Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Leonie 07-04-2021

Wat een miskoop, deze stofzuiger. Het exemplaar dat ik hiervoor had (eentje van 80 euro) was veel degelijker. Deze Medion is na een paar maanden al op meerdere plekken kapot. Ook werkt het automatisch starten niet. De fabrikant heeft nog gecheckt of ik de afstandsbediening wel goed had ingesteld, volgens hen zou het goed moeten werken, maar ik moet het ding elke dag handmatig aanzetten. Tot zover de hulp van de klantenservice.
Het apparaat duwt mijn (heel lage) vloerkleed weg, in plaats van dat hij eroverheen gaat. Ik moet dus ook het kleed oprollen voor hij z'n gang kan gaan.
Hij maakt wel redelijk schoon, al kan hij een laagje zand helaas niet aan, daar moet hij echt een aantal keer overheen gaan.

Pluspunten

Minpunten

• Maakt matig schoon
  • Gaat snel kapot
  • Start niet automatisch

Jjcm 05-03-2021

Degelijke robotstofzuiger

Gekocht bij Medion, was snel verzonden.
Zeer degelijke stofzuiger, komt extra onderdelen mocht je iets kwijtraken.
De stofzuuger zelf doet prima werk. Ik heb een kat en de robit pikt alle haren en kattenkorrels op. De kat zelf vindt het prachtig, de stofzuiger is vrij stil en je kunt nog prima tv kijken of iets dergelijks.
Voor de prijs 100% een aanrader. Ik weet niet hoe ik ooit zonder deed.

Pluspunten

• Stil
  • Doet goed stofzuigen

Leonie 23-01-2021

Handmatig stofzuigen is sneller

Helaas deze matige robotstofzuiger gekocht. De stofzuiger start niet op het ingestelde tijdstip, waardoor je hem alsnog elke dag zelf moet starten. Ook is het blijkbaar nodig vloerkleden weg te halen voor je de stofzuiger start. Oftewel: handmatig stofzuigen gaat eigenlijk sneller. De dweilfunctie werkt wel redelijk. Bijkomende teleurstelling: de stofzuiger is nu, enkele weken later, flink goedkoper geworden.

Pluspunten

• Ziet er aardig uit
  • Dweilfunctie werkt

Minpunten

• Kan niet met vloerkleden omgaan
  • Automatische start werkt niet
  • Statisch wit apparaat dat stof aantrekt
  • Hij doet erg lang over een kamer

Elsa 23-09-2020

Groot gemak en houdt de boel goed bij. Super handig!

Ik heb een hond en een kat en moest, vanwege de haren, om de dag stofzuigen. Nu nog maar 1x in de 2 weken. De robot komt ook goed in de hoekjes, omdat de borsteltjes uitsteken. Ook neemt hij de haren en stof mee die onderaan de stoel- en tafelpoten blijven hangen. Het fijnste is dat hij onder de meeste meubels door kan en onder het bed. Geen gedoe meer met de stofzuigerslang en half voorover hangend om daar bij te kunnen. Hij is niet geschikt voor kleed of tapijt, dus die sla ik om zodat hij er niet overheen kan. De sensor is ook handig. Als ik in de keuken ben plaats ik hem zodat hij in de woonkamer bezig blijft. Lees wel goed hoe je deze sensor het beste plaatst! Ook lees je dan dat hij verward raakt in losliggende snoeren.
Voor de dweilfunctie maak ik het doekje eerst vochtig, zodat hij meteen goed aan de slag kan. Hij dweilt met zachte hand, dus met hardnekkige vlekken heeft hij moeite, maar frist alles lekker op.
Het is geen vervanging voor een 'gewone' stofzuiger, want er zijn altijd wel plekjes waar hij niet bij kan, maar hij neemt je een heleboel werk uit handen. Het lawaai valt me ook erg mee en de dweilfunctie is heel stil. Ook ideaal om hem aan het werk te zetten als je niet thuis bent. Ik ben er heel blij mee! En ja, hij slaat wel eens een stukje over, maar ja, dat neem ik op de koop toe. Wie alles tot in de puntjes schoon wil hebben iedere dag, kan beter dagelijks met de gewone stofzuiger alles doen en dweilen op de knieën.

Pluspunten

• Komt op plekjes waar je niet gemakkelijk bij kan
  • Komt goed in de hoekjes
  • Neemt stof/haren mee onder stoel/tafel poten

Minpunten

• Soms slaat hij een stukje over
  • Tapijt of kleed krijgt hij niet schoon

TJ 24-04-2020

Medion robotstofzuiger MD 18501

Ik heb deze nu ongeveer 2 maanden en eerlijk gezegd overtreft hij mijn verwachtingen. Ik gebruik hem in de woonkamer (tegels) en boven (parket). Hij veegt het stof echt goed op. Ik hoef ook niet bang te zijn dat hij van de trap valt door de sensors.
Beneden heb ik ook een tapijt, maar daar werkt het niet op, dus dat zet af zodat hij daar niet kan komen. Verder heb ik een overloop met tapijttegels, daar werkt het ook niet op. De dweilfunctie zal ik niet zo veel gebruiken. Op de tegels begint hij dan wel eens te slippen.

Pluspunten

• Niet te duur
  • Levert goed werk
  • Neemt werk uit handen

RobotUser 18-01-2020

Medion robotstofzuiger met dweilfunctie

Wij zijn inmiddels twee weken in het bezit van de Medion stofzuiger met dweilfunctie. Wij geven het product een 8! Voor een stofzuiger zonder navigatie, komt deze op vrijwel alle plekken. De prijs kwaliteit vinden wij uitstekend voor Eur 200,- De dweilfunctie is min of meer gewoon een natte doek over de vloer en is niet perfect omdat de stofzuiger geen vlekherkenning heeft, waardoor de stofzuiger er niet meerdere keren overheen gaat. Dit kun je handmatig met de spotreiniger doen, via de afstandbediening welke mee is geleverd. Al met al erg tevreden, de robot gebruiken wij dagelijks vanwege de witte gietvloer. Groetjes!

Pluspunten

• Stofzuigen (komt overal)
  • Accuduur
  • Spotreiniging voor hardnekkige vlekken

Minpunten

• Geen vlekherkenning