Neato Botvac D85

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato Botvac D85 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Richard 03-12-2017

Werkt goed, als hij het doet...beperkte betrouwbaarheid

Geschreven voor: Neato Botvac D85

Als de Neato het doet, werkt hij wat ons betreft prima. Echter, inmiddels hebben we onze derde Neato, eerst de XV Signature Pro en nu al weer onze tweede D85. Momenteel begint onze tweede D85 alweer kuren te vertonen, die met de beschrijving op de website niet worden opgelost. Ik heb net een klacht ingediend bij Neato (3e Neato in 1,5 jaar, alledrie binnen een jaar problemen, eerste na 6 maanden, tweede binnen een maand en deze na 11 maanden).
Weliswaar hebben we er deze keer 11 maanden zorgeloos plezier van gehad, maar de slechte betrouwbaarheid begint me nu toch wel de keel uit te hangen.

Pluspunten

• Stofzuigt prima, ook in grote kamer (>100m2)
  • Makkelijk instelbaar/programmeerbaar
  • Goede (ont)dekking van de kamer

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Betrouwbaarheid

Marietje 18-05-2017

Goed apparaat in het begin, maar gaat snel achteruit

Geschreven voor: Neato Botvac D85

Na lang uitzoekwerk bleek de Neato d85 de beste te zijn in zijn soort (feb 2016). Dus hebben we 'm aangeschaft, en de eerste maanden waren we dik tevreden met het apparaat: nauwkeurig, goeie zuigkracht, opstakels vermijden, etc.
Echter na 6mnd viel ie een keer uit zichzelf van de trap. Gelukkig geen schade aan dat ding, en hij deed het nog steeds. 6mnd later, viel ie wéér een keer van de trap. Alles deed het weer behalve linker viel zat vast, en hij kon dus niet meer rijden. Daarnaast hadden we ook andere kuren al. Oordat ie de 2de keer was gevallen: hoe langer hoe meer moeite met het laden ( hij laadde maar half of helemaal niet op af en toe), en hoe langer hoe meer dingen werden een obstakel waardoor hij om de haverklap een foutmelding gaf en stopte met zuigen.
Kortom reden om 'm weg te brengen voor reparatie (mei 2017). Garantie van BCC zat er nog op. Tot mijn blijde verbazing zei BCC dat Neato de policy heeft om de klant de onmiddelijke kans geeft om het volledige aankoopbedrag in 1 keer terug te krijgen onder vorm van een tegoedbon, en een nieuwe te kopen! Super service.
Helaas voor Neato ben ik overgestapt naar de concurrent. Had het vertrouwen een beetje verloren omdat er teveel kuren waren in zo'n korte tijd.

Pluspunten

• Nauwkeurig tot in de kleine hoekjes
  • Goed tegen dierenharen
  • Tot 7 keer per week instellen

Minpunten

• Binnen korte trijd mankementen
  • Hij ziet teveel als obstakel
  • Duur

Jessy 10-12-2016

Super goed

Geschreven voor: Neato Botvac D85

Deze werkt perfect. Hondenhaar is geen enkel probleem ook niet op tapijten. Hij werkt heel grondig. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Goed op elke ondergrond ook tapijten
  • Super voor hondenhaar
  • Snel en gericht

Ppvw 16-10-2016

Geen service en support

Geschreven voor: Neato Botvac D85

In januari 2014 een Neato XV gekocht. Na 11 maanden onherstelbaar (elektronica stuk). Na 16 maanden door de fabriek vervangen voor een Botvac. Deze weer binnen het jaar stuk (bekend probleem het wiel wordt niet meer aangedreven). Garantie is 1 jaar vanaf originele aankoop dus de Botvac heeft 0 garantie. Na veel discussie 2 maanden later toch een wiel gekregen (nergens origineel te koop). Nu september 2016 is het andere wiel kapot en Neato geeft niet thuis. Ik gebruik de Botvac elke nacht voor 60m2 plavuizen vloer omdat ik een kat en een hond heb. Als hij werkt doet hij zijn werk goed. Maar het product is dus snel stuk en support is super slecht.

Pluspunten

• maakt goed schoon
  • makkelijk te programmeren

Minpunten

• snel stuk
  • GEEN service

tverp 02-09-2016

Wederom problemen, nu met opvangbak

Geschreven voor: Neato Botvac D85

Sinds enkele maanden hebben wij deze vervangende D85 (zie ook mij review over de 85) in huis. Dachten we van de problemen verlost te zijn, bleek niets minder waar. Uiteraard nog steeds dezelfde problemen met hondenharen, zand en tapijten, is daar nu een losspringende opvangbak bijgekomen. Wij hebben een tegelvloer waarbij de naden tussen de tegels klaarblijkelijk trillingen als hij er overheen rijdt opleveren. Ook een botsing met een tafelpoot laat de opvangbak openschieten. Om de 10 minuten staat hij stil en moet je de bak weer aanduwen. Ook kan hij eindeloos lang tegen het aanrecht aanbotsen om vervolgens in de display het verzoek te doen: "verwijder obstakel". Na 1,5 jaar en inmiddels het tweede apparaat zijn wij helemaal klaar met de Botvacs van Neato. Veel geld betaalt voor veel ergernis en geen tijdwinst.

Minpunten

• Onderhoud na zuigbeurt
  • losspringende opvangbak
  • zuigt niet goed schoon
  • slaat delen over
  • slecht werkende sensor

Marion 30-06-2016

Robbie is nu al mijn vriend

Geschreven voor: Neato Botvac D85

Met 2 katten in huis,die vreselijk haren,was ik het helemaal zat om iedere dag weer te moeten stofzuigen.
Door Robbie heb ik meer tijd gekregen om andere/leukere dingen te doen. Hij doet zijn werk grondig alleen in het begin was ie nog een beetje onhandig (waarschijnlijk omdat het een mannetje is 😂) Na een paar keer stofzuigen gaat het beter.

Rob 28-06-2016

Neato Robotstofzuiger D85

Geschreven voor: Neato Botvac D85

Mooi design, redelijk stil. Weinig functies, maar dat maakt de robotstofzuiger ook wel gebruiksvriendelijk. Maakt goed schoon en is voorzichtig met meubels en muren