Sony Xperia X Compact blauw / 32 GB - Reviews

OS
Android OS
Opslag
32 GB opslag

Beoordeling op basis van 79 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Richard 11-09-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie compacte lichte telefoon, maakt hele scherpe foto's.

Mooie telefoon, lekker compact en licht. Gemaakt van apart materiaal, geen plastic zit speciale coating overheen, krasbestendig.
Ik wilde vooral een telefoon die ook goede foto's maakte, dus kwam bij Sony uit, die heeft de beste lenzen.
Maakt mooie scherpe foto's, ook panoramafoto's en er zitten nog leuke extra apps bij voor grappige foto's te maken in sprookjessfeer, met dino's etc.
Blij met mijn beslissing!

Pluspunten

• 23 mp. Camera/goede lens
  • Formaat compact en licht
  • Krasbestendig
  • Vingerafdrukcensor

Leon 12-09-2016

Wil deze ook graag, maar nog nergens te bestellen.abonnement?

pnieuwenhof 14-09-2016

Waarom heb je niet voor de z5 compact gekozen? Twijfel namelijk enorm tussen deze 2. Kleine wijzigingen tussen deze 2.
Ben erg benieuwd.

Alvast bedankt voor je reactie

Leon 15-09-2016

De x-compact heeft betere camera, en de witwaarden vind ik ook beter (zie youtube). Hij ligt ook lekker in de hand, ik kom van een Samsung s7 edge ;-)

Wassim 15-12-2016 Product paar weken in bezit

Snell

Ik vind dit een hele mooie telefoon echt een topper. Ik raad dit heelveel mensen aan het is niet al te duur en snel de camera is super helder wel een beetje jammer dat het bij weinig licht war minder is maar die vingerafdruk sensor is zooooo snel ik klik alleen op het power knopje en mijn telefoon is al open echt een topper Sony heeft zich zelf weer eens overtroffen Super

Pluspunten

• Scherm is heel helder
  • Vingerafdruk is heel snel
  • Camera is super scherp
  • Een goede processor
  • Mooie design

Minpunten

• Camera bij donkerhijd niet zo scherp
  • Te weinig hoesjes er voor

Marlies 31-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima telefoon met sterke accu

Het is een prima telefoon, ligt lekker in de hand met een helder scherm, en een hele goede camera. De levensduur van de accu is ruim genoeg, ik laad meestal 1x in de 2 dagen op en dan gebruik ik mijn telefoon best intensief. Heeft een functie slim opladen zodat je batterij langer behouden blijft.
Je kan het toestel geheel naar eigen smaak personaliseren en de optie tot vergrendeling opheffen met vingerafdrukscanner werkt probleemloos.

Ik heb deze telefoon nu een maand of 3 in huis en kan eigenlijk geen minpunt verzinnen/ontdekken.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Lange accuduur
  • Handzaam formaat
  • Goede camera

Ylona 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Lichtgewicht en fijn formaat

Overgestapt van IPhone naar Sony en tot nu toe geen spijt. Het is even zoeken naar sommige functies maar dat is gewenning. Vind het tot nu toe een fijn en licht toestel dat fijn in de hand ligt. Werkt snel.

Pluspunten

• Formaat

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

I. C 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Klein maar fijn

Ik heb de Sony xperia x compact nu twee dagen en ben zeer tevreden! Hiervoor had ik zijn oudere broertje, maar het nieuwe model voldoet aan alle verwachtingen. Super camera&beeld, Fijn in de omgang en een prima formaat.

Pluspunten

• Klein
  • Goed en duidelijk
  • Camera is top
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Chunky

PD 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Rap toestel in en compact formaat

Het is een mooi toestel met veel high end features voor een midrange prijs. Vooral als je een goede camera belangrijk vind in een niet al te grote telefoon.

Pluspunten

• Camera
  • Opslag
  • Formaat
  • Snel
  • Software

Minpunten

• Kunststof behuizing

Koen wolters 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig toestel

Mooie telefoon en makkelijk in gebruik, maakt prachtige foto's. Met de 23 me. En de beveiliging met de vingerprint super

Pluspunten

• Levensduur batterij
  • Lekker compact
  • Werkt snel

Xperitom 27-12-2016 Product paar weken in bezit

Eindelijk weer een normaal formaat

Na tablet-formaat telefoons gehad te hebben, ben ik blij om weer een telegoon te hebben met een normaal formaat. De hele telefoon is te bedienen met 1 hand.
Mooie foto's, lekker snel, scherpe prijs en goed scherm. Daarom heb ik gekozen voor de Xperia X Compact. Deze telefoon raad ik iedereen aan die weer behoefte heeft aan een alleskunner die lekker compact is.

Pluspunten

• Camera
  • Formaat

Marcus 27-12-2016 Product paar maanden in bezit

Goede accuduur en perfecte grootte

Ik heb altijd al van Sony telefoons gehouden, mijn vorige de z2 viel een beetje tegen, toen deze gestolen werd heb ik de x compact gekocht waar ik erg tevreden over ben, de update naar Android Nougat ziet er heel mooi uit en de slimme batterij functie is ook heel fijn. Al met al een hele goede telefoon.

Pluspunten

• 5 inch scherm
  • Goede camera
  • Nougat ziet er heel goed uit
  • Front facing speakers

Hefi 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Snel, goeie accu en lekker compact

Speciaal gezocht naar een compact toestel die snel is en een goede accuduur heeft. Dit toestel heeft het allemaal. Samen met de orginele flip cover van Sony een aanbeveling waard.
Echter is het toestel wel aardig glanzend en je ziet hier dus wel redelijk veel op. En had van mij iets dunner mogen zijn. De z5 compact ziet er net iets beter uit maar als je toch voor het nieuwste model wilt gaan is dit wel een aanrader in het compacte sigment.

Pluspunten

• Snel en toch compact
  • Mooi passend hoesje orgineel van Sony

Minpunten

• Beeld te glanzend
  • Had iets dunner gemogen

T 25-12-2016 Product paar dagen in bezit

Handzaam, licht en stevig toestel

De Xperia X Compact oogt zeer stijlvol en voelt degelijk aan. Het toestel is ook snel wat betreft opstarten en heeft een behoorlijke accuduur. Bij hst initialiseren vraagt het toestel letterlijk of je gegevens over wil zetten vanuit je account. Erg handig! Daarbij zijn er veel apps ter ondersteuning en heeft de Xperia X Compact een bijzonder goede camera.

Als enige nadeel kan dan ook eigenlijk alleen maar gemeld worden dat het toestel een usbc aansluiting heeft, waardoor je alle bestaande usb-laders bij aanschaf niet meer kunt gebruiken.

Pluspunten

• Handzaam, compact
  • Stevig
  • Oogt zeer luxe
  • Lange standby tijd

Minpunten

• Afwijkende aansluiting (usbc)

Niek 25-12-2016 Product paar dagen in bezit

Perfect formaat en leuk design

Toestel werkt snel en ligt perfect in de hand. Het geeft een overzichtelijk menu en mooi afgewerkt glas.

Pluspunten

• Compact
  • Snelheid
  • Looks

Brigit 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Helder beeld en compact

Makkelijk in gebruik. Helder scherm. De telefoon werkt erg snel. Veel intern geheugen. Kan ook een extern geheugenkaart in. Camera is erg mooi met de 23mp. Maakt mooie scherpe foto's. Ook in de schemering.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Helder scherm
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Kan geen mapjes voor foto's maken

Thera 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Ideaal formaat

Ideaal om met 1 hand te bedienen. Helder beeld. Goede camera achter. Evt geheel automatisch. Camera voorkant met knop aan zijkant te bedienen. Nieuwste Android system.

Pluspunten

• Camera
  • Sony layer over Android

Thera 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Ideaal formaat

Pluspunten

• Camera
  • Sony layer over Android

Xperia x compact 19-12-2016 Product paar weken in bezit

Sony xperia x compact. Klein en handig

Kleine goed liggende compacte telefoon maakt hem bijzonder door de vinger scan om hem te ontgrendelen super handig en makkelijk. Mooie bolling in het scherm en ziet er stoer uit

Pluspunten

• Mini usb c gebruik van 2 kanten
  • Ontgrendel Vinger scan

Minpunten

• De stamenia modes gaat iets minder lang mee

Wytske 16-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn in gebruik

Eerst een iPhone en nu al 2 jaar een sony. Eerst wennen maar ik wil niet meer terug. Nu een nieuwe Sony Experia X compact. Alle gegevens waren zo overgezet op deze nieuwe. Ik heb een lichtblauwe kleur. Hij is erg fijn in de hand en ben er erg blij mee. Er zitten veel nieuwe functies op. Ik raad dit product zeker aan.

Pluspunten

• Blauwe kleur
  • Vingerafdruk functie

D. de Groot 15-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel en perfect formaat

Keuze voor dit toestel na goede ervaring met vorige telefoon van Sony (kom van z3 compact). In expert reviews las ik twijfels/kritiek inzake 'specs icm prijs'. Even getwijfeld, maar toen ik gebruikersreviews bekeek icm eigen eerdere ervaringen met compact versie Sony toch aangeschaft. Weer geen moment spijt. Snel mooi en natuurlijk compact toestel, wat mi voldoet aan alles wat gemiddelde gebruiker wenst. Voeg daaraan toe dat die mooie foto's maakt en ik zal niet weten wat er meer te wensen valt. Misschien prijs voor sommige, maar m.i. in lijn met kwaliteit.

Pluspunten

• Formaat
  • Snel
  • Mooi foto's
  • Batterij duur

Minpunten

• Achterkant vingerafdruk gevoelig. (Met case nvt)

D. de Groot 15-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel en perfect formaat

Pluspunten

• Formaat
  • Snel
  • Mooi foto's
  • Batterij duur

Minpunten

• Achterkant vingerafdruk gevoelig. (Met case nvt)

Brigit 14-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk scherm, makkelijk, accuduur prima

Handig in gebruik. Interne opslag is 32 gb. Daar kan je tenminste wat mee. Mooie vormgeving. En de camera is geweldig mooi. 23mp.

Pluspunten

• 23mp camera
  • Groot intern geheugen
  • Mooie vormgeving
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kleiner scherm