Philips SHAVER Series 7000 S7940 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 S7940 op Kieskeurig.nl.

7,9

Selcuk 08-10-2019

Grandioos

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Een erg fijn scheerapparaat met een persoonlijke assistent om het ultieme resultaat te krijgen.. Ligt er fijn in de hand en kan lekker onder de douche gebruikt worden.. Wat me ook erg opviel was het geluid was vrij zacht dus de kleine kon gewoon door slapen..

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Geen scheerirritatie
  • Ligt lekker in de hand
  • App voor de finish touch

Minpunten

• Nvt

Jansen1949 07-10-2019

Fantastisch scheergenot

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de Philips s7970. Ik scheer mij sinds jaar en dag dagelijks en heb een zware baardgroei. Ik ben zeer positief verrast door dit nieuw scheerapparaat van Philips. Sinds het gebruik van de Philips s7970 heb ik een veel minder geirriteerde huid en ook een heel gkad scheerresultaat. De bijbehorende app helpt je beste resultaat te bereiken! Het apparaat ligt ook fijj in de hand. Het zowel droog als nat kunnen scheren vind ik ideaal. Met een scheermesje scheet het wellicht nog wat gladder maar met de Phillips s7970 heb ik minder last van huidirritatie. Kortom ik ben zeer te spreken over dit scheerapparaat. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Heerlijk glad scheerresultaat
  • Geen irritatie

FB138 01-10-2019

Makkelijk en snel glad scheren met minimale irritaties

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Dit scheerapparaat heb ik inmiddels 3 weken in mijn bezit. Ik schoor me voorheen met mesjes en had erg veel last van een geïrriteerde huid, snijwondjes en vooral ingegroeide haren in huidplooien.

Eerste ervaring:
De eerste ingebruikname van het apparaat was even moeilijk met de app. In de gebruiksaanwijzing was niet duidelijk hoe het apparaat gekoppeld moest worden. Na het downloaden van de app bijna 10 minuten bezig geweest met het koppelen. Uiteindelijk bleek het een kippetje te zijn en het koppelen zeer snel te gaan. Het zou echter handiger zijn om een gebruiksaanwijzing toe te voegen bij het apparaat hoe dit werk. De app is zeer handig en geeft je een duidelijk inzicht in jouw manier van scheren. Het laat zien hoe efficiënt je scheert en geeft waarschuwingen af middels vibraties als het niet goed gaat (begeleide scheerbeurt). De accu van het apparaat gaat lekker lang mee en is snel opgeladen.

Verminderde tot geen irritatie:
Tijdens de eerste week gebruik had ik nog erg veel last van sneetjes en een branderige huid. Ik had het apparaat op de normale stand staan. Na het maken van een persoonlijk scheerplan middels de app, het apparaat ingesteld op de stand voor de extra gevoelige huid. De scheerkoppen draaien dan hoorbaar minder snel. Na het juist instellen van het apparaat heb ik geen last meer gehad van meer gehad van irritaties.

Scherpe mesjes, gladheid na het scheren, droog en nat scheren:
De mesjes van het apparaat zijn zeer scherp en trekken dan ook niet bij het scheren. Zeer weinig last van een ‘trekkend’ gevoel tijdens het scheren. Het apparaat scheert daarnaast zeer glad en is bijna gelijk aan dat van een scheermesjes. Mijn voorkeur gaat bij dit apparaat naar droog scheren, echter is het ook te gebruiken bij een natte huid en met scheerschuim, naar mijn idee ben ik iets langer bezig met natscheren, verder is het verschil minimaal en is het wel fijn dat je hem ook onder de douche kunt gebruiken.

Reinigen van het apparaat:
Het reinigen gaat zeer makkelijk. Je kunt de scheerkop (de bestaat uit twee delen) makkelijk uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Met lauw water kunt je het apparaat doorspoelen en het is daarmee zeer makkelijk schoon te maken. Ook is eer een borsteltje bijgeleverd voor het schoonmaken van het apparaat. Je kunt dit scheerapparaat ook onder de douche reinigen en je hoeft niet bang te zijn dat er kleine onderdelen uitvallen.

Bijgeleverde precisietrimmer:
De bijgeleverde precisietrimmer werkt naar mijn mening niet naar behoren. Het opzetstuk trekt tijdens het scheren, mist veel haren en is mijn inziens een waardeloze toevoeging bij dit apparaat. Het staat niet in verhouding tot de kwaliteit van het scheerapparaat zelf. Voor deze precisietrimmer hoef je dit apparaat dan ook niet aan te schaffen.

Inhoud van de doos
Het apparaat wordt geleverd met oplaadkabel, precisietrimmer, mooie reisetui, reinigingsborsteltje.

Kort samengevat:
Een mooi scheerapparaat dat lekker in de hand ligt, een lange accuduur heeft. Het wordt geleverd in een mooie sterke reisetui en heeft helaas een bijgeleverde precisietrimmer die van mindere kwaliteit is. Na het scheren met dit apparaat (op de gevoelige stand) geen last meer van irritaties, sneetjes en/of ingegroeide haren. Het apparaat gebruiken met de Groomtribe app zorgt ervoor dat dit nog minder wordt en beter leert scheren. Dit laatste is vooral handig voor mensen die nooit met dit soort type scheerapparaten hebben geschoren, maar ook als je veel last hebt van irritaties. Er wordt telkens om feedback gevraagd, waarmee een scheerplan wordt opgesteld. Het apparaat scheert zowel droog als nat zeer glad dat bijna gelijk is aan mesjes. Het reinigen van dit apparaat is zeer makkelijk waardoor je minder tijd bezig bent met scheren. Ook als je weinig tijd hebt, je moet haasten is dit apparaat makkelijk en snel te gebruiken.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • verschillende scheerstanden voor gevoelige huid
  • zowel droog als nat (zelfs met scheergel/schuim)
  • mooie sterke bijgeleverde reisetui
  • begeleid scheren met de groomtribe app

Minpunten

• bijgeleverde precisietrimmer werkt niet naarbehore
  • soms moeite met haartjes in huidplooien hals

bob25 01-10-2019

Erg fijn apparaat en heel makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Deze Philips shaver is echt een goede!
Normaal scheer ik met de hand en met scheergel voor de gevoelige huid, omdat mijn huid erg snel gaat irriteren na het scheren.
Nu ik eenmaal begonnen ben elektrisch scheren wil ik niks anders meer!
Ik scheer nu zelfs droog zonder irritaties.

Het scheer uitpakken was al erg leuk, mooie doos en goed verpakt binnen in. Netjes in het bescherm hoesje en nog in een folie.
Het opladen ging erg snel. binnen een uur was hij geheel vol en ondertussen had ik de app gedownload zodat deze gekoppeld kon worden met de trimmer voor mijn scheerplan.
Via Bluetooth was hij snel gekoppeld aan mijn telefoon en werd zo alles gedeeld en een scheerplan uitgestippeld.

De ronde scheerkopen bewegen los van elkaar en dat maakte het scheren erg prettig op plekken die met een gewoon mesje vervelend zijn.
De precisietrimmer vind ik erg handig voor het bijwerken van snor of bakkenbaarden, nek haren werkt ook prima.
De trimmer geeft goed aan wanneer hij gereinigd moet worden en dat kan gemakkelijk onder de kraan.
Met schuim of gel scheren heb ik nog niet gedaan omdat ik zelf al erg tevreden ben met het droog scheren. Ik zou deze trimmer zeker aan raden.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • scheert goed

Rianneman 06-08-2019

Fijne shaver

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik ben, als zwaar bebaarde man, altijd geïnteresseerd in nieuwe shavers. Ik gebruik de laatste 20 jaar een mesje. Het apparaat is goed verpakt, met weinig informatie. De app gedownload en toen maar geprobeerd te verbinden via Bluetooth, hetgeen probleemloos lukte. Toch denk ik dat een stap voor stap beschrijving handig kan zijn. De app is informatief en geeft een goede analyse van de scheer techniek. Daarnaast is begeleid scheren ook mogelijk: je krijgt dan feedback op je scheertechniek en de efficientie daarvan. Het scheren gaat niet veel sneller dan nat scheren, uiteraard voelt het eindresultaat wat minder glad dan met een mesje. Hier staat wel gemak tegenover. Makkelijk schoon te maken en een prettig in de hand liggend model. Voor de zware baard is het mes meer geschikt, voor de gemiddeld behaarde man is dit een zeer geschikte shaver!

Pluspunten

• nat en droog te gebruiken
  • feedback via de app
  • gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• niet heel glad resultaat

Henkdrik87 31-07-2019
  • Product gekregen

Mooi apparaat maar niet geschikt voor wekelijks gebruik

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Apparaat scheert niet lekker bij een meerdaagse baard. Meer geschikt voor dagelijks gebruik. Tijdens het scheren van een een meerdaagse baard raakt het scheerapparaat verstopt en moet je hem open maken om dit te kunnen verwijderen. Zelf als je nat scheert raakt het apparaat verstopt

Pluspunten

• mooi design
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• meerdaagse baard kan hij niet goed aan

Edwin95 29-07-2019

Geen irritaties meer

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Een fijn scheerresultaat geeft dit scheerapparaat zeker. Het staat bekend om minder scheerirritaties en ik merk dat dit apparaat ook echt zorgt voor minder irritatie. Het scheert goed, gebruikgemak is fijn. Je kan tevens d.m.v. Bluetooth het apparaat verbinden aan je telefoon en checken of je goed scheert.

Pluspunten

• Verbinding met smartphone mogelijk
  • Fijn in gebruiik
  • Veel minder scheerirritaties

Minpunten

• Scheert niet overal even glad

Ikke 28-07-2019

Geen glad resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ooit ben ik overgestapt van electrisch naar handmatig omdat dat een beter resultaat gaf. Nu Kreeg ik deze machine om te testen en mijn verwachtingen waren hooggespannen. Want er werd vermeld dat zelfs met de droogste huid je een glad resultaat haalde. Nadat ik de app geinstalleerd had, begon ik heel enthousiast te scheren. Het resultaat was niet echt glad. zelfs na het gebruik van het machientje haalde ik met een handmatig mesje best wel wat haartjes weg. Het is mogelijk dat de huid moet wennen, maar ik gebruik het machientje nu 5 weken en het resultaat is niet glad. Het apparaat ligt lekker in de hand en is erg stil, dus ik baal wel van het . ik stap weer over naar handmatig.

Pluspunten

• stil
  • ergonomisch
  • de bijhorende app is hulpzaam.

Minpunten

• geen glad resultaat

Nantko 24-07-2019

Scheert bijna net zo glad als met een mesje

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Prima scheerapparaat wat bijna net zo glad scheert als een mesje. Je kan hem zowel nat als droog gebruiken. Daarnaast kun je via een handige app een persoonlijk scheerplan maken. Een echte aanrader

Pluspunten

• Gemak
  • Zowel nat als droog
  • Handige app

Minpunten

• Bijna net zo glad als met mesje

Jooost 21-07-2019

Scheert super met feedback

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Dit apparaat scheert fijn maar niet zoveel beter als mijn oude apparaat wat ook van Philips is . Voor mensen die van gadets houden is dit een fantasties apparaat alleen voor mij persoonlijk kan ook aan mijn leeftijd liggen is dat alles niet nodig. de app werkt goed en de antwoorden op mijn vragen zijn waarde vol.
het aantal ingegroede haartjes zijn verminderd maar nog niet helemaal verdwenen. De tijd dat het het nieuwe apparaat gebruik is mischien niet lang genoeg.

Kaz73 19-07-2019

Geen irritatie, maar net niet glad genoeg

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

het was in het begin even wennen met het toestel, maar na een paar dagen van testen van de verschillende mogelijkheden (droog, nat , met app , zonder app, trimmer...) ben ik tevreen over de kwaliteit van het toestel. Ik heb totaal geen last gehad van irritatie. Wel merkte ik bij het scheren met de app op dat ik veel langer scheerde dan de aangegeven 3 minuten. ne eenpoosje ging het sneller en sneller en was voor mij het resultaat het beste met nat scheren. Mijn huid reageert dus positief op het toestel, maar ik vind het resultaat toch niet even glad als bij het scheren met een scheermesje. Bijgevolg heb je dus ook sneller terug stoppels. De batterij houdt het erg lang vol voor meerdere scheerbeurten. het toestel ligt goed in de hand , is licht en zit in een makkelijk meeneembaar etui voor als je op reis gaat. jammer genoeg is er geen plaats voorzien voor de oplader en de trimmer in dit etui. wat ook jammer is , is dat er meerdere snelheden ifv je huid mogelijk zijn , maar die zijn enkel via de app te bedienen. bij tijdsgebrek of slechte wifi moet je je dus tevreden stellen met de ene snelheid waarop het toestel zelf werkt.

Pluspunten

• ligt gemakkelijk in de hand, ergonomisch design
  • geen irritatie
  • batterij gaat lang mee tussen 2 laadbeurten
  • gemakkelijk reisetui
  • zowel droog als nat scheren mogelijk

Minpunten

• scheert niet glad genoeg
  • snelheid enkel aanpasbaar via app

vkoen 17-07-2019

Zeer tevreden op alle vlakken

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Dit scheerapparaat doet wat het moet doen en doet dat uitstekend. Het ligt goed in de hand, het scheert heel vlotjes. Het geeft een aangenaam gevoel na het scheren, totaal geen irritatie. Het is bovendien ook nog gemakkelijk schoon te maken. Het design is mooi en zorgt ervoor dat het goed in de hand ligt.

GertS 17-07-2019

Goed scheerresultaat, zowel droog als nat.

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Na iets meer dan 5 weken heb ik toch het gevoel dat ik snel en goed kan scheren.
Hiervoor had ik snel irritatie en dankzij de begeleide scheerfunctie op de smartphone denk ik toch dat de instellingen van het toestel nu ideaal zijn voor mijn huid.
Initieel was het even zoeken om alles correct in te stellen en de link tussen mijn smartphone en het toestel in orde te krijgen, maar eens dat gedaan is zijn er geen issues meer.
Ik merk wel dat ik de eerste keren steeds de app checkte om te zien wat ik moest doen en wat de aanbevelingen waren, maar ik denk dat dit op langere termijn niet meer zal gebeuren en ik gewoon zal scheren zoals het toestel nu ingesteld is.
De batterij gaat nog steeds mee en heeft nog geen teken gegeven dat ze bijna plat is, dus ik denk dat je dit toestel zeker ook kan meenemen op reis zonder te moeten denken aan de oplader.

Ook nat scheren (enkel met gel momenteel) geeft een zeer goed resultaat!

Pluspunten

• Scheert glad
  • weinig irritatie
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Iets moeilijker in te stellen door ouderen

POTSJ 16-07-2019

Goed scheerapparaat. Goed resultaat, maar kan beter

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik heb dit scheerapparaat mogen testen voor The Insiders. Ik vergelijk het gebruik ervan dus ook effectief met de scheermethode die ik ervoor gebruikte (scheermesje van wilkinson).
Over het algemeen ben ik tevreden over dit scheerapparaat. Maar hieronder volgen enkele vergelijkingen met het scheermesje
Nadeel: scheren met scheermesje geeft een beduidend gladder resultaat. Niet dat het verschil zichtbaar is met het blote oog, maar als je erover wrijft, dan voel je bij een scheermesje niets, met het scheerapparaat is toch enige weerstand van heel korte haartjes.
Voordeel: nat & droog scheren is mogelijk met het scheerapparaat. Droog scheren raad ik niet aan met een mesje :-p
Voordeel: minder verbruik van water bij scheerapparaat (enkel om een beetje te reinigen)
Voordeel: minder kans op verstopte rioolbuizen (haartjes kunnen gewoon in de vuilbak)
Nadeel: quasi verplichte verbinding met de app maken, terwijl deze buiten het aanpassen van de instellingen amper toegevoegde waarde heeft. Als je dan toch een app wil maken, zorg er dan voor dat er een ECHTE meerwaarde is.

Conclusie (voor mij): Goed apparaat, ligt goed in de handen, maar ondanks de voordelen ga ik toch bij het scheermesje blijven en stuur ik dit apparaat terug naar The Insiders.

Pluspunten

• snel goed resultaat
  • nat & droog scheren
  • minder water = beter voor het milieu
  • haartjes niet doorspoelen

Minpunten

• resultaat: met mesjes nog altijd beter
  • App: geen toegevoegde waarde

MarcelZwolle 13-07-2019

Superglad scheerresultaat zonder irritaties

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik heb altijd een scheerapparaat gebruikt van philips, tot voor kort eentje van 15 jaar oud..
Dit apparaat getest, en na het uitpakken en installeren van de app (gaat heel makkelijk) gelijk aan de slag. Via de app krijg je tips hoe je een (nog) beter scheerresultaat krijgt. De eerste keer analyseert de app je gebruik en daarna geeft hij aanwijzingen. Erg nuttig; ik deed het bij lange na niet goed...

Ik heb het apparaat alleen droog gebruikt en niet nat, dit vooral omdat ik mij 's ochtends even snel wil scheren voordat ik weg ga.
Ik was/ben erg positief verrast door het scheerresultaat; super glad! Voor mij een blijver!

ook de irritatie die ik vaak (bijna altijd) had direct na het scheren is nu (na een week of 4) bijna weg! (In eerste instantie moet je huid er wat aan wennen, maar al snel werd de normale irritatie hoe langer hoe minder1)

Pluspunten

• Superglad
  • geen irritatie

Minpunten

• wat duurder

Fire007 08-07-2019

Mooie en handige shaver met bluetooth

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Als je de doos van deze shaver openmaakt en naar de verpakking kijkt, niet het er eenvoudig maar ook wel degelijk uit. Dit zelfde gold toen ik het apparaat uit de doos haalde, het voelde meteen degelijk en goed aan.

Voor het eerste gebruik moet je de GroomTribe app installeren. Met de operating system op mijn telefoon stelde het niks voor. Je installeert het en beantwoord een aantal vragen zodat de app een soort van analyse kan uitvoeren over hoe je scheert. Je moet dan wel iedere keer de app opstarten om jouw scheerbeurt te laten analyseren. Het mooie is dat je als je het niet goed doet dit meteen live kunt zien. Je moet dan wel regelmatig naar je telefoon kijken en niet in de spiegel zoals ik gewend ben.

Ik heb dit model op een tweetal manieren uitgeprobeerd. Je kunt hem droog, nat, met scheerschuim en onder de douche gebruiken, maar ik heb het alleen met droog scheren geprobeerd. Met een stoppelbaard (1) en een baard van 7 dagen (2).

Mijn bevindingen van deze 2 manieren zijn als volgt:
1) Dit is de manier zoals ik het vaakst scheer. Iedere dag even snel mijn stoppelbaard scheren. Met deze shaver werkt dit heel fijn. Heb geen last van mijn huid, hij scheert snel en goed glad. Door de analyse van de GroomTribe app ben ik niet veel wijzer geworden. in principe scheerde ik al door rondjes te draaien. Dit is volgens de app goed. Als ik even geen rondjes deed draaien dan kreeg ik ook een melding.

2) Droog scheren van een 7 dagen oude baard viel me reuze mee. Dit ging wel naar verwachting omdat ik al een ander philips shaver had waar dit ook goed ging. Glad werd het zeker. Mijn huid begon wel een beetje te irriteren tegen het einde van de scheerbeurt maar dat heeft waarschijnlijk nog steeds met mijn eigen huid te maken.

De anti wrijvingscoating werkte naar mijn idee wel. Ik heb mijn oude shaver ook hiernaast getest en je voelde wel degelijk een verschil wat betreft de wrijving. In het voordeel van deze shaver.

Al met al ben ik toch tevreden met dit apparaat! De app is leuk, maar was voor mij dus niet noodzakelijk. Ik kon er wel op bijhouden wanneer en hoelang ik me geschoren had.

• Bluetooth app
  • Anti wrijvingscoating

Sinny 08-07-2019

Verrassend!

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Ik was zeer verrast over mijn scheerervaring met de S7940. De eerste keren scheren gaven geen goed resultaat maar na een paar keer was het resultaat verrassend goed. De eerste keren had ik ook het gevoel dat ik niet goed geschoren was maar nu is dit niet meer het geval. Mijn huid is zachter, gladder en ik heb geen huidirritatie meer na het scheren. Ik was altijd een mesjes-fan maar ik moet zeggen dat ik me nu verbazend goed geschoren voel. Ik grijp ook sneller nu naar mijn scheermachine, vroeger vond ik het een hele opgave. De batterijduur is goed, het zuiver maken gaat makkelijk, het apparaat ligt makkelijk in de hand en is niet te zwaar. Een aanrader dus!

Pluspunten

• Geen huidirritatie
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Licht
  • Lange batterijduur

Marco C NL 05-07-2019

Lichtgewicht, scheert prima

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Zeer fijn scheren. Apparaat is stil en licht. Scheer een stukje beter dan mijn oude Philips van 10 jr oud. Wel een beetje lastig om de tondeuse te wisselen met de scheerkop. Weet niet of dit heel lang mee gaat.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Scheerresultaat

Minpunten

• Wisselen kop/tondeuse kwetsbaar

CJ 04-07-2019

Glad en comfortabel

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Voor het eerst een scheerapparaat via bluetooth verbonden met een app en ik moet zeggen dat de tips uit de app me zijn bevallen. Meer klein roterende bewegingen helpt voor een gladder resultaat. Wel een tip om het level van de batterij standaard in de app te tonen en niet alleen na het starten van de begeleidende scheerbeurt. Enkel na de 1e keer scheren lichte irritatie, maar na 2 a 3 keer was dat verleden tijd. Al met al een fijn apparaat, doet niet onder voor de duurdere 9000 serie.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Geen irritatie

MarcelvK 04-07-2019

Scheert prima MAAR......

Geschreven voor: Philips SHAVER Series 7000 S7940

Apparaat scheert prima en ziet er mooi uit. vanaf de eerste scheerbeurt geen last van irritatie maar dat was ook niet de verwachting want dat heb ik nooit bij elektrisch scheren. De key feature de Philips S7940 is dat je hem kan verbinden met je telefoon en op die manier informatie ver je scheerbeurten krijgt en de instellingen van het apparaat kan aanpassen. Nou daar begon dus de ellende. Op mijn Android telefoon was de Groom tribe app niet te installeren omdat mijn Android 9 telefoon niet compatible zou zijn met de app. Op mijn Iphone ( werk telefoon) installeerde de app zonder problemen maar wilde het scheerapparaat met geen mogelijkheid verbinding maken via bluetooth. Via de app store contact opgenomen met de ontwikkelaar van de app. Die mij vriendelijk verzocht om via twitter of een van de facebook pagina’s contact op te nemen met het WebCare team. Na het lange weekend contact met het WebCare team die kwamen niet verder dan dat ik dan maar andere software op mijn telefoon moest installeren. Ze hadden aan de aangeleverde print screen gezien dat ik een Beta release van de OnePlus Rom draaide en dat zou het vast zijn. Voor waarom de Iphone niet wilde verbinden hadden ze geen verklaring. Misschien een oudere versie van het os. Na wat zoekwerk heb ik zelf buiten de Play Store maar een apk bestand gezocht van de app en die handmatig geïnstalleerd. Wel fijn dat het WebCare team me er even op heeft geattendeerd dat dit voor eigen risico was. Nu ik toch contact had met het WebCare team meteen maar even gevraagd waarom in de Play store wordt aangegeven dat de App toegang wil tot mijn locatie en moet kunnen bellen vanuit de app. Dat zou iets te maken hebben met een functie dat je direct vanuit de app contact kan opnemen met de support afdeling. Een functie die ik nog niet gevonden heb, wat op zich jammer is want ik heb nog wel wat vragen over de privacy instellingen. Die lijken te werken via een Opt-out systeem ipv Opt-In. Ondertussen is het apparaat verbonden met mijn telefoon en kan ik gebruik gaan maken van de functies. Zoals gezegd scheren doet het apparaat prima. Vergeleken met mijn oude philips scheer apparaat ligt het lekker in de hand en lijkt het net iets gladder te scheren. Ik mis allen het makkelijke kopje waarmee je de kop open kan maken om de mesjes schoon te spoelen. Bij de S7940 moet je dit met je nagel los peuteren en dat lukt niet met een hand

Pluspunten

• Scheert prima
  • Compact
  • stil

Minpunten

• Bluetooth icm iphone
  • App niet te installeren
  • Schoonmaken