Philips SHAVER 6000 S6620

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER 6000 S6620 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Pieter63 09-12-2019

Goed scheerapparaat die glad en irritatieloos scheert

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Bij mijn vorige apparaat werd de huid gevoelig maar dat is nu verleden tijd: dit scheerapparaat scheert goed glad en zonder irritatie nadien, zeker als je de huid eerst wat vochtig maakt!
Verder ligt hij lekker in de hand en heeft een lange accu-duur. Je kan hem alleen niet gebruiken wanneer hij aan het opladen is.

Pluspunten

• Scheert goed glad
  • Geen irritaties na het scheren
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Niet te gebruiken tijden het opladen

Jack_ 05-12-2019

Scheerirritatie is verleden tijd!

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Het scheerapparaat S6620/11 scheert snel en is prettig in gebruik. Het apparaat ligt goed in de hand en de scheerkoppen volgen de contouren van het gezicht. Vanaf het eerste gebruiksmoment geen last meer gehad van scheerirritatie, wat een uitkomst is dit apparaat! Ook een fijne reisetui om het scheerapparaat in mee te nemen.

Pluspunten: Ligt goed in de hand Geen irritatie Schoonmaken gaat makkelijk

Minpunten: Kort oplaadsnoer Leeg is leeg; het apparaat kan niet tijdens het opladen worden gebruikt

Jurgen Meeusen 04-12-2019

Een eenvoudig apparaat met het gewenste scheerresultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Mijn vorige scheerapparaat was alweer een paar jaar oud. Philips heeft in de tussentijd niet stil gezeten en hun concept doorontwikkeld. Door de anti-wrijvingscoating glijdt het apparaat soepel over de huid met een glad resultaat tot het gevolg. Het apparaat doet simpel zijn werk. Een fijne optie is ook de guard-modus. Je kunt daarmee de snelheid verlagen. Dat is prettig als je een dag scheren hebt overgeslagen en de haartjes wat langer zijn. De batterijduur (zeker 2 weken) is oké. Het opladen is binnen een uur geregeld. Schoonmaken is eenvoudig. Na iedere scheerbeurt even afspoelen onder de kraan. Een eenvoudig apparaat dat een doet wat het moet doen.

Pluspunten

• De anti-wrijvingscoating
  • De batterijduur
  • Eenvoudig schoon te maken

Klaas 04-12-2019

Fijn, vermindert scheerirritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Heb het scheerapparaat nu ongeveer 2 weken in gebruik en vergelijk het (uiteraard) met mijn vorige Philips scheerapparaat. Ik had altijd last van scheerirritatie, doordat de scheerkoppen niet volledig meedraaiden bij mijn vorige apparaat. Daarom gekozen voor de S6620, om te kijken of ik van de scheerirritatie af kon komen.

De inhoud van de doos is erg compleet en er zit ook al een mooie hardcase opberghoes bij waarin het scheerapparaat goed en stevig opgeborgen zit. Ook zit er een opzetstuk bij om te kunnen trimmen, wel zo handig!

De S6620 heb ik nu ongeveer 2 weken in gebruik en ik merk dat de scheerirritatie een stuk minder is dan met mijn vorige scheerapparaat. Wel merk ik duidelijk verschil met de twee standen die het apparaat heeft. Wanneer ik het scheerapparaat gewoon gebruik, dan wil ik nog wel eens last hebben van wat rode strepen, deze zijn er echter niet wanneer ik de Skinguard mode aanzet. Wel zo prettig om na het scheren 'streeploos' en zonder irritatie aan mijn dag te kunnen beginnen.

Het scheerapparaat ligt goed in de hand, gaat lang mee op een volle batterij en heeft een mooi en overzichtelijk scherm. Ook geeft het apparaat aan, wanneer je hem het beste even kunt schoonmaken, hierdoor gaat hij hopelijk lekker lang mee!

Pluspunten

• Vermindert scheerirritatie
  • Houdt lekker vast
  • Duidelijk scherm
  • Skinguard Mode werkt goed

Niels88 04-12-2019

Weinig irritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Een fijn apparaat waarbij ik in tegenstelling tot mijn oude apparaat weinig last heb van huidirritatie. Het scheerapparaat maakt weinig geluid en de accu gaat lang mee. Daarnaast kan hij gebruikt worden onder de douche. Scheerapparaat maakt gemakkelijk schoon.

Pluspunten

• Weinig irritatie
  • Maakt gemakkelijk schoon
  • Maakt weinig geluid
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Kan niet laden en scheren tergelijkertijd

Tinuske 02-12-2019

Philips S 6620 een topper

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Een makkelijk in de hand liggend scheer apparaat met goed "meelopende scheerkoppen.
Absoluut pluspunt is de stand voor de gevoelige huid met een glad resultaat, bovendien makkelijk schoon te maken

Pluspunten

• handzaam
  • goed voor gevoelige huid
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• nvt
  • nvt

M. Rodenhuis 02-12-2019

Je bent snel klaar met scheren

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Dit scheerapparaat is een aanrader. Als ik het vergelijk met mijn vorige apparaat ben ik nu een stuk sneller klaar. Vooral de ‘lastige’ hoeken zoals de kin en kaaklijn worden snel glad. De scheerkoppen bewegen goed mee met de vorm van je gezicht, waardoor je nauwelijks je huid strak hoeft te houden om overal bij te komen.

Pluspunten

• Snel klaar met scheren
  • Scheerkoppen bewegen goed mee met je gezicht

Minpunten

• Opzetstuk voor trimmen moet je er apart op zetten

joostc 23-07-2019

Goed toestel en scheert fijn glad

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Het apparaat heeft een mooi design, scheert fijn en glad en pakt goed vast in de hand. De batterij gaat lang mee. Enige nadeel is dat de draaiknoppen wat verder van elkaar vandaan staan. Hierdoor scheert het niet altijd fijn.

Pluspunten

• design
  • batterij duur
  • scheert fijn
  • scheert goed glad

Minpunten

• draaiknoppen ver uit elkaar

timwit00 17-07-2019

Leuke gadget

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Het scheerapparaat ziet er hypermodern uit vergeleken met mijn oudere versie. Hij glimt leuk en heeft een aantal verstopte lampjes onder het glanzende blauw. Mijn versie komt met een trimmer (zonder opzetstukjes) en een mooi beschermhoesje.
De scheerkop is vrij ondiep wanneer je deze open maakt, waardoor het schoonmaken makkelijker gaat.
Tijdens het scheren viel mij meteen op dat de mesjes iets verder uit elkaar staan dan op mijn oude apparaat(PT860). Het apparaat scheert prima en de skinguard modus werkt. Geen rode nek na het scheren. Ik heb wel het idee dat de skinguard modus het moeilijker maakt om kleine haartjes weg te krijgen. Om de mesjes heen zitten speciale ringen die het scheren gladder moeten maken met water. Zelf had ik het idee dat ze alleen maar grip hebben op mijn huid wanneer er water bij kwam. Met scheerschuim erbij glijdt het wel goed. Met dit apparaat kun je ook onder de douche scheren, omdat het volledig waterdicht is. Ik kwam hierbij wel tot de conclusie dat ik nu geen spiegel had om in te kijken, waardoor hier en daar plukjes overblijven. Scheren onder de douche is wat mij betreft dus niet zo effectief.

De waterdichtheid zorgt wel voor een probleem: je kunt niet meer scheren en laden tegelijk. Philips heeft een beveiliging gemaakt voor domme mensen, waardoor je niet tegelijk kunt opladen en douchen. Handig voor domme mensen, minder handig voor mensen die gewoon droog willen scheren.
De trimmer werkt prima. Je trekt de normale scheerkop eraf, gooit de trimmer erop en je bent klaar om te gaan. Mijn oude apparaat heeft een uitklapbare trimmer, die soms dus wel eens wil inklappen tijdens het trimmen. Met deze trimmer is dat geen probleem omdat ie vast blijft zitten.

Pluspunten

• scheert goed droog
  • trimmer
  • makkelijk schoonmaken
  • skinguard modus

Minpunten

• niet opladen en scheren tegelijk
  • nat scheren niet handig
  • vrij hoge prijs

jeromeke81 17-07-2019

Philips S6620, gebruiksgemak, reiniging

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Dit product heb ik voor the Insiders getest. Het is eenvoudig in gebruik, onder de kraan te reinigen. Geschikt voor de gevoelige huid.

Pluspunten

• makkelijk reinigbaar
  • Voor de gevoelige huis

Minpunten

• haartjes in de hals worden soms niet meegenomen

Zwigger 11-07-2019

goed handteerbaar, soepel , geen irritatie

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Heb het product getest omdat ik voorheen altijd met elektrisch scheren huidirritatie had.Met dit scheerapparaat heb ik er geen last van,het geeft aan wanneer je huid te droog is.
Het is sneller als met het mesje ,maar voor het gladste resultaat heb ik het mesje nodig.
Je bent niet afhankelijk van een stopcontact en kan het overal gebruiken wat zeer handig is als je eigen verslaapt.
Ik ben er tevreden over en het beste werkt het bij mijn als ik nat scheer.

Pluspunten

• goede accu
  • overal te gebruiken
  • makkelijk schoon te maken
  • goed handteerbaar

PatrickV. 07-07-2019

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Na vele jaren nat scheren met scheermesje nu een aantal weken deze Philips S6620 aan het testen. Apparaat ziet er goed uit,ligt lekker in de hand, opladen gaat erg snel en de batterij gaat zeker twee weken mee. Zowel geschikt om droog mee te scheren als nat mee te scheren, met scheerschuim of zonder. Bijzonder prettig om dit tijdens het douche te doen, geeft bij mij het beste resultaat. Beter dan droog scheren, duurt ook iets langer in mijn beleving en is iets minder nauwkeurig met de moeilijke haartjes bij de kin richting de hals. Ook een baard van ruim een wee is geen probleem voor deze S6620, ik was dan ook aangenaam verrast.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • batterij gaat lang mee
  • nat en/of droog scheren

Minpunten

• geen gevonden

RL 04-07-2019

Helaas geen goede ervaring

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Zou huidirritatie moeten verminderen, maar helaas krijg ik van dit apparaat juist wel huidirritatie. 2 weken getest en toen maar gestopt. Verder scheert het apparaat wel glad en maakt weinig geluid.

Pluspunten

• Glad scheren
  • makkelijk schoon maken

Minpunten

• geeft huidirritaties

marumhok 03-07-2019

Elke dag een beetje beter

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Voor het eerst in jaren weer van mesjes naar een scheerapparaat.Dit philips scheerapparaat ligt degelijk in de hand en de roterende koppen bewegen mooi met de huid mee. Voorafgaand wordt aangegeven tot 2 weken te geven om te wennen aan het apparaat, dat lijkt mij ook aan de orde. De eerste scheerbeurten was het echt even wennen en (net als bij scheren met mesjes) blijven er plekken in de nek die lastig te scheren zijn. Resultaat is goed, niet zo glad als met mesjes maar voor dagelijks gebruik meer dan prima. Scheerapparaat wordt geleverd met een oplader (helaas specifieke stekker, dus lastig te vervangen) en een nette compacte opberghoes.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • compacte reishoes
  • accu gaat lang mee

Minpunten

• scheermesjes geven gladder resultaat
  • bijgeleverde informatie summier

klaas29 02-07-2019

Geen glad resultaat

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Philips belooft twee dingen met dit scheerapparaat: een zeer glad scheerresultaat en minder huidirritatie. Ik stap over van nat scheren met een scheermes. Ik heb de Philips S6620 zowel nat als droog gebruikt, maar ik mis na een paar scheerbeurten het 'zeer gladde' resultaat. Er blijven nog stoppels over, maar dat is niet wat ik wil. Misschien moet ik nog verder oefenen en verbetert over tijd het resultaat. Van huidirritatie heb ik geen last met de Philips S6620. Waar ik met het traditionele scheermes nog af en toe een wond kon krijgen, heb ik dat tot nu toe met de Philips nog niet gekregen. Gelukkig. Ik hoop dat het resultaat van de scheerbeurt verbetert naar mate ik het apparaat meer gebruik.

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen glad scheerresultaat

GiKo 01-07-2019

Goede scheerervaring

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Mijn ervaring tot nu toe is zeer positief, de draaibare scheerkoppen op de phillips S6620 zijn zeer flexibel en bieden de mogelijkheid om het gehele gezicht goed te scheren. Ik heb geen last gehad van irriraties. Het product is zeker beter dan een scheerapparaat met een vaste kop, omdat je nu ook de soms moeiljk te bereiken plekken goed kan scheren.

Pluspunten

• Flexibel
  • Lange batterijduur

JanMarinus 28-06-2019

fijn apparaat!

Geschreven voor: Philips SHAVER 6000 S6620

Van dit apparaat heb ik zeker geen spijt! Het ligt lekker in de hand, scheert makkelijk over de huid heen en scheert ook perfect glad. Je kunt zowel droog als nat scheren, zelfs onder de douche! Het schoonmaken van het apparaat is erg eenvoudig, er gaat een kraantje branden waarmee aangegeven wordt dat hij schoongemaakt moet worden. Kortom erg tevreden!!

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Scheert makkelijk en glad
  • makkelijk te reinigen