Braun Series 7 7850cc Wet&Dry - Reviews

Best Reviewed juli 2017
Accu indicator
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Don B 13-07-2017 Product paar maanden in bezit

Voor langere tijd een gladde huid zonder dure scheermesjes

Heerlijk compleet scheerapparaat.
Na eerst even te moeten wennen na het gebruik van scheermesjes wil ik nu niet anders meer.
Omdat ik gewenst was om nat te scheren, zocht ik een goede vervanger voor mijn altijd veel te dure en botte mesjes...
Dat ik in plaats van goed, UITSTEKEND terug kreeg is dan ook een zeer aangename verrassing.
Uitgekomen bij de Braun 7 series, waarbij je zowel nat als droog kunt scheren is dan gewoon heerlijk.
Ook de moeilijk bereikbare plekken kun je moeiteloos met het vastzetten van de scheerkop uitermate glad krijgen.
Wanneer er plekken zijn welke gevoeliger zijn, stel je met 1 druk op de knop, de Braun in voor gevoeliger huidtype.
Wanneer je klaar bent, kun je nog even met de ingebouwde trimmer je baard of bakkebaarden bijwerken.

Dan Hop...op z'n kop in het reiniging station en de rest gaat vanzelf.
De kosten van deze vloeistof zijn ook bij lange na niet zo een bodemloze put als de vervangende mesjes van de wel bekende merken.

Tijdens het reinigen wordt de Braun ook direct opgeladen waarbij hij zonder probleem elke dag een week lang gebruikt kan worden.
De Braun 7 series wordt compleet geleverd met reistas zodat (zoals ik nu) hem heerlijk mee kunt nemen op vakantie, want ook in Spanje werkt hij feilloos.

Kortom,
Voor mij geen dure scheermesjes meer.
Eindelijk een Braun zoals Opa.... Maar dan zonder snoertje...

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Ingebouwde trimmer
  • Compleet met reistas
  • Het reinigingssysteem is subliem.
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

Jack 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Betrouwbaar en solide met mooie technieken.

Buiten dat de Braun 7850 een vernuftig schoonmaak-systeem heeft, scheert het apparaat erg goed. Met platliggende haartjes heeft het apparaat, net als alle andere elektrische scheersystemen wat moeite maar in combinatie met het kleine trimmertje is dat weer geen probleem. Het met de contouren meescheren van de kop is helemaal top.
Het schoonmaken is een makkie. Je kunt gebruik maken van de 'Clean & Charge station maar ook reinigen onder de kraan gaat heel goed hoor. Ik kan me voorstellen dat je de machine een paar keer onder de kraan schoonmaakt en na bijvoorbeeld vijf keer weer gebruik maakt van het station.
Ook is het niet nodig op vakantie het station mee te nemen, want met het snoer kan de machine gewoon geladen worden. Al met al een goede aankoop wat jaren meegaat. Zeker omdat de scheerblad en messenkop later te vervangen is.

Pluspunten

• Solide
  • Ligt goed in de hand
  • Scheert erg goed
  • Makkelijk te reinigen
  • Station werkt zeer goed

Minpunten

• Misschien de aanschaf van reinigingscartridge

Goal64 08-07-2017 Product paar weken in bezit

Lekker compact model

Na jaren lang de ronde koppen machine gebruikt te hebben nu maar eens de Braun proberen.
In het verleden niet al te beste ervaringen opgedaan met de Braun machines.
Maar goed iedereen verdiend een extra kans.deze Braun is heerlijk compact en ligt lekker in de hand.het schoonmaak gedeelte met de houder met reservoir is erg wennen,zeker ook het geluid wat hierbij komt kijken en aardig lang duurt.
Maar goed het scheerresultaat is goed echter hij mist nog weleens de haartjes net onder de lip bij mij.erg irriterend.
Over het algemeen scheert hij wel lekker glad maar moet ik even wennen aan het gebruik rondom de lippen.

Pluspunten

• Lekker model

Meer 07-07-2017 Product paar weken in bezit

Een uitstekend apparaat uit het hoge/top segment.

Deze Braun van de 7-serie ziet er niet alleen goed uit maar voelt ook, en dat vind ik erg belangrijk omdat je er toch jaren mee moet doen, degelijk aan. In het gebruik wijst eigenlijk alles van zelf. Nadat je voor jezelf de gevoeligheid op het toestel hebt ingesteld is het scheren een genot. Het gaat vrij geruisloos en ook snel. Wel even wennen als je een Philips apparaat gewend was.
Ook een baard van een paar dagen scheren gaat snel en probleemloos.
Vervolgens de afgeschoren haartjes uit het apparaat verwijderen met het borsteltje en dan eventueel terugplaatsen in de houder met de reinigingsvloeistof. Als je dat dan wenst, kun je vervolgens de reiniging automatisch laten uitvoeren. Het apparaat is na enkele minuten gereinigd en kan in de houder verder opdrogen. Dat reinigen gaat overigens uitstekend, je hebt keer op keer echt een heel schoon apparaat.
Die reinigingsvloeistof kost wel wat, op internet kun je wel prijsverschillen en aanbiedingen aantreffen, maar je moet je realiseren dat je er bij de aanschaf van de Braun toch bewust voor hebt gekozen! Ik heb ervaren dat je niet elke dag die reiniging moet uitvoeren. Je kunt er best een paar dagen mee wachten, waarmee je ook vloeistof bespaart.
Al met al merk je dat je een apparaat uit het hoge segment hebt en de verwachting is gerechtvaardigd dat je er jaren mee vooruit kunt met een perfect scheerresultaat. Echt een aanrader als je het geld er voor (over) hebt, deze Braun is immers niet goedkoop.
Ik zou overigens niet weten wat een Braun uit de 9-serie nog meer kan bieden.....

Pluspunten

• voelt degelijk aan
  • geeft een uitstekend scheerresultaat
  • reiniging met vloeistof geeft goed resultaat
  • gevoeligheid huid is in te stellen

Minpunten

• de reinigingsunit neemt wel wat plaats in
  • geen minpunten kunnen ontdekken