Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DP-300F op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wim 29-06-2020

werking draaitafel

Geschreven voor: Denon DP-300F

ik heb deze draaitafel DP-300F gekocht en volgens de installatievoorschriften aangesloten maar ik kreeg nadat ik hem aangesloten had op phone ingang van de versterker maar op een speaker geluid en was de snelheid van de draaitafel te snel waardoor de stem vam de zanger veel te hoog was. ik heb hem daarna aangesloten op aux ingang van de versterker en kreeg ik wel op beide speakers geluid maar nog met het zelfde resultaat dus al met al nog geen al te groot genoegen om te luisteren. heb de de leverancier een mail gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.

Minpunten

• te hoge snelheid
  • op een speaker geluid

RickSw 03-01-2024

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de plek met regelaars gevonden maar zie niet hoe ik het moet doen. Er is niets om aan te draaien oid. Waarmee regel ik het?

Metalpaultje 31-01-2021

Dag Wim, Ik heb ook een DP300F en die draaide ook te snel. Deze is opnieuw afgesteld, maar was nog te snel. Er zit onder de plaatenspeler een gaatje en daar kan je met een kleine schroevendraaier de snelheid aanpassen. Voorzichtig grip voelen op de schoef en een heel klein beetje tegen de klok in draaien. Met "RPM Speed & WOW app kun je te toeren meten en op 33,3 regelen. Vergeet niet je naaldarm even vast te zetten met een ijzerdraadje o.i.d. succes!

S. Wolters 10-02-2019

Degelijke platenspeler

Geschreven voor: Denon DP-300F

Opzoek naar een niet te dure volautomatische platenspeler stuitte ik op deze goed uitziende Denon DP300-F. Een degelijke platenspeler van aluminium wat zorgt voor een stabiele en stevige basis om zoveel mogelijk resonanties te onderdrukken. Ook het meegeleverde standaard element voldoet in eerste instantie prima (kan gemakkelijk worden vervangen door b.v. een Ortofon 2M Red)
De speler is in een paar tellen geïnstalleerd en dan luisteren en genieten maar...

Pluspunten

• Niet te duur
  • Gemakkelijk te monteren
  • Volautomatisch!
  • Goed standaard element
  • Ingebouwde uit te schakelen voorversterker

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

C.Schuilenburg 27-03-2018

Simpele bediening. Weinig aansluitmogelijkheden . Duur.

Geschreven voor: Denon DP-300F

Omdat deze draaitafel kan worden aangesloten op een sound bar.
Strakke vormgeving. Weinig aansluit-mogelijkheden.

De Bouk 19-06-2017

Geweldige prijs/kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Denon DP-300F

Tsja, mijn loodzware oude trouwe vintage volautomatische AKAI AP-307 uit 1978 was nu toch echt aan vervanging toe. Mechanisch onverwoestbaar maar de bedrading in de arm haperde en dit kon ik helaas niet zelf repareren.

Ik had niet zo'n vertrouwen in de meeste moderne plastic draaitafels ,ry weggooi-uitstraling maar op de tweedehands markt worden soms belachelijke prijzen gevraagd voor apparaten die veelal compleet afgeragd zijn of die indruk wekken.

Ik wilde absoluut een volautomaat en in het nieuwe segment zijn die een stuk schaarser dan handmatige exemplaren. Deze handmatige platenspelers hebben als nadeel dat je de arm zelf boven de plaat moet zetten en, erger nog, dat de plaat maar door blijft draaien als het laatste nummer voorbij is. Ze zijn meer geschikt voor dj's en zo maar niet voor vergeetachtige luie mensen als ik.

Tegenwoordig zijn er zat goedkope platenspelers te koop die echt van betreurenswaardige kwaliteit zijn met een arm als een rietje en een kristalelement dat niet om aan te horen is, maar mijn aandacht werd ineens gevestigd op deze Denon DP-300F. Weliswaar mey een behoorlijke adviesprijs van richting de 400 euro.

Eerst wilde ik hem "in levenden lijve" aanschouwen om te oordelen of het de moeite waard was, en ik was meteen stomverbaasd over de degelijke afwerking ,de sjieke uitstraling en mooie stevige toonarm. De betreffende winkelketen hanteerde die week een weggeefprijs van 209 euro, wat echt ongelooflijk weinig is voor zo'n mooi apparaat. Meteen 1 besteld en na 3 werkdagen werd ie gratis thuisbezorgd. Niets dan lof hiervoor.

Keurige verpakking, makkelijk te monteren en in te stellen. Er zit een ingebouwde voorversterker in voor mensen die een versterker hebben zonder phono aansluiting, maar je kunt deze met een schakelaar uitzetten als je liever geen gebruik maakt van deze ingebouwde voorversterker.

Er zit een standaard element bij, die kennelijk een instapmodel van Audio Technica is. Ik heb de afgelopen decennia nogal wat headshells en elementen verzameld en zag dat deze optisch overeenkwam met een standaard Sony element uit 1984, een standaard Akai element uit 1981 en een Telefunken element uit 1980. De vervangingsnaaldjes zijn ook onderling uitwisselbaar. Niet vreemd, want AT maakt al decennia hele nette elementen voor schappelijke prijzen. Het geluid is zeker goed te noemen, maar je kunt van een standaard elementje geen wonderen verwachten natuurlijk.

Er zit een normale sferische naald in en je kunt wat winst behalen door er een elliptische in te plaatsen. Tzt zal ik eens experimenteren met een ander element maar voor nu ben ik zeer tevreden over het geluid en de precisie van de automaat.

De ingebouwde voorversterker klinkt wel OK maar is toch een stukje minder dan mijn eigen voorversterker. Een beetje vlak eigenlijk.

De bediening is echt eenvoudig en foolproof. Als je op een deurbel kunt drukken kan je ook deze platenspeler bedienen. Het is mij ook gelukt :)

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is eigenlijk dat de headshell niet van een gangbaar SME type of zo is. Je moet dus een element uitzoeken dat in deze meegeleverde headshell past, ik kan niet mijn oude headshells monteren dus. Maar ach, met een beetje pielen lukt dat vast wel en wellicht zijn deze headshells ook los verkrijgbaar in de toekomst.

Kortom, er zullen best betere volautomaten te koop zijn, maar zeker niet voor deze prijs en ook niet voor 2 keer de prijs. Ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Prachtige afwerking, degelijke uitstraling
  • Eenvoudige montage en makkelijk te bedienen
  • Nauwkeurige automaat
  • Behoorlijk goed standaard element
  • Ingebouwde voorversterker

Minpunten

• Headshell is niet van een standaard type

Mischa 18-05-2017

Denon DP-300F, Zilver

Geschreven voor: Denon DP-300F

Mooie prijs. Mooi geluid. Ben tevreden over de standaard meegeleverde naald. Ik overwoog een upgrade van de naald maar dat is niet nodig. Ook makkelijk te assembleren.

Pluspunten

• Prijs
  • Kwaliteit

Herman 02-04-2017

Zwakke motor

Geschreven voor: Denon DP-300F

Na aanvankelijk enthousiasme over het prima geluid met standaard element en naald ben ik drie maanden later hevig teleurgesteld geraakt over deze speler van Denon.
Mijn advies: begin er niet aan!
Helaas nadat de termijn van probleemloos terugsturen was verlopen begon de aandrijfmotor van de speler kuren te vertonen. Met dien verstande dat het aantal toeren dat de motor moet draaien onregelmatig begint te worden. Met als gevolg dat de platen vals gaan klinken. Bij een volgende plaat kan er weer niets aan de hand zijn, om bij een volgende draaibeurt weer in het gejank te zitten. Denon heeft er duidelijk voor gekozen hun spelers niet alleen in China te laten maken, maar ook te gaan bezuinigen op de onderdelen.
Een beetje verder lezen op internet maakte mij duidelijk dat al veel meer gebruikers klagen over dit euvel. Onbegrijpelijk dat Denon deze speler gewoon blijft verkopen.
Voor mij nooit meer een apparaat van Denon.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Motor erg slecht

Metalpaultje 31-01-2021

Ik heb ook een DP300F en die draaide te snel. Deze is opnieuw afgesteld, maar was nog steeds te snel. Er zit onder de plaatenspeler een gaatje en daar kan je met een kleine schroevendraaier de snelheid aanpassen. Voorzichtig grip voelen op de schoef en een heel klein beetje tegen de klok of met de klok mee draaien. Met RPM Speed & WOW app kun je te toeren meten en op 33,3 regelen. Vergeet niet je naaldarm even vast te zetten met een ijzerdraadje o.i.d. TIP: Zachtjes een cd opzetten met hetzelfde nummer op de LP en luister met je oor naar de naald. Als de plaat na hwt nummer nog synchoon loopt, dan is ie goed op 33 1/3 misschien helpt dit jou ook. Succes ;-)

Officiele reactie van Denon 03-04-2017

Beste Herman,

Onze excuses voor het ongemak.

De klacht die u heeft is een gelukkig niet een veel voorkomende klacht die wij binnen krijgen. Wij hoeven juist zeer zelden ondersteuning te bieden op dit apparaat. Zoals bij al onze Denon producten doen wij ons best de hoogst haalbare kwaliteit te leveren. Het spijt ons dan ook dat dit probleem bij u is opgetreden. Daarom zouden wij graag met u in contact komen om dit onder garantie op te kunnen lossen.

U kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice via het onderstaande telefoonnummer.
040 250 7800

Denon Support

Damiën 04-03-2017

Prachtig om weer platen te draaien

Geschreven voor: Denon DP-300F

Het is jaren geleden dat ik platen draaide, toen nog in mijn slaapkamer in mijn ouderlijk huis om een Sony hifi installatie. Nadat ik vorig jaar de platencollectie van mijn overleden ouders kreeg, besloot ik weer een draaitafel te willen hebben. Op basis van reviews op kieskeurig.nl gekozen voor deze Denon en ik heb er tot nu toe absoluut geen spijt van:

* Het apparaat ziet er stijlvol zwart uit, met een prettige beschermkap (handig als je kleine kinderen thuis hebt rondlopen en er komt minder stof in het apparaat).

* Gemak dient de mens: de plaat start en stopt semi-automatisch. De startknop brengt de arm precies op de juiste plek, om aan het einde weer automatisch af te slaan en in de beginpositie te worden gezet.

* De speler heeft een ingebouwde voorversterker en kan dus direct op de receiver/ versterker worden aangesloten. Let op: er zit alleen een tulpstekker aan (rode en witte stekkers). Als je receiver/ versterker deze niet heeft, heb je een A/D converter nodig. Dit is een klein kastje waarin je de tulpstekkers aansluit aan de ene zijde en aan de andere zijde een coax- of optische (toshlink) kabel naar je receiver/ versterker leidt. Ik heb hiervoor een wat duurdere converter (CYP AU-D4 € 69,95) gebruikt op aanraden van Hifi Klubben (waar ik deze platenspeler heb gekocht).

* Het instellen van het de arm met het gewicht vereist wel wat oplettendheid, maar de bijgesloten beschrijving legt dit heel duidelijk uit.

* De muziek worden prachtig weergegeven op mijn set boxen van JBL.

Pluspunten

• Mooie geluidskwaliteit
  • Eenvoudige bediening
  • Stijlvolle platenspeler met beschermkap
  • Authentieke ervaring

Minpunten

• Hooguit de gedateerde aansluiting met tulpstekkers

Paul 26-01-2016
Geschreven voor: Denon DP-300F

Ik heb deze platenspeler een paar weken in huis. Aangesloten op een Panasonic receiver met KEF KHT 2005.1 surround luidsprekers.
Met de ingebouwde voorversterker klonk de muziek tamelijk vlak op het doodse af, vooral in de midden- en hoogweergave. Ik heb er een NAD PP2e RIAA/phono-voorversterker aangesloten en daarmee klinken de platen een stuk levendiger.
Wat mij betreft een prima platenspeler. Koop hem niet vanwege de ingebouwde voorversterker, maar ondanks, en sluit een betere voorversterker aan.
Wellicht dat ik later nog een ander element aanschaf, voorlopig ben ik dik tevreden.

Maxx73 25-12-2015
Geschreven voor: Denon DP-300F

Prima speler met een goed geluid. Strakke vormgeving en simpel te bedienen. Heb de speler nu een paar dagen in bezit en ben er, tot nu toe, super tevreden mee.

henk zwagerman 23-12-2015
Geschreven voor: Denon DP-300F

Sinds een paar dagen in mijn bezit en erg tevreden. Prima warm geluid en optimaal bedien gemak. Ik heb hem aangesloten op mijn (oude) Denon versterker met Klipsch boxen. Uiterlijk is ook mooi, maar hij staat bij mij in de kast, dus dat maakt me niet zoveel uit. Het standaard element met naald voldoet zeker, maar ik overweeg een nieuwe elliptische naald. Heeft iemand hier ervaring mee? Een nieuw elment gaat nog te ver; misschien in de toekomst.
Henk

E. Bon 12-03-2020

Ik heb deze draaitafel ook net nieuw gekocht en heb net als in mijn vorige platenspeler het AT-VM95 SH element ingezet met AT-VMN 95 SH naald, fantastisch geluid maar kost wel ee beetje, na ca. 800 speel uur moet naald worden vervangen.

bob 15-11-2015
Geschreven voor: Denon DP-300F

Heb de draaitafel nu een paar dagen in bezit en het is volop genieten. Ik heb voor de geluidskwaliteit een 9 omdat het bij audioapparatuur altijd beter kan. duurzaamheid is nog niet te beoordelen,maar het voelt allemaal solide aan. Er is op you tube een filmpje waar er andere elementen voor deze draaitafel gebruikt worden die overigens erg duur zijn en ik hoor het verschil niet met het standaardelement wat erop zit.Het geluid is natuurlijk ook afhankelijk van je versterker en speakers. Ikzelf heb een pioneer versterker en geweldige speakers van Monitor Audio (een aanrader).Ga de standaardnaald nog wel vervangen voor een eliptische naald (30 euro),maar dan vind ik het voor voorlopig helemaal top. Ik wens iedereen veel luisterplezier.Groetjes Bob.

zonnerik 21-11-2014
Geschreven voor: Denon DP-300F

Het geluid van de Denon DP-300F met standaardelement overtreft mijn verwachtingen. Ik had een Micro-Seiki DD-31 met Stanton-element, hoor mijn elpees nu zoals ik ze nog niet gehoord heb: met alle nuances in het hoog en het laag. Kennelijk is er in 35 jaar (!) ook bij platenspelers veel verbeterd. Geen idee of deze Denon ook zo lang meegaat. Het apparaat voelt in elk geval zeer solide aan. Met zijn volautomaat is het gebruiksgemak ongekend. Dat geldt ook voor de aansluitmogelijkheden, gezien zijn ingebouwde voorversterker. Kortom, echt Denon, met een gelikte vormgeving, en een goede verhouding tussen prijs en kwaliteit (de prijs varieert links en rechts nogal). Een USB-poort ontbreekt; daarvoor moet je een ander model aanschaffen, dat kwalitatief dan weer net wat minder lijkt.

raw65 09-06-2009
Geschreven voor: Denon DP-300F

Na een tijdje gezocht te hebben naar een goede draaitafel uiteindelijk toch gekozen voor een volautomaat. Twee of eigenlijk drie merken blijven dan over: Denon en Dual / Thorens. Uiteindelijk gekozen voor de Denon. Vandaag uitgepakt, geplaatst, ingesteld en aangesloten binnen een half uur. Mooi stabiel, stil apparaat. Geluid wat terughoudend maar mooi muzikaal en ruimtelijk (via ingebouwde pre-amp en Linn Classik). Over degelijkheid valt nog niets te zeggen, maar de eerste indruk is meer dan goed. Overweeg de standaard naald tzt door een elliptisch exemplaar te vervangen voor iets minder terughoudendheid en wat minder naaldkracht.

RobEp 24-05-2009

---------- update review 24-05-2009 ----------
Deze review vervangt die van 12-04-2008
Dit betekent dat ik de draaitafel ruim een jaar in mijn bezit heb.
Mijn eerdere kritische kanttekening t.a.v. een vlak geluid blijkt niet terecht.
Een recent aangeschafte Rotel versterker geeft, i.c.m. mijn B&W DM602 luidsprekers, een prima resultaat. Ik draai nu met uitgeschakelde voorversterker in de Denon. Mjn versterker beschikt over een phono ingang met mm/mc-schakeling. Geluid waardeer ik op een 9.
Ook na een jaar draait de Denon platenspeler probleemloos mijn 35 jaar oude LP-collectie. De optimale duurzaamheid, een 10. Hij doet wat hij moet doen.

---------- oude review 12-04-2008 ----------
Heb de Denon enkele dagen in mijn bezit.
Draai met het standaard element, ingeschakelde voorversterker via de anoloog ingang van een pioneer 5.1 reciever op B&W DM601 speakers.
Aparaat ziet er goed uit en is eenvoudig in te stellen.
Gebruiksgemak is prima, volautomaat.

Ik wordt echter onaangenaam verrast door een vlak geluid met weinig sprankeling in het hoog.

Ben voornemens te testen met een andere (voor)versterker. Wellicht ook een ander element.

aklasse 13-04-2009
Geschreven voor: Denon DP-300F

Prachtige zeer solide draaitafel had hiervoor een sansui was bang dat deze veel minder zou klinken maar deze klinkt super.
Alle instrumenten geeft hij zeer mooi weer met veel warmte en volle bas het hoog klinkt ook super wordt nergens schel.Ideaal dat er een goede voorversterker zit ingebouwd.De draaitafel is mooi piano zwart lak afgewerkt.Prijs is hoog maar zeker waard.Is vol automatisch dus zeer handig in gebruik.

k.jansen 21-01-2008
Geschreven voor: Denon DP-300F

Ik heb de Denon DP300-F net een paar weken in bezit en deze speler voldoet prima, ook het standaard element geeft goed geluid.
Verder zijn de instelmogelijkheden ook voldoende.
Alleen heb ik gemerkt dat de platenspeler gevoelig is voor externe storingsbronnen zoals een gsm(mijn Denon 3808 reciever heeft hier totaal geen last van).
Toen ik een LP van een live concert op de speler had gelegd was ik wel aangenaam verrast van en warme en brede geluid. Vooral concerten waarbij het geluid direct is opgenomen zonder de tussenkomst van bandrecorders/digitale opslag en dergelijke merk je duidelijk de kwaliteit van vinyl.

Erik Berke 10-12-2006

Ik heb de DP-300F net en bevalt prima. Het is een fraai model, zeer
gebruiksvriendelijk en het geluid is prima. Ik heb nog een Denon PMA 1060
versterker en B&W 580 speakers. Mogelijk dat ik het standaardelement nog wel
eens vervang voor een betere, maar ik ben een vinylliefhebber ;-) Het element
dat erin zit geeft een goed geluid.