Braun Series 9 9296cc Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9296cc Wet&Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Weer een baard.. 26-12-2018

Niet helemaal naar wens

Na jaren diverse philips apparaten gebruikt te hebben,werd ik nieuwsgierig naar dit weliswaar erg dure maar erg mooie stevige apparaat. Dat viel tegen....aangezien langere haartjes niet met de gewone kop gaan moet je eerst de wat matig werkende tondeuze gebruiken of iedere dag scheren..binnen in de kop zitten openingen waarin zich haartjes ophopen wat het schoonmaken bemoeilijkt. Onder de neus is het extra moeilijk je te scheren. Een tegenvaller is dat je de kop regelmatig moet vervangen. Ik had gehoopt als 68 jarige de rest van mn leven er mee voort te kunnen..ik laat nu mn baard staan..

Pluspunten

• Lekker in de hand
  • Mooi van vorm

Minpunten

• Erg duur
  • Onder de neus, is het erg moeilijk scheren
  • Maakt flink lawaai
  • Moet steeds sneller opgeladen

Jan Kuiper 19-12-2018

slechte scheerkop

Product op zich is goed alleen de scheerkop is van een zeer slechte kwaliteit.
Om de 4 A5 maanden moet deze vervangen worden.
Volgens Braun om de 18 maanden maar dat haalt deze scheerkop zeker niet.
De scheerkop valt gewoon uit elkaar.
Kosten scheerkop €60.

Minpunten

• scheerkop

Hans 28-11-2018

Twee keer kapot in 3 maanden. Braun : Is gebruikersschade?

Na Phillips heb ik gekozen voor een (dure) Braun. Je verwacht voor deze prijs toch een kwalitatief hoogstaand apparaat. Helaas, binnen twee maanden ging de scheerkop kapot. Bij Braun gereclameerd. Is a.g.v. gebruik. Aanschaf van nieuwe scheerkop (€ 50,-) na een maand weer kapot. Ook nu wil Braun geen enkele concessie doen. Ik ben er klaar mee. Nooit meer een Braun. Apparaat inmiddels weggegooid.

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Degelijkheid
  • Duur
  • Houding fabrikant

Snertje83 01-02-2018

Super fijn in gebruik, lekker snel klaar iedere ochtend!

Ik scheer me eigenlijk al jaren met een Braun scheerapparaat. Hiervoor gebruikte ik een vrij eenvoudig en goedkoper model. Ik heb nu de Braun 9296cc gekregen om een aantal weken te testen en ik moet zeggen, dat is me goed bevallen. Ik scheer mijn baard iedere ochtend, en dat gaat nu veel sneller en gemakkelijker dan ervoor. Het voelt nauwelijks alsof ik me aan het scheren ben zo snel gaat het. Mijn huid is spiegelglad en ik sla veel minder haartjes over als met mijn oude apparaat. Daarnaast moet ik zeggen dat het apparaat er mooi uit ziet, en daarnaast zijn het oplaadstation en het reisetui erg handig. De batterij gaat daarnaast lekker lang mee, dus perfect voor als je lang op reis bent!

Pluspunten

• Mooi qua uiterlijk
  • scheert super glad

Minpunten

• Vrij prijzig

Brokkie 18-01-2018

Perfect apparaat

Ik heb dit apparaat gekregen om een aantal weken uit te testen. Voorheen was ik sinds jaren een natscheerder. Enkele malen geprobeerd met een scheerapparaat, maar dat was geen succes. Ik kreeg telkens uitslag en pukkeltjes. Nu na drie weken dit apparaat testen is mijn huid nog steeds glad, alsof ik mezelf met een mesje heb geschoren. Het is een fijn apparaat in gebruik, de kop beweegt mee met de contouren van je gezicht , en binnen een paar minuten ben ik perfect glad. Ook het clean and charge station vind ik te gek, het apparaat is wel iets aan de grote kant, maar je hoeft dan ook niets meer zelf te doen. Het station reinigt en laad tegelijkertijd op. Het design vind ik sowieso te gek. Ik kan dit scheerapparaat dan ook van harte aanbevelen, ik gebruik nooit meer mesjes!

Pluspunten

• Scheert superglad

ThomasK 24-12-2017
  • Product gekregen

Fijn apparaat, handig schoonmaaksysteem, leren etui

De laatste jaren gebruik ik eigenlijk alleen en tondeuse. Scheren met de hand vond ik nogal een gedoe en leek met fijn om dit elektrisch te proberen. Ik heb de Braun 9296 gratis ontvangen om hem aan de tand te voelen.

Na een paar weken het apparaat gebruikt te hebben kan ik zeggen dat het een zeer fijn apparaat is dat kwalitatief perfect in elkaar zit. Hij scheert erg glad en je hoeft niet vaak over hetzelfde stukje huid te gaan. Ook het automatisch schoonmaak dock/lader is handig. Luxe etui is van echt leder. Echt een aanrader!!

Pluspunten

• scheert glad
  • goede accu

Minpunten

• maakt geluid

Rene 18-12-2017

mooi en goed uigebalanceerd. Doet wat het moet doen en meer.

18 november 2017, heb ik de Braun 9 serie scheerapparaat ontvangen. Deze mag ik gratis uit testen van Roamler. Ik zal mijn ervaring met jullie delen. Als eerst is het een prachtige doos goed verpakt alles ziet er super mooi uit. Hij ligt erg lekker in de hand met een uitgebalanceerd gewicht. Er zit een oplaad station bij incl. vloeistof om de scheerkop schoon te maken. Opladen ging heel snel. Hij was leeg toen ik hem kreeg en na 1 uurtje was hij helemaal vol. Ik had mijn baard 2 weken voor dat ik hem kreeg laten staan en dacht laat ik eens proberen, dat lukte niet met de scheerkop maar wel met de handige trimmer aan de achter kant. Ik was echt binnen 3 min klaar met trimmer en daarna nog even scheren. Het voelde heel glad. Ik scheer altijd droog en ben nu elke ochtend binnen 2 min klaar met scheren en het voelt net zo glad als met een mesje. Als ik mijn baard langer dan een week laat staan moet ik hem trimmen ,maar anders gaat het perfect zonder. Na 2 weken gaf hij aan dat ik de scheerkop schoon moest maken. In het laadstation kan een bakje met vloeistof en er zit een knop cleaning op. Het maakt niet veel geluid schoonmaken was zo gedaan en scheert helemaal glad in een handomdraai. Opladen gaat erg snel. Ziet er mooi uit en is zeker zijn geld waard. Ik ben elke ochtend lekker snel kaar en een weekend overslaan is ook geen enkel probleem. schoonmaken is zo gepiept. Ik ben er heel erg blij mee.

Pluspunten

• laad snel op
  • weinig geluid
  • makkelijk schoon te maken
  • cleaning station er bij.
  • ligt fijn in de hand niet te zwaar of licht.

Minpunten

• moet wel cleaning vloeistofkopen eens per 3 mnd.
  • cleaning station is wel groot.
  • cleaningstation moet wel in een stopcontact

Gajavadana 05-09-2017

Uitstekende keus

Na mij jaren lang geschoren te hebben met een Braun 7 series, was ik toe aan een nieuw apparaat. Het werd de 9series 9296cc. Het is wederom een prima keuze gebleken. Hij scheert snel en goed en geeft mij door de mooie aanbieding bij Bol.com een fantastische nieuwe scheerbeleving en is nu ook nog betaalbaar.

Pluspunten

• Scheert beduidend sneller
  • Geeft een bijzonder fris en glad resultaat

Florian 05-10-2016

Gewoon een super scheerapparaat, wat een verademing!

Wat een verademing is dit scheerapparaat. Na jaren een Phillips scheerapparaat (ook uit de topklasse en wet&dry), toch maar eens een Braun aangeschaft. Geen irritaties, geen pijn, geen vlekken en geen bultjes, ondanks mijn gevoelige huid! Of je je nou na 1 dag of na 3 á 4 dagen scheert, hij komt er moeiteloos doorheen. Zowel met droog scheren als onder de douche.
Het schoonmaken gaat zeer eenvoudig, scheerkop afnemen en een beetje uitkloppen of afspoelen onder de kraan (aangezien hij toch waterdicht is!) of je maakt gebruik van de Clean&Charge station. Het opladen gaat zeer snel en daarna gaat hij uren mee zonder op te laden.
Ook ziet hij er super strak en trendy uit, ligt goed in de hand en voelt degelijk aan.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Reinigingssysteem
  • Reisetui is standaard
  • Accu gaat lang mee
  • Laad zeer snel op

Minpunten

• Hoge prijs, maar dat is hij absoluut waard

ekarharman 16-09-2016

Topapparaat, de Braun 9296cc

Ik mag dit apparaat testen, en ik moet zeggen dat dit apparaat ontzettend glad scheert. Ik heb zelf ook nog een Philips 8894 scheerapparaat met drie scheerkoppen. Dat was een topmodel van Philips.
Beide apparaten zijn dus topmodellen, met de daarbij behorende (hogere) prijs.
Zowel de Braun als de Philips kun je nat gebruiken, bijvoorbeeld onder de douche. De Braun scheert gladder dan de Philips. Mijn huid moest de eerste week wel even wennen aan een ander scheerapparaat. Maar na een week weet je niet meer beter.
Het echte schoonmaken gebeurt met een zogenaamde Clean&Charge-station. Daar zit een bepaalde vloeistof in, waarmee het apparaat wordt schoongemaakt en gesmeerd. Daarna wordt het apparaat drooggeblazen in het station.

Het enige 'nadeel' is de hogere prijs, dan de instapmodellen. Maar daar koop je dan wel een topmodel voor. Het apparaat voelt stevig en degelijk aan in de hand. En met een kleine tondeuse achter op het apparaat, kun je je bakkebaarden stileren.
Dus, als je het geld er voor over hebt, haal je met deze Braun 9296cc een zeer goed apparaat in huis. De chromen elementen die zijn verwerkt in het apparaat maken ook dat het een apparaat is die ook gezien mag worden.
Ik heb er in ieder geval nu veel plezier van.

Pluspunten

• Scheert ontzettend glad
  • makkelijk schoon te maken
  • ziet er goed uit
  • voelt stevig in de hand
  • nat als droog gebruiken

Minpunten

• prijs