Philips SHAVER Series 3000 S3520 - Reviews

Afspoelbaar
Nat en droog
Bruikbaar onder de douche

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 64 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

AnkoV 10-06-2016

Met gemak een goed scheerresultaat!

Het apparaat voelt in eerste instantie goedkoop aan, dit komt waarschijnlijk omdat deze zeer licht is. Wel ligt hij erg fijn in de hand dit is erg prettig tijdens het scheren.
Het scheren van "de snor" vind ik gaat niet best evenals de baardgroei tot de bakkebaarden. Met de trimmer behaal je niet het gewenste resultaat.
Al met al een goed apparaat!
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Roy 08-06-2016

Fantastisch scheer apparaat

Het is zo makkelijk met dit scheerapparaat. Geen uur meer in de douche gewoon even simpel pakken, scheren en tijd over voor een koffie op de vroege morgen. Batterij laat snel op en doet het erg lang. Fantastisch scheer resultaat

Mocht je nog twijfelen stop daar mee dit is het scheerapparaat.

holoX 02-06-2016

Prima shaver voor een nette prijs

Voor de prijs is dit een prima shaver. Resultaat is goed en irritatie is er nauwelijks. Enige minpunt wat ik kan opnoemen is dat er geen reishoesje bij zit.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

MassaReal 01-06-2016

Philips Serie 3000 S3520/06

Ik heb al een paar jaar een elektrisch scheerapparaat van Braun en mocht als testpanel deze S3520/06 uit proberen. Aan het testen zaten geen ogen of haken, indien deze positief of negatief zou uitvallen.
Het scheerapparaat ziet er mooi uit (vind ik) en ligt lekker in de hand.
Deze uitvoering is zwart met accenten van mokka-bruin.
Het sluitwerk van de kop en trimmer lopen soepel en klikken makkelijk weer dicht zonder bijzonderheden.
Ik heb deze tevens afgezet tegen het scheerapparaat van mijn pa, die ik ooit een Philips Speed XL cadeau heb gedaan. Deze was in der tijd 169,- en dus duurder dan dit scheerapparaat.
Zelf heb ik nog een oude Braun, welke het meest lijk op de huidige 1-serie.
Eerlijk gezegd is de braun niet echt een fijn apparaat en moet je vaak over het zelfde stuk om een fatsoenlijk resultaat te krijgen. Je mist her en der wel eens wat ;(.
Deze 2 vergelijken is als hemel en aarde en is echt zinloos. Hoe zit het met de Philips Speed XL versus de 3520?
De Speed XL is iets zwaarder en tevens iets groter qua omvang. Voor mij is dit te verwaarlozen en in heb geen grote noch kleine handen.
Qua mechaniek lijken beide machines erg op elkaar, zowel qua vormgeving als mechanische componenten.
Beide zijn afspoelbaar en/of te gebruiken onder bijvb. de douche.
De speed XL heeft een aparte aan/uit-knop, terwijl dit bij de 3520 juist verwerkt zit in het grip gedeelte. Persoonlijk vind deze knop minder sjiek ogen bij de 3520, maar moet wel zeggen dat dit zorgt voor veel meer grip. Dit kan zeker handig zijn als men deze onder de douche gebruikt.
Ook in de 3530 zit een lition-batterij waarmee je lang kunt scheren zonder tussentijds opladen.
Zelf vind ik dit erg handig als ik reis in buitenland en niet altijd in de buurt bent van een stroomnet. Mesjes is niet echt aan mij besteed en is dus ook geen optie.
Het grote verschil wat mij opvalt zijn de patronen op de scheerkoppen.
Bij de 3520 is dit 1 ring met sleuven in een waaierpatroon.
Bij de Speed XL is dit soort gelijk, echter lijkt het of hier een driehoek overheen is gestapeld waar de sleuven zijn vervangen door gaatjes.

Qua resultaat is de 3520/06 duidelijk de winnaar.
Zelfs de Speed XL scheert niet zo glad als de 3520/06.
Zoals de 3520/06 scheert, heb ik nog niet eerder gehad en zal zeker de vrouw blij mee zijn.