Braun Series 9 9296cc Wet&Dry - Reviews

vibrerende folie
Nat en droog
Trimmerfunctie/tondeuse

Florian 05-10-2016 Product paar weken in bezit

Gewoon een super scheerapparaat, wat een verademing!

Wat een verademing is dit scheerapparaat. Na jaren een Phillips scheerapparaat (ook uit de topklasse en wet&dry), toch maar eens een Braun aangeschaft. Geen irritaties, geen pijn, geen vlekken en geen bultjes, ondanks mijn gevoelige huid! Of je je nou na 1 dag of na 3 á 4 dagen scheert, hij komt er moeiteloos doorheen. Zowel met droog scheren als onder de douche.
Het schoonmaken gaat zeer eenvoudig, scheerkop afnemen en een beetje uitkloppen of afspoelen onder de kraan (aangezien hij toch waterdicht is!) of je maakt gebruik van de Clean&Charge station. Het opladen gaat zeer snel en daarna gaat hij uren mee zonder op te laden.
Ook ziet hij er super strak en trendy uit, ligt goed in de hand en voelt degelijk aan.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Reinigingssysteem
  • Reisetui is standaard
  • Accu gaat lang mee
  • Laad zeer snel op

Minpunten

• Hoge prijs, maar dat is hij absoluut waard

ekarharman 16-09-2016 Product paar weken in bezit

Topapparaat, de Braun 9296cc

Ik mag dit apparaat testen, en ik moet zeggen dat dit apparaat ontzettend glad scheert. Ik heb zelf ook nog een Philips 8894 scheerapparaat met drie scheerkoppen. Dat was een topmodel van Philips.
Beide apparaten zijn dus topmodellen, met de daarbij behorende (hogere) prijs.
Zowel de Braun als de Philips kun je nat gebruiken, bijvoorbeeld onder de douche. De Braun scheert gladder dan de Philips. Mijn huid moest de eerste week wel even wennen aan een ander scheerapparaat. Maar na een week weet je niet meer beter.
Het echte schoonmaken gebeurt met een zogenaamde Clean&Charge-station. Daar zit een bepaalde vloeistof in, waarmee het apparaat wordt schoongemaakt en gesmeerd. Daarna wordt het apparaat drooggeblazen in het station.

Het enige 'nadeel' is de hogere prijs, dan de instapmodellen. Maar daar koop je dan wel een topmodel voor. Het apparaat voelt stevig en degelijk aan in de hand. En met een kleine tondeuse achter op het apparaat, kun je je bakkebaarden stileren.
Dus, als je het geld er voor over hebt, haal je met deze Braun 9296cc een zeer goed apparaat in huis. De chromen elementen die zijn verwerkt in het apparaat maken ook dat het een apparaat is die ook gezien mag worden.
Ik heb er in ieder geval nu veel plezier van.

Pluspunten

• Scheert ontzettend glad
  • makkelijk schoon te maken
  • ziet er goed uit
  • voelt stevig in de hand
  • nat als droog gebruiken

Minpunten

• prijs