Sitecom WLR-8100 AC1750 Wi-Fi Router X8

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom WLR-8100 AC1750 Wi-Fi Router X8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Piero 15-08-2017

Mooie router

Snelle wifi in beide frequenties. Daarnaast de mogelijkheid om extra bescherming tegen intrusions van buiten af in de router zelf te activeren.

Pluspunten

• USB3 poort
  • Sambaseverr
  • DLNa

Minpunten

• Redelijk groot

Wil 05-07-2017

Snelle hulp !

Zeer goed product / snel / fikse Wifi-draagwijdte / USB-driver software snel geïnstalleeerd.
Geen al te felle LEDs, maar "rustige" blauwe.
Snelle hulp per email toen ik me afvroeg waar me te kunnen registreren voor de 10 jaar garantie (sowieso lange tijd !).

Pluspunten

• Zeer snel
  • Uiterst stabiel
  • Stil; Snel plaatsbaar (staand)
  • Vrij onopvallend & geen scherpe LEDs
  • Mooi vormgegeven / Ook ophangbaar

Minpunten

• Geen.

veroniek 31-05-2017

sitecom router

Makkelijk in te stellen door middel van app (my wifi app)
10 jaar garantie dmv registratie
Gast netwerk in te stellen.
Prima produkt

Pluspunten

• makkelijk installeren
  • gasnetwerk

Theo den R. 12-04-2017

Prima router voor een goede prijs

was al bekend met het merk Sitecom en heb daar goede ervaringen mee, dus daarom maar weer een Sitecom router aangeschaft, installatie is echt een makkie, heb in ons appartement overal een goede wifi ontvangst.
makkelijk zijn ook de 2 usb poorten aan de achterkant.

Pluspunten

• goede prijs prestatie verhouding
  • snelle installatie
  • 2 usb poorten
  • zowel 2.4 als 5 GHz

Minpunten

• geen gevonden

Uyltom 11-04-2017

Hoge snelheid op een router van een bekend merk

Een router die meteen uit de box werkt. Maar zoals vaak heeft ook deze router direct een firmware update nodig. Snel te vinden bij de fabrikant in NL. Vul vooral de goede versie in (staat ook duidelijk in de verkorte handleiding). Daarna werkt alles vlekkeloos. Heeft vele mogelijkheden. Denk ook aan de eigen app voor mobiel (android en Apple) om instellingen te wijzigen. Erg handig. Leverbaar is USB 3.0 adapter (AC1200) die de 5 Ghz band kan benutten op bijv. een laptop. Eén minpunt: voor Apple heeft Sitecom nog geen driver voor de laatste IOS (10.12) beschikbaar.

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • eenvoudige update firmware
  • simultaan Dual-band (2.4 en 5 Ghz)
  • extra USB 3.0 adapter leverbaar

Minpunten

• ondersteunt nog niet laatste IOS van Apple

Bartels 28-02-2017

Sitecom WLR-8100

Prima werkend product en makkelijk in gebruik te nemen. Het bereik van de WIFI is een stuk verbeterd. Kortom, een goed product.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • WIFI bereik

Danny 08-02-2017

Prima Router, STERK WIFI

Deze Sitecom Router gekocht met oog op snel internet van tegenwoordig.
De WIFI heeft een geweldig sterk bereik en vooral stabiel.
Simpele aansluiting, PLUG & PLAY.
Zeker een absolute aanrader!

Pluspunten

• Stabiele internet verbinding
  • 2,4 en 5 ghz WIFI
  • Plug&play
  • Mooie vormgeving
  • Waar voor het geld, prijs kwaliteits verhouding

Minpunten

• GEEN!

Dirk 05-02-2017

Gebruiksvriendelijk

Wifi-signaal met de modem/router van de provider was op 1ste verdieping zwak. Met de Sitecom X8 heb ik nu overal een goed signaal. Gemakkelijke installatie.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • overal goed signaal
  • simpele installatie
  • App MyWifi is handig

Aad Pauptit 13-01-2017

Geweldig

Daar mijn oude Sitecom router de N300 te traag werd op mijn glasvezel modem heb ik de WLR-8100 AC Wi-Fi router aan geschaft.
Dit is een hele goede router die goed bereik heeft in het hele huis.
Makkelijk aan te sluiten via het snel start boekje.
Hij is ook prima aan te passen in de router software zoals de naam en wachtwoord van de router veranderen en de gast account aan maken.

Hanengewei 17-12-2016

eenvoudige installatie

Het is een goed en betrouwbaar router. Eenvoudig te installeren en ook te beheren. Ook het bereik in huis is goed. Dit is al mijn derde sitecom product.

Pluspunten

• installatie is eenvoudig
  • cloud security

Minpunten

• iets te weinig netwerkkaarten (4 stuks)

R.van der Sleen 09-12-2016

gebruiks vriendelijk

zeer snel en eenvoudig te instaleren.
Groot Wi-Fi bereik.
Met handige app voor telefoon en zelfs 10 jaar garantie

Olaf 13-07-2016

Super ding

Gemakkelijk te installeren en naar je wensen in te stellen. En ik ben echt niet handig in dit soort dingen. Super snel en groot bereik. Ook achter in de tuin (30 meter) en op zolder (ik heb geen betonnen vloeren) nog goed bereik. Kortom ik ben er erg blij mee.
Tip: Download voor je je oude router los haalt eerst even de handleiding van de website van sitecom en maak een fotootje van de onderkant van de router. O ja en vergeet niet je 10 jaar garantie aan te vragen.

Hans F. 04-07-2016

Top WIFI-router

Makkelijke installatie. Duidelijke handleiding. Goed bereik. Maximale snelheid! Binnenkort glasvezel en dan moet de router volledig tot zijn recht komen!

A. de Roy 10-06-2016

Sitecom Wireless Router WLR-8100

Ik heb nu versie 1.002 gekocht omdat ik bijzonder tevreden was met mijn eerste router versie 1.001.
Prima apparaat, makkelijk te instaleren en nooit geen storingen. Ook de 10 jaar garantie na het registreren sprak mij wel aan.

Piet 03-06-2016

Prima router

Router werkte niet direct bij installatie. Na even gegooglet te hebben, bleek dat de hardware acceleratie niet aan mocht staan. Nadat ik de instelling had aangepast, kon ik al mijn apparaten met de router verbinden. Al mijn apparaten performen beter op deze router. Ik heb het modem nu enkele weken 24/7 in gebruik.

Bernhard 12-05-2016

Een goede keuze

Gebruik al vanaf 2011 een sitecom router maar wilde nu over naar dual channel. De 5Ghz werkt nog prima door één betonnen vloer. Ook op de tweede verdieping, dus totaal 2 betonnen vloeren, op een punt zover mogelijk van de router, had ik nog ontvangst uiteraard wel een zwakker signaal, maar ik kon gewoon snel internet op. Ook het opzetten van een nieuwe WiFi verbinding op de tweede verdieping op het 5Ghz kanaal, met een Asus tablet, lukte. De draadloze canon scanner MG5650 op de tweede verdieping kon alleen het 2,5Ghz vinden ,wat het overigens prima doet.
De installatie van de router is zeer eenvoudig en moet door een leek uit te voeren zijn.

Simon 11-05-2016

Prima ding!

Installeren was een peulenschil, het bereik is groter dan mijn standaard ziggo modem/router, maar reikt nog steeds niet tot de zolder. Kan m ook niet anders plaatsen dan in de meterkast.
Veel mogelijkheden, 2 USB poorten.

HMLE 24-03-2016

Sitecom router WLR-8100

Apparaat was eenvoudig te installeren en verbinding te maken.
Nu snelheid draadloos up en down 80 Mbit/sec.
Bedraad snelheid up en down 200 Mbit/sec.
Betrouwbaarheid in lijn met de andere gekozen en mijn ervaring met andere Sitecom producten, maar na een paar dagen is hier namelijk niet echt iets nuttig over te zeggen. Wel 10 jaar product garantie als je het product binnen 3 weken registreert.
ik had wel een probleem, ik kreeg geen internet verbinding. Het probleem was dat in de Router, geavanceerd --> NAT --> de Hardware Accelerator aanstond en dit gaat niet samen met mijn internet provider.
Dit uit gezet en werken. Misschien hebben andere mensen iets aan deze tip!

Jeroen 25-07-2017

Bedankt voor deze tip. Internetverbinding was prima, maar browsing lukte niet. Ook viel de wifi vaak weg. Hardware accelerator uitgezet en nu werkt het browsen weer.
Nu alleen nog alle devices zijn in de DHCP status, ipv alleen de wifi connected.
Erg bizar dat je niet alle IP adressen ziet, waar zijn mijn camera's nu gebleven?

GJdR 19-03-2016

Easy to install !!!

In een paar stappen alle apparaten eenvoudig kunnen installeren. 2 frequenties om aan brede behoefte te voldoen.
Goede dekking bij mij in huis.
Veiligheid door 2 codes gegarandeerd en 10 jaar garantie.

Leon van Bergen 14-03-2016

Geweldige router, makkelijker en sneller kan niet!

Geweldige router, hij is in een handomdraai geïnstalleerd en je kan meteen genieten van razendsnel internet op zowel 2.4 als 5GHz.
Het bereik is echt door het hele huis, een YouTube film laad bij in een paar seconden op 1080P op zolder, geweldig!
Ook de prijs/kwaliteitsverhouding is zeer goed.

Patrick 06-03-2016

Na veel pogingen ons WIFI signaal te verbeteren, nu een geslaagde poging met de Sitecom X8. Makkelijk te installeren, sterk 2.4 signaal. Router staat op begane grond, op de 1e verdieping ook prima signaal, op zolder matig signaal. Ons hele huis heeft vloerverwarming, verstoord nogal, dus toch tevreden.

Fox-3 19-02-2016

Veel simpeler kunnen ze het niet maken.
1:Aansluiten op de Caiway 500 M/bit glasvezel modem.
2: De Sitecom router aanzetten en voilà. Meteen 2 WIFI netwerken. (2,4Ghz voor afstand en 5 Ghz voor streaming).
3: WIFI inlogcodes in de tablet's en smartfoons en idd de hardware accelerator in het menu meteen uit gezet. Werkend internet binnen een paar minuutjes.
4: De Netwerkprinter en het Back-up device via de netwerkkabel in de Sitecom geprikt en uitgetest. Alles ok en... snel!
5: Oh ja ondanks dat ik langdurige ervaring met Sitecom heb toch maar de 10 jaar garantie aangevraagd en gekregen.. Nooit nodig gehad, maar... je weet maar nooit. Ik zeg kopen dat die X8AC1750

Tester10 21-01-2016

Zeer eenvoudige installatie.
Netwerknaam en password gemakkelijk aan te passen naar eigen inzicht.
Goede ontvangst en zeer snelle verbinding.
Werkt goed samen met smart tv ivm dualband.
geen snelheid verlies met gebruik van meerdere losse wifi aparaten.
werk perfect met losse vaste schijf op usb 3.0
Top product.

Guido 05-01-2016

Supersnelle router en erg makkelijk te installeren. Bereik valt iets tegen. Ingebouwde security is een plus evenals de extra garantie (moet je wel aanmelden).

Niek 16-12-2015

Heb de router nu enige tijd in gebruik en nog steeds heb ik een matig signaal op de ipad als ik op zolder ben , zowel voor de 2,4 en 5 band
Verder is het jammer dat de App ondersteuning niet upgradet wordt voor IOS 9 , dit is nu al zeker 4 maanden niet het geval , Hoe moeilijk kan het zijn ?? Aanleggen van gast netwerk is nu -voor mij dan - nog niet mogelijk gebleken. In potentie een goed apparaat alleen omtrent installatie en instructie en communicatie rondom App zou dit echt verbeterd kunnen worden !