iRobot Roomba e5 - Reviews

Bedrijfstijd
90 min
Geluidsniveau
50 dB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba e5 op Kieskeurig.nl.

Frank 30-11-2018

Ideaal voor langharige honden!

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

De stofzuiger robot stofzuigt beter als de gewone stofzuiger. Wij hebben een langharige herder die behoorlijk veel haar verliest. De haren worden allemaal opgezogen zelf de haren die in tapijt vast zitten. Wel is het aan te raden 1x per week de haren die tussen de wielen komen even eruit te halen. Dit gaat prima doordat alle onderdelen eenvoudig los te koppelen zijn. kwestie van 2 minuten per keer.

Pluspunten

• lange honden haren
  • zelflerend
  • app

Minpunten

• geluid

Monique 23-12-2018

Top product

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Wat ben ik hier blij mee hij maakt echt super schoon beter als normale stofzuiger....weg hondeharen en een super schone vloer..had ik dit maar eerder gedaan wat een gemak

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Komt overal ook in de hoekjes

jj 28-07-2019

goed, maar minpuntje..

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Na twee oude 500 series roomba, die het altijd goed deden maar waarvan de accu's voor de tweede keer stuk waren (normale levensduur), toch maar een nieuwe gekocht. Hoewel deze veel duurder was dan de oude 500 serie. Ik heb deze gekocht omdat de zuigkracht beter zou zijn als van de andere serie. En inderdaad, mede door de rubberen borstels, haalt hij goed de haren van de dieren naar boven. Deze roomba doet zeer goed zijn werk, hoewel hij nog steeds niet veel intelligenter is dan de oude serie van mij. Nog steeds werkt deze roomba met een bumper die obstakels detecteerd en rijd hij kriskras door de ruimte. Dat is niet erg, want hij zuigt alles op. Lawaai valt mee, je moet hem gewoon aanzetten als je ergens anders bezig bent. ook de meegeleverde virtuele muur doet goed zijn werk. In de ene modus simuleert hij een muur, de roomba komt daar niet aan voorbij, en in de andere modus komt hij niet in de buurt van de viruele muur. Dat is bijvoorbeeld handig om de voerplek van je huisdier tijdelijk mee af te schermen zodat roomba het eten en drinken van hond of kat niet over de vloer kiepert.
De app gebruik ik niet, want ik had geen zin om weer een passwoord aan te maken enz.... Ik zie het nut er ook niet helemaal van in. Waarom zou ik roomba willen starten vanaf de andere kant van de aarde? Ja, als je op vakantie bent misschien. Maar wat heb je er aan? Als roomba vastloopt kun je hem niet via de app weer op gang helpen.
Het grootste minpunt aan deze roomba vind ik dat ze gekozen hebben voor een 230 volt snoer aan de oplader. Deze oplader zet je op de vloer neer, zodat roomba er op rijdt als ie opgeladen wil worden. De kabel met 230 volt er op zal maar ten prooi vallen aan je kind of aan je knagende huisdier! Het zou beter zijn geweest als ze dit opgelost hadden met een adaptor voor in het stopcontact, zodat de kabel naar het laadplateau met laagspanning wordt gevoed.
De gewone stofzuiger gebruik ik om om de paar keer het filtertje schoon te maken. Door de betere constructie van de borstels doen deze beter hun werk. Bij het oudere type roomba moest je om het half jaar het tandwielkastje loshalen om de naar binnen getrokken haren uit de tandwielen te halen. Het lijkt er op dat dit probleem nu goed is opgelost.
Al met al is het een aanrader.
Oja, het tweede nadeel wat ik heb gevonden is dat, als je roomba hebt geladen en de steker van de lader verwijderd, de accu leegloopt. Dit ondanks dat roomba niet word gebruikt. Dit had beter gekund. Nu moet je roomba constant op de aangesloten lader laten staan. De accu van het type li-ion kan niet tegen volledige ontlading. Dat overleven ze vaak niet.

Pluspunten

• reinigt goed
  • gewoon een goed apparaat
  • makkelijk te onderhouden en schoon te maken
  • onderdelen genoeg te koop (op internet weliswaar)
  • onderdelen eenvoudig zelf te vervangen.

Minpunten

• oplader werkt rechtstreeks op 230V~
  • accu loopt leeg als stekker uit oplader is

Jelle 19-02-2019

iRobot Roomba E5 - handige hulp in dagelijks huishouden

Geschreven voor: iRobot Roomba e5

Ik heb de iRobot Roomba nu een paar dagen in mijn bezit en hij bevalt tot nu toe prima! Opladen gaat vlot en de bediening via de app is eenvoudig. Wel oppassen geblazen met losliggende kabeltjes etc.. daar verslikt hij zich in. Het grote voordeel is dat hij ook onder de bank en salontafel door gaat, de plekjes die doorgaans vergeten worden en waar veel stof zich verzamelt in de loop van de tijd. Kleine drempels zijn ook geen probleem. Minpuntjes zo ver; de wifi-verbinding van de Roomba kan alleen op 2.4GHz snelheid, geen 5GHz. Het geluidsniveau is iets teveel om tegelijkertijd TV te kijken, maar goed, je kunt ook een ander tijdstip inplannen, zodat hij autonoom z'n gang gaat, terwijl je even boodschappen gaat doen. In onze woonkamer/keuken is hij ongeveer 45 min zoet. Het puntje duurzaamheid zit ook in de beoordeling, maar hier valt na een paar dagen eigenlijk nog niets over te zeggen. Verder heb ik de bijgeleverde 'Vrtual wall' ook nog niet gebruikt. Deze is bedoeld om een gedeelte af te schermen waar je niet wilt dat hij komt.

Pluspunten

• goede accu
  • maakt goed schoon

Minpunten

• alleen 2.4GHz wifi
  • geluid