Braun Series 9 9296cc Wet&Dry - Reviews

Laagste prijzen -24% prijsdaling
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse
Scheren met snoer

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,4

Florian 05-10-2016

Gewoon een super scheerapparaat, wat een verademing!

Wat een verademing is dit scheerapparaat. Na jaren een Phillips scheerapparaat (ook uit de topklasse en wet&dry), toch maar eens een Braun aangeschaft. Geen irritaties, geen pijn, geen vlekken en geen bultjes, ondanks mijn gevoelige huid! Of je je nou na 1 dag of na 3 á 4 dagen scheert, hij komt er moeiteloos doorheen. Zowel met droog scheren als onder de douche.
Het schoonmaken gaat zeer eenvoudig, scheerkop afnemen en een beetje uitkloppen of afspoelen onder de kraan (aangezien hij toch waterdicht is!) of je maakt gebruik van de Clean&Charge station. Het opladen gaat zeer snel en daarna gaat hij uren mee zonder op te laden.
Ook ziet hij er super strak en trendy uit, ligt goed in de hand en voelt degelijk aan.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Reinigingssysteem
  • Reisetui is standaard
  • Accu gaat lang mee
  • Laad zeer snel op

Minpunten

• Hoge prijs, maar dat is hij absoluut waard

ekarharman 16-09-2016

Topapparaat, de Braun 9296cc

Ik mag dit apparaat testen, en ik moet zeggen dat dit apparaat ontzettend glad scheert. Ik heb zelf ook nog een Philips 8894 scheerapparaat met drie scheerkoppen. Dat was een topmodel van Philips.
Beide apparaten zijn dus topmodellen, met de daarbij behorende (hogere) prijs.
Zowel de Braun als de Philips kun je nat gebruiken, bijvoorbeeld onder de douche. De Braun scheert gladder dan de Philips. Mijn huid moest de eerste week wel even wennen aan een ander scheerapparaat. Maar na een week weet je niet meer beter.
Het echte schoonmaken gebeurt met een zogenaamde Clean&Charge-station. Daar zit een bepaalde vloeistof in, waarmee het apparaat wordt schoongemaakt en gesmeerd. Daarna wordt het apparaat drooggeblazen in het station.

Het enige 'nadeel' is de hogere prijs, dan de instapmodellen. Maar daar koop je dan wel een topmodel voor. Het apparaat voelt stevig en degelijk aan in de hand. En met een kleine tondeuse achter op het apparaat, kun je je bakkebaarden stileren.
Dus, als je het geld er voor over hebt, haal je met deze Braun 9296cc een zeer goed apparaat in huis. De chromen elementen die zijn verwerkt in het apparaat maken ook dat het een apparaat is die ook gezien mag worden.
Ik heb er in ieder geval nu veel plezier van.

Pluspunten

• Scheert ontzettend glad
  • makkelijk schoon te maken
  • ziet er goed uit
  • voelt stevig in de hand
  • nat als droog gebruiken

Minpunten

• prijs

Rene 18-12-2017

mooi en goed uigebalanceerd. Doet wat het moet doen en meer.

18 november 2017, heb ik de Braun 9 serie scheerapparaat ontvangen. Deze mag ik gratis uit testen van Roamler. Ik zal mijn ervaring met jullie delen. Als eerst is het een prachtige doos goed verpakt alles ziet er super mooi uit. Hij ligt erg lekker in de hand met een uitgebalanceerd gewicht. Er zit een oplaad station bij incl. vloeistof om de scheerkop schoon te maken. Opladen ging heel snel. Hij was leeg toen ik hem kreeg en na 1 uurtje was hij helemaal vol. Ik had mijn baard 2 weken voor dat ik hem kreeg laten staan en dacht laat ik eens proberen, dat lukte niet met de scheerkop maar wel met de handige trimmer aan de achter kant. Ik was echt binnen 3 min klaar met trimmer en daarna nog even scheren. Het voelde heel glad. Ik scheer altijd droog en ben nu elke ochtend binnen 2 min klaar met scheren en het voelt net zo glad als met een mesje. Als ik mijn baard langer dan een week laat staan moet ik hem trimmen ,maar anders gaat het perfect zonder. Na 2 weken gaf hij aan dat ik de scheerkop schoon moest maken. In het laadstation kan een bakje met vloeistof en er zit een knop cleaning op. Het maakt niet veel geluid schoonmaken was zo gedaan en scheert helemaal glad in een handomdraai. Opladen gaat erg snel. Ziet er mooi uit en is zeker zijn geld waard. Ik ben elke ochtend lekker snel kaar en een weekend overslaan is ook geen enkel probleem. schoonmaken is zo gepiept. Ik ben er heel erg blij mee.

Pluspunten

• laad snel op
  • weinig geluid
  • makkelijk schoon te maken
  • cleaning station er bij.
  • ligt fijn in de hand niet te zwaar of licht.

Minpunten

• moet wel cleaning vloeistofkopen eens per 3 mnd.
  • cleaning station is wel groot.
  • cleaningstation moet wel in een stopcontact

Wbrees 23-11-2017

Perfecte accu duur

Ik heb al verschillende apparaten geprobeerd maar deze schiet er wel boven uit. Een perfect apparaat waarmee resultaten gehaald kunnen worden zowel in de douche als erbuiten !

Zeker een aanrader

Pluspunten

• Lange accu
  • Mooi resultaat

Gajavadana 05-09-2017

Uitstekende keus

Na mij jaren lang geschoren te hebben met een Braun 7 series, was ik toe aan een nieuw apparaat. Het werd de 9series 9296cc. Het is wederom een prima keuze gebleken. Hij scheert snel en goed en geeft mij door de mooie aanbieding bij Bol.com een fantastische nieuwe scheerbeleving en is nu ook nog betaalbaar.

Pluspunten

• Scheert beduidend sneller
  • Geeft een bijzonder fris en glad resultaat