Sony Xperia X Compact 32 GB / mist blue

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 81 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia X Compact 32 GB / mist blue op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Folkert 02-12-2016

Eerste indruk is super!

Wat een heerlijke compacte telefoon, maar toch super snel en perfecte kwaliteit foto's!

Voor iedereen die een kleinere Android telefoon wil, echt een aanrader!

Ik vind de behuizing er super uitzien, goed degelijk.

Vooral met de cashback van Sony, super actie!

Pluspunten

• Snel
  • Kwaliteit foto's
  • Lekker compact
  • Degelijke bouw

Minpunten

• Voor sommigen misschien te klein scherm
  • Niets meer

Imv 02-12-2016

Een zeer snelle telefoon!

Na een week testen ben ik zeer tevreden over deze telefoon. Mijn vorige was een Xperia Z3 die na jaren goede dienst het heeft bezweken.

Pluspunten van de X compact:
- Snel, loopt niet vast (ookal zijn er veel apps open)
- Er zit een prachtig geluid op
- De voedingskabel kan op beide manieren worden aangesloten
- Foto's zijn haarscherp
- Muziek van mijn sd kaart kan worden herkent en albumcovers worden automatisch geladen, ideaal!

Nadelen:
- De telefoon is niet waterbestendig. Persoonlijk heb ik hier geen enkele problemen mee.
- De behuizing is van plastic en voelt dus extreem glad aan. Verstandig om een degelijk hoesje erbij te kopen voordat je je geliefde aanwinst op de vloer laat vallen ;)

Conclusie: ik ben eenmaal bij Sony uitgekomen, en wil nooit meer iets anders. Stabiliteit, prachtige fotos en een makkelijk besturingssysteem wint het voor mij.

Joost B 02-12-2016

Compact, en fantastische foto's

X compact ligt goed in de hand, beeldscherm ziet er mooi uit. De camera achterkant maakt onder verschillende omstandigheden prachtige foto's, selfie camera heb ik niet uit getest.
T hele systeem loopt soepel.
T enige minpuntje is dat je geheugen bij x compact niet kan uitbreiden.

Pluspunten

• Zeer goede camera
  • Stabiel systeem

Minpunten

• Geheugenkaart zit er niet in

Joost B 02-12-2016

Compact, en fantastische foto's

T hele systeem loopt soepel.
T enige minpuntje is dat je geheugen bij x compact niet kan uitbreiden.

Pluspunten

• Zeer goede camera
  • Stabiel systeem

Minpunten

• Geheugenkaart zit er niet in

Martien 02-12-2016

Ligt lekker in de hand (compact), heldere kleuren

Handzaam, goed draagbaar in broekzak, goed leesbaar, Mooie haarscherpe foto's, snel openen en wisselen tussen app's, alle hedentendage mogelijkheden en instellingsmogelijkheden

Pluspunten

• Helder beeldscherm
  • Handzaam
  • Fotografie
  • Leesbaarheid

Minpunten

• Geluidssterkte video

Van Geel 02-12-2016

Top telefoon

De telefoon is compact Maar heeft alles. Kan gewoon in je broekzak en met 1 hand te bedienen. Mooie camera voor super strakke foto's. Camera filmt professioneel. Echt een aanrader. Kortom waar voor je geld

Pluspunten

• Compact
  • Goeie camera
  • Snel te bedienen

Minpunten

• Oplaad stekker/ingang is open
  • De headset had wat uitgebreider gemogen

Jan Smid 01-12-2016

Mooi snel en gemakkelijk toestel met lange accuduur

Toestel voldoet volledig aan mijn verwachting.
Scherm, groot genoeg om een film op te zien.
Apps werken probleemloos.
Foto's maken in omstandigheden met weinig licht, gaat zonder problemen en levert een mooi resultaat.

Pluspunten

• Accu
  • Scherm
  • Camera
  • Processor

Enk 01-12-2016

Fijn contact design

Wat een heerlijk compact toestel.
Gewoon super. Vooral de camera en het geluid zijn werkelijk een verademing.
Als iemand een compacte telefoon zoekt, niet verder zoeken.

Pluspunten

• Alles

Minpunten

• Waterdicht

Imv 01-12-2016

Een zeer snelle telefoon!

Pluspunten van de X compact:
- Snel, loopt niet vast (ookal zijn er veel apps open)
- Er zit een prachtig geluid op
- De voedingskabel kan op beide manieren worden aangesloten
- Foto's zijn haarscherp

Nadelen:

Dieuwke 30-11-2016

Perfect klein toestel

Een klein toestel met duidelijk scherm en goede camera. Eindelijk een toestel dat ik met één hand kan bedienen.

Pluspunten

• Compact
  • Scherpe camera

Pieter Bikkel 30-11-2016

Compacte top mobiel

Dit is een compacte mobiel met goede prestaties. Een uitstekende camara maakt het plaatje compleet. De tril functie is luidruchtig, maar voor de rest niks op aan te merken. Ik zou wel snel een hoesje kopen, want hij krijgt snel krasjes op de achterkant.

Pluspunten

• Goede camera
  • De Software is stabiel
  • Compact formaat
  • Goede prestaties

Minpunten

• Luidruchtige tril functie
  • Krijgt snel krasjes op de achterkant

Sietse 30-11-2016

Zeer goed toestel!

Echt een mooi toestel! Hij is erg snel en gebruiksvriendelijk. Bij normaal gebruik kan de batterij erg lang mee. Een aanrader voor iedereen!

Pluspunten

• Snel
  • Snel

Jakob 30-11-2016

Top apparaat!

Hiervoor had ik de experia z3 compact. Het is net alsof de dit apparaat als basis hebben gebruikt en het vervolgens strakker, sneller en luxer hebben gemaakt

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Strakke afwerking

Minpunten

• Tot nu toe nog geen gevonden

Willem 30-11-2016

Super toestel. XPERIA X compact

Van een Sony Z3 compact naar een Sony X compact, een wereld van verschil, sneller, zuiniger, beter beeld, licht lekker in de hand, goede en snelle camera. Na 3 maanden nog steeds niet vast gelopen, geen extra herstart nodig gehad.

Pluspunten

• Goede Camera
  • Goede levensduur accu
  • Snelle processor

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Neelke 30-11-2016

Kwaliteit, een fraaie vormgeving en een mooi dusplay

Ik ben blij met mijn keuze voor een Sony Xperia Compact x. Ik heb gekozen voor deze telefoon vanwege het formaat, de kwaliteit van de camera, het design en de goede transfermogelijkheden. Ik ben zeer tevreden!

• Batterijduur en -verzorging
  • Display
  • Transfer

Cors 30-11-2016

prachtig en snel

Absoluut een fantastische telefoon! Hiervoor had ik al een z1 compact en z3 compact. De z1 compact heeft mijn vriendin nu en werkt nog steeds super en snel. De z3 compact is helaas gestolen. Ik wilde dus dezelfde topkwaliteit en dat werd deze X Compact. Heerlijk formaat, razendsnel en prachtige styling. De prijs is goedkoop te noemen, want de specs zijn met zo goed als toptoestellen die veel duurder zijn.
Wel is het jammer dat er vooraf apps geïnstalleerd staan die ik niet kan verwijderen, zoals Spotify, AVG, Amazon en Facebook. Echter in vergelijking met andere merken is dat geen verschil aangezien iedereen dat lijkt te doen. Dat is de enige reden dat mijn beoordeling geen 10 is, maar een 9.
Ga zo door Sony!

Pluspunten

• Ideaal formaat
  • Snelheid
  • Bekijk scherp scherm
  • Prachtige styling

Minpunten

• Vooraf geïnstalleerde apps

Van Geel 30-11-2016

Top telefoon

Pluspunten

• Compact
  • Goeie camera
  • Snel te bedienen

Minpunten

• Oplaad stekker/ingang is open
  • De headset had wat uitgebreider gemogen

Straathof 30-11-2016

Helder beeld

Ik ben na lange tijd Samsung toestellen, overgestapt naar de Sony xperia compact.
Ik ben er erg blij mee en heb een goede keuze gemaakt. De foto's die het toestel maakt, zij. Van uitzonderlijke kwaliteit. Het beeldscherm geeft een zeer helder en goed beeld. Het Android systeem werkt prima op de telefoon en maakt het gebruik simpel.
Sony stuurt verder zelf leuke apps door, waarbij je zelf de keuze hebt om ze te accepteren! Deze apps zorgen ervoor dat je meer uit je telefoon kan halen.

Al met al dus erg blij met de telefoon en een aanrader voor een ieder die overweegt een Sony telefoon aan te schaffen!

Pluspunten

• Camera
  • Beeldscherm

Nick 30-11-2016

Snel, haar scherpe foto's en 4G+

Sinds drie dagen in mijn bezit. Op plekken waar ik met mijn oude toestel (Sony xperia Z3 compact) slecht bereik had (h+ of G) heb ik met dit toestel 4G, ik ben niet gewijzigd van abonnement of provider en de Z3 was ook 4G inzetbaar. Gisteren heb ik zelfs een paar keer 4G+ in het scherm zien staan.

Telefoon is enorm snel, vult mij als gebruiker aan daar waar mogelijk, zeer compatible met je Google -account. Programma Liveblog wat vooraf al is geïnstalleerd houdt al je activiteiten bij. Voorbeelden, social-media gebruik, surf gebruik, bel, SMS, foto's of video gebruik zelf je bewegingen, stappenteller, hardlopen, auto, fiets of motor. Alles is min en calorieën. Kan zelfs gekoppeld worden met een hartslagmeter.

Foto's en filmpjes maken gaat enorm snel en haarscherp. Niet in 4K maar daarom is het ook een compact variant van de Pro uitvoering.

Pluspunten

• 4G+
  • Liveblog
  • Camera
  • Snel

Minpunten

• Glad, zonder beschermhoes
  • Nieuwe oplader aansluiting, dus geen micro usb

Marcel 30-11-2016

Goede camera, gemakkelijk in gebruik

Ik had al een Experia voor deze. Die beviel goed en deze heeft net weer wat meer gebruiksvriendelijke extra's, bijvoorbeeld snel schakelen op het toetsenbord. Mooie foto's, met name via achterzijde toestel.

Pluspunten

• Camera maakt scherpe foto's
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Openen met vingerafdruk lukt niet met hoesje
  • Sommige apps zijn niet te verwijderen.

Mariette 30-11-2016

Groot scherm en gebruiksvriendelijk!

Heb telefoon net een paar dagen, ben er erg blij mee. Het instellen ging erg gemakkelijk en is verder gemakkelijk in gebruik

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goede camera
  • Mooi groot scherm voor deze compacte telefoon

Kevin 30-11-2016

Mooi compact toestel

Heb zelf voor dit toestel gekozen omdat hij handelbaar, snel en een redelijke accu duur heeft. Daarnaast zit er een top camera op en is de telefoon makkelijk in gebruik. Klein nadeel is het oplaadpunt is anders dan bij andere toestellen en het is toch jammer dat deze uitvoering niet waterdicht is. Ondanks dat is het prijstechnisch een aanrader. Je krijgt waar voor je geld.

Pluspunten

• Snelheid
  • Camera

Minpunten

• Niet waterdicht
  • Oplaadpunt is niet standaard

Peter 30-11-2016

Heerlijk handzaam

Doordat het toestel wat kleiner is dan de grotere broers ligt hij lekkerder in de hand dan bijvoorbeeld de Z3, ik kan makkelijk met 1 hand bij zowel de onderkant als de notificatiebalk.
Het beeld is mooi, de camera geweldig.

Daarnaast is het een stijlvol vormgegeven toestel.

Na een dag normaal gebruik heb ik begin van de avond meestal nog 50% batterij over.

Pluspunten

• Handzaam
  • Lange accuduur
  • Camera

Minpunten

• Niet waterdicht, maar hoe boeiend is dat?

Sandra Klomp 29-11-2016

Ligt lekker in de hand!

Telefoon is lekker compact en ligt lekker in de hand omdat de telefoon iets dikker is.
Het scherm is helder en de omgang is vriendelijk! Ik was een HTC gebruiker, binnen een dag gewend aan het verschil in gebruik, maar ik geniet nu nogsteeds van het verschil in snelheid!

Pluspunten

• Niet fragiel
  • Helder scherm
  • Compact
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Zonder hoes krast de buitenkant wat snel

Laila 28-11-2016

Geweldig snel veel opties beste telefoon ooit

Hele goede telefoon, snel mooie maat, niet te zwaar, camera geweldig(ziet zelfs de haren bij de 😻 zitten op de foto) zelfs met fel tegenlicht detecteert ie en stelt ie automatisch in echt geweldig! Heb al jaren smartphones en een hekel aan de iPhone nog nooit zo'n goede tegengekomen zeker een aanrader. Vingerafdruk herkenning makkelijk en goed werkt echt ideaal

Pluspunten

• Snel
  • Geweldige camera
  • Niet te groot/zwaar
  • Met oortjes mooi geluid
  • Veel opslag ruimte

Minpunten

• Zonder oortjes beetje blikkerig geluid