Sitecom WLR-8100 AC1750 Wi-Fi Router X8 - Reviews

Aansluitingen
ethernet (RJ-45), USB 3.0

Olaf 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super ding

Gemakkelijk te installeren en naar je wensen in te stellen. En ik ben echt niet handig in dit soort dingen. Super snel en groot bereik. Ook achter in de tuin (30 meter) en op zolder (ik heb geen betonnen vloeren) nog goed bereik. Kortom ik ben er erg blij mee.
Tip: Download voor je je oude router los haalt eerst even de handleiding van de website van sitecom en maak een fotootje van de onderkant van de router. O ja en vergeet niet je 10 jaar garantie aan te vragen.

Hans F. 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

Top WIFI-router

Makkelijke installatie. Duidelijke handleiding. Goed bereik. Maximale snelheid! Binnenkort glasvezel en dan moet de router volledig tot zijn recht komen!

A. de Roy 10-06-2016 Product paar dagen in bezit

Sitecom Wireless Router WLR-8100

Ik heb nu versie 1.002 gekocht omdat ik bijzonder tevreden was met mijn eerste router versie 1.001.
Prima apparaat, makkelijk te instaleren en nooit geen storingen. Ook de 10 jaar garantie na het registreren sprak mij wel aan.

Piet 03-06-2016 Product paar weken in bezit

Prima router

Router werkte niet direct bij installatie. Na even gegooglet te hebben, bleek dat de hardware acceleratie niet aan mocht staan. Nadat ik de instelling had aangepast, kon ik al mijn apparaten met de router verbinden. Al mijn apparaten performen beter op deze router. Ik heb het modem nu enkele weken 24/7 in gebruik.

Bernhard 12-05-2016 Product paar dagen in bezit

Een goede keuze

Gebruik al vanaf 2011 een sitecom router maar wilde nu over naar dual channel. De 5Ghz werkt nog prima door één betonnen vloer. Ook op de tweede verdieping, dus totaal 2 betonnen vloeren, op een punt zover mogelijk van de router, had ik nog ontvangst uiteraard wel een zwakker signaal, maar ik kon gewoon snel internet op. Ook het opzetten van een nieuwe WiFi verbinding op de tweede verdieping op het 5Ghz kanaal, met een Asus tablet, lukte. De draadloze canon scanner MG5650 op de tweede verdieping kon alleen het 2,5Ghz vinden ,wat het overigens prima doet.
De installatie van de router is zeer eenvoudig en moet door een leek uit te voeren zijn.

Simon 11-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prima ding!

Installeren was een peulenschil, het bereik is groter dan mijn standaard ziggo modem/router, maar reikt nog steeds niet tot de zolder. Kan m ook niet anders plaatsen dan in de meterkast.
Veel mogelijkheden, 2 USB poorten.

HMLE 24-03-2016 Product paar dagen in bezit

Sitecom router WLR-8100

Apparaat was eenvoudig te installeren en verbinding te maken.
Nu snelheid draadloos up en down 80 Mbit/sec.
Bedraad snelheid up en down 200 Mbit/sec.
Betrouwbaarheid in lijn met de andere gekozen en mijn ervaring met andere Sitecom producten, maar na een paar dagen is hier namelijk niet echt iets nuttig over te zeggen. Wel 10 jaar product garantie als je het product binnen 3 weken registreert.
ik had wel een probleem, ik kreeg geen internet verbinding. Het probleem was dat in de Router, geavanceerd --> NAT --> de Hardware Accelerator aanstond en dit gaat niet samen met mijn internet provider.
Dit uit gezet en werken. Misschien hebben andere mensen iets aan deze tip!

GJdR 19-03-2016 Product paar dagen in bezit

Easy to install !!!

In een paar stappen alle apparaten eenvoudig kunnen installeren. 2 frequenties om aan brede behoefte te voldoen.
Goede dekking bij mij in huis.
Veiligheid door 2 codes gegarandeerd en 10 jaar garantie.

Leon van Bergen 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige router, makkelijker en sneller kan niet!

Geweldige router, hij is in een handomdraai geïnstalleerd en je kan meteen genieten van razendsnel internet op zowel 2.4 als 5GHz.
Het bereik is echt door het hele huis, een YouTube film laad bij in een paar seconden op 1080P op zolder, geweldig!
Ook de prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed.

Patrick 06-03-2016 Product paar dagen in bezit

Na veel pogingen ons WIFI signaal te verbeteren, nu een geslaagde poging met de Sitecom X8. Makkelijk te installeren, sterk 2.4 signaal. Router staat op begane grond, op de 1e verdieping ook prima signaal, op zolder matig signaal. Ons hele huis heeft vloerverwarming, verstoord nogal, dus toch tevreden.

Fox-3 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Veel simpeler kunnen ze het niet maken.
1:Aansluiten op de Caiway 500 M/bit glasvezel modem.
2: De Sitecom router aanzetten en voilà. Meteen 2 WIFI netwerken. (2,4Ghz voor afstand en 5 Ghz voor streaming).
3: WIFI inlogcodes in de tablet's en smartfoons en idd de hardware accelerator in het menu meteen uit gezet. Werkend internet binnen een paar minuutjes.
4: De Netwerkprinter en het Back-up device via de netwerkkabel in de Sitecom geprikt en uitgetest. Alles ok en... snel!
5: Oh ja ondanks dat ik langdurige ervaring met Sitecom heb toch maar de 10 jaar garantie aangevraagd en gekregen.. Nooit nodig gehad, maar... je weet maar nooit. Ik zeg kopen dat die X8AC1750

Tester10 21-01-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer eenvoudige installatie.
Netwerknaam en password gemakkelijk aan te passen naar eigen inzicht.
Goede ontvangst en zeer snelle verbinding.
Werkt goed samen met smart tv ivm dualband.
geen snelheid verlies met gebruik van meerdere losse wifi aparaten.
werk perfect met losse vaste schijf op usb 3.0
Top product.

Guido 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Supersnelle router en erg makkelijk te installeren. Bereik valt iets tegen. Ingebouwde security is een plus evenals de extra garantie (moet je wel aanmelden).

Niek 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

6,8
Heb de router nu enige tijd in gebruik en nog steeds heb ik een matig signaal op de ipad als ik op zolder ben , zowel voor de 2,4 en 5 band
Verder is het jammer dat de App ondersteuning niet upgradet wordt voor IOS 9 , dit is nu al zeker 4 maanden niet het geval , Hoe moeilijk kan het zijn ?? Aanleggen van gast netwerk is nu -voor mij dan - nog niet mogelijk gebleken. In potentie een goed apparaat alleen omtrent installatie en instructie en communicatie rondom App zou dit echt verbeterd kunnen worden !

MBerkheij 14-12-2015 Product paar dagen in bezit

6,5
De installatie was kinderlijk eenvoudig, top!
Het bereik is iets minder krachtig dan van mijn vorige sitecom routers (dit is de derde geweest), maar wel veel sneller. Als je jezelf er een beetje in verdiept zijn de mogelijkheden bijna eindeloos.
Helaas is de betrouwbaarheid teleurstellend gebleken. 10 jaar garantie op je product krijgen middels registratie bij Sitecom, en na een krappe 15 maanden gaat hij gewoon stuk! Na 3 stuks in krap 5 jaar welke allen stuk gingen ben ik klaar met Sitecom. Gelukkig heb ik wel de aankoopprijs teruggekregen.

MYT 08-12-2015 Product paar dagen in bezit

Top product! Makkelijke installatie, was in 5 minuten gebeurd. Gebruik hem voor op zolder en de WiFi via 5Ghz is echt super snel.

Marcojo32 31-10-2015 Product paar dagen in bezit

Zeeeer makkelijke installatie, ook voor iemand als ik!!
Bereik is ook stukken beter als mijn oude router.
Betrouwbaarheid moet ik nog ondervinden.

simonecvl 21-08-2015 Product paar dagen in bezit

Heldere installatiehandleiding en diverse opties, zoals het instellen van een gastnetwerk. Er wordt niet helder aangegeven wat het verschil is tussen het 2,4 GHZ netwerk en 5 GHZ netwerk. Na googlen kom je daar uiteraard wel uit. In eerste instantie gaf de router het internet niet door. Na wederom googlen kwam ik erachter dat je het vinkje bij hardwareversneller uit moet zetten. Dit blokkeert e.e.a. Staat niet aangegeven op website sitecom. Dus in veelgestelde vragen kunnen ze nog wel iets uitbreiden. Verder superapparaat en ziet er netjes uit. Kan hem neerzetten of ophangen en attenes zijn niet zichtbaar.

HC74 20-08-2015 Product paar dagen in bezit

Prima product, goede prijs,snelheid van ZIGGO naar een prima hoogte.Deze Wi-Fi router is zeker aan te bevelen als men de snelheid van ZIGGO wil verhogen.

The Legend 15-06-2015 Product paar weken in bezit

Vooral aangeschaft om mijn 3 meter verderop staande smart-TV van een 5Ghz-signaal te voorzien. Eerlijk is eerlijk: het ervaart alsof de tv bekabeld op het internet zit. Enige kanttekening is het bereik: in de tuin (fysiek 7 meter verderop) heb ik op zelfs op de 2,4Ghz geen bereik. Ik woon in een betonnen "bunker" bouwjaar 2010, dus moet hiervoor op zoek naar een alternatief. Buiten dit minpuntje werkt de router top!