stamina modus.

Pluspunten

• Heerlijk snel
  • Heerlijk traag met de nieuwe slomo functie
  • Stijlvolle design
  • Stamina modus
  • Makkelijk voor nieuwe gebruikers

Minpunten

• Groot scherm is wel wennen
  • Glad dus schuift/valt makkelijker

Shirley Ann 29-06-2017 Product paar weken in bezit

Een mooi groot scherm dat haarscherp is.

Ik ben erg tevreden. Dit toestel is boven mijn verwachtingen. Het ligt lekker in de hand en is ontzettend snel. De optie van het vertraagd weergeven van een opname film is super!!

Pluspunten

• Snelheid
  • Beeld
  • Haarscherpe camera

Minpunten

• Teveel overbodige widgets

tati 29-06-2017 Product paar weken in bezit

doet wat hij beloofd...

een aangenaam scherm, verrassende functies, prima batterijduur..oogt en is stevig, waterdichtheid is een pluspunt, ben zeer tevreden met deze aanschaf

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • zuiverheid van beeld
  • stevigheid
  • batterijduur