Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1187 - Reviews

Accu indicator
Afspoelbaar
Nat en droog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

SDWasabi 18-02-2015

Dit scheerapparaat van Philips is geprijsd in het middensegment, en ik was meteen overtuigd door zijn waarde, functionaliteit en bij dit type is makkelijk uitwissellen tussen de accessoires.

+ Aantrekkelijk en functioneel ontwerp
+ Zeer comfortabel te houden in je hand
+ Voor droog scheren zeer goed resultaat als je het scheerapparaat in een cirkelvormige en met lichte druk over je baard/gezicht beweegt
+ Weinig herrie
+ Zeer informatief display van de oplaadstatus van de batterij via de 5 LED's
+ Zeer goede accu: snel geladen en duurt iets meer dan 1 uur continu gebruik (dwz voldoende gebruik voor ongeveer 2 weken bij "normaal gebruik")
+ Geen huidirritatie of irritaties gekregen
+ Eenvoudig te reinigen door te spoelen onder stromend water
+ Nat en/of droog scheren

o Even wennen en een beetje oefenen voor optimale resultaten.
o De baardtrimmer handig, maar vergt ook enige oefening
o Het scheerapparaat kan alleen opladen in het losse basisstation, niet via los snoer/USB.

- Bij langdurige reizen moet je alles meenemen, de meegeleverde tas is te klein om alles in te stoppen.
- Het aansluiten van de scheerkop werkt alleen in één positie, niet forceren.
- Handleiding, die bestaat volledig uit afbeeldingen.

De meegeleverde neus- en oortrimmer is ook een handige aanvulling, makkelijk in gebruik.

De "SensoTouch" heeft mij totaal overtuigd. Ik kan het iedereen aanraden, in ieder geval vanwege het goede scheerresultaat! Losse scheermesjes zijn op langere termijn veel duurder en beperkter in het gebruik.

Condp 23-05-2018

Geweldig

Een geweldig scheer app.werk en doet wat je verwacht van een scheer app.Ben dik tevreden en zou deze zeker aanbevelen.
Heb zeker geen spijt van deze aan koop.

alwin1973 18-03-2015

Heb het toestel met de erbij geleverde accessoires nu enkele weken in gebruik. Kan tot nu toe geen nadelen ontdekken.
Apparaat volgt moeiteloos de contouren van je huid, scheert goed zonder irritatie achter te laten. Gemakkelijk te reinigen en heeft tevens een goede accu duur.

bapri 18-03-2015
  • Product maand in bezit

Het scheerapparaat bevalt heel goed.
Ligt makkelijk in de hand en scheert erg glad.
Hij is zelf onder de douche en met of zonder scheerschuim te gebruiken, zodat het ook nog eens een verzorgend effect heeft.
makkelijk schoon te houden gewoon onder de kraan
Ik gebruik al jaren Philips scheerapparaten maar deze is echt fantastisch.

Kriele12 14-03-2015

Uitstekend scheerapparaat

Ik gebruik dit scheerapparaat nu 4 weken en ben zeer tevreden. Het apparaat is snel opgeladen en scheert zowel droog als nat heel comfortabel en goed. Ook de rondingen rond de kin worden goed meegenomen door de scheerkoppen. Ook het design is erg mooi.
De neustrimmer werkt ook erg prettig.
Enige verbeterpunt is de oplader, deze is wat onstabiel en valt snel om.

willie74 09-03-2015

Ik gebruik hem nu iets meer dan een week en bevalt uitstekend.

Een prettige scheerapparaat die lekker in de hand ligt

en een goed resultaat levert ook van de kin.

Ook het nat scheren onder de douche bevalt goed

en makkelijk schoon te maken door dat je hem kunt afspoelen onder de kraan.

davyp2 22-02-2015

Ik gebruik al meer dan 20 jaar electrische Philips scheerapparaten. Onlangs heb ik de Philips rq 1187 in gebruik genomen. Gebruiksaanwijzing is duidelijk en wat me opvalt in vergelijking tot mijn voorgaande apparaat is dat hij bijzonder glad scheert. De scheerkop volgt de huid beter als het voorgaande model. Het apparaat ligt fijn in de hand en zeker in de hoeken bij mijn kin blijft minder haar staan. Ik vind wel dat het apparaat een ander geluid maakt als mijn voorgaande apparaat niet vervelend wel anders. Hij is snel opgeladen en de gebruiksduur is goed. Ik ben zeer tevreden over dit apparaat en kan hem zeker aanbevelen. Zou hem dan ook zeker met een 9 beoordelen.

edshaver 22-02-2015

Sinds een week scheer ik me met de Philips Shaver 7000. Prima scheerapparaat, ligt lekker in de hand. Scheerresultaat is hetzelfde als met een scheermesje. Gemakkelijk schoon te maken. De bijgeleverde trimmer is praktisch voor de bakkebaarden en ook de neustrimmer is handig voor de oor- en neusharen. Ben zeer tevreden met het apparaat!

Jaap17 22-02-2015

Prima scheerresultaat

Inmiddels een week in bezit. Was eerst wat sceptisch, omdat het vorige plilipsapparaat na verloop van tijd moeite had met natscheren. Dit scheeerapparaat is doet het voorlopig prima. Droog en natscheren gaan prima. Zonder irritatie aan de huid en met een goed resultaat. Ook hoef je niet eindeloos rondjes te draaien voor een goed resultaat. Scheelt toch weer wat tijd.

drstester 21-02-2015

Super mooi apparaat. Heel handige compacte oplader. Snel opgeladen, Scheerresultaat is echt super goed. Handig is ook de optie om het apparaat te vergrendelen zodat het niet per ongeluk leeg kan lopen. Heel handig is ook dat het apparaat ook als tondeuse gebruikt kan worden.

Het apparaat ligt lekker in de hand. Wat beter zo kunnen is de grip op het apparaat, door de vormgeving kan het makkelijk uit je hand glijden wanneer je nat scheert.

hiiamkarel 21-02-2015

Een week geleden heb ik dit apparaat ontvangen.

Na een week scheren kan ik zeggen dat het scheerresultaat prima is ten opzichte van een vorig Philips model. Ik merk alleen lichte irritatie in het halsgebied, maar daar had ik hiervoor ook al last van. Waarschijnlijk iets persoonlijks dus.

Prettig zijn de meegeleverde baard- en neustrimmer en de accuduur. Slechts 1 streepje van de 5 is gebruikt in een week tijd.

Nat- en onder de douche scheren heb ik nog niet geprobeerd, maar het is prettig dat het kan.

Samengevat een heel fijn scheerapparaat met prima mogelijkheden.

joerst 21-02-2015

Na een paar dagen vertraging dankzij post.nl dit geweldige scheerapparaat mogen ontvangen. Het opladen was echt in no-time gedaan (gaat echt supersnel!)en gaan scheren. Door de flexibele kop en de gladde oppervlakte scheer je snel, zonder druk uit te oefenen. Glad resultaat zonder irritatie! Ook kun je door het ontwerp behoorlijk precies scheren. Baardtrimmer is handig voor bakkebaarden etc. Handig ook dat er gratis een neus en oorharen trimmer bij zit!

Dennis259 21-02-2015

Mooi en zeer goed scheerapparaat.

Ik heb het apparaat nu een week en hij bevalt erg goed. Het apparaat ziet er mooi uit, ligt erg prettig in de hand, geeft mij een zeer goed glad scheerresultaat en de accu gaat al een week mee en hij is nog lang niet leeg. De scheerkop openen voor het schoonmaken gaat lastig. De losse baardtrimmer werkt goed. Erg prettig dat er ook een reis etui wordt meegeleverd, alleen jammer dat deze aan de kleine kant is als je de baardtrimmer er ook in mee wilt nemen.

Naar mijn mening een fijn toestel met zeer goede scheerresultaten.

Aldo 20-02-2015

Super Fijn Scheerapparaat

Machine ligt erg prettig in de hand en geeft een prima scheerrresultaat, ook op de moeilijk bereikbare plaatsen. Snelle oplader en lange scheertijd op een volle accu. Solide motor werkt geruisloos. Mooi design, set bevat alles wat je nodig hebt, niet meer niet minder. Echte aanrader !!!

Had alleen liever een steviger reisetui om de machine gezien net als bij de 9000 serie van Philips.

Anoniem 20-02-2015

Een geweldig apparaat. In bijna alles een verbetering ten opzichte van mijn vorige scheerapparaat.

Ik heb deze Philishave aangeschaft als vervanging van mijn oude Philishave die, na 14 jaar gebruik, aan vervanging toe was.

Het apparaat ziet er stijlvol uit en ligt lekker in de hand. Het display geeft duidelijk aan hoe vol de accu nog is.

Het scheren gaat veel beter dan met mijn oude Philishave. De sensoTouch kop volgt de vorm van het gezicht veel beter waardoor onder andere het scheren van de kaaklijn veel makkelijker gaat. Hierdoor ben ik veel sneller klaar met scheren. Ik heb een gevoelige huid, maar met dit scheerapparaat heb ik eigenlijk geen last meer van huidirritatie. Ik ben een echte droogscheerder, dus nat scheren met dit apparaat heb ik niet getest.

De bijgeleverde baardtrimmer gebruik ik af en toe om mijn bakkebaarden bij te werken. Het vervangen van de scheerkop door de baardtrimmer gaat makkelijk door de kop eenvoudig van het apparaat af te trekken en daarna de trimmer er op te klikken. Het bijwerken van de bakkebaarden gaat hierna prima.

Een groot voordeel vind ik dat het schoonmaken van dit apparaat veel makkelijker is dan bij mijn vorige shaver. Er zitten veel minder hoekjes en gaatjes in de scheerkop waardoor ik de haartjes, met het bijgeleverde borsteltje, veel makkelijk kan verwijderen.

Het scheerapparaat heeft een mogelijkheid om de aan/uitknop te vergrendelen. Dat is handig voor op reis. Mijn vorige scheerapparaat is wel eens leeggelopen in mijn koffer en dat kan met deze nieuwe eigenlijk niet meer gebeuren. Wat minder handig is voor op reis, is dat je bij deze Philishave alleen met het bijgeleverde laadstation kan opladen. Dat is toch weer een extra ding in je koffer. Gelukkig gaat de accu erg lang mee.

De bijgeleverde neushaartrimmer werkt ook goed. Alhoewel het verwijderen van neusharen toch een lastig klusje blijft. Het apparaat is makkelijk schoon te maken door hem onder een warme kraan af te spoelen.

Het is kortom een geweldig apparaat. In bijna alles een verbetering ten opzichte van mijn vorige scheerapparaat. Het is alleen jammer dat je een laadstation moet gebruiken. Maar de lange batterijduur compenseert dit nadeel weer.

Mroost 20-02-2015

degelijk scheerapparaat met prima resultaat

Ik heb dit apparaat nu een aantal dagen in huis en ben zeer tevreden. Na jaren van nat scheren nu de overstap gemaakt naar deze Philips en heb er geen spijt van.
Erg handig dat er 2 koppen (voor scheren of trimmen) worden meegeleverd die op een eenvoudige manier verwisseld kunnen worden. Daarnaast is het apparaat erg makkelijk te bedienen en schoon te maken onder de kraan en kan de scheerkop eenvoudig geopend worden om met het borsteltje te reinigen. Ook prima te doen voor mensen met fysieke problemen. Het laden gaat erg snel en als de lader klaar is gaat hij vanzelf uit.
Over het scheerresultaat ben ik zeer tevreden, hoewel het niet zo glad wordt als bij het nat scheren natuurlijk.

reiziger70 20-02-2015

Als vervanging voor mijn huidige NIVEA FOR MEN-scheerapparaat heb ik dit nieuwe scheerapparaat gehad. IK heb het nu enkele dagen kunnen gebruiken. Naast het scheerapparaat zit er er een baardstyler bij, die als opzetstuk er opgezet kan worden. Deze heeft vijf lengteinstellingen (0.5mm tot 5mm). Als bonus zit er ook een losse neus- en oorhaartrimmer bij, deze heb ik nog niet gebruikt. Daarnaast zit er in de doos een etui, borsteltje, standaard en oplaadkabel. Opmerkelijk genoeg ontbreekt een handleiding van het scheerapparaat, er is wel een garantiebewijs en handleiding van de trimmer aanwezig.

Het scheren is zacht op de huid maar het apparaat maakt best wel wat geluid. Onder de douche lijkt het apparaat meer geluid te maken dan bij droog scheren. Het scheerresultaat is zeker voldoende, de baardharen blijven wel langer dan bij gebruik van een scheermes of van mijn oude scheerapparaat. De scheerkoppen nemen vrijwel alle haartjes mee, al is het wel nodig meerdere keren er overheen te gaan. Naar mijn idee zou een beter resultaat behaald kunnen worden als de koppen wat dichter bij elkaar zouden liggen. Bij droogscheren kunnen de koppen warm aan gaan voelen.

De vormgeving van het apparaat is modern en ligt lekker in de hand. Minpunt hierbij is de gladheid van het materiaal en de contactpunten van de oplader die uitsteken. De ledlampjes van de batterij indicator geven het een luxe uitstraling. De accu gaat lang mee. Het gladde plastic is afgerond wat weinig ruimte voor vuil biedt om zich af te zetten. De kop gaat los/vast met een degelijke klik. De kop openen om schoon te maken gaat wat lastig, door op drie punten tegelijk voldoende druk uit te oefenen.

Om het apparaat schoon te maken open ik de kop en spoel ik deze onder de kraan af. Het wordt dan beter schoon dan door het borsteltje te gebruiken.

Bottomline: prima apparaat.

lister1308 19-02-2015

Goed apparaat, voordeel zowel nat (met scheerschuim) als droog scheren mogelijk

Gebruik de Philips RQ1187 nu een dikke week. Zeer tevreden met het resultaat. Zowel nat als droogscheren zeer prettig. Gebruik van eigen scheerschuim ideaal, zal vooral in de zomermaanden vaak gebruikt worden :-) Grote trimkop erbij ook prettig. Het het product geregistreerd op de Philips site, kan je ook gelijk een paar handig filmpjes bekijken over het gebruik van het apparaat. Al met al een aanrader.

johnny14 19-02-2015

scheert fijn en glad

scheert heel fijn met een mooi resultaat. het trimmen gaat even zo goed. al met al een zeer goed apparaat voor dat geld.

Janjulius64 18-02-2015

Afgelopen week heb ik het nieuwe Philips scheerapparaat ontvangen. Ik scheer mij dagelijks en gebruikte tot nu toe scheerschuim met mesjes van de gevestigde A-merken en af en toe afgewisseld door een elektrisch scheerapparaat van een concurrerend merk. Ik ben erg verheugd met het apparaat van Philips. Allereerst is de verpakking uitnodigend genoeg en is het apparaat met toebehoren ook nog eens degelijk ingepakt. De gebruiksaanwijzing, middels pictogrammen, is volkomen duidelijk en een kind kan als het ware de spreekwoordelijk was doen. Het apparaat voelt heel prettig in de hand. Ziet er trendy en sexy uit en laadt op in een uur tijd. Handig: de ledlampjes geven de indicatie van de oplaadstatus van de batterij weer.
Na een uur volledig opgeladen en het eerste wat opvalt is de geringe geluid wat het apparaat produceert. Scheren gaat vanzelf; door de softtouch koppen merk je haast niet dat het apparaat over je gezicht glijdt en daarbij ook nog eens vrijwel alle haartjes grondig afscheert. Op de wat hoekigere plekken van mijn gezicht moest het er enkele keren overheen, maar dat anatomische ongemak heb ik met mesjes ook dus valt de shaver 7000 niet kwalijk te nemen. Daar het systeem ook "nat" werkt heb ik dat ook getest. Scheerzeep er op en het apparaat doet praktisch en prettig z'n werk zonder dat het wondjes achterlaat.
Schoonmaken is ook makkelijk en prettig. Onder de kraan en spoelen maar. Bij droogscheren heb je aan het meegeleverde borsteltje ook genoeg trouwens.
Zijn er ook nog opmerkingen die verbeterwaardig zijn? Ja, die zijn er. Het materiaal van de body is net iets te glad waarbij het me, bij nat gebruik, tot twee keer toe bijna uit de hand glibberde. Vooral het gebruik van scheerzeep/gel verergert dat. Daarnaast moet ik elke keer het scheerhoofd vervangen door de bijgeleverde, in vijf standen verstelbare, trimscheerkop om mijn bakkebaarden strak te houden (risico van drie draaiende scheerkopjes is dat ik perongeluk mijn bakkebaarden ongewild ongelijkmatig wegscheer). Bij scheermesjes heb je dat ongemak nou eenmaal niet.
Conclusie, een goed en prettig toestel. Fijn in de hand liggend ( wel oppassen bij nat scheren), relatief geruisloos en doet wat ie beloofd.