Pro-Ject Debut III Esprit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Pro-Ject Debut III Esprit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

hodra 09-02-2014
Geschreven voor: Pro-Ject Debut III Esprit

Ik heb de Dubut Carbon Esprit gekocht die van de Debut III verschilt door een betere kwaliteit toonarm en een beter element (ortofon 2M Red). Ik plaats de review hier omdat de "Carbon" niet voorkomt in het lijstje van Kieskeurig.
Volledig handbediende platenspeler maar dat maakt Vinyl juist zo leuk. De speler oogt mooi, is netjes afgewerkt en het geheel maakt een degelijke indruk. Installeren is vrij eenvoudig, mede dankzij het voorgemonteerde element.
Ik had ook nog wat geld opzij gelegd voor een upgrade. Dat heb ik ongeveer twee maanden na aankoop besteed aan een beter element (ortofon 2M blue), een losse phono voorversterker (Rega fono MM) een platenpuck en betere (tulp)kabels (Atlas element integra). Vrijwel al deze onderdelen zijn met 5 sterren beoordeeld op de Engelse website "What hifi".
De draaitafel is in de basis al prima maar met deze upgrade klinkt het echt nog veel beter! Een aanrader.
Voor de duidelijkheid: deze speler is echt veel beter dan de usb platenspelers die soms al voor enkele tientjes te koop staan.