Philips S6620 - Reviews

tile-scheersysteem
vibrerende kop(pen)
(Extra) functies
trimmer/tondeuse, precisietrimmer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips S6620 op Kieskeurig.nl.

exon02 25-07-2019

Best goed

Geschreven voor: Philips S6620

Hij voelt goed aan op de huid, snijdt de haartjes vlot af en geen irritatie achteraf. Het toestel ligt goed in de hand en de batterij gaat lang mee. het toestel heeft een goed grip in de hand en is makkelijk te kuisen. Enige minpunten zijn dat om moeilijk bereikbare plekken zoals rond de neus de ronde koppen niet zo precies zijn, om wat langere haren te trimmen moet je een andere kop plaatsen wat een beetje omslachtig is. Maar voor het algemeen ben ik zeer tevreden over dit toestel.

Pluspunten

• energiezuinig
  • Handig design
  • geen irritatie

Minpunten

• niet precies rond de neus

Dirk 23-07-2019

Zachte, aangename scheerbeurt

Geschreven voor: Philips S6620

Ik ben aangenaam verrast door dit scheerapparaat. De 3 los van elkaar bewegende koppen, zorgen voor een goed resultaat. Voelt zacht aan. Na het opladen van de batterij gaat deze lang mee.

Pluspunten

• Zacht
  • Batterij

joostc 23-07-2019

Goed toestel en scheert fijn glad

Geschreven voor: Philips S6620

Het apparaat heeft een mooi design, scheert fijn en glad en pakt goed vast in de hand. De batterij gaat lang mee. Enige nadeel is dat de draaiknoppen wat verder van elkaar vandaan staan. Hierdoor scheert het niet altijd fijn.

Pluspunten

• design
  • batterij duur
  • scheert fijn
  • scheert goed glad

Minpunten

• draaiknoppen ver uit elkaar

GJennes93 22-07-2019

Sterk verminderde huidirritatie

Geschreven voor: Philips S6620

Na de eerste scheerbeurten was ik niet 100% overtuigd. Ik had een gladder scheerresultaat verwacht. Maar na het apparaat iets langer gebruikt te hebben merk ik wel dat mijn huidirritatie een pak minder is dan met een scheermes. Hierdoor scheer ik me meer dan voorheen.

Pluspunten

• sterk verminderde irritatie
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• niet 100% glad
  • meer onderhoud dan scheermes

timwit00 17-07-2019

Leuke gadget

Geschreven voor: Philips S6620

Het scheerapparaat ziet er hypermodern uit vergeleken met mijn oudere versie. Hij glimt leuk en heeft een aantal verstopte lampjes onder het glanzende blauw. Mijn versie komt met een trimmer (zonder opzetstukjes) en een mooi beschermhoesje.
De scheerkop is vrij ondiep wanneer je deze open maakt, waardoor het schoonmaken makkelijker gaat.
Tijdens het scheren viel mij meteen op dat de mesjes iets verder uit elkaar staan dan op mijn oude apparaat(PT860). Het apparaat scheert prima en de skinguard modus werkt. Geen rode nek na het scheren. Ik heb wel het idee dat de skinguard modus het moeilijker maakt om kleine haartjes weg te krijgen. Om de mesjes heen zitten speciale ringen die het scheren gladder moeten maken met water. Zelf had ik het idee dat ze alleen maar grip hebben op mijn huid wanneer er water bij kwam. Met scheerschuim erbij glijdt het wel goed. Met dit apparaat kun je ook onder de douche scheren, omdat het volledig waterdicht is. Ik kwam hierbij wel tot de conclusie dat ik nu geen spiegel had om in te kijken, waardoor hier en daar plukjes overblijven. Scheren onder de douche is wat mij betreft dus niet zo effectief.

De waterdichtheid zorgt wel voor een probleem: je kunt niet meer scheren en laden tegelijk. Philips heeft een beveiliging gemaakt voor domme mensen, waardoor je niet tegelijk kunt opladen en douchen. Handig voor domme mensen, minder handig voor mensen die gewoon droog willen scheren.
De trimmer werkt prima. Je trekt de normale scheerkop eraf, gooit de trimmer erop en je bent klaar om te gaan. Mijn oude apparaat heeft een uitklapbare trimmer, die soms dus wel eens wil inklappen tijdens het trimmen. Met deze trimmer is dat geen probleem omdat ie vast blijft zitten.

Pluspunten

• scheert goed droog
  • trimmer
  • makkelijk schoonmaken
  • skinguard modus

Minpunten

• niet opladen en scheren tegelijk
  • nat scheren niet handig
  • vrij hoge prijs

jeromeke81 17-07-2019

Philips S6620, gebruiksgemak, reiniging

Geschreven voor: Philips S6620

Dit product heb ik voor the Insiders getest. Het is eenvoudig in gebruik, onder de kraan te reinigen. Geschikt voor de gevoelige huid.

Pluspunten

• makkelijk reinigbaar
  • Voor de gevoelige huis

Minpunten

• haartjes in de hals worden soms niet meegenomen

Enzonic 16-07-2019

doet wat het belooft

Geschreven voor: Philips S6620

Dit toestel maakt minder lawaai dan mijn vorige. De eerste maal na het scheren was er een lichte irritatie. De tweede keer geen probleem. Het scheren gaat heel vlot en met een degelijk resultaat. Nog een pluspunt: het reinigen van de mesjes kan gewoon met water onder de kraan. Handig dat je ook nat kan scheren. De batterij heeft een vrij korte oplaadtijd en gaat 1 uur mee. Handig de indicatie van de batterijduur. Top toestel voor een goede prijs.

Pluspunten

• makkelijk te reinigen
  • korte oplaadtijd
  • indicatie batterijduur
  • draadloos en batterij gaat een uur mee

rcroonenberghs 16-07-2019

Gemakkelijk nat scheren

Geschreven voor: Philips S6620

Het scheren gaat heel vlot en met een degelijk resultaat. Reinigen van de mesjes kan gewoon met water onder de kraan. Super handig. Handig dat je ook nat kan scheren onder de douche. Goed dat er een indicatie van de resterende batterijduur is.

Pluspunten

• gewoon onder kraan afspeoelen

Zwigger 11-07-2019

goed handteerbaar, soepel , geen irritatie

Geschreven voor: Philips S6620

Heb het product getest omdat ik voorheen altijd met elektrisch scheren huidirritatie had.Met dit scheerapparaat heb ik er geen last van,het geeft aan wanneer je huid te droog is.
Het is sneller als met het mesje ,maar voor het gladste resultaat heb ik het mesje nodig.
Je bent niet afhankelijk van een stopcontact en kan het overal gebruiken wat zeer handig is als je eigen verslaapt.
Ik ben er tevreden over en het beste werkt het bij mijn als ik nat scheer.

Pluspunten

• goede accu
  • overal te gebruiken
  • makkelijk schoon te maken
  • goed handteerbaar

Jankele 11-07-2019

Elektrisch versus Gilette

Geschreven voor: Philips S6620

Na jaren nat scheren met scheermesje nu een aantal weken deze Philips aan het testen. Het ligt goed in de hand en de batterij gaat lang mee. Droog scheren duurt wel iets langer en is ook niet zo kort afgeschoren. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met andere apparaten. Positief is wel dat ik het apparaat heel gemakkelijk kan afspoelen onder de kraan. Mijn huid is ook niet geïrriteerd.

Pluspunten

• heel gemakkelijk af te spoelen
  • lange batterijduur

Minpunten

• scheren duurt lang
  • niet zo kort af als met scheermes

Etney 10-07-2019

Geen huidirritatie meer

Geschreven voor: Philips S6620

Na enkele weken met dit product mij geschoren te hebben, merk ik dat ik geen huidirritatie meer heb na het scheren. Het enige wat ik ervaar is dat het niet zo glad is als met een scheermes. Verder is dit toestel heel toegankelijk in gebruik, dan denk ik aan het nat en droog scheren, korte oplaad tijd, 2 soorten snelheden en schoon spoelen onder de kraan. Dan is er bij deze versie ook nog de SmartClick Precision Trimmer, leuk dat je er de mesjes kan afhalen en andere stukken op kan zetten zoals de trimmer. Maar de trimmer heeft voor mij weinig waarde omdat ik het liefst glad scheer. Kortom goed product van Philips voor weinig geld met tal van voordelen, waardoor ik dit ook zeker aan kan raden bij andere personen die geen huidirritatie meer willen. Ik geef dit product een goede beoordeling door de voordelen, geen huidirritatie meer, alleen spijtig dat ik het niet zo glad krijg als met een scheermes

Pluspunten

• korte oplaadtijd
  • korte oplaadtijd

Minpunten

• niet zo glad als een mesje

Jonno 09-07-2019

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Philips S6620

Dit scheerapparaat ligt goed in de hand, scheert redelijk vlot en geeft weinig irritatie na het scheren. Ik blijf wel nog nat scheren tussendoor (met scheermesje) omdat volledige gladheid niet bereikt wordt. Maar het is een handig apparaat, scheert snel en vlot tussendoor. Heeft een mooi design.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Scheert moeilijke hoeken niet goed (de kin,...)

PatrickV. 07-07-2019

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Philips S6620

Na vele jaren nat scheren met scheermesje nu een aantal weken deze Philips S6620 aan het testen. Apparaat ziet er goed uit,ligt lekker in de hand, opladen gaat erg snel en de batterij gaat zeker twee weken mee. Zowel geschikt om droog mee te scheren als nat mee te scheren, met scheerschuim of zonder. Bijzonder prettig om dit tijdens het douche te doen, geeft bij mij het beste resultaat. Beter dan droog scheren, duurt ook iets langer in mijn beleving en is iets minder nauwkeurig met de moeilijke haartjes bij de kin richting de hals. Ook een baard van ruim een wee is geen probleem voor deze S6620, ik was dan ook aangenaam verrast.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • batterij gaat lang mee
  • nat en/of droog scheren

Minpunten

• geen gevonden

RL 04-07-2019

Helaas geen goede ervaring

Geschreven voor: Philips S6620

Zou huidirritatie moeten verminderen, maar helaas krijg ik van dit apparaat juist wel huidirritatie. 2 weken getest en toen maar gestopt. Verder scheert het apparaat wel glad en maakt weinig geluid.

Pluspunten

• Glad scheren
  • makkelijk schoon maken

Minpunten

• geeft huidirritaties

djibril 04-07-2019

Aangename verrassing

Geschreven voor: Philips S6620

Ik was aangenaam verrast door dit toestel. Na een scheerbeurt heb ik amper tot geen huidirritatie. Het scheren zelf gaat heel vlot. Het toestel ligt heel goed in de hand en door de beweegbare scheerkop volgt hij de contouren van je gezicht. Het scheerresultaat is heel goed voor een electrisch scheerapparaat. Waar ik ook aangenaam verrast door was, was het motorgeluid. Wanneer je dit toestel aanzet, hoor je het amper. De accu gaat heel lang mee. Je hoeft het toestel een uurtje op te laden en hij gaat verscheidene scheerbeurten mee. Het onderhoud van het apparaat is ook heel gemakkelijk.

Het enige nadeel dat ik ondervonden heb, is de handleiding. Ik vond dat deze wel iets uitgebreider en soms wat duidelijker mocht zijn.

Pluspunten

• motorgeluid
  • autonomie batterij
  • weinig tot geen huidirritatie
  • gebruiksgemak
  • scheerresultaat

Minpunten

• handleiding

metwo 04-07-2019

Werkt echt goed bij nat scheren

Geschreven voor: Philips S6620

De eerste twee weken heb ik het scheerapparaat gebruikt om me droog te scheren en was ik niet echt overtuigd. Daarna heb ik het gebruikt met scheergel en dit is me echt wel goed bevallen. Het scheren gaat veel vlotter zo (waarschijnlijk afhankelijk van het huidtype). Over het reinigen hoef je je ook geen zorgen te maken, ik spoel het even af onder lauw stromend water en het is zo weer netjes.
De accuduur van het toestel is zeker ook voldoende, je kan je zonder problemen veelvuldig scheren op 1 oplaadbeurt.
Aangenaam toestel.

Pluspunten

• Gemakkelijk te reinigen
  • scheert aangenaam met scheergel
  • accu duur

Minpunten

• droog viel het me wat tegen

thalys 04-07-2019
  • Product gekregen

Goede ervaring !

Geschreven voor: Philips S6620

In het begin was ik wat sceptisch tov het apparaat ! Maar hoe langer de tijd vorderde vond ik het beter en ging het sneller.
Nu kan ik zeggen dat het snel en super glad scheert,,,, ik ben zeer tevreden over het resultaat.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Extra glad

mranger 04-07-2019

Heel handig toestel

Geschreven voor: Philips S6620

Goede scheermachine , heel handig om te gebruiken onder douche .Ook gemakkelijk te reinigen doordat je deze kan afspoelen onder de kraan . In vergelijking met mijn oud scheerapparaat mag mijn baard zelf wat langer staan en toch heb ik geen pijn bij het scheren . Enige nadeel is dat het wat meer tijd duurt omdat je er wat meer moet over gaan .Maar dan scheer ik me weer meer omdat ik ze tijdens het douchen gebruik . Batterijduur is goed , sinds ik deze heb nu toch al 3 weken heb ik de scheermachine nog niet moeten opladen .

Pluspunten

• waterdicht
  • lange batterijduur

Minpunten

• iets minder krachtig dan gewoon toestel

marumhok 03-07-2019

Elke dag een beetje beter

Geschreven voor: Philips S6620

Voor het eerst in jaren weer van mesjes naar een scheerapparaat.Dit philips scheerapparaat ligt degelijk in de hand en de roterende koppen bewegen mooi met de huid mee. Voorafgaand wordt aangegeven tot 2 weken te geven om te wennen aan het apparaat, dat lijkt mij ook aan de orde. De eerste scheerbeurten was het echt even wennen en (net als bij scheren met mesjes) blijven er plekken in de nek die lastig te scheren zijn. Resultaat is goed, niet zo glad als met mesjes maar voor dagelijks gebruik meer dan prima. Scheerapparaat wordt geleverd met een oplader (helaas specifieke stekker, dus lastig te vervangen) en een nette compacte opberghoes.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • compacte reishoes
  • accu gaat lang mee

Minpunten

• scheermesjes geven gladder resultaat
  • bijgeleverde informatie summier

klaas29 02-07-2019

Geen glad resultaat

Geschreven voor: Philips S6620

Philips belooft twee dingen met dit scheerapparaat: een zeer glad scheerresultaat en minder huidirritatie. Ik stap over van nat scheren met een scheermes. Ik heb de Philips S6620 zowel nat als droog gebruikt, maar ik mis na een paar scheerbeurten het 'zeer gladde' resultaat. Er blijven nog stoppels over, maar dat is niet wat ik wil. Misschien moet ik nog verder oefenen en verbetert over tijd het resultaat. Van huidirritatie heb ik geen last met de Philips S6620. Waar ik met het traditionele scheermes nog af en toe een wond kon krijgen, heb ik dat tot nu toe met de Philips nog niet gekregen. Gelukkig. Ik hoop dat het resultaat van de scheerbeurt verbetert naar mate ik het apparaat meer gebruik.

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen glad scheerresultaat