iRobot Roomba e5

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba e5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

e**********@o********** 10-07-2022

Hij doet het ongeveer 1 jaar redelijk

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Hoi, ik heb hem nu twee jaar, het ging vrij snel bergafwaarts met de kwaliteit van het zuigen (binnen 6 maanden). Slaat grote stukken over, neemt niet alles meer mee, en de onderdelen gaan snel stuk. De groene borstels krijgen snedes in het rubber, de zijkanten worden ook ingesneden. Er hopen zich haartjes op aan de kanten waarmee de groene borstels in de machine liggen. Ook in het zwenkwiel hoopt zich vanalles op. Ik zag het op een gegeven moment niet meer als een goede job, maar meer een kort uitstel van het zelf zuigen. Kort geleden is het zijkantje van de groene borstel afgebroken. Klantenservice zegt het volgende: je moet elk jaar (vanaf elke keer 8 maanden gebruik) diverse onderdelen vervangen..
Dan had ik hem ook niet gekocht, beter kijken naar een ander merk; als je jaarlijks moet blijven investeren. Kortom, ongeveer een jaar doe je ermee zonder grote problems.

Pluspunten

• Via app te starten en te stoppen
  • Hij valt niet van de trap

Minpunten

• Lawaaierig
  • Hij gaat snel stuk
  • Je moet jaarlijks onderdelen vervangen
  • Hij slaat stukken over

v***************@g******** 01-07-2021

moeite met sledestoelen

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

De stofzuiger heeft grote moeite met sledestoelen. Iedere ronde moet ik de stoelen op tafel zetten of plat leggen, anders loopt hij constant vast op de poten. Ook maakt hij behoorlijk wat geluid.

M. 04-02-2021

Kwalitatief beneden verwachting

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Op basis van goede recensies dit model gekozen, ruim een jaar geleden. In de eerste week was ik nog wel enthousiast. Het duurde niet lang voordat de problemen begonnen. Op kantoordagen (toen we die nog hadden) liet ik de robot volgens het schema in de app dagelijks stofzuigen. Het was 50/50 of hij aan het einde van de zuigbeurt weer goed op het laadstation was aangesloten. Na verloop van tijd werd de kans steeds kleiner en inmiddels parkeert hij eigenlijk altijd scheef (naast de connectors) en blijft hij daarna rondjes rijden zonder succes. Het laadstation is ook bijzonder licht en wordt steeds weggeschoven door de robot. Maar zelfs met dubbelzijdige tape aan de onderkant van het station (vast tegen de vloer) is het nog ondermaats. De enige oplossing is door hem zelf op te tillen en op het station te plaatsen. En zelfs hier raakt hij vaak kortstondig even zijn verbinding kwijt waarna de Roomba ineens automatisch het thuisstation gaat zoeken. Erg hinderlijk.

Daarnaast loopt de robot na verloop van tijd steeds vaker vast zonder duidelijke reden. De hoofdborstels zouden niet vrij zijn, terwijl ze dat duidelijk wél zijn.

Lange haren wikkelen zich om de wieltjes en hoofdborstels. Gelukkig zijn de borstels wel makkelijk te verwijderen en schoon te maken.

Qua schoonmaak ben ik wel tevreden. Ik kan duidelijk zien wanneer de stofzuiger gedraaid heeft. Het geluid is niet zacht. Meestal probeer ik hem niet te gebruiken in de ruimte waar ik zelf aanwezig ben.

Voor deze prijs had ik meer kwaliteit verwacht, met name met het oog op het slecht ontworpen laadstation. Daarnaast wordt hij door de regelmatige foutcodes nauwelijks nog gebruikt hier in huis. Daarmee streeft hij precies zijn doel voorbij. De uiteindelijke vervanger zal een ander merk zijn.

Pluspunten

• Maakt goed schoon, effectief tegen kattenharen
  • App werkt goed
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Laadstation voelt wankel/slap/licht
  • Automatisch terugkeren naar laadstation: moeizaam
  • Regelmatig onterechte foutmeldingen

Pleeg 16-01-2021

Oplaadpunt

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Na 1 jaar werkt het oplaadpunt niet meer. En wat is erger: ding is nergens meer te krijgen. Staat nu nutteloos te niksen onder de bank

Pluspunten

• Zuig als de best

Minpunten

• Oplaadpunt sneuvelt

DanLO 15-11-2020

Super blij met deze iRobot Roomba e5

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

De iRobot doet zijn werk goed.
De reden om deze aan te schaffen heeft te maken met een lichamelijke beperking van mijn Partner.
De iRobot zie ik dan ook als mijn hulpje, hij doet het goed en komt op de vloeren overal en het verbaasd mij hoeveel hij weghaalt. Het hoogpolige kleed kan deze iRobot niet aan, deze pak ik één keer per week als ik alle ruimtes zelf aanpak inclusief de trap. Het bijgeleverde elektronisch oog waarmee je delen van ruimtes kan afbakenen zodat de iRobot daar niet komt is ook handig.
Het laadstation zelf moet wel stevig staan en niet kunnen verschuiven want dan heeft de iRobot problemen met positioneren.

Pluspunten

• Geluid valt erg mee.
  • Rubber rollen, ideaal met huisdieren
  • makelijk schoon te maken
  • makkelijk met een App aan te sturen

Marc 17-10-2020

Perfecte hulp in huis

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

We hebben de IROBOT roomba e5 nu een week in gebruik en hij doet zijn werk prima!
Wij hebben een kat in huis dus de haren worden ook netjes opgezogen. Hij vindt ook elke weer genoeg zand te vinden, erg knap.
Enige wat mindere punt is dat hij het vloerkleed behoorlijk uitdunt door er iedere keer hele plukken uit te trekken.
Alles bij elkaar zeer tevreden met de robot.

Als de kat échter een review kon schrijven zou het een 1 zijn.... hij vindt het hélemaal niks 😄

Pluspunten

• Scheelt je een hoop tijd
  • Rijdt dagelijks zijn rondjes en pikt van alles op
  • Neemt het vloerkleed goed mee
  • Je kunt de robot gewoon in een kamer zetten

Minpunten

• Stugge deurmat kan hij niet op komen
  • Maakt best wel wat geluid op pvc vloer

Salomon Charlouis 06-04-2020

iRobot Roomba 555 en iRobot Roomba e5

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Wij hebben in 2011 onze eerste iRobot, natuurlijk ook bij BCC gekocht. Natuurlijk omdat wij al sinds 2000 al onze huishoudelijke- & dogitale foto- & geluidsaapparatuur bij BCC Arnhem Zuid kopen. Deze Roomba 555 voldoet nog steeds prima zonder enige mankementen te vertonen. Om de 5 jaar een nieuwe accu en het draait weer als een zonnetje. Vanwege deze uitstekende ervaringen hebben we vorig jaar ook een iRobot Roomba e5 aangeschaft zodat wij de iRobot niet steeds van beneden naar boven hoeven te zeulen en vice versa. de prijs kwaliteitverhouding vinden we gewoon prima omdat je er naast een accu om de vijf jaar, hooguit af en toe een filter voor hoeft aan te schaffen. Verdere onkosten of reparaties hebben wij niet ervaren waardoor het apparaat zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• werkt altijd
  • geen reparaties of onkosten
  • zorgeloos stofzuigen wanneer dit je uitkomt
  • laad zichzelf op
  • geen omkijken naar

Minpunten

• loopt vast op vitrage tot op de grond
  • kan vastlopen op elektra snoeren

jj 28-07-2019

goed, maar minpuntje..

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Na twee oude 500 series roomba, die het altijd goed deden maar waarvan de accu's voor de tweede keer stuk waren (normale levensduur), toch maar een nieuwe gekocht. Hoewel deze veel duurder was dan de oude 500 serie. Ik heb deze gekocht omdat de zuigkracht beter zou zijn als van de andere serie. En inderdaad, mede door de rubberen borstels, haalt hij goed de haren van de dieren naar boven. Deze roomba doet zeer goed zijn werk, hoewel hij nog steeds niet veel intelligenter is dan de oude serie van mij. Nog steeds werkt deze roomba met een bumper die obstakels detecteerd en rijd hij kriskras door de ruimte. Dat is niet erg, want hij zuigt alles op. Lawaai valt mee, je moet hem gewoon aanzetten als je ergens anders bezig bent. ook de meegeleverde virtuele muur doet goed zijn werk. In de ene modus simuleert hij een muur, de roomba komt daar niet aan voorbij, en in de andere modus komt hij niet in de buurt van de viruele muur. Dat is bijvoorbeeld handig om de voerplek van je huisdier tijdelijk mee af te schermen zodat roomba het eten en drinken van hond of kat niet over de vloer kiepert.
De app gebruik ik niet, want ik had geen zin om weer een passwoord aan te maken enz.... Ik zie het nut er ook niet helemaal van in. Waarom zou ik roomba willen starten vanaf de andere kant van de aarde? Ja, als je op vakantie bent misschien. Maar wat heb je er aan? Als roomba vastloopt kun je hem niet via de app weer op gang helpen.
Het grootste minpunt aan deze roomba vind ik dat ze gekozen hebben voor een 230 volt snoer aan de oplader. Deze oplader zet je op de vloer neer, zodat roomba er op rijdt als ie opgeladen wil worden. De kabel met 230 volt er op zal maar ten prooi vallen aan je kind of aan je knagende huisdier! Het zou beter zijn geweest als ze dit opgelost hadden met een adaptor voor in het stopcontact, zodat de kabel naar het laadplateau met laagspanning wordt gevoed.
De gewone stofzuiger gebruik ik om om de paar keer het filtertje schoon te maken. Door de betere constructie van de borstels doen deze beter hun werk. Bij het oudere type roomba moest je om het half jaar het tandwielkastje loshalen om de naar binnen getrokken haren uit de tandwielen te halen. Het lijkt er op dat dit probleem nu goed is opgelost.
Al met al is het een aanrader.
Oja, het tweede nadeel wat ik heb gevonden is dat, als je roomba hebt geladen en de steker van de lader verwijderd, de accu leegloopt. Dit ondanks dat roomba niet word gebruikt. Dit had beter gekund. Nu moet je roomba constant op de aangesloten lader laten staan. De accu van het type li-ion kan niet tegen volledige ontlading. Dat overleven ze vaak niet.

Pluspunten

• reinigt goed
  • gewoon een goed apparaat
  • makkelijk te onderhouden en schoon te maken
  • onderdelen genoeg te koop (op internet weliswaar)
  • onderdelen eenvoudig zelf te vervangen.

Minpunten

• oplader werkt rechtstreeks op 230V~
  • accu loopt leeg als stekker uit oplader is

Jelle 19-02-2019

iRobot Roomba E5 - handige hulp in dagelijks huishouden

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Ik heb de iRobot Roomba nu een paar dagen in mijn bezit en hij bevalt tot nu toe prima! Opladen gaat vlot en de bediening via de app is eenvoudig. Wel oppassen geblazen met losliggende kabeltjes etc.. daar verslikt hij zich in. Het grote voordeel is dat hij ook onder de bank en salontafel door gaat, de plekjes die doorgaans vergeten worden en waar veel stof zich verzamelt in de loop van de tijd. Kleine drempels zijn ook geen probleem. Minpuntjes zo ver; de wifi-verbinding van de Roomba kan alleen op 2.4GHz snelheid, geen 5GHz. Het geluidsniveau is iets teveel om tegelijkertijd TV te kijken, maar goed, je kunt ook een ander tijdstip inplannen, zodat hij autonoom z'n gang gaat, terwijl je even boodschappen gaat doen. In onze woonkamer/keuken is hij ongeveer 45 min zoet. Het puntje duurzaamheid zit ook in de beoordeling, maar hier valt na een paar dagen eigenlijk nog niets over te zeggen. Verder heb ik de bijgeleverde 'Vrtual wall' ook nog niet gebruikt. Deze is bedoeld om een gedeelte af te schermen waar je niet wilt dat hij komt.

Pluspunten

• goede accu
  • maakt goed schoon

Minpunten

• alleen 2.4GHz wifi
  • geluid

Monique 23-12-2018

Top product

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Wat ben ik hier blij mee hij maakt echt super schoon beter als normale stofzuiger....weg hondeharen en een super schone vloer..had ik dit maar eerder gedaan wat een gemak

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Komt overal ook in de hoekjes

Frank 30-11-2018

Ideaal voor langharige honden!

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

De stofzuiger robot stofzuigt beter als de gewone stofzuiger. Wij hebben een langharige herder die behoorlijk veel haar verliest. De haren worden allemaal opgezogen zelf de haren die in tapijt vast zitten. Wel is het aan te raden 1x per week de haren die tussen de wielen komen even eruit te halen. Dit gaat prima doordat alle onderdelen eenvoudig los te koppelen zijn. kwestie van 2 minuten per keer.

Pluspunten

• lange honden haren
  • zelflerend
  • app

Minpunten

• geluid