Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out - Reviews

Kleuren
wit
Diameter
10,7 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out op Kieskeurig.nl.

6,8

Janniek72 08-03-2018

Volgens mij is de rookmelder goed.

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

Volgens mij is de rookmelder goed. In ieder geval hoop ik er nooit achter te komen of ze het goed doen.
Ik heb deze gekocht bij de bouwmarkt als vervanger van de Alecto SA-15 rookmelders die destijds als beste uit de test kwamen bij de consumentenbond. Daarom ben ik er van uitgegaan dat deze net zo goed is. Met de testknop kun je het alarm af laten gaan; dat gaat in ieder geval hard genoeg om het twee verdiepingen erboven te horen.

Hopelijk heb ik de rookmelder nooit écht nodig.

Pluspunten

• Test knop
  • Hard alarm

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

ChvDijken 07-03-2018

Goede rookmelder met lange gebruiksduur

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

Deze rookmelder heb ik gekocht omdat deze volgens de verkoper het langst meegaat. De instructies hoe en waar de rookmelder opgehangen kan worden vind ik erg makkelijk. Ik heb niet de schroeven gebruikt maar ik heb er zelf 2 magentische plaatjes bijgekocht. Ik vind dit wel een verbeterpunt voor de rookmelder omdat je dan niet hoeft te boren.

TjarkT 28-02-2018

Makkelijke te installeren

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

Ik vind de rookmelder stevig aanvoelen, en eerlijk gezegd mag dat ook wel voor die prijs. Het onderplaatje heb ik met de bijgeleverde schroeven in het plafond vastgezet. De rookmelder heb ik daarna in het plaatje vastgeklikt. De handleiding is duidelijk over waar de rookmelder het best geplaatst kan worden, ik heb er alle vertrouwen in dat ik dit nu goed gedaan heb. Nu hoef ik er een hele tijd niet meer naar om te kijken. Een aanrader

Pluspunten

• Degelijk
  • goede handleiding

Cosmow 26-10-2018

Troep

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

Ik heb 4 van deze melders in mijn huis hangen. Ze gaan regelmatig zonder aanleiding af en dat is uiteraard ongewenst. Elders ophangen (tocht etc.) helpt niet. Ik ben ze nu aan het vervangen voor kwaliteitsmelders. Deze melders zijn wat mij betreft gevaarlijk en kwalitatief sterk onder de maat!

Minpunten

• Gaan vaak zonder aanleiding af

G.Oerlemans 27-03-2018

Prima koop

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

Kwa kwaliteit moet ik afgaan op andere ervaringen. Als ik uitga van de prijs en bevestiging aan plafond is het een prima koop. De test button werkte meteen en geeft een duidelijke pieptoon. Mijn vorige ging 3 jaar mee, deze hopelijk langer.

Pluspunten

• Bevestiging
  • Batterijtijd

Seyma 06-03-2018

Makkelijk te installeren en betrouwbaar

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

De prijs is aan de hoge kant maar ik vind het comfort wat je er voor terugkrijgt erg belangrijk. En dan doel ik natuurlijk op de batterijduur van 10 jaar. Zo hoef ik niet om de paar jaar een nieuwe op te hangen. Wel zo makkelijk.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Makkelijk te installeren
  • Mute knop voor tijdens koken

Minpunten

• Nog geen

Ineke 23-09-2019

Duurzame batterij

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

De rookmelder nu een paar maanden in mijn bezit. Het is een handig formaat met een duidelijke handleiding waar en hoe op te hangen. De test via de testknop verliep goed en het is een heel hard geluid wat je niet kunt missen. Ook de buren kunnen het horen. Ik beveel dit product van harte aan voor ieders veiligheid.

Pluspunten

• Lange batterij duur
  • Duidelijke handleiding
  • Makkelijke test

Ineke 04-06-2019

Korte accuduur

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

Ik heb dit product nu een jaar en doet het niet meer. Ik heb natuurlijk geen bon meer dus moet ik toch weer een nieuwe kopen. Af en toe brandt het lampje een paar minuten en dan stopt het apparaat er weer mee. Onbetrouwbaar en duur voor 1 jaar gebruik.

Minpunten

• korte accuduur dus een duur apparaat
  • boren in plafond of extra magneten kopen

Officiele reactie van Hesdo 07-06-2019

Goedemiddag Ineke,

Dat is zeker niet de bedoeling, maar wat jammer dat je geen contact hebt opgezocht met ons.

Je hebt namelijk 24 maanden garantie op het product vanaf de datum van aankoop.

Als je ons een e-mail wil sturen waarin je je contact- en adresgegevens wil toesturen samen met een kopie van de aankoopfactuur, dan willen we je graag helpen aan een oplossing.

Groetjes Emre,
Hesdo Service Team

Officiele reactie van Hesdo 07-06-2019

Goedemiddag Ineke,

Je hebt namelijk 24 maanden garantie op het product vanaf de datum van aankoop.

Groetjes Emre,
Hesdo Service Team

Riet47 24-06-2019

Ik heb met U contact opgenomen. Ondanks dat ik geen kassabon meer had heb ik toch van U een nieuwe rookmelder ontvangen. Top service. Bedankt voor de moeite.

Ton 27-01-2019

Slecht product

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

2 maanden (21-11-2018) geleden 2 van deze rookmelders gekocht. Slecht product, ging zonder reden af en was niet meer te stoppen. Hebben hem moeten slopen. Gelukkig waren we thuis!
Advies: niet kopen! Zie ook eerder review van Cosmow met dezelfde klacht.

Minpunten

• gaat zonder reden af

Officiele reactie van Hesdo 28-01-2019

Beste Ton,

Wat ontzettend vervelend om te horen dat de rookmelders spontaan zijn afgegaan, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
We willen graag uitzoeken wat er mis is met de set die je hebt aangeschaft.
Je mag contact met ons opnemen via service@alecto.nl, zodat we samen naar een oplossing kunnen werken.

Rutger

Chouwing 27-02-2018

Hele fijne Rookmelder

Geschreven voor: Alecto SA-110 Rookmelder 10 jaar + time-out

Mijn keuze is op deze gevallen vanwege de lange batterijduur. Dat vind ik handig omdat je er dan lange tijd niet naar om hoeft te kijken. Voor dat gemak betaal ik graag dat beetje extra. De mute knop is ook makkelijk als de melder per ongeluk af gaat (met koken oid).

Pluspunten

• 10 jaar batterij
  • Mute knop

Minpunten

• Nog geen ontdekt.