Sitecom WLR-8100 AC1750 Wi-Fi Router X8 - Reviews

1300 Mb/s
Aantal switchpoorten
Aansluitingen
ethernet (RJ-45), USB 3.0

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Olaf 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super ding

Gemakkelijk te installeren en naar je wensen in te stellen. En ik ben echt niet handig in dit soort dingen. Super snel en groot bereik. Ook achter in de tuin (30 meter) en op zolder (ik heb geen betonnen vloeren) nog goed bereik. Kortom ik ben er erg blij mee.
Tip: Download voor je je oude router los haalt eerst even de handleiding van de website van sitecom en maak een fotootje van de onderkant van de router. O ja en vergeet niet je 10 jaar garantie aan te vragen.

HMLE 24-03-2016 Product paar dagen in bezit

Sitecom router WLR-8100

Apparaat was eenvoudig te installeren en verbinding te maken.
Nu snelheid draadloos up en down 80 Mbit/sec.
Bedraad snelheid up en down 200 Mbit/sec.
Betrouwbaarheid in lijn met de andere gekozen en mijn ervaring met andere Sitecom producten, maar na een paar dagen is hier namelijk niet echt iets nuttig over te zeggen. Wel 10 jaar product garantie als je het product binnen 3 weken registreert.
ik had wel een probleem, ik kreeg geen internet verbinding. Het probleem was dat in de Router, geavanceerd --> NAT --> de Hardware Accelerator aanstond en dit gaat niet samen met mijn internet provider.
Dit uit gezet en werken. Misschien hebben andere mensen iets aan deze tip!

MBerkheij 14-12-2015 Product paar dagen in bezit

6,5
De installatie was kinderlijk eenvoudig, top!
Het bereik is iets minder krachtig dan van mijn vorige sitecom routers (dit is de derde geweest), maar wel veel sneller. Als je jezelf er een beetje in verdiept zijn de mogelijkheden bijna eindeloos.
Helaas is de betrouwbaarheid teleurstellend gebleken. 10 jaar garantie op je product krijgen middels registratie bij Sitecom, en na een krappe 15 maanden gaat hij gewoon stuk! Na 3 stuks in krap 5 jaar welke allen stuk gingen ben ik klaar met Sitecom. Gelukkig heb ik wel de aankoopprijs teruggekregen.

Leon van Bergen 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige router, makkelijker en sneller kan niet!

Geweldige router, hij is in een handomdraai geïnstalleerd en je kan meteen genieten van razendsnel internet op zowel 2.4 als 5GHz.
Het bereik is echt door het hele huis, een YouTube film laad bij in een paar seconden op 1080P op zolder, geweldig!
Ook de prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed.

Patrick 06-03-2016 Product paar dagen in bezit

Na veel pogingen ons WIFI signaal te verbeteren, nu een geslaagde poging met de Sitecom X8. Makkelijk te installeren, sterk 2.4 signaal. Router staat op begane grond, op de 1e verdieping ook prima signaal, op zolder matig signaal. Ons hele huis heeft vloerverwarming, verstoord nogal, dus toch tevreden.

Fox-3 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Veel simpeler kunnen ze het niet maken.
1:Aansluiten op de Caiway 500 M/bit glasvezel modem.
2: De Sitecom router aanzetten en voilà. Meteen 2 WIFI netwerken. (2,4Ghz voor afstand en 5 Ghz voor streaming).
3: WIFI inlogcodes in de tablet's en smartfoons en idd de hardware accelerator in het menu meteen uit gezet. Werkend internet binnen een paar minuutjes.
4: De Netwerkprinter en het Back-up device via de netwerkkabel in de Sitecom geprikt en uitgetest. Alles ok en... snel!
5: Oh ja ondanks dat ik langdurige ervaring met Sitecom heb toch maar de 10 jaar garantie aangevraagd en gekregen.. Nooit nodig gehad, maar... je weet maar nooit. Ik zeg kopen dat die X8AC1750

Niek 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

6,8
Heb de router nu enige tijd in gebruik en nog steeds heb ik een matig signaal op de ipad als ik op zolder ben , zowel voor de 2,4 en 5 band
Verder is het jammer dat de App ondersteuning niet upgradet wordt voor IOS 9 , dit is nu al zeker 4 maanden niet het geval , Hoe moeilijk kan het zijn ?? Aanleggen van gast netwerk is nu -voor mij dan - nog niet mogelijk gebleken. In potentie een goed apparaat alleen omtrent installatie en instructie en communicatie rondom App zou dit echt verbeterd kunnen worden !

jokerwest 22-10-2013 Product maand in bezit

Deze router werkt prima met een UTP kabel, alleen valt hij wat tegen bij een Wi-Fi verbinding, krijg een goede verbinding maar niet excellent.
Zit 1 hoog met de router niet ver weg in de meterkast, de
Wi-Fi verbinding van de buren zie ik wel als excellent.
Bij installeren veel problemen met deze router gehad omdat er standaard een vinkje aan stond bij "hardware acceleration"
Na ruim een half uur met Sitecom aan de lijn, kwamen we er achter dat deze uit moest staan, anders had ik geen verbinding.
Vreemd... misschien weet iemand hier een oplossing voor, Sitecom niet, die zei inruilen, heb ik gedaan, helaas hetzelfde probleem weer. dus deze optie maar weer uitgezet.

Bartels 28-02-2017 Product paar weken in bezit

Sitecom WLR-8100

Prima werkend product en makkelijk in gebruik te nemen. Het bereik van de WIFI is een stuk verbeterd. Kortom, een goed product.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • WIFI bereik

Danny 08-02-2017 Product paar dagen in bezit

Prima Router, STERK WIFI

Deze Sitecom Router gekocht met oog op snel internet van tegenwoordig.
De WIFI heeft een geweldig sterk bereik en vooral stabiel.
Simpele aansluiting, PLUG & PLAY.
Zeker een absolute aanrader!

Pluspunten

• Stabiele internet verbinding
  • 2,4 en 5 ghz WIFI
  • Plug&play
  • Mooie vormgeving
  • Waar voor het geld, prijs kwaliteits verhouding

Minpunten

• GEEN!

Dirk 05-02-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk

Wifi-signaal met de modem/router van de provider was op 1ste verdieping zwak. Met de Sitecom X8 heb ik nu overal een goed signaal. Gemakkelijke installatie.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • overal goed signaal
  • simpele installatie
  • App MyWifi is handig

Aad Pauptit 13-01-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldig

Daar mijn oude Sitecom router de N300 te traag werd op mijn glasvezel modem heb ik de WLR-8100 AC Wi-Fi router aan geschaft.
Dit is een hele goede router die goed bereik heeft in het hele huis.
Makkelijk aan te sluiten via het snel start boekje.
Hij is ook prima aan te passen in de router software zoals de naam en wachtwoord van de router veranderen en de gast account aan maken.

Hanengewei 17-12-2016 Product paar dagen in bezit

eenvoudige installatie

Het is een goed en betrouwbaar router. Eenvoudig te installeren en ook te beheren. Ook het bereik in huis is goed. Dit is al mijn derde sitecom product.

Pluspunten

• installatie is eenvoudig
  • cloud security

Minpunten

• iets te weinig netwerkkaarten (4 stuks)

R.van der Sleen 09-12-2016 Product paar dagen in bezit

gebruiks vriendelijk

zeer snel en eenvoudig te instaleren.
Groot Wi-Fi bereik.
Met handige app voor telefoon en zelfs 10 jaar garantie

Hans F. 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

Top WIFI-router

Makkelijke installatie. Duidelijke handleiding. Goed bereik. Maximale snelheid! Binnenkort glasvezel en dan moet de router volledig tot zijn recht komen!

A. de Roy 10-06-2016 Product paar dagen in bezit

Sitecom Wireless Router WLR-8100

Ik heb nu versie 1.002 gekocht omdat ik bijzonder tevreden was met mijn eerste router versie 1.001.
Prima apparaat, makkelijk te instaleren en nooit geen storingen. Ook de 10 jaar garantie na het registreren sprak mij wel aan.

Piet 03-06-2016 Product paar weken in bezit

Prima router

Router werkte niet direct bij installatie. Na even gegooglet te hebben, bleek dat de hardware acceleratie niet aan mocht staan. Nadat ik de instelling had aangepast, kon ik al mijn apparaten met de router verbinden. Al mijn apparaten performen beter op deze router. Ik heb het modem nu enkele weken 24/7 in gebruik.

Bernhard 12-05-2016 Product paar dagen in bezit

Een goede keuze

Gebruik al vanaf 2011 een sitecom router maar wilde nu over naar dual channel. De 5Ghz werkt nog prima door één betonnen vloer. Ook op de tweede verdieping, dus totaal 2 betonnen vloeren, op een punt zover mogelijk van de router, had ik nog ontvangst uiteraard wel een zwakker signaal, maar ik kon gewoon snel internet op. Ook het opzetten van een nieuwe WiFi verbinding op de tweede verdieping op het 5Ghz kanaal, met een Asus tablet, lukte. De draadloze canon scanner MG5650 op de tweede verdieping kon alleen het 2,5Ghz vinden ,wat het overigens prima doet.
De installatie van de router is zeer eenvoudig en moet door een leek uit te voeren zijn.

Simon 11-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prima ding!

Installeren was een peulenschil, het bereik is groter dan mijn standaard ziggo modem/router, maar reikt nog steeds niet tot de zolder. Kan m ook niet anders plaatsen dan in de meterkast.
Veel mogelijkheden, 2 USB poorten.

GJdR 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Easy to install !!!

In een paar stappen alle apparaten eenvoudig kunnen installeren. 2 frequenties om aan brede behoefte te voldoen.
Goede dekking bij mij in huis.
Veiligheid door 2 codes gegarandeerd en 10 jaar garantie.