Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1187

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1187 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

alwin1973 18-03-2015

Heb het toestel met de erbij geleverde accessoires nu enkele weken in gebruik. Kan tot nu toe geen nadelen ontdekken.
Apparaat volgt moeiteloos de contouren van je huid, scheert goed zonder irritatie achter te laten. Gemakkelijk te reinigen en heeft tevens een goede accu duur.

bapri 18-03-2015

Het scheerapparaat bevalt heel goed.
Ligt makkelijk in de hand en scheert erg glad.
Hij is zelf onder de douche en met of zonder scheerschuim te gebruiken, zodat het ook nog eens een verzorgend effect heeft.
makkelijk schoon te houden gewoon onder de kraan
Ik gebruik al jaren Philips scheerapparaten maar deze is echt fantastisch.

willie74 09-03-2015

Ik gebruik hem nu iets meer dan een week en bevalt uitstekend.

Een prettige scheerapparaat die lekker in de hand ligt

en een goed resultaat levert ook van de kin.

Ook het nat scheren onder de douche bevalt goed

en makkelijk schoon te maken door dat je hem kunt afspoelen onder de kraan.

davyp2 22-02-2015

Ik gebruik al meer dan 20 jaar electrische Philips scheerapparaten. Onlangs heb ik de Philips rq 1187 in gebruik genomen. Gebruiksaanwijzing is duidelijk en wat me opvalt in vergelijking tot mijn voorgaande apparaat is dat hij bijzonder glad scheert. De scheerkop volgt de huid beter als het voorgaande model. Het apparaat ligt fijn in de hand en zeker in de hoeken bij mijn kin blijft minder haar staan. Ik vind wel dat het apparaat een ander geluid maakt als mijn voorgaande apparaat niet vervelend wel anders. Hij is snel opgeladen en de gebruiksduur is goed. Ik ben zeer tevreden over dit apparaat en kan hem zeker aanbevelen. Zou hem dan ook zeker met een 9 beoordelen.

edshaver 22-02-2015

Sinds een week scheer ik me met de Philips Shaver 7000. Prima scheerapparaat, ligt lekker in de hand. Scheerresultaat is hetzelfde als met een scheermesje. Gemakkelijk schoon te maken. De bijgeleverde trimmer is praktisch voor de bakkebaarden en ook de neustrimmer is handig voor de oor- en neusharen. Ben zeer tevreden met het apparaat!

drstester 21-02-2015

Super mooi apparaat. Heel handige compacte oplader. Snel opgeladen, Scheerresultaat is echt super goed. Handig is ook de optie om het apparaat te vergrendelen zodat het niet per ongeluk leeg kan lopen. Heel handig is ook dat het apparaat ook als tondeuse gebruikt kan worden.

Het apparaat ligt lekker in de hand. Wat beter zo kunnen is de grip op het apparaat, door de vormgeving kan het makkelijk uit je hand glijden wanneer je nat scheert.

hiiamkarel 21-02-2015

Een week geleden heb ik dit apparaat ontvangen.

Na een week scheren kan ik zeggen dat het scheerresultaat prima is ten opzichte van een vorig Philips model. Ik merk alleen lichte irritatie in het halsgebied, maar daar had ik hiervoor ook al last van. Waarschijnlijk iets persoonlijks dus.

Prettig zijn de meegeleverde baard- en neustrimmer en de accuduur. Slechts 1 streepje van de 5 is gebruikt in een week tijd.

Nat- en onder de douche scheren heb ik nog niet geprobeerd, maar het is prettig dat het kan.

Samengevat een heel fijn scheerapparaat met prima mogelijkheden.

joerst 21-02-2015

Na een paar dagen vertraging dankzij post.nl dit geweldige scheerapparaat mogen ontvangen. Het opladen was echt in no-time gedaan (gaat echt supersnel!)en gaan scheren. Door de flexibele kop en de gladde oppervlakte scheer je snel, zonder druk uit te oefenen. Glad resultaat zonder irritatie! Ook kun je door het ontwerp behoorlijk precies scheren. Baardtrimmer is handig voor bakkebaarden etc. Handig ook dat er gratis een neus en oorharen trimmer bij zit!

reiziger70 20-02-2015

Als vervanging voor mijn huidige NIVEA FOR MEN-scheerapparaat heb ik dit nieuwe scheerapparaat gehad. IK heb het nu enkele dagen kunnen gebruiken. Naast het scheerapparaat zit er er een baardstyler bij, die als opzetstuk er opgezet kan worden. Deze heeft vijf lengteinstellingen (0.5mm tot 5mm). Als bonus zit er ook een losse neus- en oorhaartrimmer bij, deze heb ik nog niet gebruikt. Daarnaast zit er in de doos een etui, borsteltje, standaard en oplaadkabel. Opmerkelijk genoeg ontbreekt een handleiding van het scheerapparaat, er is wel een garantiebewijs en handleiding van de trimmer aanwezig.

Het scheren is zacht op de huid maar het apparaat maakt best wel wat geluid. Onder de douche lijkt het apparaat meer geluid te maken dan bij droog scheren. Het scheerresultaat is zeker voldoende, de baardharen blijven wel langer dan bij gebruik van een scheermes of van mijn oude scheerapparaat. De scheerkoppen nemen vrijwel alle haartjes mee, al is het wel nodig meerdere keren er overheen te gaan. Naar mijn idee zou een beter resultaat behaald kunnen worden als de koppen wat dichter bij elkaar zouden liggen. Bij droogscheren kunnen de koppen warm aan gaan voelen.

De vormgeving van het apparaat is modern en ligt lekker in de hand. Minpunt hierbij is de gladheid van het materiaal en de contactpunten van de oplader die uitsteken. De ledlampjes van de batterij indicator geven het een luxe uitstraling. De accu gaat lang mee. Het gladde plastic is afgerond wat weinig ruimte voor vuil biedt om zich af te zetten. De kop gaat los/vast met een degelijke klik. De kop openen om schoon te maken gaat wat lastig, door op drie punten tegelijk voldoende druk uit te oefenen.

Om het apparaat schoon te maken open ik de kop en spoel ik deze onder de kraan af. Het wordt dan beter schoon dan door het borsteltje te gebruiken.

Bottomline: prima apparaat.

SDWasabi 18-02-2015

Dit scheerapparaat van Philips is geprijsd in het middensegment, en ik was meteen overtuigd door zijn waarde, functionaliteit en bij dit type is makkelijk uitwissellen tussen de accessoires.

+ Aantrekkelijk en functioneel ontwerp
+ Zeer comfortabel te houden in je hand
+ Voor droog scheren zeer goed resultaat als je het scheerapparaat in een cirkelvormige en met lichte druk over je baard/gezicht beweegt
+ Weinig herrie
+ Zeer informatief display van de oplaadstatus van de batterij via de 5 LED's
+ Zeer goede accu: snel geladen en duurt iets meer dan 1 uur continu gebruik (dwz voldoende gebruik voor ongeveer 2 weken bij "normaal gebruik")
+ Geen huidirritatie of irritaties gekregen
+ Eenvoudig te reinigen door te spoelen onder stromend water
+ Nat en/of droog scheren

o Even wennen en een beetje oefenen voor optimale resultaten.
o De baardtrimmer handig, maar vergt ook enige oefening
o Het scheerapparaat kan alleen opladen in het losse basisstation, niet via los snoer/USB.

- Bij langdurige reizen moet je alles meenemen, de meegeleverde tas is te klein om alles in te stoppen.
- Het aansluiten van de scheerkop werkt alleen in één positie, niet forceren.
- Handleiding, die bestaat volledig uit afbeeldingen.

De meegeleverde neus- en oortrimmer is ook een handige aanvulling, makkelijk in gebruik.

De "SensoTouch" heeft mij totaal overtuigd. Ik kan het iedereen aanraden, in ieder geval vanwege het goede scheerresultaat! Losse scheermesjes zijn op langere termijn veel duurder en beperkter in het gebruik.

Janjulius64 18-02-2015

Afgelopen week heb ik het nieuwe Philips scheerapparaat ontvangen. Ik scheer mij dagelijks en gebruikte tot nu toe scheerschuim met mesjes van de gevestigde A-merken en af en toe afgewisseld door een elektrisch scheerapparaat van een concurrerend merk. Ik ben erg verheugd met het apparaat van Philips. Allereerst is de verpakking uitnodigend genoeg en is het apparaat met toebehoren ook nog eens degelijk ingepakt. De gebruiksaanwijzing, middels pictogrammen, is volkomen duidelijk en een kind kan als het ware de spreekwoordelijk was doen. Het apparaat voelt heel prettig in de hand. Ziet er trendy en sexy uit en laadt op in een uur tijd. Handig: de ledlampjes geven de indicatie van de oplaadstatus van de batterij weer.
Na een uur volledig opgeladen en het eerste wat opvalt is de geringe geluid wat het apparaat produceert. Scheren gaat vanzelf; door de softtouch koppen merk je haast niet dat het apparaat over je gezicht glijdt en daarbij ook nog eens vrijwel alle haartjes grondig afscheert. Op de wat hoekigere plekken van mijn gezicht moest het er enkele keren overheen, maar dat anatomische ongemak heb ik met mesjes ook dus valt de shaver 7000 niet kwalijk te nemen. Daar het systeem ook "nat" werkt heb ik dat ook getest. Scheerzeep er op en het apparaat doet praktisch en prettig z'n werk zonder dat het wondjes achterlaat.
Schoonmaken is ook makkelijk en prettig. Onder de kraan en spoelen maar. Bij droogscheren heb je aan het meegeleverde borsteltje ook genoeg trouwens.
Zijn er ook nog opmerkingen die verbeterwaardig zijn? Ja, die zijn er. Het materiaal van de body is net iets te glad waarbij het me, bij nat gebruik, tot twee keer toe bijna uit de hand glibberde. Vooral het gebruik van scheerzeep/gel verergert dat. Daarnaast moet ik elke keer het scheerhoofd vervangen door de bijgeleverde, in vijf standen verstelbare, trimscheerkop om mijn bakkebaarden strak te houden (risico van drie draaiende scheerkopjes is dat ik perongeluk mijn bakkebaarden ongewild ongelijkmatig wegscheer). Bij scheermesjes heb je dat ongemak nou eenmaal niet.
Conclusie, een goed en prettig toestel. Fijn in de hand liggend ( wel oppassen bij nat scheren), relatief geruisloos en doet wat ie beloofd.

Ronny74 18-02-2015

Sinds een aantal weken in het bezit van de Philips RQ1187/45 shaver. Voorheen altijd met mesjes geschoren, maar ivm een gevoelige huid overgestapt op dit apparaat. Ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt en bijna net zo glad scheert als een mes en dan zonder de rode vlekken. Ook de oor en neus trimmer, welke zijn bijgeleverd, bevallen goed. De shaver is gebruikersvriendelijk en ziet er nog erg mooi uit ook.

TruckerMike 17-02-2015

Een paar jaar geleden had ik van mijn vrouw een Philishave 8894 gekregen.
Aangezien ik een erg gevoelige huid heb, was het gauw over met de pret want ik had erg veel last van skinburn, en gebruikte ‘m uiteindelijk alleen nog maar als trimmer.
Sindsdien scheerde ik me met mesjes.

Nu heb ik een RQ1187 gekregen en wat een wereld van verschil met de oude.
Dit is een scheerapparaat uit één stuk, wat het gestroomlijnd maakt en stevig maar prettig in de hand ligt.

Nu kan ik me ook elektrisch nat scheren, en dat gewoon met scheerschuim, door de Aquatec technologie zonder dat ik erna een geïrriteerde huid heb.
Ik ben ongeveer even lang bezig om hetzelfde gladde resultaat te behalen als met mesjes.

De baardtrimmer is ook zeer efficient.
Ik gebruik ‘m voor de bakkebaarden en om de rechte lijnen bij te werken als je de kam eraf haalt.
Het is alleen even wennen aan de hoek waaronder je het apparaat vast moet houden met de baardtrimmer erop.
En ook de bonus neushaar trimmer die in de doos zat doet zijn werk goed zonder trekken of snijden.

Het basisstation is even wennen, en wellicht onhandig als je veel op reis bent.
Het is namelijk een extra onderdeel, en niet een kabel rechtstreeks in het apparaat.
Dit heeft als nadeel dat mocht het apparaat onverhoopt leeg raken tijdens het scheren dat je het eerst weer moet opladen voordat je verder kunt scheren.
De resterende accuduur is af te lezen aan de 5 led lampjes in het handvat van het apparaat.
Een display had naar mijn mening prettiger geweest, maar dit voldoet ook prima.

Al met al is het een hele verbetering, en dit is een goede optie voor mensen die zich normaal met mesjes scheren of mensen met een gevoelige huid zoals ik.
Het apparaat werkt boven verwachting en het is een aanrader voor iedereen die zich eens op een andere manier nat wil scheren zonder de kans dat je je snijdt.

kerssies 30-12-2014

De RQ1187 scheert perfect, had niet gedacht dat hij ook zo glad kon scheren als met een mes.. Ben een zeer te vreden klant
en binnen kort ga ik ook het nat scheren uitproberen..

Bombur 23-12-2014

De RQ1187 is mijn eerste scheerapparaat. Voorheen altijd met mesjes geschoren.
De RQ bevalt mij zeer goed tot nu toe (2 weken in gebruik)
Komt bij mij overal goed bij en geeft een goed glad resultaat. Een enkele plek moet ik een 2e keer overheen omdat er een haartje is achtergebleven, maar dat had ik met mijn scheermesjes ook (zit meer in de vorm van mijn nek). De mogelijkheid om soms je een paar dagen niet scheren, maar dit toch bij te houden bevalt mij ook zeer goed..
Over de degelijkheid kan ik nog niet veel zeggen daar ik hem daar te kort voor heb.