iRobot Roomba 980 - Reviews

Voltage
220-240 volt
Stofopvang
stofreservoir

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

Joke 09-12-2016

Super hulp in huis

Deze roomba is gewoon fantastisch, hij is duur, maar echt zijn geld meer dan waard. Wij hebben 3 langharige raskatten in huis en mijn huis is elke dag haarvrij, hij doet zijn werk meer dan goed, we. Moeten eigenlijk nooit meer stofzuigen hij is even goed, hij doet zelfs de matjes perfect. Hij zuigt alle brokjes of steentjes perfect op. Je kan ook de programma s kiezen en instellen voor een hele week. Hier gaat hij op volle zuigkracht 2 keer over de vloer door de katten en alles is weg, super om thuis te komen dat je huis netjes is. Hij doet ook het hele huis met 1 batterij. Hij gaat zelf naar zijn laad station en praat Nederlands. Ik kan dit alleen maar aanraden. Alleen op volle zuigkracht laakt hij veel lawaai zoveel als een normale stofzuiger. Maar dit nemen we er graag bij.

Pluspunten

• Zuigt alles op
  • Gaat moeiteloos over matten
  • Krachtig en gaat mooi rond alles rond

Minpunten

• Veel lawaai bij volle zuigkracht

Marc 30-09-2016

Blij met onze nieuwe huisgenoot

Je schrikt natuurlijk even van de prijs, maar wat een fantastisch apparaat! Spreekt Nederlands, vanaf meerdere toestellen (apple/android) te bedienen en natuurlijk geef je hem een naam. Programmeer hem zo dat hij het huis zuigt als je werkt en op zijn plaats blijft als je thuis bent. Onverwachts bezoek vanavond en nog snel even boodschappen doen? Bel je stofzuiger en vertel dat hij het huis even op orde maakt! Heerlijk.
Mis alleen nog de Go Pro om mee te kunnen kijken op zijn avonturen! ;-)

Floor 09-03-2017

Perfecte robotstofzuiger

De iRobot Roomba 980 gekocht omdat we een hond hebben en graag willen dat ook de haren goed opgezogen worden. Daarnaast tapijt op de overloop en in een slaapkamer en verder laminaat in huis. De iRobot doet fantastisch zijn werk; gewoon uitstekend! Alle haren worden goed opgezogen en het tapijt grondig gezogen; echt zijn geld waard. Inderdaad maakt hij redelijk wat geluid in zijn hoogste stand maar daar wen je snel aan. Als ik de hond uitlaat, maakt Harold schoon (zo hebben we hem genoemd). Of ik ben aan het koken en boven is Harold aan het stofzuigen; echt een hulp in huis!

Pluspunten

• maakt zeer grondig schoon
  • ook op tapijt
  • hondenharen worden met gemak opgezogen
  • fijn met de app

Minpunten

• duur maar zijn geld waard!
  • redelijk wat geluid

willem 18-10-2017

Mooi design, handige app

Ziet er mooi uit en werkt goed en gemakkelijk. Soms begrijp ik de locatie van het apparaat niet helemaal, maar het resultaat is goed. Via de app kun je zien hoe vol je afvalbak zit, en krijg je een plattegrond te zien. Hij is best stil en maakt zelfs vloerbedekking erg goed schoon.
Nadeel; mijn vloerkleed slaat hij over, terwijl het hoogteverschil niet heel groot is

Pluspunten

• Ontwerp
  • Desgin

Minpunten

• Zijn prijs
  • Slaat mijn vloerkleed over

janssen 15-10-2017

loopt vast en inbreuk privicy

De reviews zien er goed uit, echter bij de eerste test liep de iRobot vast onder de kast. Gevolg error en er zelf onderuit halen. Daarna meteen weer zelfde probleem. Dus een dopje op de iRobot geplakt dat die niet meer onder kast kan. Na even stofzuigen geeft de iRobot een foutmelding en stop ermee. Toen bedacht dat je misschien met de app nog het e.a. kan instellen. Na installatie van de app wil deze het wachtwoord van je wifi netwerk. Vervolgens moet de GPS locatie van je GSM aanstaan anders wil de app niet verder gaan. Dit gecombineerd met de aanwezigheid van een camera op de iRobot geeft mij geen prettig gevoel. Een handige inbreker kan eerst de platte grond van je huis uitlezen (opgenomen door de iRobot, inclusief camera beelden + wie wanneer thuis is. Een echte afrader

Pluspunten

• neemt goed stof op

Minpunten

• geluidsniveau
  • loopt vast onder meubels
  • gsm app werkt niet zonder GPS data
  • camera + GPS data, ideaal voor inbrekers