Braun Series 7 7850cc Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 7 7850cc Wet&Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Pietjepuk 22-05-2021

Spijt

Uiteindelijk een grote teleurstelling. Echt enorm veel spijt van de aankoop. Het grootste probleem was de huidirritatie, vooral in de hals/keel. Ik vind ook dat de scheerkop heel erg kwetsbaar is. Er ontstaan vaak braampjes, met als gevolg een kapotte huid. Heb in een jaar tijd de kop 2 x vervangen in nu is het weer aan vervanging toe. Dat ga ik niet doen. Ik koop weer een Philips.
Een scheerbeurt neemt een minuut of 10 in beslag. Dat is best lang. De reinigingsunits zijn echt duur.
Het hele scheerhoofd gaat bladderen, deze is onder garantie vervangen. Apparaat maakt ook best veel herrie.

Pluspunten

• schoon en fris
  • accu gaat lang mee

Minpunten

• veel huidirritatie
  • kwetsbare kop
  • scheerbeurt duurt 10 minuten
  • herrie

Cobus 10-04-2019

het beste tot nu toe

Tis wel even wat anders als je Philips gewend bent. Enige gewenning is wel nodig. Maar apparaat scheert erg fijn. Maar je moet wel de tijd nemen. Een echt goede scheerbeurt vraagt 6 tot 7 minuten. Vooral de hals vraagt om extra tijd en zorgvuldigheid. Fijn dat er 3 standen opzitten. Van soft naar intens. Op de intense stand moet je echt zorgvuldig scheren anders heb je kans op een wondje. Ik scheer nat, met scheergel, maar droog gaat ook prima. Nat is wat comfortabeler. Oplaadstation is handig en fijn. Met de automatische reiniging heb je altijd een frisse scheerkop. De cassettes met reinigingsvloeistof zijn best duur.

Pluspunten

• scheert prima
  • altijd een frisse scheerkop

Minpunten

• vraagt veel scheertijd
  • dure reinigingscasettes

wesleyb 17-01-2018

Fijn scheerapparaat en resultaat.

ik heb dit scheerapparaat gratis ontvangen om deze enige weken te testen om dan mijn oordeel te geven. Ik heb deze nu meerdere malen gebruikt om te scheren. Het is makkelijk schoon te houden en heb het bijgelevverde bakje niet gebruikt, dan als nog is die wel makkelijk schoon te houden.

verder is het handig dat die een vaste trimmer heeft. over het scheren zelf ben ik zelf super tevreden. scheert beter dan een roterende knop vind ik zelf, ik heb altijd een roterende knop gehad. ik ben er te vreden scheert goed, als je langzaam scheert, scheert die glad. en dat die de haren er niet uittrekt.

kortom een top scheerappraat
enige minpuntje is wellcht de prijs.

Pluspunten

• vaste trimmer
  • glas resultaat

Minpunten

• prijs

Frans 15-12-2017

Goede aankoop

Als leuk cadeau gekregen een Braun serie 7 scheerapparaat!
Nou moet ik eerlijk toegeven dat scheren niet mijn grootste hobby is. Een ritueel dat ik graag over sla met het gevolg dat mijn stoppelbaard er altijd flink volwassen bij staat. Vroeger begonnen met een elektrisch scheerapparaat met 3 roterende koppen. Altijd last van mijn huis omdat het ding me te heet werd. Overgestapt op het scheermesje van bekende merken. Resultaat iets beter maar ook hier last van huidproblemen; niet te vermijden snijwondjes.
Nu dan de Braun. Zoals gezegd gratis gekregen en met de mogelijkheid om zowel droog als nat te scheren. Er staat in de documentatie dat het ding allerlei elektronica in zich heeft en zich aan je baard aanpast. Het zal wel denk ik dan en zet het apparaat op de grootst mogelijk intentie stand die het heeft. Denk dat mijn baardgroei dat wel nodig heeft. Er zit ook elektronica in het schoonmaak station wat erbij geleverd word. Daar kan ik kort over zijn. Het werkt prima. Het meet de vervuiling van je scheerapparaat en past hier het schoonmaak programma automatisch aan aan. Heb het getest met extra vuil laten worden. Hoe lang de speciale vloeistof tank het houd weet ik nu nog niet. Het vindicatielampje wijst aan dat het nog vol zit na een aantal schoonmaak beurten. Vervanging van de tank vind ik wel wat duur eerlijk gezegd.
Wat het scheren betreft ben ik gaan experimenteren. Het gewone droog scoren gaat prima. Het apparaat wordt gelukkig niet zo heet als ik gewend was. De snelheid van het verplaatsen over de huid was even uitzoeken. Gewoon rustig en niet te snel bevalt me het beste.
Nat scheren is nog effe wennen. Ik denk dat ik te veel scheerschuim gebruik en daardoor verhinder dat het apparaat grip krijgt op de haartjes. Uiteindelijk lukt het wel natuurlijk.
Nu werk ik de laatste restjes weg van mijn oude scheerschuim en er staat alweer een ander A-merk (volgens de consumentenbond de beste) klaar voor het vervolg.
Conclusie: Als je een nieuw scheerapparaat nodig hebt ga je met de Braun serie 7 een goede aankoop doen. Het is niet de goedkoopste maar zijn geld dik waard volgens mij.

Pluspunten

• Goed scheer resultaat
  • Braun schoonmaak console
  • Zowel droog als nat scheren
  • Erg degelijke uitvoering

Minpunten

• prijs vloeistof Braun schoonmaak console

DDH 14-12-2017

Perfect scheerresultaat

Ik heb een scheerapparaat gekregen om deze te testen.
Van te voren wist ik niet welk scheerapparaat ik zou krijgen. Het werd dus de Braun Series 7 7850cc Grey.
Zelf heb ik al meerdere scheerapparaten gekocht en gebruikt maar dit was nooit een succes. Ik heb een gevoelige huid en krijg meestal uislag na het scheren met een scheerapparaat. Een scheerapparaat is dus niet snel zo geschikt voor mij en ik stond er dan ook erg sceptisch tegenover

De eerste keer dat ik de Braun Series 7 7850cc Grey was al direct een succes. Helemaal glad. Scheerapparaat gaat zeer soepel over de huid heen. En voor mij heel belangrijk, geen uitslag na het scheren.

Het scheerapparaat wordt in de houder goed schoon en fris gehouden en tegelijkertijd opgeladen en ontsmet.

Het scheerapparaat is zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Een aanrader voor mannen met een gevoelige huid.

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Geen irritatie

Roelf M 25-11-2017
  • Product gekregen

Super degelijk en super fijn scheerapparaat!

Sinds enkele weken heb ik de nieuwe Braun 7850 mogen testen .
Het is een zeer degelijk product met een automatische schoonmaak instrument(clean en charge) en een beschermhoesje.
Na het scheren heb ik geen enkele irritatie. Daarnaast kun je de snelheid zelf instellen door de + en - toets.
Daarnaast kun je hem ook gebruiken onder de douche en met scheergel als je wenst.
Ik heb hem nu een aantal keer gebruikt zowel droog als nat scheren en ik ben er zeer tevreden over en gebruik hem dan ook graag.
Het enige nadeel van dit product zou ik de prijs vinden echter is hij zijn geld zeker wel waard.
Na het gebruik plaats je hem in de clean en charge station en het scheerapparaat komt er weer helemaal schoon uit en ruikt direct fris.

De kop kun je vastzetten als je wilt en tevens heeft het een trimmer voor moeilijk bereikbare plaatsen.

Nogmaals ben ik zeer tevreden en zal dit product dan ook zeker aanraden.

Pluspunten

• Degelijk
  • Geen irritatie
  • Clean & Charge station

Minpunten

• Prijs

Don B 13-07-2017

Voor langere tijd een gladde huid zonder dure scheermesjes

Heerlijk compleet scheerapparaat.
Na eerst even te moeten wennen na het gebruik van scheermesjes wil ik nu niet anders meer.
Omdat ik gewenst was om nat te scheren, zocht ik een goede vervanger voor mijn altijd veel te dure en botte mesjes...
Dat ik in plaats van goed, UITSTEKEND terug kreeg is dan ook een zeer aangename verrassing.
Uitgekomen bij de Braun 7 series, waarbij je zowel nat als droog kunt scheren is dan gewoon heerlijk.
Ook de moeilijk bereikbare plekken kun je moeiteloos met het vastzetten van de scheerkop uitermate glad krijgen.
Wanneer er plekken zijn welke gevoeliger zijn, stel je met 1 druk op de knop, de Braun in voor gevoeliger huidtype.
Wanneer je klaar bent, kun je nog even met de ingebouwde trimmer je baard of bakkebaarden bijwerken.

Dan Hop...op z'n kop in het reiniging station en de rest gaat vanzelf.
De kosten van deze vloeistof zijn ook bij lange na niet zo een bodemloze put als de vervangende mesjes van de wel bekende merken.

Tijdens het reinigen wordt de Braun ook direct opgeladen waarbij hij zonder probleem elke dag een week lang gebruikt kan worden.
De Braun 7 series wordt compleet geleverd met reistas zodat (zoals ik nu) hem heerlijk mee kunt nemen op vakantie, want ook in Spanje werkt hij feilloos.

Kortom,
Voor mij geen dure scheermesjes meer.
Eindelijk een Braun zoals Opa.... Maar dan zonder snoertje...

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Ingebouwde trimmer
  • Compleet met reistas
  • Het reinigingssysteem is subliem.
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

Jack 12-07-2017

Betrouwbaar en solide met mooie technieken.

Buiten dat de Braun 7850 een vernuftig schoonmaak-systeem heeft, scheert het apparaat erg goed. Met platliggende haartjes heeft het apparaat, net als alle andere elektrische scheersystemen wat moeite maar in combinatie met het kleine trimmertje is dat weer geen probleem. Het met de contouren meescheren van de kop is helemaal top.
Het schoonmaken is een makkie. Je kunt gebruik maken van de 'Clean & Charge station maar ook reinigen onder de kraan gaat heel goed hoor. Ik kan me voorstellen dat je de machine een paar keer onder de kraan schoonmaakt en na bijvoorbeeld vijf keer weer gebruik maakt van het station.
Ook is het niet nodig op vakantie het station mee te nemen, want met het snoer kan de machine gewoon geladen worden. Al met al een goede aankoop wat jaren meegaat. Zeker omdat de scheerblad en messenkop later te vervangen is.

Pluspunten

• Solide
  • Ligt goed in de hand
  • Scheert erg goed
  • Makkelijk te reinigen
  • Station werkt zeer goed

Minpunten

• Misschien de aanschaf van reinigingscartridge

Goal64 08-07-2017

Lekker compact model

Na jaren lang de ronde koppen machine gebruikt te hebben nu maar eens de Braun proberen.
In het verleden niet al te beste ervaringen opgedaan met de Braun machines.
Maar goed iedereen verdiend een extra kans.deze Braun is heerlijk compact en ligt lekker in de hand.het schoonmaak gedeelte met de houder met reservoir is erg wennen,zeker ook het geluid wat hierbij komt kijken en aardig lang duurt.
Maar goed het scheerresultaat is goed echter hij mist nog weleens de haartjes net onder de lip bij mij.erg irriterend.
Over het algemeen scheert hij wel lekker glad maar moet ik even wennen aan het gebruik rondom de lippen.

Pluspunten

• Lekker model

Minpunten

• Prijs

Meer 07-07-2017

Een uitstekend apparaat uit het hoge/top segment.

Deze Braun van de 7-serie ziet er niet alleen goed uit maar voelt ook, en dat vind ik erg belangrijk omdat je er toch jaren mee moet doen, degelijk aan. In het gebruik wijst eigenlijk alles van zelf. Nadat je voor jezelf de gevoeligheid op het toestel hebt ingesteld is het scheren een genot. Het gaat vrij geruisloos en ook snel. Wel even wennen als je een Philips apparaat gewend was.
Ook een baard van een paar dagen scheren gaat snel en probleemloos.
Vervolgens de afgeschoren haartjes uit het apparaat verwijderen met het borsteltje en dan eventueel terugplaatsen in de houder met de reinigingsvloeistof. Als je dat dan wenst, kun je vervolgens de reiniging automatisch laten uitvoeren. Het apparaat is na enkele minuten gereinigd en kan in de houder verder opdrogen. Dat reinigen gaat overigens uitstekend, je hebt keer op keer echt een heel schoon apparaat.
Die reinigingsvloeistof kost wel wat, op internet kun je wel prijsverschillen en aanbiedingen aantreffen, maar je moet je realiseren dat je er bij de aanschaf van de Braun toch bewust voor hebt gekozen! Ik heb ervaren dat je niet elke dag die reiniging moet uitvoeren. Je kunt er best een paar dagen mee wachten, waarmee je ook vloeistof bespaart.
Al met al merk je dat je een apparaat uit het hoge segment hebt en de verwachting is gerechtvaardigd dat je er jaren mee vooruit kunt met een perfect scheerresultaat. Echt een aanrader als je het geld er voor (over) hebt, deze Braun is immers niet goedkoop.
Ik zou overigens niet weten wat een Braun uit de 9-serie nog meer kan bieden.....

Pluspunten

• voelt degelijk aan
  • geeft een uitstekend scheerresultaat
  • reiniging met vloeistof geeft goed resultaat
  • gevoeligheid huid is in te stellen

Minpunten

• de reinigingsunit neemt wel wat plaats in
  • geen minpunten kunnen ontdekken