Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM - Reviews

67 mm

Shirley 16-05-2016 Product paar dagen in bezit

Canon lens ef 70-300 f/4-5.6L IS USM

9,6
Top lens. Mooie scherpte diepte. Aanrader. Perfecte stabilisatie en stille motor. Maakt prachtige foto's

Kraan 26-01-2016 Product maand in bezit

Geweldige lens, helemaal na mijn oude 100/300 lens. Snel, scherp, zakt (las ik daarnet bij een andere review) gelukkig in het geheel niet uit, stabilisatie, zwaarder dan ik gewens was maar ligt goed in de hand icm met de 6D.

Jaap Koole 19-12-2013 Product half jaar in bezit

Deze lens heeft z'n charme vanwege groot bereik, degelijkheid, compactheid en betrekkelijk kleine gewicht. Maar optisch schiet deze lens - als Canon L lens - tekort. De 70-200mm f/4 scoort dan veel beter, om nog maar niet te spreken over de 70-200mm f/2.8.

De prestatie van deze 70-300mm f/4-5.6 IS is hooguit vergelijkbaar met de 70-300mm van Tamron die veel (heel veel) minder kost.

klaasjager63 25-11-2011 Product paar dagen in bezit

Wat een stukje vakwerk. Superscherp. Bij 70mm en f5.6 krijg je de scherpste beelden. Van 200 tot 300mm geldt dat voor f8.0
Heb hiervoor een 70-300 DO is USM gehad, overigens pas verkocht, maar die haalt het niet bij de 70-300 L is USM. De lens zakt niet uit als bij de DO lens.
Was eerst van plan een 70-200 2.8 L is USM te kopen, maar die is weer zo zwaar we en het nieuwe II type is onbetaalbaar.
Vergelijk de beeldkwaliteit van de 70-200 en de 70-300, dan doet de beeldkwaliteit van de 70-300 niet veel onder voor de 70-200 2.8 L is USM.
Verschil is de 70-200 2.8 heeft een groter en vast diafragma, maar de 70-300 heeft een groter bereik en is veel lichter.
Ben dus geweldig blij met deze aankoop

jozeeke 20-09-2011 Product paar dagen in bezit

geweldige lens,gebruik hem op mijn 7D hij is supersnel en stil scherpstellen,ik had hiervoor de 100-400mm.Maar deze aangeschaft vanwege het gewicht.Ben er erg blij mee!

poni 17-09-2011 Product paar dagen in bezit

9,4
Sinds een paar dagen binnen. Ik gebruik hem op een Canon 7D. Zeer degelijk objectief, ongelooflijke scherpte. Ik had hiervoor het 70-300 DO objectief van Canon. Wat een verschil.