Samsung Galaxy A3 (2017) goud / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 653 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

SonYa 26-03-2017 Product paar weken in bezit

Compact en gebruiksvriendelijk toestel met lange accuduur

De Samsung Galaxy A3 is een compact toestel, met een mooi (formaat) scherm. Het toestel ligt fijn in de hand en is gebruiksvriendelijk. Dit begint al bij de installatie. Het overzetten van je contacten, apps en foto's gaat erg gemakkelijk. Met Samsung SmartSwitch zet je ook gemakkelijk foto's en andere bestanden over op je nieuwe toestel. Pluspunten van de Galaxy A3 zijn daarnaast het heldere beeld en de accu, deze gaat gewoon 2 tot 3 dagen mee. Het geluid bij bellen en voor filmpjes en muziek is prima. De camera heeft nieuwe functies om mooiere foto's te maken en de selfie camera maakt ook goede foto's. Het automatisch maken van een selfie, door je hand naar de camera te richten is super handig! Alleen werkt het niet zo goed als er minder licht is. Ook super handig is de Always On Display functie, waarmee je bijvoorbeeld de klok en bericht- of oproepmeldingen weer kunt laten geven als een soort screensaver, wanneer je scherm op stand-by staat. Verder vind ik het ook heel fijn dat er een zaklampfunctie op zit zodat ik daar geen aparte app meer voor nodig heb. Jammer vind ik dat de oplaadstekker anders is. Ik vond het juist zo fijn dat ik voor al mijn Samsung apparaten maar één oplader nodig had. Nu is er wel gedacht aan een oplossing in de vorm van een verloopstukje, maar ik ben bang dat dat wel gemakkelijk kwijt raakt. Ook jammer vind ik dat er geen lampje brandt op het moment dat er een berichtmelding is. Als je de Always On Display functie niet aan hebt staan, zie je dus niet zonder aanraken of er nieuwe berichten zijn. Het geheugen van het toestel is voldoende met standaard 16GB, maar fijn dat het met een micro SD kaartje uit te breiden is. Tot slot heb ik nog niet getest of het toestel echt waterdicht is, maar dit is een fijne bijkomstigheid voor het geval dat er een ongelukje zou gebeuren. Kortom, de Samsung Galaxy A3 doet zeker niet onder voor zijn grote broers. Voor wie op zoek is naar een gebruiksvriendelijk toestel met diverse handige functies en dat voor een schappelijke prijs, is de Galaxy A3 een aanrader.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Compact toestel
  • Handiger selfies maken
  • Always on Display

Minpunten

• Geen lampje als berichtmelding
  • Andere oplaadstekker (USB c)

Cin 27-07-2017 Product paar maanden in bezit

Handzaam, mooi beeld, lange accuduur.

Mijn vorige mobiel was een iphone5s en ik wilde een goede telefoon, maar niet een "flagship" model.
Vodafone bood mij een A3 (2017) aan en wilde wel eens wat nieuws proberen dan het apple eco systeem.

Wat mij meteen op viel was het mooie scherm. Het grotere scherm bevalt me ook goed in vergelijking tot de iphone5s. Het grotere scherm en grotere accu zorgt voor meer gewicht maar is niet storend want dat went snel.
De accuduur is zeer goed en ben ik zeer blij om. M'n iPhone moest ik na verloop van tijd mijn accuduur managen zodat ik de dag door kwam, maar deze gaat gewoon 2 volle dagen mee bij normaal gebruik. Ik stream geen Netflix/YouTube 1080p . Speel geen "grote" zware games (dat zie ik als intensief gebruik). Maar gewoon mail, social media, kleine spelletjes, bellen en nog wat tv streamen dan kan hij zeker anderhalf dag mee. Zonder dat ik er op let.
De "customization" die Android (tov ios) bied bevalt me ook goed.
Goede camera.
Niet omslachtig met iTunes nummers/bestanden op je telefoon zetten maar gewoon copypaste.

Minpuntje is de luidspreker. Niet zo mooi warm gespreksgeluid. Af en toe een beetje minder scherp, maar dat kan ook een beetje aan mijn gehoor liggen.
16GB is aan de weinige kant. als je een paar grote apps draait en wat filmpjes maakt op hoge resolutie dan zit je als snel aan de max om dat het systeem zelf van die 16GB 5 a 6 GB reserveert voor het OS. Aanrader is zeker om een extra sd card aan te schaffen van 32 of 64GB.

Minpunt is zeker de hoeveelheid extra apps die erbij geleverd worden. Een geheel aan samsungapps (Email, members, Health, notes, store etc), Microsoft office apps (word excel etc), alles van google (gmail, drive, store ,chrome, maps, YouTube, music, films) Sommige kan je verwijderen, maar anderen kunnen in ieder geval worden uitgeschakeld zodat ze niet te zien zijn en blad niet onnodig opvullen.

Conclusie: prijs kwaliteit gezien is het zeker een aanrader. Mijn iPhone was 2 maal zo duur toendertijd dan mijn A3 nu, dus ik ben minder kritisch tov de minpunten.

Pluspunten

• scherm
  • Lange accuduur (normaal gebruik)
  • Goed fotocamera

Minpunten

• speaker (minder zuiver)
  • 16GB (weinig, extra SDcard 32 of 64GB must)
  • Veel bloatware (meegeleverde apps )

NiriP 23-04-2017 Product paar maanden in bezit

Fraaie telefoon

Bijna alleen maar positieve punten: mooie compacte telefoon, 4,7 inch. Gemakkelijk en snel in gebruik. Aan het einde van de dag is de accu maximaal pas 50% leeg. Het geheugen kan simpel uitgebreid worden door microSD-kaart. Camera geeft prima foto's voor een telefoon van deze prijsklasse. Enige nadelen die ik heb kunnen ontdekken: de vingerscan werkt niet goed, vaak moet ik alsnog mijn code invoeren. De telefoon is nu 2x zonder reden compleet uitgevallen, opstarten was alleen maar mogelijk via reset. Op de telefoon staan veel ' samsung apps', die niet nodig zijn en niet verwijderd kunnen worden. Conclusie: fraaie telefoon voor mooie prijs

Pluspunten

• Accuduur
  • Snel

Minpunten

• Vingerscanner werkt niet goed
  • Veel onnodige Samsung apps

j_or_n 19-04-2017 Product paar weken in bezit

Goud waard, deze A3 van Samsung is geld dubbeldwars waard

Geen minpunten te bedenken bij deze telefoon, al is de bediening van het toetsenbord bij Samsung altijd een minder fijngevoelig iets als bij andere telefoons. Voor de rest een eyecatcher van het eerste uur. Door zijn subtiele gouden kleur misstaat het apparaat niet temidden van het moderne meubilair van vandaag de dag. Een absolute aanrader in gebruik. Aan alle comfort is gedacht. Zo zijn de opties om foto's direct online te delen te talrijk om op te noemen en toch overzichtelijk gerangschikt op één beeldvullend scherm. Ook het geheugen van laatst getypte mailadressen of andere #-combinaties scheelt veel tijd met typen, wat het apparaat snel in gebruik maakt. Veelzijdig is ook de camera die ook voor de zgn. 'zelfjes' in een uitstekende kwaliteit foto's voorziet. De schermgrootte is uitstekend, en met de functionaliteit van het uitzetten van de blauwtinten van het scherm is het ook heerlijk in slaap vallen met de multimediavoorziening op het toestel. Samsung heeft een paradepaardje voor een alleszins schappelijke prijs op de markt gebracht met deze A3, en ik kan er alleen maar lovend over zijn.

Pluspunten

• groot scherm
  • gouden kleur

Minpunten

• 1 luidspreker: verminderde stereogeluidservaring
  • swipen vergt met de grootte van dit scherm veel

marina 08-05-2017 Product paar dagen in bezit

Een luxe uitziende telefoon

Deze telefoon heeft een prachtig scherm, en hij is redelijk snel.De vingerscanner werkt ook, maar ik kan de telefoon ook via een code ontgrendelen.Ik had de voorganger , maar deze telefoon is beter, hij is waterdicht, heeft een vingerscanner, en de software is helemaal vernieuwd.

Pluspunten

• mooi scherm
  • compact
  • waterdicht

Minpunten

• 16 GB opslagruimte

Pipopepi 25-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima telefoon voor weinig geld

Sinds het bestaan van de smartphone heb ik een iPhone gehad dus dit is mijn eerste ervaring met een android telefoon. Ik vond het erg wennen. Alles waar je aan gewend was met een iPhone, werkt anders bij deze telefoon. Ik moest erg wennen aan het toetsenbord (net een ander formaat dan bij m'n iPhone dus constant typefouten) en ik vind het ontgrendelen met vingerafdruk ook niet zo soepel gaan als bij de iPhone. Daar staat tegenover dat ik nu voor de helft van het geld van een iPhone een telefoon heb die hier qua specs niet veel onderdoet en een geweldige accuduur heeft. Ook het formaat vind ik erg prettig; niet zo idioot groot, zodat hij in elk geval nog goed vast te houden is. Ik heb de telefoon per ongeluk in het afwaswater laten vallen en daar was hij niet van onder de indruk, dus dat spatwaterdicht maakt hij zeker waar.

Pluspunten

• goede accuduur
  • goede camera
  • handzaam formaat

Minpunten

• vingerafdruk ontgrendelen werkt niet goed

Wimke 27-05-2017 Product paar dagen in bezit

Super toestel !

Alleen maar positieve punten: mooie compacte telefoon, 4,7 inch. Gemakkelijk en snel in gebruik. Ruim twee dagen met de accu, super. Het geheugen kan simpel uitgebreid worden door microSD-kaart. Camera geeft scherpe foto's.
Prima toestel, voldoet meer dan voor dagelijks gebruik.
Nog geen minpunten ontdekt.

Pluspunten

• Accu
  • scherm
  • gebruiksgemak

L.K. 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Voor niet de hoofdprijs , toch een fijne telefoon

Toestel pas kort, dus kan nog niet heel veel erover zeggen, maar de eerste indruk is positief. Wil niet te veel geld uitgeven aan een telefoon, dus ga vaak voor budget. Deze is wat hoger in prijs dan mijn vorige twee toestellen(LG en SONY), maar het verschil is groot qua, snelheid, opslag, wisselen tussen apps. Kort samengevat reageert vlot, goede foto's en fijn in de hand. Minpunt voor mij is dat het scherm iets breder mocht zijn. Hoogte-breedte verhouding mocht iets groter. Daarnaast is het geluid wat schel als het volume is te hard staat, dat had de budget SONY wel beter voor elkaar.

Pluspunten

• Helder scherm
  • camera
  • 16 GB

Minpunten

• Scherm mocht iets breder
  • speaker geluid

theO 15-05-2017 Product paar dagen in bezit

handig formaat

Mijn keus is gevallen op de Samsung a 3 Galaxy 2017 omdat dat de opvolger is van mijn oude smartphone 3 S mini.
Dat toestel beviel mij prima iets groter en veel betere camera en veel meer opslag vind ik wel weer leuker.
Alleen jammer dat een paar dagen na mijn aankoop zie dat dit toestel € 12.00 goedkoper geworden is, balen.

Pluspunten

• afmeting
  • heldere display
  • camera kwaliteit

Minpunten

• erg glad

marieke 15-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie telefoon, met helder scherm

Ik vind dit een heel mooi toestel, fijn dat hij waterdicht is. Een mooi en helder scherm die ook in de zon goed leesbaar is. Daarnaast veel extra dingetjes erop, vingerafdruk beveiliging, het scherm kun je ook zo instellen dat je het s'avonds voor het slapen gaan kunt gebruiken zonder dat het invloed heeft op je nachtrust. Ook vind het ik het formaat van het toestel perfect! niet te groot en niet te klein. Al met al blij met deze aankoop

Pluspunten

• mooi helder scherm
  • waterdicht
  • veel extra's

Minpunten

• nog niet ontdekt

Edman 17-03-2017 Product paar dagen in bezit

Topper in het compacte segment!

Als je op zoek bent naar een middelgrote telefoon die je kunt gebruiken met één hand dan is deze telefoon de beste keuze. Pluspunten: GSM past prima in de hand, Levensduur batterij (tot 2 dagen), User Interface werkt goed, zonder vertraging, Mooi AMOLED beeldscherm, GSM materiaal heeft een zeer premium feel, Waterdicht, Goede Camera en goede prijs-kwaliteitverhouding. Minpunten: GSM voelt wat glad aan, zodat deze uit de hand kan vallen. Geen LED-meldingen. Beveel hem zeker aan!

Jeetje 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Lekker snel

Ik had eerst de Galaxy Core van 2014. Toen die op was heb ik een iphon s5 gekocht maar ik kon er niet wennen. Terug naar Samsung en ik wilde de kleinste die er is. Mooie prijs kwaliteit verhouding en supersnel in vergelijking met mijn oude Core natuurlijk!
Mooi helder scherm. Wel even wennen aan de nieuwe icoontjes en wat ik jammer vind is dat de standaard ringtones weinig vernieuwd zijn. Accu gaat heel lang mee, is aan het eind van de dag pas 75% ! maar dat zal de nieuwigheid wel zijn (; Al met al heel blij mee!

Anoniem 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Niet te klein niet te goot. Goede accu.

Fijn in het gebruik. Ligt ook fijn in de hand. Goede camera en fijn om nu voldoende opslagruimte voor muziek en foto's te hebben. Indrukwekkende accuduur.

Chris 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

Super toestel voor mooie prijs!

Mooi telefoontje voor een zeer redelijke prijs!
Het is echt een premium toestel die echt niet veel onder de S-serie doet.
Natuurlijk is het scherm maar 720p, maar de Super AMOLED maakt dit meer dan goed! In deze prijsklasse is dit een topper!

Chris 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

Samsung A3

Gisteren het toestel gekocht, eerste indruk is uitstekend. Goed beeld, maakt mooie foto's. Toestel ligt prettig in de hand. Is verder handig in gebruik.

Pluspunten

• Handzaam
  • goed beeld

An 18-08-2017 Product paar dagen in bezit

helder scherm, snel opgeladen en snel gestart

Goede prijs kwaliteit verhouding, wel echt een goed hoesje erbij nodig want erg glad. geeft snel vlekken en glijd weg.

A. Balins 18-08-2017 Product paar weken in bezit

Fijn formaat

Na eerdere goede ervaringen met Samsung Smartphones hebben mijn moeder en ik wederom gekozen voor een Samsung, deze keer dus de Galaxy A3 2017. Omdat mijn moeder al 78 is, kiezen wij er voor om telkens dezelfde telefoon te hebben zodat ik haar bij problemen kan helpen. De Samsung Galaxy A3 2017 lijkt in vele opzichten op de vorige die we hadden, dus ook mijn moeder kan er goed mee overweg :-)
We hebben voor deze smartphone gekozen omdat het formaat prettig klein is en toch is alles goed leesbaar en aan te klikken. Het is gewoon een fijne, goedwerkende smartphone! Wij blijven fan! :-)

Pluspunten

• Fijn formaat
  • Goed geluid
  • Verlengstukje voor oude oplader

Minpunten

• Wennen dat hoofdtelefooningang onderin zit

Cor 17-08-2017 Product paar weken in bezit

compact toestel

Mooi compact toestel, perfect voor als je niet met een groot toestel rond wil zeulen. Snelheid is prima. De tabbladen werken erg prettig. Camera goed.

Pluspunten

• compact
  • volwaardige telefoon
  • tabbladen
  • accuduur

Bas 17-08-2017 Product paar weken in bezit

Mooie telefoon, die lekker in de hand ligt.

Toen ik de A3 van een vriend vast mocht houden, voelde dat gelijk heel prettig aan, bij het lezen van de eigenschappen van de A3 werd ik aangenaam getroffen door de waterdichtheid van het apparaat; een van mijn vorige telefoon kon ik wegdoen nadat hij in een plas regenwater gevallen was en nagenoeg volliep.

Pluspunten

• formaat
  • waterdicht
  • helderheid beelscherm

Minpunten

• de buitenkant is wat gladdig

Ton 15-08-2017 Product paar maanden in bezit

Handzaam en handig!

Laad snel, batterij gaat lang mee. Goede camera's en veel opties in het apparaat zelf. Maar vooral: het is niet een apparaat dat je niet meer met één hand kan bedienen. Niet te groot en toch een lekker formaat scherm. Ben er enorm blij mee; de prestaties vind ik prima!

Pluspunten

• goede batterij en laadtijd
  • goede prestaties
  • handzaam formaat

Minpunten

• nog niet tegengekomen