Braun MG5090 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
trimmerfunctie/tondeuse

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Rene 16-01-2018

Handig en multifunctioneel

Ik heb de MG5090 gratis mogen ontvangen om deze te reviewen. Ik heb 'm nu een maand of 3 in gebruik en kan voorop stellen dat ik erg tevreden ben met de multigroomer. Zelf heb ik een ringbaardje en een multigroomer is daarbij wel erg handig. De instelbare lengtes voor de trim functie zijn perfect; de langste stand is best lang. Daarnaast zijn alle andere accessoires die bij de multigroomer komen erg handig.
Je kunt je met dit apparaat je ook erg goed glad scheren. Dit is voor mij natuurlijk nodig voor buiten de ringbaard, maar kan ook handig zijn voor iemand die nu nog glad wil scheren, en wellicht later wat meer haar wil laten staan. Al met al zeker een aanrader, al is het in het begin wel flink wennen wat je waarvoor moet gebruiken.

Pluspunten

• multifunctioneel
  • scheert glad
  • trimmer heeft goede instellingen

Minpunten

• opzetstukje voelt slap aan

simond 09-01-2018

goed maar minder voor langer haar

Ik heb de Braun Multigroomer MG5090 ontvangen en deze gratis mogen testen. Over het algemeen was ik zeer tevreden over het producten en over het gebruiksgemak ervan. Het scheerapparaat functioneerde naar behoren en scheerde redelijk vlot en zonder al te veel irritaties. Het enige minpunt is dat het scheerapparaat minder geschikt is voor het trimmen/scheren van haren die al een redelijke lengte hebben gebruikt. Het apparaat is dus vooral geschikt voor mensen die (twee)dagelijks scheren.

Martijn N 09-01-2018

Compact en compleet!

Ik gebruik al jaren een Braun trimmer, maar toen ik deze kreeg was ik wel onder de indruk. Het is in eerste instantie een lekker compact apparaat. En wat leuk is, is dat het zowel trimt, scheert als stijlt. Vooral dat scheren is wel prettig, want dat hoef ik dan weer niet apart met een mesje te doen.
Het enige wat me wat moeite kostte was het wisselen tussen trimmen en stylen. Daarvoor moet de trim-kop worden verwijderd. Simpele handeling op zich, maar was fijn geweest als dat niet nodig zou zijn. Verder helemaal tevreden hiermee!

Pluspunten

• Compleet
  • Compact

JochenD 04-01-2018

Goede trimmer, niet goed om te scheren

Ik heb dit product gratis mogen ontvangen en uittesten, maar ik ben er toch niet zo tevreden over. In eerste instantie was het leuk, al die bijgeleverde opzetstukjes, maar uiteindelijk worden ze toch niet gebruikt en liggen ze daar maar. De vaste trimmer is redelijk goed, mijn baard was op een paar minuten volledig getrimd, echter de scheerbladen van dit apparaat stelt niet zo veel voor. Het lijkt me meer iets te zijn voor jongens die zich net beginnen te scheren en niet voor een volle, stevige baard.

Pluspunten

• Goede trimmer

Minpunten

• Gladscheren gaat niet goed

Coen 03-01-2018

Fijn apparaat voor iedere dag gebruik

Ik heb de multigroomer MG5090 mogen testen en mijn bevindingen zijn over het algemeen positief. Het apparaat is compact en ligt goed in de hand. De functies zijn uitgebreid, waardoor je de gewenste lengte van je baard kan trimmen en een mooie contour aanbrengen. Het grote voordeel is dat er één kopstuk is, die je kunt verstellen. Het trimmen kost echter wel wat herhalingen op hetzelfde stuk om een gelijkmatig resultaat te verkrijgen. Een ander voordeel is dat het apparaat volledig waterdicht is, dus erg fijn om onder de douche te gebruiken en schoon te houden. Mooi apparaat van goede kwaliteit, voor iedere dag gebruik!

Pluspunten

• Functies
  • Batterijduur
  • Kwaliteit

Minpunten

• Trimmen kost wat extra moeite

JohanV 25-12-2017
  • Product gekregen

Handige groomer met lange batterijduur

Deze multigroomer heb ik gratis gekregen en ben ik nu al 6 weken aan het testen. Dit is een compact en handig scheerapparaat met een lange gebruiksduur op één batterijlading. Ik mocht hem vanmorgen voor de derde maal opladen, daar staat een mens van te kijken, wat ik bent toch wel 2- à 3-dagelijks bezig met het temmen van allerhande hoofdhaargroei. Je leest het goed naast het gladscheren met de flexibele foliekop – een perfect resultaat maar neem je tijd – kan je mits het meegeleverde opzetstukje je 3-daagse stoppelbaard al heel wat sneller intomen. 2 trimmessen vullen aan: de grootste met 3 cm breedte heeft nog een extra regelbaar opzetstuk voor resultaten tussen 1,2 en 6 mm; de kleinste met 1,4 cm breedte en bijhorend opzetstuk is ideaal voor het bochtige werk. Alles is nat / droog te gebruiken wat ook de hygiëne ten goede komt. Opladen gaat razendsnel want, zoals ik mocht ondervinden, kon ik na 5 min. laden m'n pas begonnen scheerbeurt helemaal afwerken. Reinigen kan met het meegeleverde borsteltje of onder warm stromend water al dan niet met een sopje of Braun cleaning spray (€ 7). Vergeet dan niet om 1 maal per week de trimmers wat te oliën (optioneel verkrijgbaar – € 7). Volgens de handleiding dient de messenblok om de 18 maanden vervangen te worden. Kostprijs ongeveer € 27 voor een combipack met folie (Braun 10B). Dit apparaat komt gebruiksklaar uit de doos met een volledige handleiding.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • 2 trimmers
  • droog & nat te gebruiken

Minpunten

• het duurt wel even voor een glad resultaat

Samj 21-12-2017

Goede trimmer

Het toestel ligt makkelijk in de hand,  en doet wat het moet doen. De batterij gaat (voorlopig nog) lang mee en laadt zeer snel op, maar het is wel jammer dat het toestel niet aangeeft hoelang de batterij nog mee gaat. Er is genoeg keuze uit hulpstukken die je er makkelijk op kunt zetten. Ik ben over het algemeen zeer tevreden over dit apparaat

Pluspunten

• Leuk design
  • Kwaliteit

Kristof B. 20-12-2017

Suggestie voor trimmen

Ik heb de kans gekregen om de Braun Multi Groomer gratis uit te testen. Ik heb hierbij geprobeerd om alle functies te gebruiken om zo de volledige ervaring te delen. In de eerste plaats is het een klein toestel, dat gemakkelijk in de hand ligt en ook handig in gebruik is. Wat de functies betreft, zijn er mij een paar dingen opgevallen. Droog scheren met dit apparaat is niet zo eenvoudig voor een gevoelige huid. Nat scheren gaat dan weer gemakkelijker, maar neemt ook zijn tijd in beslag. De trimmer is een heel handige tool voor zowel het kleinere als het grotere werk. Mijn suggestie is dus als je een goede trimmer zoekt, probeer deze zeker eens uit.

Pluspunten

• Trimfunctie
  • Autonomie
  • Handig gebruik

Minpunten

• Scheerfunctie

Mark 19-12-2017

Doet wat het moet doen

Mijn Braun Cruzer 4 was aan vervanging toe en ik kreeg de mogelijkheid om dit apparaat, wat me een goede vervanger leek, uit te proberen. In feite is het hetzelfde apparaat, die sneller oplaadt en in een iets ander jasje.
Allereerst: ik ben erg tevreden met het apparaat, ik gebruik de voorganger al jaren als trimmer en deze doet ook wat het moet doen. Ik had echter wel verwacht dat er na al die jaren wat meer verbeteringen zouden zijn, zoals een indicatielamp voor hoe vol de batterij is en een degelijker kliksysteem in het opzetstukje. Ten slotte vind ik de oplaadstandaard goedkoper aanvoelen dan voorheen.
Kortom, ik ben tevreden, maar het kan beter.

Pluspunten

• Multifunctioneel

jochend 18-12-2017

Goede trimmer, slecht om te scheren

Pluspunten

• Trimmer
  • Nat en droog

Minpunten

• Gladscheren gaat niet goed

Hutnin9ea9le 02-12-2017

Een hele fijne scheer ervaring

Ik heb het product gratis ontvangen om uit te proberen. Het apparaat heeft een zeer fijne grip en voelt comfortabel aan in de hand, waar je voorheen vaak 2 apparaten diende te gebruiken 1 voor grof scheer werk en 1 voor het fijnere scheerwerk brengt dit apparaat een oplossing door beide in 1 apparaat te verwerken. ondanks dit behoud het alsnog zijn compacte vorm en het is hierdoor ook zeer makkelijk om het apparaat mee te nemen. Het apparaat heeft een handig opberg/oplaad station hierdoor kunt u uw apparaat goed opbergen en het laad zichzelf direct op voor de volgende scheer beurt dus geen lege accu's meer tijdens het scheren. de accessoires zorgen ervoor dat u elk gewenst scheer resultaat kunt bereiken. de gebruikers handleiding is op een fijne goede manier beschreven en in vele talen beschikbaar. Al bij al een goede keuze voor de baard stylisten.

Pluspunten

• Goede Kwaliteit
  • 2 in 1 scheren en trimmen

G.G. 18-12-2016

Al jaren in gebruik

Ik gebruik dit apparaat al jaren (misschien wel 30 jaar.
Na enkele keren mes en kop venieuwt te hebben werkt het nog prima, behalve het tondeuse gedeelte wat sints kort niet scherp genoeg meer is.
Vandaar dat ik weer een nieuwe aanschaf.

Pluspunten

• Trimmen van div. baarmodellen
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Geen enkel