Denon DP-300F - Reviews

Voorversterker
Aandrijving
snaar

Paul 26-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb deze platenspeler een paar weken in huis. Aangesloten op een Panasonic receiver met KEF KHT 2005.1 surround luidsprekers.
Met de ingebouwde voorversterker klonk de muziek tamelijk vlak op het doodse af, vooral in de midden- en hoogweergave. Ik heb er een NAD PP2e RIAA/phono-voorversterker aangesloten en daarmee klinken de platen een stuk levendiger.
Wat mij betreft een prima platenspeler. Koop hem niet vanwege de ingebouwde voorversterker, maar ondanks, en sluit een betere voorversterker aan.
Wellicht dat ik later nog een ander element aanschaf, voorlopig ben ik dik tevreden.

Maxx73 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

Prima speler met een goed geluid. Strakke vormgeving en simpel te bedienen. Heb de speler nu een paar dagen in bezit en ben er, tot nu toe, super tevreden mee.

henk zwagerman 23-12-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar dagen in mijn bezit en erg tevreden. Prima warm geluid en optimaal bedien gemak. Ik heb hem aangesloten op mijn (oude) Denon versterker met Klipsch boxen. Uiterlijk is ook mooi, maar hij staat bij mij in de kast, dus dat maakt me niet zoveel uit. Het standaard element met naald voldoet zeker, maar ik overweeg een nieuwe elliptische naald. Heeft iemand hier ervaring mee? Een nieuw elment gaat nog te ver; misschien in de toekomst.
Henk

bob 15-11-2015 Product paar dagen in bezit

Heb de draaitafel nu een paar dagen in bezit en het is volop genieten. Ik heb voor de geluidskwaliteit een 9 omdat het bij audioapparatuur altijd beter kan. duurzaamheid is nog niet te beoordelen,maar het voelt allemaal solide aan. Er is op you tube een filmpje waar er andere elementen voor deze draaitafel gebruikt worden die overigens erg duur zijn en ik hoor het verschil niet met het standaardelement wat erop zit.Het geluid is natuurlijk ook afhankelijk van je versterker en speakers. Ikzelf heb een pioneer versterker en geweldige speakers van Monitor Audio (een aanrader).Ga de standaardnaald nog wel vervangen voor een eliptische naald (30 euro),maar dan vind ik het voor voorlopig helemaal top. Ik wens iedereen veel luisterplezier.Groetjes Bob.

zonnerik 21-11-2014 Product paar dagen in bezit

Het geluid van de Denon DP-300F met standaardelement overtreft mijn verwachtingen. Ik had een Micro-Seiki DD-31 met Stanton-element, hoor mijn elpees nu zoals ik ze nog niet gehoord heb: met alle nuances in het hoog en het laag. Kennelijk is er in 35 jaar (!) ook bij platenspelers veel verbeterd. Geen idee of deze Denon ook zo lang meegaat. Het apparaat voelt in elk geval zeer solide aan. Met zijn volautomaat is het gebruiksgemak ongekend. Dat geldt ook voor de aansluitmogelijkheden, gezien zijn ingebouwde voorversterker. Kortom, echt Denon, met een gelikte vormgeving, en een goede verhouding tussen prijs en kwaliteit (de prijs varieert links en rechts nogal). Een USB-poort ontbreekt; daarvoor moet je een ander model aanschaffen, dat kwalitatief dan weer net wat minder lijkt.

raw65 09-06-2009 Product paar dagen in bezit

Na een tijdje gezocht te hebben naar een goede draaitafel uiteindelijk toch gekozen voor een volautomaat. Twee of eigenlijk drie merken blijven dan over: Denon en Dual / Thorens. Uiteindelijk gekozen voor de Denon. Vandaag uitgepakt, geplaatst, ingesteld en aangesloten binnen een half uur. Mooi stabiel, stil apparaat. Geluid wat terughoudend maar mooi muzikaal en ruimtelijk (via ingebouwde pre-amp en Linn Classik). Over degelijkheid valt nog niets te zeggen, maar de eerste indruk is meer dan goed. Overweeg de standaard naald tzt door een elliptisch exemplaar te vervangen voor iets minder terughoudendheid en wat minder naaldkracht.

RobEp 24-05-2009 Product paar dagen in bezit

---------- update review 24-05-2009 ----------
Deze review vervangt die van 12-04-2008
Dit betekent dat ik de draaitafel ruim een jaar in mijn bezit heb.
Mijn eerdere kritische kanttekening t.a.v. een vlak geluid blijkt niet terecht.
Een recent aangeschafte Rotel versterker geeft, i.c.m. mijn B&W DM602 luidsprekers, een prima resultaat. Ik draai nu met uitgeschakelde voorversterker in de Denon. Mjn versterker beschikt over een phono ingang met mm/mc-schakeling. Geluid waardeer ik op een 9.
Ook na een jaar draait de Denon platenspeler probleemloos mijn 35 jaar oude LP-collectie. De optimale duurzaamheid, een 10. Hij doet wat hij moet doen.

---------- oude review 12-04-2008 ----------
Heb de Denon enkele dagen in mijn bezit.
Draai met het standaard element, ingeschakelde voorversterker via de anoloog ingang van een pioneer 5.1 reciever op B&W DM601 speakers.
Aparaat ziet er goed uit en is eenvoudig in te stellen.
Gebruiksgemak is prima, volautomaat.

Ik wordt echter onaangenaam verrast door een vlak geluid met weinig sprankeling in het hoog.

Ben voornemens te testen met een andere (voor)versterker. Wellicht ook een ander element.

aklasse 13-04-2009 Product kwartaal in bezit

9,4
Prachtige zeer solide draaitafel had hiervoor een sansui was bang dat deze veel minder zou klinken maar deze klinkt super.
Alle instrumenten geeft hij zeer mooi weer met veel warmte en volle bas het hoog klinkt ook super wordt nergens schel.Ideaal dat er een goede voorversterker zit ingebouwd.De draaitafel is mooi piano zwart lak afgewerkt.Prijs is hoog maar zeker waard.Is vol automatisch dus zeer handig in gebruik.

k.jansen 21-01-2008 Product paar weken in bezit

Ik heb de Denon DP300-F net een paar weken in bezit en deze speler voldoet prima, ook het standaard element geeft goed geluid.
Verder zijn de instelmogelijkheden ook voldoende.
Alleen heb ik gemerkt dat de platenspeler gevoelig is voor externe storingsbronnen zoals een gsm(mijn Denon 3808 reciever heeft hier totaal geen last van).
Toen ik een LP van een live concert op de speler had gelegd was ik wel aangenaam verrast van en warme en brede geluid. Vooral concerten waarbij het geluid direct is opgenomen zonder de tussenkomst van bandrecorders/digitale opslag en dergelijke merk je duidelijk de kwaliteit van vinyl.

Erik Berke 10-12-2006 Product paar dagen in bezit

9,4
Ik heb de DP-300F net en bevalt prima. Het is een fraai model, zeer
gebruiksvriendelijk en het geluid is prima. Ik heb nog een Denon PMA 1060
versterker en B&W 580 speakers. Mogelijk dat ik het standaardelement nog wel
eens vervang voor een betere, maar ik ben een vinylliefhebber ;-) Het element
dat erin zit geeft een goed geluid.