Philips SHAVER Series 7000 S7940

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7940 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

f****@k******* 09-01-2022

Afrader

Na 2 jaar en drie maanden is hij al kapot gegaan, wilde niet meer laden. Zat geen leven meer in. Net na de garantie. Vreemd, want ik heb dat nog nooit met een Philishave mee gemaakt.

Pluspunten

• Scheerde prima

Minpunten

• Snel defect

H. Oosterhuis 30-10-2020

Goed scheerapparaat voor redelijke prijs

Vroeger (40 jaar geleden) konden scheerapparaten erg warm worden en daardoor huidirritatie veroorzaken terwijl het resultaat niet geweldig was. Ik ben daardoor met mesjes gaan scheren. Dat is niet meer zo. Dit apparaat is instelbaar en scheert glad. Handig dat een App daarbij helpt. Jammer dat de snelheid alleen via de App instelbaar is. Hij maakt ook weinig lawaai. De indicator geeft aan dat er gereinigd of opgeladen moet worden. Dat is handig, en dat geldt ook voor het schoonmaken: de scheerkoppen kunnen gewoon onder de kraan gereinigd worden. Dat was vroeger wel anders. Wel jammer is dat de constructie fragiel oogt. Dat vind ik van de totale kop, als ook van het loshalen van de 3 scheerkoppen. Het loshalen en terugzetten van de kop of de scheerkoppen is niet echt fijn. In de handleiding vind ik het ook niet lekker uitgelegd. Wat mij betreft had Philips de constructie kunnen houden zoals bijvoorbeeld bij de Philips PT860. Misschien dat de bewegelijkheid van de koppen daar een beperking in hebben? De batterij laadt snel op en gaat redelijk lang. mee (minstens 1 week als je niet heel lang scheert per beurt). Het apparaat ligt goed in de hand en is licht. Dus gewoon alles bij elkaar genomen een redelijke koop.

Pluspunten

• Scheert glad
  • Weinig lawaai
  • Afspoelbare koppen
  • Batterij laadt snel op
  • Snelheid instelbaar: minder irritatie

Minpunten

• Fragielee constructie scheerkoppen
  • Lastig scheerkoppen los en vast te maken
  • Handleiding niet altijd even duidelijk

Selcuk 08-10-2019

Grandioos

Een erg fijn scheerapparaat met een persoonlijke assistent om het ultieme resultaat te krijgen.. Ligt er fijn in de hand en kan lekker onder de douche gebruikt worden.. Wat me ook erg opviel was het geluid was vrij zacht dus de kleine kon gewoon door slapen..

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Geen scheerirritatie
  • Ligt lekker in de hand
  • App voor de finish touch

Minpunten

• Nvt

Jansen1949 07-10-2019

Fantastisch scheergenot

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de Philips s7970. Ik scheer mij sinds jaar en dag dagelijks en heb een zware baardgroei. Ik ben zeer positief verrast door dit nieuw scheerapparaat van Philips. Sinds het gebruik van de Philips s7970 heb ik een veel minder geirriteerde huid en ook een heel gkad scheerresultaat. De bijbehorende app helpt je beste resultaat te bereiken! Het apparaat ligt ook fijj in de hand. Het zowel droog als nat kunnen scheren vind ik ideaal. Met een scheermesje scheet het wellicht nog wat gladder maar met de Phillips s7970 heb ik minder last van huidirritatie. Kortom ik ben zeer te spreken over dit scheerapparaat. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Heerlijk glad scheerresultaat
  • Geen irritatie

FB138 01-10-2019

Makkelijk en snel glad scheren met minimale irritaties

Dit scheerapparaat heb ik inmiddels 3 weken in mijn bezit. Ik schoor me voorheen met mesjes en had erg veel last van een geïrriteerde huid, snijwondjes en vooral ingegroeide haren in huidplooien.

Eerste ervaring:
De eerste ingebruikname van het apparaat was even moeilijk met de app. In de gebruiksaanwijzing was niet duidelijk hoe het apparaat gekoppeld moest worden. Na het downloaden van de app bijna 10 minuten bezig geweest met het koppelen. Uiteindelijk bleek het een kippetje te zijn en het koppelen zeer snel te gaan. Het zou echter handiger zijn om een gebruiksaanwijzing toe te voegen bij het apparaat hoe dit werk. De app is zeer handig en geeft je een duidelijk inzicht in jouw manier van scheren. Het laat zien hoe efficiënt je scheert en geeft waarschuwingen af middels vibraties als het niet goed gaat (begeleide scheerbeurt). De accu van het apparaat gaat lekker lang mee en is snel opgeladen.

Verminderde tot geen irritatie:
Tijdens de eerste week gebruik had ik nog erg veel last van sneetjes en een branderige huid. Ik had het apparaat op de normale stand staan. Na het maken van een persoonlijk scheerplan middels de app, het apparaat ingesteld op de stand voor de extra gevoelige huid. De scheerkoppen draaien dan hoorbaar minder snel. Na het juist instellen van het apparaat heb ik geen last meer gehad van meer gehad van irritaties.

Scherpe mesjes, gladheid na het scheren, droog en nat scheren:
De mesjes van het apparaat zijn zeer scherp en trekken dan ook niet bij het scheren. Zeer weinig last van een ‘trekkend’ gevoel tijdens het scheren. Het apparaat scheert daarnaast zeer glad en is bijna gelijk aan dat van een scheermesjes. Mijn voorkeur gaat bij dit apparaat naar droog scheren, echter is het ook te gebruiken bij een natte huid en met scheerschuim, naar mijn idee ben ik iets langer bezig met natscheren, verder is het verschil minimaal en is het wel fijn dat je hem ook onder de douche kunt gebruiken.

Reinigen van het apparaat:
Het reinigen gaat zeer makkelijk. Je kunt de scheerkop (de bestaat uit twee delen) makkelijk uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Met lauw water kunt je het apparaat doorspoelen en het is daarmee zeer makkelijk schoon te maken. Ook is eer een borsteltje bijgeleverd voor het schoonmaken van het apparaat. Je kunt dit scheerapparaat ook onder de douche reinigen en je hoeft niet bang te zijn dat er kleine onderdelen uitvallen.

Bijgeleverde precisietrimmer:
De bijgeleverde precisietrimmer werkt naar mijn mening niet naar behoren. Het opzetstuk trekt tijdens het scheren, mist veel haren en is mijn inziens een waardeloze toevoeging bij dit apparaat. Het staat niet in verhouding tot de kwaliteit van het scheerapparaat zelf. Voor deze precisietrimmer hoef je dit apparaat dan ook niet aan te schaffen.

Inhoud van de doos
Het apparaat wordt geleverd met oplaadkabel, precisietrimmer, mooie reisetui, reinigingsborsteltje.

Kort samengevat:
Een mooi scheerapparaat dat lekker in de hand ligt, een lange accuduur heeft. Het wordt geleverd in een mooie sterke reisetui en heeft helaas een bijgeleverde precisietrimmer die van mindere kwaliteit is. Na het scheren met dit apparaat (op de gevoelige stand) geen last meer van irritaties, sneetjes en/of ingegroeide haren. Het apparaat gebruiken met de Groomtribe app zorgt ervoor dat dit nog minder wordt en beter leert scheren. Dit laatste is vooral handig voor mensen die nooit met dit soort type scheerapparaten hebben geschoren, maar ook als je veel last hebt van irritaties. Er wordt telkens om feedback gevraagd, waarmee een scheerplan wordt opgesteld. Het apparaat scheert zowel droog als nat zeer glad dat bijna gelijk is aan mesjes. Het reinigen van dit apparaat is zeer makkelijk waardoor je minder tijd bezig bent met scheren. Ook als je weinig tijd hebt, je moet haasten is dit apparaat makkelijk en snel te gebruiken.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • verschillende scheerstanden voor gevoelige huid
  • zowel droog als nat (zelfs met scheergel/schuim)
  • mooie sterke bijgeleverde reisetui
  • begeleid scheren met de groomtribe app

Minpunten

• bijgeleverde precisietrimmer werkt niet naarbehore
  • soms moeite met haartjes in huidplooien hals

bob25 01-10-2019

Erg fijn apparaat en heel makkelijk in gebruik

Deze Philips shaver is echt een goede!
Normaal scheer ik met de hand en met scheergel voor de gevoelige huid, omdat mijn huid erg snel gaat irriteren na het scheren.
Nu ik eenmaal begonnen ben elektrisch scheren wil ik niks anders meer!
Ik scheer nu zelfs droog zonder irritaties.

Het scheer uitpakken was al erg leuk, mooie doos en goed verpakt binnen in. Netjes in het bescherm hoesje en nog in een folie.
Het opladen ging erg snel. binnen een uur was hij geheel vol en ondertussen had ik de app gedownload zodat deze gekoppeld kon worden met de trimmer voor mijn scheerplan.
Via Bluetooth was hij snel gekoppeld aan mijn telefoon en werd zo alles gedeeld en een scheerplan uitgestippeld.

De ronde scheerkopen bewegen los van elkaar en dat maakte het scheren erg prettig op plekken die met een gewoon mesje vervelend zijn.
De precisietrimmer vind ik erg handig voor het bijwerken van snor of bakkenbaarden, nek haren werkt ook prima.
De trimmer geeft goed aan wanneer hij gereinigd moet worden en dat kan gemakkelijk onder de kraan.
Met schuim of gel scheren heb ik nog niet gedaan omdat ik zelf al erg tevreden ben met het droog scheren. Ik zou deze trimmer zeker aan raden.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • scheert goed

Rianneman 06-08-2019

Fijne shaver

Ik ben, als zwaar bebaarde man, altijd geïnteresseerd in nieuwe shavers. Ik gebruik de laatste 20 jaar een mesje. Het apparaat is goed verpakt, met weinig informatie. De app gedownload en toen maar geprobeerd te verbinden via Bluetooth, hetgeen probleemloos lukte. Toch denk ik dat een stap voor stap beschrijving handig kan zijn. De app is informatief en geeft een goede analyse van de scheer techniek. Daarnaast is begeleid scheren ook mogelijk: je krijgt dan feedback op je scheertechniek en de efficientie daarvan. Het scheren gaat niet veel sneller dan nat scheren, uiteraard voelt het eindresultaat wat minder glad dan met een mesje. Hier staat wel gemak tegenover. Makkelijk schoon te maken en een prettig in de hand liggend model. Voor de zware baard is het mes meer geschikt, voor de gemiddeld behaarde man is dit een zeer geschikte shaver!

Pluspunten

• nat en droog te gebruiken
  • feedback via de app
  • gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• niet heel glad resultaat

Henkdrik87 31-07-2019
  • Product gekregen

Mooi apparaat maar niet geschikt voor wekelijks gebruik

Apparaat scheert niet lekker bij een meerdaagse baard. Meer geschikt voor dagelijks gebruik. Tijdens het scheren van een een meerdaagse baard raakt het scheerapparaat verstopt en moet je hem open maken om dit te kunnen verwijderen. Zelf als je nat scheert raakt het apparaat verstopt

Pluspunten

• mooi design
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• meerdaagse baard kan hij niet goed aan

Edwin95 29-07-2019

Geen irritaties meer

Een fijn scheerresultaat geeft dit scheerapparaat zeker. Het staat bekend om minder scheerirritaties en ik merk dat dit apparaat ook echt zorgt voor minder irritatie. Het scheert goed, gebruikgemak is fijn. Je kan tevens d.m.v. Bluetooth het apparaat verbinden aan je telefoon en checken of je goed scheert.

Pluspunten

• Verbinding met smartphone mogelijk
  • Fijn in gebruiik
  • Veel minder scheerirritaties

Minpunten

• Scheert niet overal even glad

Ikke 28-07-2019

Geen glad resultaat

Ooit ben ik overgestapt van electrisch naar handmatig omdat dat een beter resultaat gaf. Nu Kreeg ik deze machine om te testen en mijn verwachtingen waren hooggespannen. Want er werd vermeld dat zelfs met de droogste huid je een glad resultaat haalde. Nadat ik de app geinstalleerd had, begon ik heel enthousiast te scheren. Het resultaat was niet echt glad. zelfs na het gebruik van het machientje haalde ik met een handmatig mesje best wel wat haartjes weg. Het is mogelijk dat de huid moet wennen, maar ik gebruik het machientje nu 5 weken en het resultaat is niet glad. Het apparaat ligt lekker in de hand en is erg stil, dus ik baal wel van het . ik stap weer over naar handmatig.

Pluspunten

• stil
  • ergonomisch
  • de bijhorende app is hulpzaam.

Minpunten

• geen glad resultaat

Nantko 24-07-2019

Scheert bijna net zo glad als met een mesje

Prima scheerapparaat wat bijna net zo glad scheert als een mesje. Je kan hem zowel nat als droog gebruiken. Daarnaast kun je via een handige app een persoonlijk scheerplan maken. Een echte aanrader

Pluspunten

• Gemak
  • Zowel nat als droog
  • Handige app

Minpunten

• Bijna net zo glad als met mesje

Jooost 21-07-2019

Scheert super met feedback

Dit apparaat scheert fijn maar niet zoveel beter als mijn oude apparaat wat ook van Philips is . Voor mensen die van gadets houden is dit een fantasties apparaat alleen voor mij persoonlijk kan ook aan mijn leeftijd liggen is dat alles niet nodig. de app werkt goed en de antwoorden op mijn vragen zijn waarde vol.
het aantal ingegroede haartjes zijn verminderd maar nog niet helemaal verdwenen. De tijd dat het het nieuwe apparaat gebruik is mischien niet lang genoeg.

MarcelZwolle 13-07-2019

Superglad scheerresultaat zonder irritaties

Ik heb altijd een scheerapparaat gebruikt van philips, tot voor kort eentje van 15 jaar oud..
Dit apparaat getest, en na het uitpakken en installeren van de app (gaat heel makkelijk) gelijk aan de slag. Via de app krijg je tips hoe je een (nog) beter scheerresultaat krijgt. De eerste keer analyseert de app je gebruik en daarna geeft hij aanwijzingen. Erg nuttig; ik deed het bij lange na niet goed...

Ik heb het apparaat alleen droog gebruikt en niet nat, dit vooral omdat ik mij 's ochtends even snel wil scheren voordat ik weg ga.
Ik was/ben erg positief verrast door het scheerresultaat; super glad! Voor mij een blijver!

ook de irritatie die ik vaak (bijna altijd) had direct na het scheren is nu (na een week of 4) bijna weg! (In eerste instantie moet je huid er wat aan wennen, maar al snel werd de normale irritatie hoe langer hoe minder1)

Pluspunten

• Superglad
  • geen irritatie

Minpunten

• wat duurder

Fire007 08-07-2019

Mooie en handige shaver met bluetooth

Als je de doos van deze shaver openmaakt en naar de verpakking kijkt, niet het er eenvoudig maar ook wel degelijk uit. Dit zelfde gold toen ik het apparaat uit de doos haalde, het voelde meteen degelijk en goed aan.

Voor het eerste gebruik moet je de GroomTribe app installeren. Met de operating system op mijn telefoon stelde het niks voor. Je installeert het en beantwoord een aantal vragen zodat de app een soort van analyse kan uitvoeren over hoe je scheert. Je moet dan wel iedere keer de app opstarten om jouw scheerbeurt te laten analyseren. Het mooie is dat je als je het niet goed doet dit meteen live kunt zien. Je moet dan wel regelmatig naar je telefoon kijken en niet in de spiegel zoals ik gewend ben.

Ik heb dit model op een tweetal manieren uitgeprobeerd. Je kunt hem droog, nat, met scheerschuim en onder de douche gebruiken, maar ik heb het alleen met droog scheren geprobeerd. Met een stoppelbaard (1) en een baard van 7 dagen (2).

Mijn bevindingen van deze 2 manieren zijn als volgt:
1) Dit is de manier zoals ik het vaakst scheer. Iedere dag even snel mijn stoppelbaard scheren. Met deze shaver werkt dit heel fijn. Heb geen last van mijn huid, hij scheert snel en goed glad. Door de analyse van de GroomTribe app ben ik niet veel wijzer geworden. in principe scheerde ik al door rondjes te draaien. Dit is volgens de app goed. Als ik even geen rondjes deed draaien dan kreeg ik ook een melding.

2) Droog scheren van een 7 dagen oude baard viel me reuze mee. Dit ging wel naar verwachting omdat ik al een ander philips shaver had waar dit ook goed ging. Glad werd het zeker. Mijn huid begon wel een beetje te irriteren tegen het einde van de scheerbeurt maar dat heeft waarschijnlijk nog steeds met mijn eigen huid te maken.

De anti wrijvingscoating werkte naar mijn idee wel. Ik heb mijn oude shaver ook hiernaast getest en je voelde wel degelijk een verschil wat betreft de wrijving. In het voordeel van deze shaver.

Al met al ben ik toch tevreden met dit apparaat! De app is leuk, maar was voor mij dus niet noodzakelijk. Ik kon er wel op bijhouden wanneer en hoelang ik me geschoren had.

• Bluetooth app
  • Anti wrijvingscoating

Marco C NL 05-07-2019

Lichtgewicht, scheert prima

Zeer fijn scheren. Apparaat is stil en licht. Scheer een stukje beter dan mijn oude Philips van 10 jr oud. Wel een beetje lastig om de tondeuse te wisselen met de scheerkop. Weet niet of dit heel lang mee gaat.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Wisselen kop/tondeuse kwetsbaar

CJ 04-07-2019

Glad en comfortabel

Voor het eerst een scheerapparaat via bluetooth verbonden met een app en ik moet zeggen dat de tips uit de app me zijn bevallen. Meer klein roterende bewegingen helpt voor een gladder resultaat. Wel een tip om het level van de batterij standaard in de app te tonen en niet alleen na het starten van de begeleidende scheerbeurt. Enkel na de 1e keer scheren lichte irritatie, maar na 2 a 3 keer was dat verleden tijd. Al met al een fijn apparaat, doet niet onder voor de duurdere 9000 serie.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Geen irritatie

MarcelvK 04-07-2019

Scheert prima MAAR......

Apparaat scheert prima en ziet er mooi uit. vanaf de eerste scheerbeurt geen last van irritatie maar dat was ook niet de verwachting want dat heb ik nooit bij elektrisch scheren. De key feature de Philips S7940 is dat je hem kan verbinden met je telefoon en op die manier informatie ver je scheerbeurten krijgt en de instellingen van het apparaat kan aanpassen. Nou daar begon dus de ellende. Op mijn Android telefoon was de Groom tribe app niet te installeren omdat mijn Android 9 telefoon niet compatible zou zijn met de app. Op mijn Iphone ( werk telefoon) installeerde de app zonder problemen maar wilde het scheerapparaat met geen mogelijkheid verbinding maken via bluetooth. Via de app store contact opgenomen met de ontwikkelaar van de app. Die mij vriendelijk verzocht om via twitter of een van de facebook pagina’s contact op te nemen met het WebCare team. Na het lange weekend contact met het WebCare team die kwamen niet verder dan dat ik dan maar andere software op mijn telefoon moest installeren. Ze hadden aan de aangeleverde print screen gezien dat ik een Beta release van de OnePlus Rom draaide en dat zou het vast zijn. Voor waarom de Iphone niet wilde verbinden hadden ze geen verklaring. Misschien een oudere versie van het os. Na wat zoekwerk heb ik zelf buiten de Play Store maar een apk bestand gezocht van de app en die handmatig geïnstalleerd. Wel fijn dat het WebCare team me er even op heeft geattendeerd dat dit voor eigen risico was. Nu ik toch contact had met het WebCare team meteen maar even gevraagd waarom in de Play store wordt aangegeven dat de App toegang wil tot mijn locatie en moet kunnen bellen vanuit de app. Dat zou iets te maken hebben met een functie dat je direct vanuit de app contact kan opnemen met de support afdeling. Een functie die ik nog niet gevonden heb, wat op zich jammer is want ik heb nog wel wat vragen over de privacy instellingen. Die lijken te werken via een Opt-out systeem ipv Opt-In. Ondertussen is het apparaat verbonden met mijn telefoon en kan ik gebruik gaan maken van de functies. Zoals gezegd scheren doet het apparaat prima. Vergeleken met mijn oude philips scheer apparaat ligt het lekker in de hand en lijkt het net iets gladder te scheren. Ik mis allen het makkelijke kopje waarmee je de kop open kan maken om de mesjes schoon te spoelen. Bij de S7940 moet je dit met je nagel los peuteren en dat lukt niet met een hand

Pluspunten

• Scheert prima
  • Compact
  • stil

Minpunten

• Bluetooth icm iphone
  • App niet te installeren
  • Schoonmaken

Jean-Paul van der Heijden 04-07-2019

JP van der Heijden

Dit toestel uitvoerig getest en hoop hem straks te kunnen behouden. Na 30jr met mes nu weer een scheerapparaat erbij. Vroeger begonnen met een Philips Tracer, maar mag je niet vergelijken. Resultaat was boven verwachting en mijn voorkeur zou het hebben om beide te gebruiken.

Pluspunten

• Werkt sneller als met een mes
  • Minder waterverbruik i.p.v. met een mes
  • Batterij gaat lang mee
  • Scheeradvied via app

Minpunten

• Iets minder glad als met een mis

Amar 04-07-2019

Weer een betrouwbaar en fijn scheerapparaat van Philips!

Al jaren scheer ik nat met de Philips elektrische scheerapparaten en inmiddels heb ik bijna drie stuks versleten. De S7940/16 is weer een verbetering vergeleken met het vorig model in vooral het scheren van de gevoelige huid. Waar ik bij de allereerste scheerapparaten de eerste weken wat huidirritatie had was het bij dit apparaat helemaal niet het geval.

Na een aantal weken testen:
* Scheerresultaat is echt glad.
* Nog steeds geen huidirritaties.
* Accu gaat lang mee (+ 1 week), alleen mis ik een indicator met meerdere streepjes.
* Laden gaat snel en eenvoudig
* Zit goed in de hand en de kop is stevig gemaakt.
* Gemakkelijk te reinigen.

Kortom Philips heeft zich gehouden aan de degelijke formule en hier en daar wat verbeteringen aangebracht. Een aanrader voor wie op zoek is naar een goed scheerapparaat!

Pluspunten

• Glad scheerresultaat
  • Vanaf het begin geen last van huidirritaties
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Accu mist een duidelijke indicator (streepjes)
  • Reinigen blijf wel even een klusje met demonteren

Luukatony 04-07-2019

Erg fijn scheerapparaat

Ik heb dit scheerapparaat mogen ontvangen om het uit te testen. Na het uitpakken ben ik er gelijk mee begonnen. Buiten dat het fraai is vormgegeven, scheert het snel en lekker glad! In vergelijking met een mesje scheren zal het nooit zo glad zijn, maar voor een apparaat is het echt een heel goed resultaat. Ook door de nieuwe anti-wrijving ringen merk ik dat er vrijwel geen irritatie meer is na het scheren, waar ik voorheen wel meer last van had (scheer al een aantal jaar elektrisch).
De hardere case om hem mee op reis te nemen vind ik wel een verbetering ten opzichte van de voorheen meegeleverde zachte pouch. Ook zit er weer een trim kop bij, die je er makkelijk op kunt zetten. De connectie met de groomtribe app is ook super handig, om je scheer effectiviteit te verhogen.
Al met al vind ik het een super product!

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Scheert glad!

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Ikke1980 02-07-2019

Mijn ervaring

Vol verwachting begon ik het apparaat te gebruiken. Het ligt lekker in de hand en het scheren ging vlot en soepel. Ik ben ooit over gestapt van apparaat naar handmatig omdat dit een veel beter resultaat gaf. Helaas kan ook dit apparaat mij na drie weken intensief gebruik geen mooi glad resultaat geven. De app die erbij hoort is wel erg gemakkelijk.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • De app

Minpunten

• Geen glad resultaat.

Boldbeard 01-07-2019
  • Product gekregen

Scheet goed maar app werkt totaal niet.

Scheert goed glad en laad snel op. Maar app werkt niet naar behoren. Een dag na de scheerbeurt zijn alle instellingen uit mijn telefoon verdwenen. Deze zijn pas weer terug na een herstart van mijn telefoon. Niet handig dus. Via Twitter contact gehad met Philips maar die konden me niet helpen met dit probleem. Zonder deze app is het scheerapparaat minder dan veel andere goedkopere types die bijvoorbeeld een turbo stand hebben.

Pluspunten

• Scheert prima en goed glad
  • Laad erg snel op.

Minpunten

• App voegt niets toe, werkt erg slecht

chopper 26-06-2019

Mooi design

Eindelijk een scheerapparaat die ook een kaal hoofd goed kan scheren. Ook geen huidiritatie.
Scheert perfect.

• Geluid
  • Bijbehorende app

Minpunten

• Mis het schoonmaak borsteltje

Thomy77 20-06-2019

Handzaam, licht, goed resultaat

De S7900 aan het testen voor The Insiders, getwijfeld om mezelf kandidaat te stellen aangezien ik verknocht ben aan het mes met schuim. Maar na 2 weken testen sta ik er heel anders tegenover, nauwelijks irritatie of branderigheid. Kan me nu dagelijks scheren zonder wondjes. De kinderen klagen dus niet meer over een prikkende papa ;)
Met de app kun je perfect bijhouden of je de juiste scheerbewegingen maakt. Uitdaging om een 100% score te halen. Een melding als je apparaat gereinigd moet worden en een lange accuduur maken dit een prima vervanging voor het mes

Pluspunten

• Licht en handzaam
  • 1 knop bediening
  • App via bluetooth die je coacht
  • Stevige reis-etui

Minpunten

• op klamme huid trekken de mesjes iets

bastardnl 13-06-2019

Ligt goed in de hand, scheert glad

Ligt prettig in de hand, scheert snel glad. Mooi design. Fijn in gebruik voor trimmen en scheren in 1 apparaat. Ik kon het apparaat testen en ben overtuigd van zijn gebruiksgemak en scheerprecisie!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • ligt goed in de hand
  • snel glad
  • minder huidirritatie

Minpunten

• iets prijzig