iRobot Roomba 980

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 980 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Edo 26-02-2020

Goed voor hondenharen, niet voor langharige honden

Geschreven voor: iRobot Roomba 980

De 1e keer zuigt Hannes kriskras door de kamer. Soms 5 keer over hetzelfde stukje. Dat zal komen omdat ie de kamer moet leren kennen. Wij hebben een langharige dove hond en Hannes botst zachtjes tegen de hond aan. Het zal de hond een worst wezen en blijft gewoon liggen, met als gevolg dat de borstel de lange haren van de hond (die nog vast zitten áán de hond) probeert op te zuigen. Met als gevolg dat ie vastloopt en de teckel door de kamer sjokt met Hannes aan zijn staart vast. Dan doet ie weinig meer, kan ik je zeggen... Apparaat zuigt wel goed, maakt ook de 3 laagpolige vloerkleden goed schoon en maakt veel minder herrie dan verwacht. Te vergelijken met een scheerapparaat. Misschien iets harder.

Pluspunten

• Minder herrie dan verwacht
  • Zuigt goed
  • Pakt ook (iig laagpolige) tapijten mee

Minpunten

• Probeert de hond op te zuigen en loopt vast
  • Heeft naast de oplader minimaal 50 cm ruimte nodig

Marc 28-04-2019

Super apparaat. Kan niet meer zonder!

Geschreven voor: iRobot Roomba 980

Onmisbaar in een huis met 3 kinderen en veel kruimels etc. Slim apparaat. Leert kamers kennen en wordt steeds sneller. Komt onder kasten, banken en bedden waar je zelf wat minder vaak/makkelijk komt.

Pluspunten

• Geweldige navigatie
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Aan de prijzige kant (uberhaupt)

janssen 15-10-2017

loopt vast en inbreuk privicy

Geschreven voor: iRobot Roomba 980

De reviews zien er goed uit, echter bij de eerste test liep de iRobot vast onder de kast. Gevolg error en er zelf onderuit halen. Daarna meteen weer zelfde probleem. Dus een dopje op de iRobot geplakt dat die niet meer onder kast kan. Na even stofzuigen geeft de iRobot een foutmelding en stop ermee. Toen bedacht dat je misschien met de app nog het e.a. kan instellen. Na installatie van de app wil deze het wachtwoord van je wifi netwerk. Vervolgens moet de GPS locatie van je GSM aanstaan anders wil de app niet verder gaan. Dit gecombineerd met de aanwezigheid van een camera op de iRobot geeft mij geen prettig gevoel. Een handige inbreker kan eerst de platte grond van je huis uitlezen (opgenomen door de iRobot, inclusief camera beelden + wie wanneer thuis is. Een echte afrader

Pluspunten

• neemt goed stof op

Minpunten

• geluidsniveau
  • loopt vast onder meubels
  • gsm app werkt niet zonder GPS data
  • camera + GPS data, ideaal voor inbrekers

Floor 09-03-2017

Perfecte robotstofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba 980

De iRobot Roomba 980 gekocht omdat we een hond hebben en graag willen dat ook de haren goed opgezogen worden. Daarnaast tapijt op de overloop en in een slaapkamer en verder laminaat in huis. De iRobot doet fantastisch zijn werk; gewoon uitstekend! Alle haren worden goed opgezogen en het tapijt grondig gezogen; echt zijn geld waard. Inderdaad maakt hij redelijk wat geluid in zijn hoogste stand maar daar wen je snel aan. Als ik de hond uitlaat, maakt Harold schoon (zo hebben we hem genoemd). Of ik ben aan het koken en boven is Harold aan het stofzuigen; echt een hulp in huis!

Pluspunten

• maakt zeer grondig schoon
  • ook op tapijt
  • hondenharen worden met gemak opgezogen
  • fijn met de app

Minpunten

• duur maar zijn geld waard!
  • redelijk wat geluid

Joke 09-12-2016

Super hulp in huis

Geschreven voor: iRobot Roomba 980

Deze roomba is gewoon fantastisch, hij is duur, maar echt zijn geld meer dan waard. Wij hebben 3 langharige raskatten in huis en mijn huis is elke dag haarvrij, hij doet zijn werk meer dan goed, we. Moeten eigenlijk nooit meer stofzuigen hij is even goed, hij doet zelfs de matjes perfect. Hij zuigt alle brokjes of steentjes perfect op. Je kan ook de programma s kiezen en instellen voor een hele week. Hier gaat hij op volle zuigkracht 2 keer over de vloer door de katten en alles is weg, super om thuis te komen dat je huis netjes is. Hij doet ook het hele huis met 1 batterij. Hij gaat zelf naar zijn laad station en praat Nederlands. Ik kan dit alleen maar aanraden. Alleen op volle zuigkracht laakt hij veel lawaai zoveel als een normale stofzuiger. Maar dit nemen we er graag bij.

Pluspunten

• Zuigt alles op
  • Gaat moeiteloos over matten
  • Krachtig en gaat mooi rond alles rond

Minpunten

• Veel lawaai bij volle zuigkracht

Marc 30-09-2016

Blij met onze nieuwe huisgenoot

Geschreven voor: iRobot Roomba 980

Je schrikt natuurlijk even van de prijs, maar wat een fantastisch apparaat! Spreekt Nederlands, vanaf meerdere toestellen (apple/android) te bedienen en natuurlijk geef je hem een naam. Programmeer hem zo dat hij het huis zuigt als je werkt en op zijn plaats blijft als je thuis bent. Onverwachts bezoek vanavond en nog snel even boodschappen doen? Bel je stofzuiger en vertel dat hij het huis even op orde maakt! Heerlijk.
Mis alleen nog de Go Pro om mee te kunnen kijken op zijn avonturen! ;-)