Sony Xperia X 32 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 152 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia X 32 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

J mol 16-06-2016

Scherp en snel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

De eerste reactie toen het toestel aan ging was wauw wat een scherp beeld! Het kijkt zo prettig en rustig en het is ontzettend scherp.
Verder merk je dat het toestel snel is in gebruik. Zeker als je een foto wilt maken zonder het toestel van de vergrendeling af te halen. Dit werkt erg fijn.

Zoals altijd bij Sony heeft het toestel een fantastische camera, zowel voor als achter. Het benoemen van de selfie stand is het wel waard. Snel en zuiver.

Ben dan ook erg tevreden over het toestel. Hiervoor had ik de sony Experia z1 compact en dat formaat was voor mij net iets prettiger. Maar dat is wat je gewend bent.

FrankC 15-06-2016

Geen spijt van de Sony xperia-x

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Doet alles wat hij moet doen en meer en zeker de batterij die gaat echt lang mee normaal moest ik elke dag soms wel 1,5 keer opladen en nu pas om de dag en dat met heel de dag WhatsApp en Facebook en mail.
Voor de rest camera werkt perfect en alles loopt soepel ik kan er echt niks anders van maken.
Er zijn natuurlijk ook wel een paar kleine nadelen :(
er zijn nu nog niet veel hoesjes voor te krijgen en ik had gehoopt dat er een QI chip in zou zitten dat je ook draadloos op zou kunnen laden.
Ik had gehoord dat dit wel zo was en heb div oplaad stations geprobeerd. Maar niet 1 werkte.
Maar daar heb ik de telefoon niet voor genomen dus een bijzaak.
Voor de rest kan ik niet slecht over deze telefoon praten ik vindt hem gewoon top dus echt een aanrader.

Vincent Vellekoop 15-06-2016

Sierlijke fijn in de hand liggende telefoon

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Sierlijk maar degelijke metalen achterkant, goede front camera
Mooi helder afgerond scherm! En tot slot de vingerontgrendeling is super!

Jeroen K 15-06-2016

Een prachttelefoon!

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Sony heeft me lang op de Xperia X laten wachten, maar dat blijkt de moeite waard te zijn geweest! Een heel degelijk toestel, het curved scherm geeft een chique uitstraling. Ik heb voor een witte gekozen, tot mijn verbazing bleek na levering de achterkant niet wit maar van grijs metaal te zijn. Ik was al blij met mijn vorige Sony Xperia Z2, maar de Xperia X gaat nog een stap verder. Een prachttelefoon!

Bart 14-06-2016

Prima toestel voor dagelijks gemak

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Al jaren ben ik zeer tevreden over de telefoons van Sony. Ook de nieuwe Xperia X past in dit rijtje. Hij heeft niet de snelste processor of GPU. Dat hoeft tegenwoordig ook zeker niet. Prima dat Sony op dit vlak een eigen koers kiest. De Sony skin over Android is goed doordacht. Ook de overdacht van apps en data van mijn oude telefoon ging vrij eenvoudig. Ook je lijst met bekenden Wifi netwerken wordt overgezet.

Een klein minpuntje is het batterij verbruik van de camera. De camera zelf is prima en bied meer mogelijkheden dan de standaard Android camera app. De snel start knop voor de camera maakt dat je meteen foto's kunt maken. Super handig om spontane momenten vast te leggen.

Willy 09-06-2016

Test Xperia X

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Ik heb de Xperia X kunnen testen voor 1 week. Zelf ben ik een Sony mobiel liefhebber, ik heb al heel wat Sony modellen gehad (vroeger Sony Ericsson). Deze X heeft als voordeel dat hij iets kleiner en lichter is dan de Z2 en Z3.(dit zijn de twee toestellen waarmee ik hem vergelijk) Hij ligt heerlijk in de hand maar wel erg glad waar je even aan moet wennen, hij is al een paar keer bijna uit mijn hand gegleden. Hij heeft een vingerafdrukscanner wat een fijne en snelle beveiliging is.
Camera: Voordeel hij start heel snel.
Scherpstelling is wat trager dan de Z serie net als de focus. Scherpte van de foto`s vindt ik ook niet goed, ik ben de Z2 gewend en deze is onder diverse omstandigheden scherper. In donkere ruimte geeft de x goede kwaliteit foto`s. Vastleggen van bewegende beelden is zeer goed en het te volgen object staat heel scherp op de foto, zo scherp dat het lijkt of het stilstaat. Kleuren zijn heel helder en ook het scherm is subliem van kleur. Deze is wel weer veel mooier dan de Z serie. Z2 is doffer en Z3 heeft een iets blauwe waas.
Door de 13mp frontcamera maakt de Xperia X prachtige scherpe selfies.
Videobeelden heb ik niets op aan te merken, geweldig mooie ful HD beelden en heel scherp.
Accuduur is zeer goed hij gaat ruim twee dagen mee terwijl ik heel veel foto`s maak in grote bestanden, de video heb gebruikt en veel op internet zat.
Conclusie: Een mooie , goed in de hand liggende mobiel maar voor mij blijft de Z serie toch de voorkeur hebben.
Dit kan komen omdat 1 week testen misschien toch te kort is en ik heel erg ben gewend aan de Z serie.

Pieter 05-06-2016

Lime groen

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Zeer mooie telefoon, werkt fijn. Het over zetten van gegevens van mijn oude sony naar de Xperia X ging erg makkelijk. Heerlijke snelle telefoon,ben er erg blij mee.

Sal 03-06-2016

Top telefoon

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Heel lang een Samsung telefoon gehad maar nu dus een Sony. Ik ben erg tevreden! Goede camera, scherp beeld en erg snel.

Sylvia 03-06-2016

Fijn toestel.

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Lekker licht toestel. Maakt mooie foto's. Headset is geweldig!! Alleen jammer dat dit toestel niet waterdicht Is.

Domenique Schreurs 03-06-2016

Super toestel!

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Sinds enkele dagen in gebruik, maar de camera is nog beter dan verwacht. Scherm ziet er erg smooth uit door de aflopende rand en is fijn in gebruik. Vingerafdruk scanner werkt naar behoren al kan die zo nu en dan weigeren, in combinatie met een pin is dit erg fijn.

Ook de smart functies zoals contact herkenning wanneer het toestel op zak is zodat de telefoon niet vergrendeld is een pluspunt.

Minder is dat ik aan het einde van de dag meestal toch de telefoon aan de lader moet doen waardoor ik de 48h niet haal.
Desalniettemin een toestel met veel functies en een fantastische camera, voelt degelijk aan en is gemakkelijk in gebruik.

Giorgio 03-06-2016

Top upgraden vanaf de Z3

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Toestel is snel, camera top. Besturingssysteem afgestemd. Formaat perfect. Tot nu toe geen min punten.

Marcel 03-06-2016

Oud end vertrouwd

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Heb vier jaar rondgelopen met de eerste xperia U en hij werkt nog steeds redelijk maar vond het uiteindelijk toch wel tijd voor een nieuwe dus ik heb het nieuwste vlagenschip van sony aangeschaft dd xperia x. Qua design is het erg slick en ben gewoon vertrouwd met hun vormgeving en interface. Maar ik heb hem vooral aangeschaft omdat ik hoop dat deze telefoon net zo lang meegaat als m'n vorige!

Djlady Melona 03-06-2016

Top toestel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Dit toestel is een geschenk uit de hemel man wat is die snel heerlijk heb er zoveel plezier van en eindelijk na 2 jaar met de z1.... Nu een goeie kwaliteit video opnamen ik zeg kopen echt aanrader....Ik ben zelf dj en echt deze telefoon komt als geroepen hele mooie foto's schiet die ik 0,6 seconden wauwie ikke ben blij...

Manfred 02-06-2016

De nieuwe xperia x

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Heb deze telefoon nu 3 dagen. Je moet om te beginnen wel echt alles na je eigen instellingen maken voordat je hem gebruikt. Deze xpeia x ligt lekker in de hand en de scherm is helemaal super. Als je vinger ook maar een beetje nat of vuil is werkt helaas de vingerafdruk om je toestel te ontgrendelen niet meer. Over du accu kan ik nog weinig zeggen, heb hem namelijk 2 dagen en zoals ik hem nu gebruik haalt ie net niet de hele dag. Zoals ik het nu ervaar is het een toptoestel

Laura 02-06-2016

Sony xperia x

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Ik ben ontzettend blij met de Sony xperia x, super snelle telefoon! Hij is heel makkelijk in gebruik, precies zoals ik van Sony gewend ben. Geen onzin apps en overbodige software die de telefoon traag maken. Ik vind dat Sony erg ondergewaardeerd is in Nederland wat betreft mobiele telefoons. Hij ligt lekker in de hand, het gewicht is goed (niet te licht, dat voelt zo goedkoop). De camera is echt geweldig! Wat een mooie foto's! De vingerafdruksensor werk heel snel en goed. Sony voor mij hebben jullie weer een top product gemaakt. Dankjewel!

Jerry 02-06-2016

Prima tiestel

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Toestel ligt prime en de hand is erg snel prime kleuren. Al je gegevens over zetten gaat snel via de app. Sony maakt waar wat ze zeggen over het toestel. Ik ben er erg blij mee en de draadloze hoofdtelefoon wat een geluid echt super

Ashley 02-06-2016

Super alleen de batterij duur valt tegen.

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Ik ben superblij met de sony xperia x. Top camera top toestel. Ligt goed in de hand en werkt snel. Enige nadeel is batterij duur toestel geeft aan door scherm gebruik van 40% met een dag al leeg te zijn. De helderheid staat laag en schermbeveiliging op 30 sec. Verder heeeel blij mee.

John van de Burgt 01-06-2016

Zeer goede telefoon is mijn tweede xperia

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

dit is mijn 2de xperia ben zeer tevreden over mijn toestel zoals ook al bij mijn vorige xperia fijn toestel makkelijk in gebruik en duidelijk . maakt ook mooie foto's wat voor mij een belangrijk punt is.

Laurens Thomassen 01-06-2016

Sony Xperia X: dé telefoon van het moment!

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

De Xperia X kent een mooi, zuiver geluid en middels de vele gemakkelijk toegankelijke menu's is het geluid te alle tijden aan te passen!

De mogelijkheden van de Xperia X zijn oneindig. Zo heeft elke app wel tig unieke en bijzondere functies. De camera's zijn van uitstekende kwaliteit, mogelijk de beste camera's in welke smartphone dan ook!

Het gebruiksgemak is groot. Ondanks dat het een 5" smartphone is - een relatief grote telefoon - ligt de Xperia X perfect in je hand!

De Xperia X is in tegenstelling tot zijn voorlopers (denk aan de Z-serie) anders vormgegeven. De unieke layout is om verliefd op te worden. Zo zijn bijvoorbeeld de hoeken wat ronder gemaakt, waardoor de Xperia X een modernere, strakkere vorm heeft gekregen waardoor deze heel bijtijds is, maar zijn eigen charme behoudt.

De Xperia X is zeer degelijk. Met zijn geweldige camera's, geluid, helderheid, apps, snelheid en vormgeving is dit dé telefoon van het moment!

X 01-06-2016

Beste tot nu toe

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Geweldige camera voor en achter. Maakt de mooiste foto in een oogwenk.
Zelf heb ik altijd Sony gehad van begin tot nu.
Mooie geluid en prachtige beeld.
Samen met de gratis headset geniet ik van beeld en geluid die we gewend zijn van song

Michael 01-06-2016

Gewoon helemaal top

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Super fijne telefoon ligt fijn in de hand niet te groot batterij gaat lang mee en de foto's zijn echt hoge kwaliteit hij maakt ze binnen een oog wenk

Diz 01-06-2016

Simpel maar uitstekend!

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

De Xperia X een elegante telefoon waar je alles snel en gemakkelijk mee gedaan krijgt voor een goede prijs.

Het Design is strak en zakelijk.
Android M staat op de telefoon en de skin van Sony staat heel dicht bij Stock Android.
De Snapdragon 650 is een chip die al je dagelijkse taken met gemak kan uitvoeren en ook lekker werkt met app switch en openen.
De batterijduur is geweldig van dit apparaat, ik ben iemand die veel op me telefoon zit en haal makkelijk een dag eruit. Ik zal ook niet gek opkijken als de gemiddelde gebruiker er 2 dagen uit zal halen.

Het scherm is ook super goed, 1080p over een 5 inch scherm goede kleuren en met afgeronde randen.
En de ingebouwde x-reality engine zorgt voor mooie levendige kleuren.

De telefoon maakt ook goede foto's met de 23MP camera en voor de selfie liefhebber zit er een goede camera lens in met 13 MP.

De vingerprint scanner is ook snel en accuraat en zit op een goede positie om je telefoon snel te unlocken.

Voor de prijsklasse is dit zeker een 9/10.
Een elegante telefoon die alles doet wat je verwacht zonder onnodige poespas.

Zeker een aanrader!

Sarah 01-06-2016

Xperia X erg prettig

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Erg fijne telefoon. Erg gebruiksvriendelijk. Het geluid vind ik ook top! Foto's zijn scherp, alleen met minder licht wel wat slechter van kwaliteit. Mooie telefoon, ligt ook fijn in de hand.

KaratekidNL 01-06-2016

Sony Xperia X

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Goede telefoon, zeer stevige behuizing!

Wel enkele minpunten...
- sim kaart is lastig te plaatsen
- notificatie lampje is niet goed te zien
- batterij gaat niet zo lang mee als wordt gezegd, dit is wel erg jammer. Nog geen hele dag met intensief gebruik.

Voordelen:
- uitstekend scherm!
- makkelijke toegang tot oplaad aansluiting
- goede camera
- goede en precieze digitizer
- snel opgeladen
- strak design

Priscilla Smiet 01-06-2016

Blij met deze keuze

Geschreven voor: Sony Xperia X 32 GB / zwart

Ik had altijd een Samsung en heb toch nu voor een Sony gekozen. Zeker vanwege de camera en geluid. De telefoon is wel wat lastiger vasthouden en zwaarder dat vind ik minder. Maar voor de rest ben ik super tevreden. Wat betreft de batterij hmmm ja, of die nou echt langer mee gaat. Ik vind dat hij net zo snel leeg gaat als alle andere. Maar dat ligt vooral aan wat je doet.