iRobot Roomba e5 - Reviews

90 min
Geluidsniveau
50 dB
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba e5 op Kieskeurig.nl.

8,9

jj 28-07-2019

goed, maar minpuntje..

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Na twee oude 500 series roomba, die het altijd goed deden maar waarvan de accu's voor de tweede keer stuk waren (normale levensduur), toch maar een nieuwe gekocht. Hoewel deze veel duurder was dan de oude 500 serie. Ik heb deze gekocht omdat de zuigkracht beter zou zijn als van de andere serie. En inderdaad, mede door de rubberen borstels, haalt hij goed de haren van de dieren naar boven. Deze roomba doet zeer goed zijn werk, hoewel hij nog steeds niet veel intelligenter is dan de oude serie van mij. Nog steeds werkt deze roomba met een bumper die obstakels detecteerd en rijd hij kriskras door de ruimte. Dat is niet erg, want hij zuigt alles op. Lawaai valt mee, je moet hem gewoon aanzetten als je ergens anders bezig bent. ook de meegeleverde virtuele muur doet goed zijn werk. In de ene modus simuleert hij een muur, de roomba komt daar niet aan voorbij, en in de andere modus komt hij niet in de buurt van de viruele muur. Dat is bijvoorbeeld handig om de voerplek van je huisdier tijdelijk mee af te schermen zodat roomba het eten en drinken van hond of kat niet over de vloer kiepert.
De app gebruik ik niet, want ik had geen zin om weer een passwoord aan te maken enz.... Ik zie het nut er ook niet helemaal van in. Waarom zou ik roomba willen starten vanaf de andere kant van de aarde? Ja, als je op vakantie bent misschien. Maar wat heb je er aan? Als roomba vastloopt kun je hem niet via de app weer op gang helpen.
Het grootste minpunt aan deze roomba vind ik dat ze gekozen hebben voor een 230 volt snoer aan de oplader. Deze oplader zet je op de vloer neer, zodat roomba er op rijdt als ie opgeladen wil worden. De kabel met 230 volt er op zal maar ten prooi vallen aan je kind of aan je knagende huisdier! Het zou beter zijn geweest als ze dit opgelost hadden met een adaptor voor in het stopcontact, zodat de kabel naar het laadplateau met laagspanning wordt gevoed.
De gewone stofzuiger gebruik ik om om de paar keer het filtertje schoon te maken. Door de betere constructie van de borstels doen deze beter hun werk. Bij het oudere type roomba moest je om het half jaar het tandwielkastje loshalen om de naar binnen getrokken haren uit de tandwielen te halen. Het lijkt er op dat dit probleem nu goed is opgelost.
Al met al is het een aanrader.
Oja, het tweede nadeel wat ik heb gevonden is dat, als je roomba hebt geladen en de steker van de lader verwijderd, de accu leegloopt. Dit ondanks dat roomba niet word gebruikt. Dit had beter gekund. Nu moet je roomba constant op de aangesloten lader laten staan. De accu van het type li-ion kan niet tegen volledige ontlading. Dat overleven ze vaak niet.

Pluspunten

• reinigt goed
  • gewoon een goed apparaat
  • makkelijk te onderhouden en schoon te maken
  • onderdelen genoeg te koop (op internet weliswaar)
  • onderdelen eenvoudig zelf te vervangen.

Minpunten

• oplader werkt rechtstreeks op 230V~
  • accu loopt leeg als stekker uit oplader is

Frank 30-11-2018

Ideaal voor langharige honden!

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

De stofzuiger robot stofzuigt beter als de gewone stofzuiger. Wij hebben een langharige herder die behoorlijk veel haar verliest. De haren worden allemaal opgezogen zelf de haren die in tapijt vast zitten. Wel is het aan te raden 1x per week de haren die tussen de wielen komen even eruit te halen. Dit gaat prima doordat alle onderdelen eenvoudig los te koppelen zijn. kwestie van 2 minuten per keer.

Pluspunten

• lange honden haren
  • zelflerend
  • app

Minpunten

• geluid

Monique 23-12-2018

Top product

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Wat ben ik hier blij mee hij maakt echt super schoon beter als normale stofzuiger....weg hondeharen en een super schone vloer..had ik dit maar eerder gedaan wat een gemak

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Komt overal ook in de hoekjes

Jelle 19-02-2019

iRobot Roomba E5 - handige hulp in dagelijks huishouden

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Ik heb de iRobot Roomba nu een paar dagen in mijn bezit en hij bevalt tot nu toe prima! Opladen gaat vlot en de bediening via de app is eenvoudig. Wel oppassen geblazen met losliggende kabeltjes etc.. daar verslikt hij zich in. Het grote voordeel is dat hij ook onder de bank en salontafel door gaat, de plekjes die doorgaans vergeten worden en waar veel stof zich verzamelt in de loop van de tijd. Kleine drempels zijn ook geen probleem. Minpuntjes zo ver; de wifi-verbinding van de Roomba kan alleen op 2.4GHz snelheid, geen 5GHz. Het geluidsniveau is iets teveel om tegelijkertijd TV te kijken, maar goed, je kunt ook een ander tijdstip inplannen, zodat hij autonoom z'n gang gaat, terwijl je even boodschappen gaat doen. In onze woonkamer/keuken is hij ongeveer 45 min zoet. Het puntje duurzaamheid zit ook in de beoordeling, maar hier valt na een paar dagen eigenlijk nog niets over te zeggen. Verder heb ik de bijgeleverde 'Vrtual wall' ook nog niet gebruikt. Deze is bedoeld om een gedeelte af te schermen waar je niet wilt dat hij komt.

Pluspunten

• goede accu
  • maakt goed schoon

Minpunten

• alleen 2.4GHz wifi
  • geluid

IRobot E5154 09-09-2020

IRobot Roomba E5154

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

We hebben de stofzuiger momenteel een maand in gebruik en we zijn er zeer tevreden over. Het huis wordt netjes gestofzuigd terwijl we op het werk zijn. Af en toe vergeet hij wel eens een klein plekje. De ene keer blijft hij redelijk lang in eenzelfde ruimte (die dan niet zo vuil is), terwijl hij dat de andere keer niet doet. Als je echt wil dat hij consequent alles poetst, denk ik dat je beter duurder model neemt. Maar prijs/kwaliteit is dit een aanrader. Ons tapijt dat volgens mij net geen 1,5 cm is, neemt hij niet mee. Voorlopig nog geen onderhoud aan gehad. Enkel na gebruik het bakje legen.

Pluspunten

• maakt goed schoon
  • makkelijk in gebruik
  • via app te bedienen

Minpunten

• maakt vrij veel lawaai
  • vergeet soms een plekje

VG 12-08-2020

maakt het leven makkelijker!

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Ik gebruik de robot voor het dag-tot-dag schoonmaken van mijn appartement. De robot doet dit zeer zorgvuldig, ondanks het feit dat het een "moeilijke" ruimte is met veel obstakels.
Sleek design, handig te bedienen met de app.
Ik kan deze robot zeer sterk aanbevelen!

Pluspunten

• design
  • prijs
  • zeer goede kuisresultaten

Minpunten

• batterijduur net ok

Stefan 17-06-2020

iRobot Roomba e5

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Wij hebben de iRobot Roomba nu een 15 tal dagen in ons bezit en hij bevalt tot nu toe prima! Opladen gaat vlot en de bediening via de app is eenvoudig.
Pluspunten
• app
• propere vloer
• komt overal
Minpunten
• wat lawaai

Inne 07-04-2020

Roomba e5

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Een absolute hulp in huis! Thuis komen in een proper huis zalig! Het bakje reinigen met water is super gemakkelijk. Hij vindt zijn weg zeer gemakkelijk zelfs in een klein appartement. De eerste paar keer is het even zoeken maar daarom niet minder perfect erna kent hij het huis wel goed. Alleen matten zijn niet zo simpel en kleine matten leg je beter even aan de kant voor de rest perfect !

Pluspunten

• Gemakkelijk in onderhoud
  • Vindt rap zijn route
  • Zelf oplaadbaar, nooit een platte batterij

Minpunten

• Dikke matten
  • Lange haren draaien rond de wieltjes

Nick 07-04-2020

Zeer goede stofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

De stofzuiger doet goed zijn werk. De vloer is helemaal proper.
Leuk is ook de app via de gsm, zodat je hem s'nacht kan laten werken.
Enige minpuntje is het lawaai dat hij maakt, maar zeker niet te vergelijken met een gewone stofzuiger.

Pluspunten

• app
  • propere vloer
  • komt overal

Minpunten

• beetje lawaai

nessie 06-04-2020

mooi design

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Ik heb hem gekocht om dagelijks de kattenharen te stofzuigen. Zeer gemakkelijk in gebruik en ook de app is gebruiksvriendelijk. Ook makkelijk om hem te reinigen.

Pluspunten

• virtuele muur
  • gebruiksgemak

Minpunten

• lawaai
  • niet ideaal voor mijn barstoelen

Salomon Charlouis 06-04-2020

iRobot Roomba 555 en iRobot Roomba e5

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Wij hebben in 2011 onze eerste iRobot, natuurlijk ook bij BCC gekocht. Natuurlijk omdat wij al sinds 2000 al onze huishoudelijke- & dogitale foto- & geluidsaapparatuur bij BCC Arnhem Zuid kopen. Deze Roomba 555 voldoet nog steeds prima zonder enige mankementen te vertonen. Om de 5 jaar een nieuwe accu en het draait weer als een zonnetje. Vanwege deze uitstekende ervaringen hebben we vorig jaar ook een iRobot Roomba e5 aangeschaft zodat wij de iRobot niet steeds van beneden naar boven hoeven te zeulen en vice versa. de prijs kwaliteitverhouding vinden we gewoon prima omdat je er naast een accu om de vijf jaar, hooguit af en toe een filter voor hoeft aan te schaffen. Verdere onkosten of reparaties hebben wij niet ervaren waardoor het apparaat zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• werkt altijd
  • geen reparaties of onkosten
  • zorgeloos stofzuigen wanneer dit je uitkomt
  • laad zichzelf op
  • geen omkijken naar

Minpunten

• loopt vast op vitrage tot op de grond
  • kan vastlopen op elektra snoeren

DanLO 15-11-2020

Super blij met deze iRobot Roomba e5

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

De iRobot doet zijn werk goed.
De reden om deze aan te schaffen heeft te maken met een lichamelijke beperking van mijn Partner.
De iRobot zie ik dan ook als mijn hulpje, hij doet het goed en komt op de vloeren overal en het verbaasd mij hoeveel hij weghaalt. Het hoogpolige kleed kan deze iRobot niet aan, deze pak ik één keer per week als ik alle ruimtes zelf aanpak inclusief de trap. Het bijgeleverde elektronisch oog waarmee je delen van ruimtes kan afbakenen zodat de iRobot daar niet komt is ook handig.
Het laadstation zelf moet wel stevig staan en niet kunnen verschuiven want dan heeft de iRobot problemen met positioneren.

Pluspunten

• Geluid valt erg mee.
  • Rubber rollen, ideaal met huisdieren
  • makelijk schoon te maken
  • makkelijk met een App aan te sturen

Henk 01-11-2020

iRobot

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

We gebruiken de iRobot in keuken en Leefruimte; een aanrader. Zeer tevreden van de werking en het design.

Marc 17-10-2020

Perfecte hulp in huis

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

We hebben de IROBOT roomba e5 nu een week in gebruik en hij doet zijn werk prima!
Wij hebben een kat in huis dus de haren worden ook netjes opgezogen. Hij vindt ook elke weer genoeg zand te vinden, erg knap.
Enige wat mindere punt is dat hij het vloerkleed behoorlijk uitdunt door er iedere keer hele plukken uit te trekken.
Alles bij elkaar zeer tevreden met de robot.

Als de kat échter een review kon schrijven zou het een 1 zijn.... hij vindt het hélemaal niks 😄

Pluspunten

• Scheelt je een hoop tijd
  • Rijdt dagelijks zijn rondjes en pikt van alles op
  • Neemt het vloerkleed goed mee
  • Je kunt de robot gewoon in een kamer zetten

Minpunten

• Stugge deurmat kan hij niet op komen
  • Maakt best wel wat geluid op pvc vloer

Charlotte 15-10-2020

Tijdsbesparend

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

We hebben deze Roomba gekocht omdat we thuis elke dag stofzuigen vanwege onze langharige hond. Ik moet eerlijk zeggen dat de roomba volgens mij nauwkeuriger stofzuigt dan wij normaal doen. Dit mede omdat de roomba gemakkelijk onder de banken en kasten door kan vanwege zijn hoogte. Hij manoeuvreert ook probleemloos rond obstakels en poten van stoelen en kasten. Het enige minpuntje is waarschijnlijk dat de opvangbak zo klein is, maar daarvoor kan je gemakkelijk een Cleanbase bijkopen zodat de roomba tussendoor de bak kan leegmaken als dit nodig is. De borsteltjes en wieltjes zijn gemakkelijk te verwijderen of schoon te maken, en de opvangbak schuift er ook met gemak uit, dus je moet zeker niet technisch aangelegd zijn om ermee overweg te kunnen.

Pluspunten

• Stofzuigt alle hoeken en kanten
  • Gaat perfect onder kasten en stoelen door
  • Laat weten wanneer de opvangbak vol is
  • Gaat vanzelf terug naar het laadstation
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Afhankelijk van type vloer kan er veel geluid zijn
  • Batterij niet groot genoeg voor heel de woning
  • Maar kan verholpen worden door kamer per kamer

Frank Ruelens 28-09-2020

Perfecte schoonmaak, tot in de details

Product : I-Robot 7+
Ikzelf stond twijfelachtig over de aankoop van deze robot en dacht nooit dat hij de klus kon klaren met alle obstakels welk zich in een leefruimte bevindt.
We hebben 2 honden in huis (Great Dane & Cocker Spaniel) welke zowel buiten als binnen leven en frequent de passage maken vd tuin naar de woonruimte.
Je kan je inbeelden het zand, stof en haar wat deze 4-voeters met zich mee binnenbrengen.
De reden van aankoop was dus het leven iets aangenamer te maken en een robot de dagelijkse veegbeurt, stofzuigbeurt over te laten nemen.

Met verbazing heb ik zitten kijken hoe "Jules", zo heb ik onze I-robot genoemd, zich minutieus en tot in de details zich op z'n opkuisbeurt toelegt.
In't kort, ik ben super tevreden over m'n aankoop en vindt het nog steeds ongelooflijk hoe deze robot zowel keuken als inkomhal en living soepel afwerkt.
Tussen deze ruimte gaat hij volledig automatisch z'n base-station opzoeken om z'n vuil-reservoir te ledigen en dit volledig automatisch, gewoon prachtig.

Bij deze wens ik IRobot te feliciteren voor een sterk staaltje van technologie & precisie
welke ten dienste staat van de mens

Een aanrader voor iedereen wie een beetje meer vrije tijd wenst en tegelijker tijd een opgekuiste woonruimte apprecieert.

Pluspunten

• Doet alles zelf, tot in de details
  • Makkelijk met de app in te stellen en te werken

Hans 23-01-2020

goede acuduur, kuis heel goed

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Ik heb dit product gekozen omdat ik een hond heb en ik moest dagelijks de haar dat de hond verliest stofzuigen