Sony Xperia XZ Premium 64 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ Premium 64 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kevin Lee 23-11-2018

Lange accuduur

Geweldige camera, doe lang met me batterij en kijk echt veel films uiteraard met 4K schermresolutie.
Stereo geluid is ook top voor films.

Mona-toetje 07-01-2018

Groot 4K scherm. Ruisonderdrukking.Goede camera.Slow motion

Vind deze Sony Xperia XZ Premium een fijn en groot toestel dat goed in de hand ligt.En ik wilde dan deze ook heel erg graag in mijn bezit hebben.Ik val namelijk op grote schermen vandaar.Er is zoveel nog te ontdekken.De 3D Cam. lijkt me ook wel leuk om uit te proberen.De muziekspeler is meer dan goed,vooral met een draadloze koptelefoon van Sony zelf.Heb in deze combinatie een perfect geluid.Ben zeer tevreden over mijn aankoop.En het kan me dan ook zeer weinig schelen wat andere over deze Smartphone zeggen,zolang ik er maar tevreden mee ben!!

Pluspunten

• 4K scherm
  • Supergeluid van de muziekspeler
  • Ruisonderdrukking
  • Smartphone ligt fijn in de hand
  • Mooi toestel

Minpunten

• Heb tot nu toe nog niks kunnen ontdekken

ELFONZ 09-09-2017

Xperia xz premium helaas ingeruild

Ben gevallen voor het design, onderscheidende features zoals de camera, super slow motion, stereo speakers en het prachtige 4K scherm.
Telefoon beviel op deze punten prima alleen was de wifi een ramp en was de bluetooth instabiel. Te beginnen met de wifi, zeer regelmatig geen verbinding. Dus YouTube en webbrowser staan eindeloos te bufferen en of verbinding te zoeken. Alle eerder genoemde positieve punten konden dat niet compenseren. Allerlei fora afgestruind en het bleek een veel voorkomend probleem te zijn waar ondanks meerdere updates vanuit Sony geen oplossing voor is gekomen. Daarnaast gaf Sony geen gehoor las ik overal dus dat bij elkaar deed mij besluiten om de Sony xperia xz premium binnen de inruiltermijn van 8 dagen van T-Mobile om te ruilen voor een Koreaans alternatief.
Had graag de switch gemaakt naar Sony, maar een niet of slecht werkende wifi verbinding is echt onacceptabel voor mij.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Goeie video camera
  • 4 K scherm
  • Stereo speakers

Minpunten

• Wifi verbinding heel slecht
  • Foto's soms heel snel korrelig

Milan 21-07-2017

Prettig goeie kwaliteit scherm (4K uiteraard)

Goeie geluidskwaliteit en leuke camera functies. Ook erg handig dat als je de camera open hebt, dat je met de geluidknop ook de foto kan nemen. Ligt prettig in de hand. En ook erg fijn dat de helderheid vanzelf word aangepastaan je omgeving. En word na lang gebruik ook niet snel erg heet.

Pluspunten

• 4k scherm
  • Goeie scherpe camera
  • Makkelijk te navigeren
  • Goeie hulp bij instellen toestel

Minpunten

• Sommige notificaties kan je niet weg swipen
  • Vingerafdruk scanner doet het soms niet.

Kees 12-07-2017

Fijn toestel

Geweldig mooi design. Weer echt een Xperia maar toch net wat anders. Super snel. En een prachtig scherm. Accu valt niet tegen. Gebruik mijn telefoon veel, maar accu gaat makkelijk een dag mee.
1 min punt: wifi valt regelmatig uit.

Pluspunten

• Scherm
  • Accu
  • design
  • snel

Minpunten

• wifi valt uit

Allard 05-07-2017

Super smartphone

Smartphone doet precies wat ik ervan verwacht had, heeft een groot scherm en het beeld is van top kwaliteit. Synct makkelijk en snel met mijn ps4 en dualshock controller!

Pluspunten

• Schermkwaliteit
  • Batterij gaat 2 dagen mee
  • PS4 en dualshock connectie
  • Geluid

Minpunten

• Niet voor kleine handen

JEA kasemier 03-07-2017

Mooi geluid fijne fotos goed voor gamen.

Tijdens het open maken van de telfoon merkte ik al meteen het scherm op Jammer dat het zo vervelend was om mijn sim kaart in de telefoon tekrijgen. Toen ik eenmaal de telefoon aan had gedaan werd meteen na het invullen van alle gegevens alles gedownload daar was ik erg blij mee. Het geluid is perfect. Het toestel valt goed in de hand,ook tijdens het gamen. Foto's zien er erg goed uit als ik deze probeer te maken.

Pluspunten

• laad snel op
  • mooi beeldscherm
  • duidelijke foto's
  • goed geluid

Minpunten

• zo veel onnodige apps voor geinstaleerd

Dr_Absint 03-07-2017

Niets dan lof voor dit MP beest!

Top apparatus!
Lekker scherp scherm en handige auto functies. Ergonomische knopverdeling ligt fijn. Super slowmotion is even wennen maar is zeer bruikbaar voor heerlijk beeldmateriaal. Jammer dat je niet draadloos kan laden en er zit geen ir op. Maar dat zijn dan ook de enige minpunten. Zeer snelle opstarttijd, puike batterij, snelle appartement verwerking en bovenal strak in zijn vel. Ik heb gekozen voor de heerlijke zilverlook met een wit dichtflaphoesje en vindt de randen links en rechts tijdens het kijken op volledig scherm juist fijn. Dik tevreden over de functionaliteit en persoonlijk beat dit Mega pixel beest ook de iPhone en Samsung qua vormgeving. Niets dan lof en 5 sterretjes van mij dus.

(9,8 totaalscore)

Pluspunten

• 4K scherm
  • Super slowmotion
  • Waterdicht
  • Soepel surfen snelle apps

Minpunten

• Geen draadloos laden
  • Geen IR

Evern 02-07-2017

Camera

Wat ik vindt van dit product? Mijn eerste telefoon was de Sony k800i en sindsdien heb ik alleen voor Sony gekozen. De Sony Z2 was de beste telefoon dat ik had van alle telefoon werd nooit heet en geen enkele problemen eingelijk. Ok. Deze telefoon heb de beste camera's en de slowmotion is te erg. Deze telefoon is ook snel maar hij wordt snel heet maar tog de beste telefoon. Ooh ja de SwiftKey is very nice. That was it.

Pluspunten

• Camera
  • Voor camera

Bonni 01-07-2017

Top of the line smart phone

Fijne telefoon. Top camera en mooi design. Scherm is super scherp en mooi afgerond.geronde zijkant voelt fijn aan

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • Vingerafdruk scanner in aan en uit knop werkt goed
  • Super camera
  • Knoppen ziten op logiesche plek
  • Snel en gebruiksvriendenlijk

Minpunten

• Zwaar toestel
  • Geen afdichting op headset en usb poort
  • Geen draadloos opladen

Peter K. 01-07-2017

Mooi design en een prachtig scherm.

Prima telefoon met een super groot scherm. Maakt hele mooie foto's en films die in slowmotion terug te kijken zijn. Na jaren de Galaxy serie van Samsung te hebben versleten moet ik erg wennen aan de settings en interface van deze Sony Xperia XZ premium.
Vanaf begin juni heb ik deze kanjer in bezit en iedere dag ontdek ik weer iets anders.
Qua vingerafdrukken op de achterkant valt mij alles mee. Wel hoop ik dat er binnenkort hoesjes op de markt komen waar ook een aantal pasjes in kunnen, dit mis ik nu.
Na 3 weken nog geen spijt en ga er veel van genieten.

Pluspunten

• Groot en mooi scherm.
  • 2 Stereo speakers aan de voorkant.
  • Snel op te laden met de snellader.
  • Prachtige foto`'s en films
  • Gratis draadloze koptelefoon erbij gekregen.

Minpunten

• Ik moet wennen de Sony interface en setting.
  • Glad design.
  • Nog weinig hoesjes beschikbaar.

Dylan 01-07-2017

Hey peter via welke provider of actie heb jij deze ( wat voor merk/type ) Koptelefoon bij de telefoon gekregen

Maurice 30-06-2017

Goede camera. Top telefoon.

Gsm pas in gebruik. Hiervoor de Xperia Z3 gehad. Ook een toptoestel. Maar wat een apparaat. Super camera, wel nog even wennen om met de super slowmotion te filmen.
Qua snelheid ook zeker geen klagen.
Wat wel even wennen is, is het formaat. Toch weer een maatje groter als mijn z3. Maakt het met 1 hand gebruiken iets uitdagender. Ook de gladde zijkanten is even wennen.
Buiten dat is dit een van de toptoestellen van dit moment. Valt zeker niet tegen.

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur
  • 4K scherm
  • Octacore Qualcomm 835 processor
  • Voelt degelijk aan

Minpunten

• Zeker niet de kleinste gsm
  • Met 960 fps filmen is even wennen
  • Gladde zijkanten

Daan Zanstra 30-06-2017

Super telefoon!

Ik heb de telefoon nu 2 weken in bezit en had er voor altijd Samsung maar ik merk het verschil echt.
Had voor heen de Samsung s5 neo en daarvoor de Sony z1 maar de xz premium zou voorlopig niks anders willen beeldscherm is super mooi msr zn 4k scherm snelle processor de functie dat je met je playstation 4 kan spelen werkt ook zonder vertraging helaas nu alleen nog via wifi signaal maar hopelijk ook binnen kort via je data bundel.
De camera doet al zn beloftes waar super mooie fotos slowmotion functie tijdens filmen is ook leuk!
Verder werk het Android systeem het zelfde net als ieder ander maar dan veel sneller.

Kort om vind ik de Sony xz premium zeker zn geld waard!!

Groetjes van daan

Pluspunten

• Camera
  • Processor
  • Slowmotion functie
  • 4k scherm
  • Accu

Minpunten

• Andere oplaadkabel

Badr 29-06-2017

Phone of the future

Hiervoor had ik een Sony ixperia z5 en toen was al verbaasd over hoe snel een telefoon kan zijn of hoe scherp je met een telefoon een foto kan maken. Nu de ixperia xz premiun uit is overheerst sony over alle merken telefoons. Hoe scherp de camera is kan je niet verwoorden. Zo scherp en letterlijk elk detail is te zien. Het openen van apps, het bekijken van video's of het spelen van games is gewoon super fijn en snel. Ik raad iedereen om te kiezen voor Sony. Vroeger was ik ook verliefd op samsung maar toen ik eenmaal met Sony te maken kreeg werd ik helemaal blij. Je zal geen spijt krijgen van Sony. Top service en Top telefoon.!!

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Look
  • Batterijduur
  • Besturing

Stefan 29-06-2017

Snel en toch traag

Ik keek al een tijdje uit naar het uitkomen van dit toestel onder andere door de al eerder vrij gegeven specs van het toestel en omdat ik toe was aan wat nieuws. Daarbij was mijn vorige toestel oud en deed de accu het slecht, een vriend van me had de Sony experia x3 waarvan de accu lang mee ging waardoor ik hoge verwachtingen had voor de experia xz premium. Het geen wat ik op korte termijn miste tijdens het gebruiken van deze toestel is je het verversen van de apps op de achtergrond niet kan uit zetten, het zou fijn zijn als je niet alleen een stamina modus hebt maar ook bijvoorbeeld prioriteiten zou kunnen stellen in de stamina modus.

Pluspunten

• Heerlijk snel
  • Heerlijk traag met de nieuwe slomo functie
  • Stijlvolle design
  • Stamina modus
  • Makkelijk voor nieuwe gebruikers

Minpunten

• Groot scherm is wel wennen
  • Glad dus schuift/valt makkelijker

Shirley Ann 29-06-2017

Een mooi groot scherm dat haarscherp is.

Ik ben erg tevreden. Dit toestel is boven mijn verwachtingen. Het ligt lekker in de hand en is ontzettend snel. De optie van het vertraagd weergeven van een opname film is super!!

Pluspunten

• Snelheid
  • Beeld
  • Geluid
  • Haarscherpe camera

Minpunten

• Teveel overbodige widgets

tati 29-06-2017

doet wat hij beloofd...

een aangenaam scherm, verrassende functies, prima batterijduur..oogt en is stevig, waterdichtheid is een pluspunt, ben zeer tevreden met deze aanschaf

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • zuiverheid van beeld
  • stevigheid
  • batterijduur

Ck 28-06-2017

Groot scherm en goed werkende accu

Ik vind het een zeer prettige telefoon, mooi qua uiterlijk en prettig in gebruik. Al jaren Samsung fan maar nu toch eens overgestapt. De scherpe camera en de software icm de hardware zijn de redenen dat ik van merk ben gewisseld. En tot nu toe heb ik er geen spijt van. Ook het slow motion filmen is hartstikke leuk!

Pluspunten

• Goede camera
  • Accu

Minpunten

• Groot in je handen
  • Mogelijk snelle krasjes

Leiden 28-06-2017

Good screen, nice phone less good operation system.

I sel3cted this phone for the excellent specifications given before. The hardware makes it all. The software part is less. For example Viber is not working, Wi-Fi and other basic components often hanging and gets working again after reset only.

Pluspunten

• Screen
  • Camera
  • Battery life time

Minpunten

• Operation system

Sollitdude 28-06-2017

Goede vlaggenschip met onnodige software

Ik kom van Windows Phone af en moet zeggen dat Dit best wel een upgrade is. Sneller en groter scherm. Wel veel onnodige software waardoor al 15 van die 64 gig is gebruikt. Ook reageert het toetsenbord niet altijd zo goed. Maar het is een nieuwe telefoon dus ik hoop dat dat met updates eruit gewerkt wordt.

Veel mensen zeggen dat de mobiel niet als een vlaggenschip eruit ziet. Onzin. Liever stevige bezels dan een mobiel van glas die na 1x vallen gelijk een dure reparatie moet doorstaan zoals de s8. Juist omdat deze er net zo stevig uitziet als een Nokia ben ik ervoor gegaan.

Speakers leveren goed geluid, maar erg zacht. In een auto kan je beter via een bluetooth speaker praten, of een speakerboost app gebruiken als je dat niet hebt.

Pluspunten

• Pc synct met mobiel. Chrome browser enzo.
  • Lange batterij duur.
  • Veel apps.
  • Ultra HD scherm. Porno qualiteit!
  • Vingerscanner werkt erg snel.

Minpunten

• Toetsen reageren soms niet. Echt ergerlijk.
  • Veel onnodig vooraf geïnstalleerde apps.
  • Earphone jacket in een hoekje gepropt.

Wesley 28-06-2017

super slow motion camera en extreem lange batterijduur.

Na de hele Sony z reeks smartphone's te hebben gehad heb ik nu een kleine 3 weken de xz premium. Hij is super snel, heeft een camera met slow motion functie wat grappige en leuke film momenten opleverd en de batterij gaat echt extreem lang mee eer deze opgeladen moet worden. Verder is de telefoon prachtig afgewerkt, kan je ook 4k films bekijken en goed beveiligd door middel van een vingerafdruk scanner.

Degelijk, mooi en functioneel.

Pluspunten

• Groot scherm.
  • Lange accuduur.
  • Supersnel.

Minpunten

• Nog niet aangetroffen.

Remmstein 27-06-2017

Het is weer online sony

Na lang wachten was hij eindelijk binnen. De XZ Premium. Ik kom van een LG g4 af die het langzaam aan het begeven was. Qua grote schelen de telefoons niet heel veel. De XZ is wel wat zwaarder, maar dat lijken alle moderne telefoons te zijn. Ik heb wel gelijk een hoesje mee besteld dat beschermd tegen vallen. Het was behoorlijk peuteren om simkaarttray eruit te halen. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de waterdichtheid maar was wel bang dat er iets afbrak. In gebruik is het een heerlijke telefoon. Vingerafdrukscanner werkt snel. Appsuite en websites laden nu een stuk sneller. Zelfs met buitenbundel snelheid lijkt het alsof websites gewoon normaal laden. Opslag geheugen is voldoende. Heb wel mijn oude sdkaart overgezet maar dat is vooral voor de foto's. Wel neemt het systeem een groot deel van het geheugen in. Beetje jammer maar als je telefoon net hebt heb je daar nog geen last van. Er zitten behoorlijk wat eigen appsuite van Sony op waar je eigenlijk niks aan hebt en die je helaas niet kan verwijderen. Maar als je zoals ik werkt vanuit je homescreens dan merk je daar niks van. Elke telefoon heeft dat soort appsuite tegenwoordig dus was er ook niet verbaast over. En de feature van deze telefonisch is natuurlijk filmen in Slow motion. Ik zou er de telefoon niet speciaal voor kopen, want het is elke keer maar heel kort. En bij slecht licht wordt ik niet blij van de kwaliteit. Verder ziet het er wel schitterend uit. Heb ogen niet geprobeerd om 4k films te kijken maar zelf in 4k filmen ziet er echt haarscherp uit. Het scherm is echt een reden om deze telefoon te kopen. Het ontwerp is wel ouderwets. Maar ik vind die nieuwe schermen van bv Samsung er niet uit ziet. Geef mij maar een degelijk ontwerp met een plek voor je duim als je je toestel vasthoud om wat te lezen. Het toestel is redelijk makkelijk met 1 hand te bedienen. Sony levert standaard SwiftKey toetsenbord en dat is heel fijn. De autocorrect werkt beter dan op eerdere toestellen.

Vroeger was ik met de walkmanseries een fan van Sony. En met dit toestel hebben ze me echt weer teruggewonnen. Het is voor mij weer online Sony.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm
  • Camera

Minpunten

• Breekbaarheid ivm helemaal van glas
  • Simkaartray

Manco Defect 27-06-2017

Zeer goede front en back camera,

Geweldige telefoon met een super camera, de super slowmotion is fenomenaal. Heb deze gekozen omdat ik over de Xperia Z3 compact ook al zeer te spreken was. Dit is mijn 4e Sony telefoon en hij is boven verwachting goed. Een aanrader.

Pluspunten

• Camera,
  • Batterij
  • Super slowmotion
  • Processor

Minpunten

• Groote

Prinss 27-06-2017

Mooie scherm

Zeer snelle telefoon, robuust. Batterij duur is perfect Schitterende beeld. Voorheen heb ik Sony Z 'n Z1 gehad. Ietjes groter dan XZ' s maar ligt lekker in de hand.

Minpunten

• Geen bindmogelijkheid

Bert 27-06-2017

Fantastisch geluid en een nog betere camera

Helder scherm en werkelijk een uitmuntende camera. De slow motion optie is een Openbaring. Sportwedstrijden en het filmen van dieren wordt nu extra leuk. Verder is een Sony betrouwbaar en zeer gemakkelijk in het gebruik.
De geluidskwalitet is perfect vooral in combinatie met de (gratis) meegeleverde headset
Opladen gaat Supersnel. Accu gaat lang mee

Pluspunten

• Camera
  • Geluid

Minpunten

• Maar 64 gb intern geheugen