LG Vcarpetx

Blaupunkt Bluebot Xsmart

Blaupunkt Bluebot Xsmart Best Reviewed mei 2018
8,6 (8)
Bekijk alle Robotstofzuigers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 143 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jeroen77Leiden 18-10-2013
  • Product maand in bezit

Omdat ik katten heb zweven er altijd haren over mijn laminaatvloer. Ook ligt er her en der kattengrind verspreid wat tussen hun pootje blijft hangen.

Om het voor mezelf wat makkelijker te maken heb ik een Robotstofzuiger gekocht.
Mijn keuze is op de LG gevallen doordat deze onder andere de mogelijkheid heeft om de kamer op een gewenste tijd dagelijks te stofzuigen waardoor ik nu altijd thuis kom in een net gezogen huis.
Het is ook mogelijk om de stofzuiger eventjes een plekje te laten doen als er iets is gevallen.
Dankzij meerdere sensoren gaat hij voorzichtig om met mijn meubels.
De bijgeleverde afstandsbediening is overzichtelijk en met 1 druk op de knop doet hij wat je van hem vraagt maar je kan er ook zelf mee sturen!
Dankzij de iets vierkante vormgeving komt hij beter in de hoeken en langs de plintjes dan zijn ronde voorgangers of concurrenten.
Ik heb de stofzuiger nu twee maanden rondhobbelen en hij levert elke dag goed resultaat. Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat ik het stofreservoir leeg moet halen en dat ik af en toe de borstel moet leeghalen.

Oja,,, mijn katten zijn er zeer snel aan gewend en zijn er ook niet bang voor.

rarbapapa 17-10-2013

Hij is lekker stil maar heeft wat moeite met de poten van de stoelen bij eettafel en mijn het vegen onder gordijnen die tot op de grond hangen. Net in bezit en kan daarom over de duurzaamheid nog niets zeggen. Maar er zit twee jaar garantie op dus maak ik me geen zorgen.

Alexander_197235684 13-10-2013

Mooi apparaat, eerste indruk werkt goed. Jammer dat opmerkingen van de robot in het engels is. stofzuigen is goed komt in alle hoeken met de borstels wordt ook stof langs de plint en indien er ruimte is onder plint weggehaald.

mijnVCARPETX 12-10-2013

Dit apparaat heeft veel mogelijkheden en maakt weinig lawaai.

Stof/afvalbakje makkelijk leeg te maken en is gebruikersvriendelijker dan mijn vorige robot.

Ik weet nog niet zeker of ik tevreden ben over de verhouding oplaadtijd (ca. 3 uur) en de maximale "zuigtijd". Maar misschien moet ik hier nog aan wennen.

rouf 09-10-2013
  • Product kwartaal in bezit

Sinds begin augustus ben ik in het bezit van een LG Hom-Bot robotstofzuiger. Aangezien ik hoogpolige kleden op de vloer heb liggen heb ik de VCARPETX gekozen die speciaal is uitgerust met een Turbo stand om deze kleden schoon te maken.

Het uitpakken en in bedrijf nemen van de LG HOM-BOT is absoluut niet veel werk en in een mum van tijd reed de robot de huiskamer rond alsof het zijn natuurlijke omgeving is. Wat mij opvalt is dat de HOM-BOT niets aantikt tijdens het stofzuigen maar op afstand blijft van alle voorwerpen wat op de grond ligt. Dit was voor mij ook 1 van de redenen om voor de HOM-BOT te kiezen omdat je dan geen virtual walls nodig hebt die je soms los bij de robotstofzuiger moet bijkopen.

Wat ook fijn is zijn de verschilende programma's die je bij de HOM-BOT kan instellen zodat hij niet kris-kras door de kamer heen racet maar netjes gefaseerd in lijnen te werk gaat. Zeker door zijn vierkante vorm en de twee borstels aan de voorzijde lijkt hij de hoeken van de kamer goed schoon te maken, ik heb dit gemerkt nadat ik met opzet de kruimel in een hoek dat leeggegooid. Hij gaat ook meerdere keren over 1 oppervlakte heen als hij merkt dat het daar vuiler is dan elders, zeker in de entree en overloop is dat bij ons het geval dus daar blijft de HOM-BOT langer 'hangen'.

Wat ik erg fijn vind is dat het geluidniveau aan de lage kant is zodat je gewoon televisie kan kijken of een telefoongesprek kan voeren. Ook het afvalbakje is makkelijk te legen omdat je deze van bovenaf eruit haalt, ik maak het bakje en filter schoon met persluch. Het borstelmechanisme maak ik 1 keer in de maand schoon, ik krijg regelmatig mensen met lang haar over de vloer en die blijven dan in de borstel vastzitten, het is wel even een karweitje maar dat hoort er bij.

Wat wel verbeterd kan worden zijn de statusupdates die de vrouwelijke stem af en toe zegt zodra de HOM-BOT iets gaat doen, deze zijn soms slecht te horen. Ik vraag me of of er ook een Nederlandse stem is te downloaden. De HOM-BOT heeft een afstandsbediening waarmee de stofzuiger kan bedienen maar het mooiste zou zijn als er ook een app zou zijn voor je smartphone waarmee je de HOM-BOT kan bedienen, misschien iets voor zijn opvolger.

Al met al kan ik concluderen dat de HOM-BOT perfect zijn werk doet in een huis met hoogpolige tapijten, iets wat eerlijk gezegd niet had verwacht van dit apparaat omdat er in het verleden in een test van consumentenprogramma Kassa waarin bleek dat robotstofzuigers het slechtst scoorden op hoogpolige tapijten, met de HOM-BOT VCARPETX is dat niet het geval.

Remco1980Brenda 09-10-2013

De LG VCARPETX heeft verschillende mogelijkheden, die ik tot nu toe langzaam aan het ontdekken ben. Op dit moment gebruiken we de cell by cell mode.

Een handige mogelijkheid van de LG VCARPETX vind ik dat je hem handmatig een bepaald gedeelte kan laten stofzuigen door een kader in te leren, naast de mode dat hij de hele kamer stofzuigt.

Wanneer je een andere ruimte in je huis wilt schoonmaken kan je de LG VCARPETX meenemen naar de andere ruimte, waar hij dan stofzuigt.

Goed van de LG VCARPETX vind ik dat hij objecten langzaam benaderd, waardoor hij geen krassen op bijvoorbeeld meubels maakt. Tevens ziet hij dat er bijvoorbeeld een trap is, waarna hij dan ook vanzelf verder rijdt, zonder de trap af te vallen.

Gemakkelijk van de LG VCARPETX vind ik dat je hem vanaf de bovenkant kan legen, in een makkelijk klein/compacte container. Deze is zeer eenvoudig te legen in de prullenbak.

De afstandbediening die meegeleverd is bij de LG VCARPETX is duidelijk en eenvoudig te bedienen.

De vormgeving van de LG VCARPETX is mooi en handig. Hij past perfect onder onze televisiemeubel, waardoor hij goed uit het zicht staat.

Door de langharige borsteltjes worden kruimels die op hoekjes liggen goed verwijderd.

Al met al, zijn wij zeer tevreden met de LG VCARPETX. Het scheelt veel huishoudelijk werk en zorgt ervoor dat ik minder last heb van mijn stofallergie.

qds 27-09-2013

De mogelijkheden van deze stofzuigrobot zijn zeer uitgebreid en zijn onmogelijk om in één dag tijd te leren. Hij kan met diverse programma's schoonmaken en er zijn diverse accessoires en toebehoren! Ik vind dit tot nu toe de beste stofzuigrobot ter wereld!
Ik vind alleen dat de duurzaamheid een beetje afhangt van de omgeving. Hij heeft de neiging om onder radiatoren te gaan waardoor hij zichzelf beschadigd met de uitstekende richels.
De vormgeving is optimaal. Een ronde robot kan namelijk geen hoeken stofzuigen, en deze wel want hij is vierkant!

qds 27-09-2013

Ik vind deze stofzuigrobot de beste tot nu toe. Wegens het ideale vierkante formaat komt hij nu ook in alle hoeken.

Verder is het qua geluid ook niet overbelastend.

robbiedebobbie123 27-09-2013

Prima Stofzuiger ruimt alles op terwijl wij slapen.
Komt in bijna alle hoekjes. Een aanwinst voor het huishouden

Steuntje 23-09-2013

Mooi apparaat. Gekocht voor een tapijtvloer. De hombot doet kunstig zijn werk, maar heeft in onze bedrijfsruimte moeite met terugkeren naar zijn station. Meestal eindigt hij ergens tegen een muur omdat hij voordat de batterij op is nog niet "thuis" is. Hij gaat ook onbedoeld automatisch op turbo stand. Ik vermoed dat dat iets met de weerstand van de borstels te maken heeft. De bijgeleverde tapijtborstel maakt daarin geen verschil. Ook al behoeft de hombot weinig uitleg, de handleiding is gebrekkig en slecht naar het Nederlands vertaald. Ik wil bijvoorbeeld weten hoe we de mapping resetten en of de turbostand permament uit te schakelen is. De bedoeling was dat de hombot dagelijks na sluiting ons kantoor stofzuigt, maar ons alarm gaat ervan af. Iets om rekening mee te houden. Ik vind het tevens een gebrek dat de programmeerbaarheid beperkt is. Je kan hem bijvoorbeeld instellen om dagelijks om 10:00 aan het werk te gaan, maar je kan niet kiezen op welke dag hij dat moet doen. Het zou prettig zijn als je een planning kon maken per dag. Het apparaat is verder zeer mooi en ziet er degelijk uit. Op enkele minpuntjes na dus best tevreden.

M. de Nooijer 19-09-2013

We hebben na lang zoeken. Toch de knoop doorgehakt en de LG VCARPETX gekocht. We hebben 2 kleine hondjes en een rijschool aan huis. Waardoor we best wel wat aanloop in huis hebben. Wij staan er verbaast van wat de LG allemaal opzuigt. Het is na enkele dagen nog steeds verbazend als je het bakje leeg maakt. Heeft geen enkel probleem met hondenharen, zand enz. In het begin moet de LG wat zoeken maar nu crost hij door heel de kamer, keuken en Serre. En vindt zonder problemen zijn oplaadstation. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen maar, hij voelt solide aan. Het is even een uitgave, maar echt een aanrader. Het geluid valt mee ook op de turbo stand.

M. de Nooijer 19-09-2013

We hebben na lang zoeken. Toch de knoop doorgehakt en de LG VCARPETX gekocht. We hebben 2 kleine hondjes en een rijschool aan huis. Waardoor we best wel wat aanloop in huis hebben. Wij staan er verbaast van wat de LG allemaal opzuigt. Het is na enkele dagen nog steeds verbazend als je het bakje leeg maakt. Heeft geen enkel probleem met hondenharen, zand enz. In het begin moet de LG wat zoeken maar nu crost hij door heel de kamer, keuken en Serre. En vindt zonder problemen zijn oplaadstation. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen maar, hij voelt solide aan. Het is even een uitgave, maar echt een aanrader. Het geluid valt mee ook op de turbostand.

Aster Bloem 18-09-2013

Geweldig apparaat! Zo blij mee. Gaat grondig maar zeer snel én behoedzaam door het huis. En fluisterstil zou ik bijna durven zeggen! En het is werkelijk schrikbarend hoeveel stof maar ook zand wordt opgezogen.
Wij hebben eerst ervaring opgedaan met een goedkopere variant. Deze bleef echter geregeld vastzitten, reed zich telkens vast onder onze verlaagde keuken, liep vast op de deurmatten en maakte VEEL herrie. Deze LG VCARPETX heeft hier totaal geen last van en gaat zelfs onder de tafel en de eetkamerstoelen door! Weet precies waar hij is geweest en doe dus geen dubbel werk. De deurmatten zijn absoluut geen probleem en worden door de extra goed gezogen omdat bij vloerbedekking de turbostand automatisch wordt ingeschakeld. Daarnaast is het prettig dat het apparaat beschikt over een goede luchtfiltering wat fijnstof in de lucht voorkomt.
Doordat je het apparaat kunt instellen kan je hem 's nachts zijn werk laten doen waardoor je 's morgens altijd in een schone huiskamer komt (best prettig met een kat). De dweilfunctie heb ik nog niet uitgeprobeerd. Kortom deze LG is z'n geld dubbel en dwars waard!

Wigle 17-09-2013

Het apparaat heeft verschillende programma's, persoonlijk vind ik de zig/zag methode het best. Dit programma past het beste bij mijn huiskamer.
Het is een erg makkelijk apparaat, druk de knop in en hij gaat gelijk van start! Het apparaat is dusdanig plat dat hij onder mijn bank en bed kan, erg makkelijk aangezien ik daar zelf zelden schoonmaak.

Echt een aanrader!

qds 10-09-2013

Toen ik voor het eerst de stofzuigrobot gebruikte was ik meteen verkocht. Hij gaat perfect door de kamers heen, zonder ook maar ergens tegen aan te komen of iets over te slaan. Afstandsbediening is zeer handig en je kunt vanalles instellen en heeft zelfs de mogelijkheid om te dweilen!

Wat ik wel ideaal vind is het vierkante model wat beter is dan die ronde troep wat hoeken niet kan schoonmaken.

Al met al zeer zeker het geld waard voor de allerbeste stofzuigrobot!

H. Tillema 10-09-2013

Fantastisch apparaat, heel gebruikersvriendelijk en een prachtige vormgeveving. Dit alles voor een zeer redelijke prijs.

Robbie de super zuiger 2000 08-09-2013

De Hom-bot maakt beter schoon dan ik had gedacht. De vloer is merkbaar schoner na een uurtje poetsen. In de eetkamer met tafel en zes stoelen eromheen is hij flink aan het manouvreren, maar weet hij zonder problemen de zaak schoon te maken (handig met 4 kinderen) - had ik ook niet gedacht. Hij vindt zijn homestation zonder problemen terug. Er is min-punt: bij de overgangen van tapijt naar houtenvloer vlak bij de muur, komt hij wel eens vast te staan (en hij lijkt hier niet van te leren).
De bediening is eenvoudig. Je kunt er zo mee aan de slag. Ook de verschillende modi zijn snel te gebruiken zonder eerst de hele handleiding door te hoeven gaan. Het bakje met stof vind ik makkelijk te legen. Het is nog even onduidelijk of het schoon borstelen van sensoren, filters e.d. ook makkelijk gaat.
De vormgeving is mooi. Hij is niet te groot en opvallend in de kamer aanwezig. En vooral: de kinderen vinden hem fantastisch! (hij werd binnen een dag in de familie opgenomen als robbie de super zuiger 2000).
Het apparaat ziet er solide uit. De tijd zal uit moeten wijzen of dat ook zo is.

Kees Spronk 31-08-2013

Zojuist een eerste stofzuig-sessie achter de rug. Deze verliep boven verwachting. We hebben twee honden en dachten wat hulp bij het stofzuigen kan geen kwaad. Na deze eerste ervaring weten we het zeker dit wordt een blijvertje.

Na z'n kleine drie kwartier was onze kamer en keuken keurig schoon. Geluid was heel acceptabel kon ondertussen gewoon lekker tv kijken.

Heel leuk om te zien hoe z'n apparaat zich in allerlei hoekjes probeert te wringen. Gaat heel voorzichtig met het meubilair om remt ieder keer percies op tijd af en raat bijna niet echt aan. Alleen de standaard met de waterbakken van de honden begreep deze robot niet. Die moest even met de voetjes van de vloer.

Duurzaamheid kunnen we na z'n korte periode nog niet beoordelen. Maar het apparaat ziet er degelijk uit.

Wendy Eijkelenboom 30-08-2013

Top product. Na lang overwegen toch voor de LG gekozen ipv van de IRobot 700 serie. Net iets meer mogelijkheden, waaronder de turbo mode en de droge dweil functie. Doet precies wat hij moet doen. Zelfs met hondenharen weet hij goed raad, ook al is deze feature mijn inziens wat onderbelicht.

Sam A 18-08-2013

mijn oude roomba ging stuk en na zoeken op internet de LG hom-bot gekocht. goede reviews.
De LG maakt stukken mider lawaai dan de Roomba ook gebruiksgemak is stukken groter. vuilopvangbak makkelijk te legen.vooral mijn rome instelling is ideaal. geen bakens enz meer. Een prima aankoop