LG Vcarpetx

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 143 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Vcarpetx op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Just me 05-02-2016
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Na lange tijd niet gebruikte te hebben maar weer opgestuurd, omdat hij de weg kwijt was en tegen de muren en deuren botst.
Na reparatie (nog net in garantie) is deze weer heel subtiel en werkt het weer prima. Zuigkracht vind ik ook nog steeds een dikke plus.
Ik hoop alleen wel, dat de duurzaamheid omhoog kan. De eerste die ik geleverd kreeg had namelijk exact de zelfde problemen. Die was meteen vervangen. Nu dus weer het zelfde probleem gehad.
Nu voorlopig weer tevreden.

ivor72 16-06-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Inmiddels 4 maanden in bezit en hij bevalt een stuk minder.
De Bloom kinderstoel hebben we verkocht omdat de LG steeds vastliep. Niet erg, aangezien we toch een compactere wilden.

Vervolgens liep de LG bijna dagelijks vast onder de radiator in de keuken waardoor de bovenkant van de LG ook behoorlijk beschadigd is. En als hij daar niet vastliep, dan was dat tussen de keuken en de radiator in of tussen een lamp en een muur. Ook verplaatste hij een grote zilveren schaal omdat hij deze niet 'zag' .

Helaas kan je de LG niet aanleren dat hij ergens niet moet komen of op een andere manier grenzen aangeven.

Daarnaast kwam de LG niet onder onze salontafel, ook al zat er twee/drie cm tussen de stofzuiger en salontafel.

Inmiddels hebben we de radiator lager gehangen, de zilveren schaal een andere plek gegeven, rubberen viltjes onder de poten van de salontafel zodat de LG wel onder de tafel gaat én zorgen we dat we de lampen LG-proof neerzetten.

Na deze aanpassingen hebben we nog maar 1x in de week een vastloper.

Wel positief zijn we over het zuigresultaat.

Anoniem 14-03-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Ondanks de twijfels omtrent het nut en de noodzaak van een robotstofzuiger, heb ik eind januari een LG VCARPETX aangeschaft. Het apparaat heb ik op dit moment ruim een maand in gebruik en ik moet toegeven dat ik me blijf verbazen over de hoeveelheid stof die het apparaat iedere ronde blijft verzamelen. Zelfs na een grondige schoonmaakbeurt met een traditionele stofzuiger weet de VCARPETX stof te vinden. Gezien het gebruiksgemak en de robuuste constructie ben ik ervan overtuigd dat ik nog vele jaren plezier en gemak ga hebben van het apparaat.

Jaspervallentgoed 14-03-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Sinds een paar weken zijn wij in het bezit van de hombot carpetx. Na veel discussie hebben we haar vernoemd naar de hulp in ons oude huis. Elke middag en avond worden kruimels van onze jongens en de korrels uit de kattenbak keurig vakkundig weggehaald.

We hebben voor de carpetx gekozen omdat deze via 1 van de aanbieders op kieskeurig voor een veel lagere prijs werd aangeboden dan normaal. Mazzeltje denk ik.

De hombot staat bij ons onder het hangende tv meubel in de woonkamer, niet helemaal volgens de regels van LG qua vrije uitrij ruimte. links en rechts. Dat merken we wel, meestal kan ze de weg keurig terug vinden een enkele keer tot nu toe ook niet. Niet erg, je zet haar voor de homestation en dan gaat het goed.

Wat ons ook opviel is dat de hombot af en toe haar eigen homestation omver heeft gereden in de cel-by-cel modus. Niet erg handig.

Problematisch is het hoogpolige tapijt (ca 1,5 cm). De hombot blijft zo nu en dan steken op de randen wat erg irritant is, vooral in de cel-by-cel modus. In zigzag modus minder last van het blijven steken.

De bijgeleverde microvezel doek haalt nog extra stof van de vloer af, vooral bij ons boven is het volledig parket. In cel-by-cel modus maakt hij daar erg goed schoon.

Firmware update hebben we nog niet gedaan, eerst kijken wat er nu allemaal gebeurd. Over een tijdje eens de update installeren en het verschil aanschouwen.

Ondanks het blijven steken op het tapijt zijn wij tevreden met de hombot. Nu een paar weken in huis en het huis lijkt echt frisser te worden; minder stof, zand, frutjes en dingetjes op de vloer

kawasaki_z1000 10-03-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Sinds een paar dagen in bezit van de LG Vparquet. De mogelijkheden zijn voor mij niet van belang als hij maar doet waar hij voor is gemaakt, stofzuigen. Je hebt soms van die apparaten waar je tig mogelijkheden mee hebt, maar het niet goed genoeg doet zodat je het toch niet gaat gebruiken

Daarom ben ik blij dat je maar op de start knop hoeft te drukken en het apparaat gaat zelfstandig zijn gang. Het apparaat is bij mij ingesteld om elke dag om 5 uur te beginnen met stofzuigen. Dus ik heb er geen omkijken naar. De timer kan naar je persoonlijke voorkeuren ingesteld worden.

Het bakje dat vol zit met stof kan je makkelijk legen. Het bakje haal je eruit door op de "deksel" van het apparaat te drukken. Het bakje kan je dan makkelijk in de vuilnisbak geleegd worden.

Ik heb de LG Vparquet genomen in plaats van de Hombot3. Vanwege de cashback actie scheelt deze 2 niet veel van elkaar. Helaas moet ik zeggen dat de Vparquet zijn hogere aanschafwaarde niet waard is. Bij de Vparquet zijn 2 microvezeldoekjes bijgeleverd. De microvezeldoekje is voorzien van een klittenband dat onder de stofzuiger bevestigd kan worden. Dat doekje zou net dat laatste beetje vuil moeten opnemen. Helaas is dat alleen marketingtechnisch slim om iets meer geld te vragen, maar het voegt geen toegevoegde waarde aan het apparaat. Want het doekje neemt minimaal aan stof op. En dat vind ik persoonlijk na het uittesten van het apparaat niet waard.

Het apparaat gaat grondig te werk en daarom ben ik er zeer tevreden mee. Ik heb echt een schonere huis vloer door de stofzuiger. Omdat ik veel uren moet maken voor mijn werk heb ik vaak niet de tijd en de energie om elke dag te stofzuigen. Maar telkens als ik dat stof bakje van de Vparquet leeg ben ik blij dat ik dat apparaat hebt aangeschaft. Zoveel haren van mijn kat verdwijnt dan in de prullenbak.

Hij botst soms wel tegen dingen op. Dus 100% accuraat is het apparaat niet. Hij neemt bijvoorbeeld dunnen stoelpoten niet waar. Dus daar zal het apparaat dan tegenaan rijden. Het is wel zo dat na een "aanrijding" het apparaat weer achteruit rijdt. Door de 4 kante vorm komt het apparaat dan soms ook in botsing met de muur als het moet draaien.

Er zijn dus zeker verbeter punten. Maar over het algemeen ben ik er super tevreden mee. Dus het is zeker aan te raden om het apparaat aan te schaffen. Vooral als je niet wilt stofzuigen maar liever meer tijd wilt besteden aan de leuke dingen in het leven.

SPRNKL 03-03-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

We zijn tot nu toe erg tevreden. De stofzuiger komt zelfs in de moeilijke hoekjes van de kamer. Zelfs het tapijt wordt goed schoon. Het enige minpuntje is dat de machine van de trap valt. We moeten hier dus wat voor zetten Verder een prima stofzuiger!

FHylkema 28-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Wij hebben de robotstofzuiger direct na aankoop simpel kunnen programmeren. Bij ons doet het apparaat s'nachts zijn werk. We lopen de volgende ochtend door huis op heerlijk schone vloeren. Dat is erg prettig zeker als je op blote voeten loopt.

We dachten nog zo dat onze vloeren wel redelijk schoon waren, maar al na een eerste ronde haalde deze robotstofzuiger toch nog heel wat vuil op. Ook op plekken waar we normaal niet gemakkelijk bijkomen, zoals onder de bank.

De robotstofzuiger gaat zelf terug naar zijn oplaadstation. Het laadstation staat bij ons veilig onder een grote bank in verband met jonge kinderen. Dat kan prima omdat het apparaat zo laag is vormgegeven.

Het beoordelen van de duurzaamheid gaat nog lastig, omdat we het apparaat nog maar net hebben gekocht.

Het mooiste moment is het legen van het bakje, terwijl je zelf niets hebt gedaan. Al met al is onze indruk uitstekend.

Unit44 27-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Nog maar enkele dagen in ons bezit.

In eerste instantie, enigszins teleurgesteld omdat de robot vast liep op het (half)hoogpolige vloerkleed bij de bank.
De oplossing voor dit probleem bleek eenvoudig; monteer het hulpstuk voor de dweil, maar zonder de dweil. Als de robot nu bij het kleed komt, maakt hij rechtsomkeert.
Het kleed word nu niet meegenomen maar de rest van de kamer word nu wel perfect gereinigd. Ook een voet van een staande lamp word hierdoor niet meer beklommen.

De opvangbak is eenvoudig uit het apparaat te halen en schoon te maken. De borstel schoonmaken is even een klusje maar weegt niet op tegen het gemak

De afstandbediening blijkt een uitkomst als je wilt dat de robot halverwege het stofzuigen moet stoppen; onder het rijden op de home knop, op de robot, drukken vereist een goede timing.

Onze 2 langharige honden weten inmiddels dat ze even aan de kant moeten als de stofzuiger langs komt. Bij beide is een keer de staart een keer vast komen te zitten in het apparaat (zonder schade aan hond of robot).

Het uiterlijk van het apparaat heeft zwaar meegewogen bij de aanschaf; past goed bij ons interieur en heeft een luxe uitstraling.

Met een aantal kanttekeningen, die mij vooraf eigenlijk wel bekend waren, vind ik de stofzuiger een aanwinst

startexp 27-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

We hebben de vcarpetx nu een week in huis en dagelijks in gebruik. We hebben een aantal katten, waardoor er al snel haren of kattenkorrels zijn welke zonder problemen opgezogen worden.

De vcarpetx maakt weinig geluid en kan zoals de demo video van LG aangeeft veel vuil uit de hoeken opzuigen.

Het reinigen van de afvalcontainer gaat makkelijk en snel.

E.F. Broekhuizen 27-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Een prachtig apparaat. Mijn vrouw had haar bedenkingen, maar ook zij is geheel om. De LG Hom-Bot VCarpetX is een zeer compleet apparaat, fraai vormgegeven. Zijn inzet vervangt niet geheel het handmatige stofzuigen (zeker niet mijn hobby), maar de frequentie daarvan hebben we wel kunnen halveren. Ook het zuigen van de trappen blijft handwerk. We hebben wel een klein aantal aanpassingen aan onze inrichting moeten doen (wat zaken verplaatst) om een doorgang van de Hom-Bot te creëren en daarmee de effectiviteit van zijn inzet te verhogen. Een probleempje vorm nog wel de overgordijnen die bij ons tot net boven de vloer hangen. Hier gaat hij achter en is dan het spoor bijster, maar daar verzinnen we ook nog wel wat op. Tot op heden zijn we zeer tevreden. Het blijft natuurlijk wel gezien de niet geringe investering pure luxe. Over de duurzaamheid kunnen we nog weinig zeggen, maar de constructie komt solide over en de 2 jaar garantie die LG geeft, geeft ons vertrouwen.

Wollie321 27-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Makkelijk te bedienen. Maakt goed schoon. Wil wel nog eens botsen. Bij een kastje moet ik kussens ervoor leggen anders rijdt hij zich klem. Ook een glimmende voet van een lamp gaat hij niet omheen maar wil er overheen. Is je kamer eenmaal Hombot proof dan kan je er veel plezier aan beleven.

mjsberkhout 26-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Geweldige machine! Dit is mijn eerste robot ooit. Net verhuisd en goeie voornemens wat betreft stofzuigen. Aangezien wij hier een grote haarbal (hond) hebben lopen en echt iedere dag stof gezogen moet worden.. en ik daar niet aan ga beginnen, leek mij dit een uitkomst.
Het resultaat op tapijt ziet er goed uit. Wel moet hij dit voor het mooie 2x doen om het goed schoon te krijgen. Op de houten vloer prima in 1x.
Nadeel in mijn geval zijn de lange haren die de borstel volledig omcirkelen en om de 2 dagen moet uit pulken. De drempels red hij hier net niet en heb daar met een extra voeten mat het probleem mee opgelost. Zoals ook in andere recensies te zien, een goeie machine! Alleen je ogen dicht doen als je bij de kassa staat (;

Glenn_Janssen 26-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Netjes verpakt en in tegenstelling tot de concurrenten m.i. een zeer mooi apparaat.

Gemakkelijk in gebruik, al is het wel aan te raden de handleiding even kort door te lezen (ik raak de handleiding normaal ook nooit aan, maar hier zijn toch wat handigheden die je even oppikt).

Apparaat maakt bijzonder goed schoon, met name de hoeken pakt hij verrassend goed mee. Na iedere schoonmaakbeurt zit er weer meer vuil in het opvangbakje dan dat wij ons voor mogelijk hielden (kamer leek al zo schoon...).

Flinke prijs, maar in een huishouden waar wij beiden 40+ u/pw werken is het wel lekker om thuis te komen in een schoon (althans schoner dan voorheen) huis.

mtvw 25-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Na veel reviews gelezen te hebben, bij deze hombot van LG uitgekomen omdat deze prijs/kwaliteit het best presteerde.
Fantastische aanwinst, na enkele keren gebruiken kan ik al niet meer zorgen.
Onze keuken (4m op 5m) is in een half uurtje al grotendeels schoon.

Enige minpuntje is de 'Dweilfunctie'. We hebben bewust €42 meer betaald voor de VCARPETX versie, omdat hier een dweilfunctie op zit. Nu staat in de handleiding dat het microvezeldoekje niet vochtig mag gebruikt worden... Dweilen is volgens mij met water! €42 euro in de vuilbak dus.

Ik ben dolenthousiast over de HOMBOT reeks, maar had dus liever de goedkoopste gekocht, die extra "accessoires" zijn hun geld zeker en vast niet waard

GIO-82 24-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Na vele overwegingen (prijs/luxe probleem) om wel of niet een robot stofzuiger aan te schaffen, hebben wij afgelopen week de knoop doorgehakt om er toch één aan te schaffen. Wij werken beide full time en kijken altijd tegen het schoonmaken op. Uiteindelijk heeft de prijsstelling en de vele goede beoordelingen in de diverse reviews ons doen besluiten deze LG VCarpetx aan te schaffen. Alle gewenste opties en reserve accessoires zitten erbij.

Na een week getest te hebben blijft het ons verbazen hoe stil deze robot stofzuiger is. Met de makkelijk instelbare timer is het mogelijk deze op vaste tijden schoon te laten maken. Door de meer vierkante vormgeving en de borstels in de hoeken, worden zelfs de moeilijkere hoeken bereikt.

In onze woonkamer hebben wij een 2 cm hoge vloerkleed met korte pol liggen, hier rijdt deze gewoon op en detecteert zelf dat het een tapijt is. Door deze detectie gaat de robot uit zich zelf in turbo stand.

Voor de kamers boven hoeven wij enkel de robot in de ruimte te zetten en te starten. Gezien de home station beneden staat gaat de robot op het einde opzoek naar de station, na even een extra rondje gereden te hebben gaat deze terug naar de plek waar je m gestart hebt. Voor de trap waren wij eerst ook nog bang, maar door de sensoren aan de voor/onderzijde stopt deze tijdig en valt niet over de rand de trap af.

Na de eerste keer gebruik kon de robot de home station nog niet ideaal vinden. Wij wisten dat er een mogelijkheid is voor Firmware update. Downloaden, op usb zetten en usb inprikken in de robot. Firmware update ging verder automatisch. Hierna wordt de home station telkens goed gevonden.

Voor optimale werking is onderhoud/schoonhouden van de robot wel noodzakelijk, maar dit is een zeer kleine moeite ten opzichte van de grote tijdbesparing.

Kortom wij zijn happy ;-)

mjsberkhout 23-02-2014

Marc

hilgur 22-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Eerlijk is eerlijk. Ik snap niet dat mensen zo'n goed cijfer kunnen geven aan dit apparaat. Na al deze reviews te hebben gelezen heb ik hem aangeboden ter reparatie omdat ik dacht dat ik niet de enige kon zijn die ontevreden kon zijn over dit apparaat. Had hem binnen 2 dagen terug (goede service) met de boodschap dat er geen defect geconstateerd was. Dat was jammer want nu doet hij nog steeds hetzelfde.

Ik heb eerder de Roomba gehad en die deed het veel beter. Na een paar jaar heeft die het begeven en werd het tijd voor een nieuwe.

We hebben een simpel huis. Laminaat en één vloerbedekking. 1. De vloerbedekking is 1cm hoog. Daar komt hij niet op maar probeert het wel dus bij blijft steken. Die zet ik dus af.

We hebben bij de keuken één opstaand randje van 0.5cm. Ook hier blijft hij hangen. Dus: een plintje er langs gelegd zodat hij rustig omhoog kan rijden. Maar zelfs nu blijft hij regelmatig hangen.

Hij blijft tussen stoelpoten hangen. Hij blijft onder de verwarming hangen. Hij past er net niet onder en duwt zichzelf door en blijft vervolgens hangen.

Ik ben zo ontevreden dat ik hem op een gegeven moment maar voor de slaapkamer wilde gebruiken. Hij rijdt gewoon bij de trap naar beneden! Gelukkig was ik er bij dus kon hem tegen houden.

Ook blijft hij hangen in het tapijt wat nauwelijks 0.5mm hoog is en dat terwijl hij bedoeld is voor tapijt.

Daarbij zat hij binnen twee dagen helemaal onder de krassen van alle dingen waar hij zichzelf onder rijdt, vandaar het lage cijfer op duurzaamheid. Ik weet natuurlijk niet hoe lang hij het feitelijk uithoudt dus duurzaamheid is lastig te bepalen.

Eigenlijk doet hij, nadat ik mijn huis heb aangepast, nog steeds niet wat hij moet doen. Echt verschrikkelijk. En dan is het ook nog de duurste die er is, ik heb er 650EUR voor betaald en inmiddels is hij er al voor 441EUR. Roomba doe ik veel liever voor die prijs.

F mimicry 18-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Eerst een goedkope stofzuiger robot gekocht, maar daar waren we niet tevreden over. Zuigen ging prima, maar omdat die maar een beetje dom aan het rond racen was, werden er hier en daar wel 10 X gezogen en weer andere plekken kwamen totaal niet aan de beurt. Toen die de derde dag van de trap viel waren we er helemaal klaar mee. Dus moest er een intelligente komen. En deze VCarpetX heeft nu wel bewezen dat dat zo is. Veel sneller klaar en elk hoekje gehad. Alleen de salontafel snapt die niet, daar heeft die al 2 X vastgezeten. Wanneer die dat gaat snappen, dan de volle 10 punten.De duurzaamheid is natuurlijk nog iets wat moet blijken. Zal er over een jaartje wat meer over zeggen en dan het puntenaantal verhogen of ......

mimicry 18-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Eerst en goedkope stofzuiger robot gekocht, maar daar waren we niet tevreden over. Zuigen ging prima, maar omdat die maar een beetje dom aan het rond racen was, werden er hier en daar wel 10 X gezogen en weer andere plekken kwamen totaal niet aan de beurt. Toen die de derde dag van de trap viel waren we er helemaal klaar mee. Dus moest er een intelligente komen. En dat heeft deze LG nu wel bewezen. Veel sneller klaar en elk hoekje gehad. Alleen de salontafel snapt die niet, daar heeft die al 2 X vastgezeten. Wanneer die dat gaat snappen, dan de volle 10 punten.De duurzaamheid is natuurlijk nog iets wat moet blijken. Zal er over een jaartje wat meer over zeggen.

Julita01 17-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

We bought it because we already know someone who has it and we liked it. Very good design and quite clever algorithms.

Ivor72 16-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Eenvoudig in gebruik en maakt goed schoon op onze houten vloer.

Loopt in het programma 'cell by cell' wel vast op onze Bloom babystoel; de ronde rand is 4 cm hoog. Ook botst de LG in dit programma vaker. Bij de 'zigzag' heeft de LG tot nu toe geen vastloper gehad en botst beduidend minder.

Komt helaas niet onder onze salontafel, al is deze zeker 1 tot 1,5 cm hoger dan de hoogte van de LG. Handmatig in de 'achteruit' gaat wel goed.
We moeten nog proberen welke hoogte wél geaccepteerd wordt. Wellicht (hopelijk) is een extra viltje onder de poten voldoende.

De LG zal zeker geen vervanging zijn van het wekelijkse grondig zuigen. Onze woonkamer en keuken staan zeker niet vol met spullen, maar op sommige plekken komt de LG gewoon niet. Denk hierbij aan de ruimte tussen staande lamp/luidspreker en muur, maar ook aan stoelpoten en tafelpoten die te dicht bij elkaar staan. (Laat staan plinten;))

Wij hebben de LG gekocht om niet dagelijks zelf de vloer te hoeven zuigen nu onze Maine Coon (Kat) veel haren verliest en onze kleine man rondkruipt op de vloer. Hiervoor voldoet de LG zeker aan onze verwachting.

Duurzaamheid kan ik niets over zeggen.

link 15-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Wat een heerlijk apparaat. Je hele huis wordt schoon. In de gebruiksaanwijzing staat niets over het gebruik in een huis met meerdere etages, maar gewoon geprobeerd en het werkt. De hombot valt zelfs niet van de trap. Heb hierbij de dock station gewoon beneden laten staan, aan het einde van het schoonmaken gaat hij deze wel zoeken, maar dan zet je hem gewoon met de hand uit en plaats hem weer op de begane grond. Even op de home knop drukken en hij zoekt het dock station weer op. De werking is vrij stil en het is zeer amusant om te zien hoe de hombot te werk gaat. Ook voor onze katten is het een interessante bezigheid.

Maurice_en_Erika 15-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Wij zijn erg blij met onze aankoop van de LG VCARPETX.
Hiervoor hadden wij een robot stofzuiger van de Aldi en die qua prijs goedkoper was maar na 1 jaar het niet meer deed. Ondanks dat vinden wij de robot stofzuiger een ideale uitvinding en hebben besloten om voor de LG te gaan aangezien deze ook als beste getest is. We hebben hem nu een paar dagen en zijn zeer tevreden. Hij is redelijk stil en komt inderdaad vrijwel overal in onze huiskamer. De vraag is nu hoe lang deze het gaat volhouden.

Mick24 14-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Onlangs na enig vergelijkend warenonderzoek overgegaan tot aanschaf van de LG HomBot CarpetX. De vele mogelijkheden (speciaal systeem voor zuigen langs rand, dweilfunctie en tapijtmodus), goede onafhankelijke reviews (o.a. best getest Consumentenbond) en de zeer interessante aanschafprijs (ca. €440 met daarnaast nog eens €100 cashback van LG!) gaven voor ons de doorslag.
Uiteraard wil iedereen zijn nieuwe speeltje na levering direct uitproberen. Fijn is dan ook dat de Hombot gebruiksklaar geleverd wordt. Het basisstation installeren is niet eens nodig, gewoon robot op de grond zetten en start drukken is voldoende voor een eerste 'testrit'. Dit gaf ons direct even de tijd om na te denken over plaatsing van het station, dat volgens de specificaties 1,5 m vrij moet zijn aan alle kanten. Dit bleek in onze woonkamer lastig te realiseren, dus voor nu even gesmokkeld met ongeveer 1m vrije omgevingsruimte. Nadere tests de komende dagen moeten uitwijzen of dit voldoende is.
De Hombot zelf doet zijn werk tot heden zeer naar tevredenheid. Hij kan goed zijn weg vinden en botst nergens tegen aan (kwamen net terug van vakantie en de woonkamer lag nog vol met tassen en losse spullen, dus zeker geen makkelijk parcours). Hij gaat wel een beetje 'Mad Max' over sommige drempeltjes heen, maar liever dat dan steeds blijven steken. Na het deels inslikken van een schoenveter kreeg ik ook netjes een signaal dat er iets mis was. De bouwkwaliteit van de robot is zeer goed te noemen en alles ziet er gebruiksvriendelijk en makkelijk bereikbaar uit om schoon te maken. Uiteraard moet langer gebruik uitwijzen of de robot continue gebruik goed weet de weerstaan, maar ik heb geen reden om hier aan te twijfelen.

Wellicht nog een tip voor mensen die net als ik zich afvragen wat nu de verschillen zijn tussen de Hombot3, Vparquet en Vcarpet: De LG website heeft een vergelijkingsoptie die laat zien dat het verschil eigenlijk alleen in de meegeleverde accessoires zit. Dit is helaas niet op te maken uit de reguliere productomschrijvingen, wat ik persoonlijk nogal slordig vind van de content managers bij LG.

AntoniaWi 14-02-2014
Geschreven voor: LG Vcarpetx

Ik kan niet geloven dat ik niet eerder een Robot Stofzuiger heb gekocht, deze komt met geode recensies en een geweldige prijs.