Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit) - Reviews

Bedrijfstijd
90 min
Type/soort
robot stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit) op Kieskeurig.nl.

7,3

Leonie 23-01-2021

Handmatig stofzuigen is sneller

Geschreven voor: Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit)

Helaas deze matige robotstofzuiger gekocht. De stofzuiger start niet op het ingestelde tijdstip, waardoor je hem alsnog elke dag zelf moet starten. Ook is het blijkbaar nodig vloerkleden weg te halen voor je de stofzuiger start. Oftewel: handmatig stofzuigen gaat eigenlijk sneller. De dweilfunctie werkt wel redelijk. Bijkomende teleurstelling: de stofzuiger is nu, enkele weken later, flink goedkoper geworden.

Pluspunten

• Ziet er aardig uit
  • Dweilfunctie werkt

Minpunten

• Kan niet met vloerkleden omgaan
  • Automatische start werkt niet
  • Statisch wit apparaat dat stof aantrekt
  • Hij doet erg lang over een kamer

Elsa 23-09-2020

Groot gemak en houdt de boel goed bij. Super handig!

Geschreven voor: Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit)

Ik heb een hond en een kat en moest, vanwege de haren, om de dag stofzuigen. Nu nog maar 1x in de 2 weken. De robot komt ook goed in de hoekjes, omdat de borsteltjes uitsteken. Ook neemt hij de haren en stof mee die onderaan de stoel- en tafelpoten blijven hangen. Het fijnste is dat hij onder de meeste meubels door kan en onder het bed. Geen gedoe meer met de stofzuigerslang en half voorover hangend om daar bij te kunnen. Hij is niet geschikt voor kleed of tapijt, dus die sla ik om zodat hij er niet overheen kan. De sensor is ook handig. Als ik in de keuken ben plaats ik hem zodat hij in de woonkamer bezig blijft. Lees wel goed hoe je deze sensor het beste plaatst! Ook lees je dan dat hij verward raakt in losliggende snoeren.
Voor de dweilfunctie maak ik het doekje eerst vochtig, zodat hij meteen goed aan de slag kan. Hij dweilt met zachte hand, dus met hardnekkige vlekken heeft hij moeite, maar frist alles lekker op.
Het is geen vervanging voor een 'gewone' stofzuiger, want er zijn altijd wel plekjes waar hij niet bij kan, maar hij neemt je een heleboel werk uit handen. Het lawaai valt me ook erg mee en de dweilfunctie is heel stil. Ook ideaal om hem aan het werk te zetten als je niet thuis bent. Ik ben er heel blij mee! En ja, hij slaat wel eens een stukje over, maar ja, dat neem ik op de koop toe. Wie alles tot in de puntjes schoon wil hebben iedere dag, kan beter dagelijks met de gewone stofzuiger alles doen en dweilen op de knieën.

Pluspunten

• Komt op plekjes waar je niet gemakkelijk bij kan
  • Komt goed in de hoekjes
  • Neemt stof/haren mee onder stoel/tafel poten

Minpunten

• Soms slaat hij een stukje over
  • Tapijt of kleed krijgt hij niet schoon

Chrissie 26-08-2020

veel gemors en geen "fijn" werk.

Geschreven voor: Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit)

Aangezien we nog een stofzuiger robot hebben die goed werkt, hebben we hier alleen nog maar de dweilfunctie gebruikt.
Er drupt constant water uit het bakje: zodra het bakje water binnen krijgt & bij het verplaatsen van de robot (of het bakje) naar de plaats waar moet begonnen worden met dweilen verliest ie constant druppels, zelfs als je de robot mooi horizontaal houdt.
Als de robot klaar is met dweilen en je verplaatst hem of haalt er eerst het bakje uit: constant gedrup. Dan mag je dus zelf nog es achterlopen met een dweil... :-(
De hindernissensensor werkt ook niet optimaal: de dweiler blijft te ver weg van muren: wel 10-12cm en soms meer rond bed- & tafelpoten, en zelfs wel 15cm ver vd douchecabine, nochtans een gewone douchecabine met onderaan gewone steentjes rond de bak (zoals plinten eruitzien). De dweiler doet ook alsof ie klaar is, terwijl er telkens nog een stuk onaangeroerd is. Eigenlijk zoals de poetsvrouw met dienstencheque...: alleen goed voor even tussendoor, het echte werk moet je zelf doen.

Pluspunten

• dweilfunctie werkt sneller dan stofzuigfunctie
  • dweilen stiller dan ándere stofzuigrobot

Minpunten

• drupt constant, veel gemors
  • kent geen hoeken
  • blijft veel te ver van alle obstakels
  • slaat stukken vloer over

TJ 24-04-2020

Medion robotstofzuiger MD 18501

Geschreven voor: Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit)

Ik heb deze nu ongeveer 2 maanden en eerlijk gezegd overtreft hij mijn verwachtingen. Ik gebruik hem in de woonkamer (tegels) en boven (parket). Hij veegt het stof echt goed op. Ik hoef ook niet bang te zijn dat hij van de trap valt door de sensors.
Beneden heb ik ook een tapijt, maar daar werkt het niet op, dus dat zet af zodat hij daar niet kan komen. Verder heb ik een overloop met tapijttegels, daar werkt het ook niet op. De dweilfunctie zal ik niet zo veel gebruiken. Op de tegels begint hij dan wel eens te slippen.

Pluspunten

• Niet te duur
  • Levert goed werk
  • Neemt werk uit handen

Sarah 24-01-2020

Top aankoop!

Geschreven voor: Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit)

Hij doet wat hij moet doen. En overtreft alle verwachtingen! Hij kan onder de zetel schoonmaken en heeft wieltjes om over een obstakel te geraken.

Pluspunten

• Stofzuigt goed

Minpunten

• Het duurt even voor het water goed verdeeld is

RobotUser 18-01-2020

Medion robotstofzuiger met dweilfunctie

Geschreven voor: Medion Robot stofzuiger met dweilfunctie MD 18501 (wit)

Wij zijn inmiddels twee weken in het bezit van de Medion stofzuiger met dweilfunctie. Wij geven het product een 8! Voor een stofzuiger zonder navigatie, komt deze op vrijwel alle plekken. De prijs kwaliteit vinden wij uitstekend voor Eur 200,- De dweilfunctie is min of meer gewoon een natte doek over de vloer en is niet perfect omdat de stofzuiger geen vlekherkenning heeft, waardoor de stofzuiger er niet meerdere keren overheen gaat. Dit kun je handmatig met de spotreiniger doen, via de afstandbediening welke mee is geleverd. Al met al erg tevreden, de robot gebruiken wij dagelijks vanwege de witte gietvloer. Groetjes!

Pluspunten

• Stofzuigen (komt overal)
  • Accuduur
  • Spotreiniging voor hardnekkige vlekken

Minpunten

• Geen vlekherkenning