Dual DT 210 USB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Dual DT 210 USB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Willem Leurink 01-11-2020

Platenspeler na een jaar intensief gebruik

Geschreven voor: Dual DT 210 USB

Ik heb deze platenspeler sinds iets meer dan een jaar in gebruik en ben nog steeds zeer tevreden. Ik had het apparaat aangeschaft om mijn platencollectie te "vereeuwigen" en op CD te branden echter dit plan heb ik laten varen omdat ik aangenaam was verrast door de weergavekwaliteit van deze speler. Ik heb zelfs nieuwe platen gekocht maar wat een rotzooi is dat vaak. 180 Gram is waardeloos en onhandelbaar. Veel platen zijn slecht afgewerkt en over de kwaliteit van de persingen kun je je afvragen of deze platen net zolang meegaan als de platen die we in vroegen tijden kochten. Vaak zijn de platen veel te zacht opgenomen en zelfs digitaal bewerkt hetgeen de analoge weergave dus compleet vernacheld. Terugkomend op de DUAL, door een niet al te handige manoeuvre mijnerzijds moest ik de naald vervangen en heb de originele naald van Audio Technica gemonteerd. Ik heb de indruk dat deze beter presteert dan de origineel gemonteerde naald. Het geluid is warm met een goede weergave van midden- en hoge tonen en daarnaast een zeer goede kanaalscheiding en stereobeeld, ik luister momenteel naar "welcome to the machine" van Pink Floyd en het is werkelijk niet te geloven wat een klankkwaliteit het opneemelement van Audio Technica produceert. Het schijnt dat de arm van deze speler en vele andere derivaten rondom de Audio Technica AT3600L is ontwikkeld. Ik ben nog altijd tevreden over deze pick-up en heb deze aangesloten op een goede versterker met dito luidsprekerboxen Het blijft een aanrader.

Pluspunten

• Prijs kwaliteitsverhouding
  • Zeer goede geluidsweergave