Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

c**********@i********* 04-01-2024

6 van deze gekocht de SA-110, in het hele huis opgehangen 6 maanden geleden, ze gaan zonder reden op verschillende plaatsen af, stoppen soms ook binnen paar seconden. Met een gezin van 6 is dit een drama s’nachts. Ik dacht eerst het zal 1 rare zijn, maar gisternacht is de derde ‘gek’ geworden s’nachts, beneden in de keuken gelegd om er vanaf te zijn en daar is ie nu ook 2x afgegaan. De post zal er niet blij mee zijn, maar ook deze gaat terug en hij maakt aardig wat lawaai!

d**k@h**t.nl 05-10-2023

Alecto SA-110 ondeugdelijk

Heb er 4 geïnstalleerd en op de gekste momenten gaat er een af, liefst ‘s nachts. Wat een gruwel. Ik stuur ze retour.

Pluspunten

• makkelijk te installeren

Minpunten

• onbetrouwbaar product

b******@g******** 10-04-2023

begin is goed maar dan... gaan ze zomaar aan.

Nu een tijd in geruik, voor de tweede keer dat hij zomaar af gaat zonder een reden, schoonblazen etc mag dan niet helpen. rode stopjes zitten er gelukkig nog in om hem uit te krijgen. Dit schiet niet op

Pluspunten

• aansluitgemakt
  • niet duur

Minpunten

• gaan zomaar af

Irisch 31-10-2022

Vals alarm en stuk moeten slaan

Na paar maanden nadat ik m gekocht heb, ging de SA-110 af midden in de nacht. Vals alarm. We kregen ‘m niet uit en hebben ‘m kapot moeten slaan.

I.p.v. 10 jaar, gaat hij een paar maanden mee.

Pluspunten

• 10 jaar batterij

Minpunten

• Vals alarm
  • Geen goede uit knop
  • Slecht hoorbaar elders in huis

Erik1964 21-11-2022

Wij hebben precies hetzelfde gehad met twee van deze rookmelders. Beide keren enkele maanden na aankoop. Je kunt het ding alleen uitkrijgen door het rode lipje terug te plaatsten dat je eruit moet trekken bij het aanzetten, maar die heeft niemand bewaard natuurlijk. Ik heb de tweede keer een satéprikker in de uitsparing geduwd. Dat hielp ook. Lijkt erop alsof er iets niet goed is gegaan bij de productie van dit model (of van een 'batch').

Piet 06-08-2022

1 van de 3 ging na 2 maanden al piepen battery vervangen maar deed het nog niet gemeld bij bol dus ik hoop dat het snel opgelost is
Andere 2 prima

Officiele reactie van Hesdo 10-08-2022

Beste Piet,

Vervelend te horen dat je dit probleem ervaart. Je kunt het product het best defect melden via: https://commaxx.easyrma.de/
Mochten we verder kunnen assisteren, dan horen wij het graag!

e***@f******** 04-08-2022

Gaat spontaan af en kan niet uit worden gezet.

De rookmelder die ik enkele maanden geleden had gekocht ging midden in de nacht af zonder reden. Heb deze nog schoongeblazen met perslucht. Niets hielp. Elke 10 minuten ging het ding af. Er zit geen aan/uit-knop op. Uiteindelijk heb ik het ding open kunnen schroeven en de batterij eruit kunnen halen (was ook niet gemakkelijk) maar daardoor ging de rookmelder wel kapot, waardoor ik deze niet meer kan retourneren. Ging dus niet de beloofde 10 jaar mee, maar slechts enkele maanden. Als dit gebeurt als er niemand thuis is, bijv. tijdens de vakantie, blijft de rookmelder dus aanhoudend loeien. Enige pluspunt dat ik kan noteren is de relatief gemakkelijke montage.

Pluspunten

• montage

Minpunten

• onbetrouwbaar
  • levensduur

Erik1964 21-11-2022

We hebben in februari 2022 een doos met vier rookmelders gekocht. Er gaat nu een derde zonder reden af. Alles gedaan om te kijken of we het kunnen verhelpen, maar de storing lijkt echt in de rookmelders te zitten. Eerste rookmelder is door Alecto vervangen. Kan de aankoopbon niet meer vinden, dus ik beschouw de rest als weggegooid geld. Heel vervelend.

Officiele reactie van Hesdo 10-08-2022

Vervelend te horen dat je dit probleem ervaart. Het gaat in dit geval om een optische rookmelder, onder de kap zitten 2 optische sensoren die elkaar zien. Als het zicht tussen de sensoren wordt verstoord, bijvoorbeeld door rook, gaat de rookmelder alarm geven. Het kan dus ook zijn dat er iets anders tussen de optische sensoren komt, wat het alarm laat afgaan, denk aan een pluisje, stof of insectje. Om uit te sluiten dat dit de oorzaak is, kun je het beste de rookmelder schoonmaken met een stofzuiger of schoonblazen met perslucht. Kijk hiervoor ook naar de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=ySS0xl2FttE
Mocht dit geen verbetering geven, dan ontvangen wij graag de aankoopbon en adresgegevens, zodat we je zo snel mogelijk verder kunnen helpen.
Mocht je nog verdere vragen hebben, horen wij dat graag.

Ineke 23-09-2019

Duurzame batterij

De rookmelder nu een paar maanden in mijn bezit. Het is een handig formaat met een duidelijke handleiding waar en hoe op te hangen. De test via de testknop verliep goed en het is een heel hard geluid wat je niet kunt missen. Ook de buren kunnen het horen. Ik beveel dit product van harte aan voor ieders veiligheid.

Pluspunten

• Lange batterij duur
  • Duidelijke handleiding
  • Makkelijke test

Ineke 04-06-2019

Korte accuduur

Ik heb dit product nu een jaar en doet het niet meer. Ik heb natuurlijk geen bon meer dus moet ik toch weer een nieuwe kopen. Af en toe brandt het lampje een paar minuten en dan stopt het apparaat er weer mee. Onbetrouwbaar en duur voor 1 jaar gebruik.

Minpunten

• korte accuduur dus een duur apparaat
  • boren in plafond of extra magneten kopen

Officiele reactie van Hesdo 07-06-2019

Goedemiddag Ineke,

Dat is zeker niet de bedoeling, maar wat jammer dat je geen contact hebt opgezocht met ons.

Je hebt namelijk 24 maanden garantie op het product vanaf de datum van aankoop.

Als je ons een e-mail wil sturen waarin je je contact- en adresgegevens wil toesturen samen met een kopie van de aankoopfactuur, dan willen we je graag helpen aan een oplossing.

Groetjes Emre,
Hesdo Service Team

Riet47 24-06-2019

Ik heb met U contact opgenomen. Ondanks dat ik geen kassabon meer had heb ik toch van U een nieuwe rookmelder ontvangen. Top service. Bedankt voor de moeite.

Officiele reactie van Hesdo 07-06-2019

Goedemiddag Ineke,

Je hebt namelijk 24 maanden garantie op het product vanaf de datum van aankoop.

Groetjes Emre,
Hesdo Service Team

Ton 27-01-2019

Slecht product

2 maanden (21-11-2018) geleden 2 van deze rookmelders gekocht. Slecht product, ging zonder reden af en was niet meer te stoppen. Hebben hem moeten slopen. Gelukkig waren we thuis!
Advies: niet kopen! Zie ook eerder review van Cosmow met dezelfde klacht.

Minpunten

• gaat zonder reden af

Officiele reactie van Hesdo 28-01-2019

Beste Ton,

Wat ontzettend vervelend om te horen dat de rookmelders spontaan zijn afgegaan, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
We willen graag uitzoeken wat er mis is met de set die je hebt aangeschaft.
Je mag contact met ons opnemen via service@alecto.nl, zodat we samen naar een oplossing kunnen werken.

Rutger

Cosmow 26-10-2018

Ik heb 4 van deze melders in mijn huis hangen. Ze gaan regelmatig zonder aanleiding af en dat is uiteraard ongewenst. Elders ophangen (tocht etc.) helpt niet. Ik ben ze nu aan het vervangen voor kwaliteitsmelders. Deze melders zijn wat mij betreft gevaarlijk en kwalitatief sterk onder de maat!

Minpunten

• Gaan vaak zonder aanleiding af

G.Oerlemans 27-03-2018

Prima koop

Kwa kwaliteit moet ik afgaan op andere ervaringen. Als ik uitga van de prijs en bevestiging aan plafond is het een prima koop. De test button werkte meteen en geeft een duidelijke pieptoon. Mijn vorige ging 3 jaar mee, deze hopelijk langer.

Pluspunten

• Bevestiging
  • Prijs
  • Batterijtijd

Janniek72 08-03-2018

Volgens mij is de rookmelder goed.

Volgens mij is de rookmelder goed. In ieder geval hoop ik er nooit achter te komen of ze het goed doen.
Ik heb deze gekocht bij de bouwmarkt als vervanger van de Alecto SA-15 rookmelders die destijds als beste uit de test kwamen bij de consumentenbond. Daarom ben ik er van uitgegaan dat deze net zo goed is. Met de testknop kun je het alarm af laten gaan; dat gaat in ieder geval hard genoeg om het twee verdiepingen erboven te horen.

Hopelijk heb ik de rookmelder nooit écht nodig.

Pluspunten

• Test knop
  • Hard alarm

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

ChvDijken 07-03-2018

Goede rookmelder met lange gebruiksduur

Deze rookmelder heb ik gekocht omdat deze volgens de verkoper het langst meegaat. De instructies hoe en waar de rookmelder opgehangen kan worden vind ik erg makkelijk. Ik heb niet de schroeven gebruikt maar ik heb er zelf 2 magentische plaatjes bijgekocht. Ik vind dit wel een verbeterpunt voor de rookmelder omdat je dan niet hoeft te boren.

Seyma 06-03-2018

Makkelijk te installeren en betrouwbaar

De prijs is aan de hoge kant maar ik vind het comfort wat je er voor terugkrijgt erg belangrijk. En dan doel ik natuurlijk op de batterijduur van 10 jaar. Zo hoef ik niet om de paar jaar een nieuwe op te hangen. Wel zo makkelijk.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Makkelijk te installeren
  • Mute knop voor tijdens koken

Minpunten

• Nog geen

TjarkT 28-02-2018

Makkelijke te installeren

Ik vind de rookmelder stevig aanvoelen, en eerlijk gezegd mag dat ook wel voor die prijs. Het onderplaatje heb ik met de bijgeleverde schroeven in het plafond vastgezet. De rookmelder heb ik daarna in het plaatje vastgeklikt. De handleiding is duidelijk over waar de rookmelder het best geplaatst kan worden, ik heb er alle vertrouwen in dat ik dit nu goed gedaan heb. Nu hoef ik er een hele tijd niet meer naar om te kijken. Een aanrader

Pluspunten

• Degelijk
  • goede handleiding

Chouwing 27-02-2018

Hele fijne Rookmelder

Mijn keuze is op deze gevallen vanwege de lange batterijduur. Dat vind ik handig omdat je er dan lange tijd niet naar om hoeft te kijken. Voor dat gemak betaal ik graag dat beetje extra. De mute knop is ook makkelijk als de melder per ongeluk af gaat (met koken oid).

Pluspunten

• 10 jaar batterij
  • Mute knop

Minpunten

• Nog geen ontdekt.