Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Ben 31-12-2018

Degelijke lens, scherpe foto's

Enige weken geleden een nieuwe body gekocht (Canon EOS 80D) en de oude lens van de oude body overgezet. Dit was een Tamron 16-300. Met de vorige body (Canon EOS 1200D) en de huidige body was deze lens het net niet. Niet scherp bij volledig inzoomen en kussen-effect wat irritant is bij rechte muren en kozijnen.
Dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken en op pad voor een andere lens. Mijn keuze is gevallen op de Canon EF70-300 f/4-5.6L IS ISM.
Bij thuiskomst natuurlijk direct aan de slag. Als eerste blijkt dat het kussen-effect zich bij deze lens niet voordoet. Een groot pluspunt! En de eerste foto's beloven veel goeds wat scherpte betreft. Een aanrader dus.

SAIN 06-11-2017

Canon 70-300mm L

Als vervanging van mijn 70-200mm L f/4 bevalt dit objectief uitstekend. Iets minder lichtsterk als tegenprestatie voor het grotere bereik van 300mm. Op alle brandpuntsafstanden is de lens scherp vanaf het grootste diafragma (vergelijkbaar met de 70-200mm). Diafragmeren geeft alleen iets meer scherpte in de randen. Zeer degelijk gebouwd, IS is top, scherpstelling is direct.
Ik heb grote handen, dan licht deze dikke lens goed in de hand. Heb je kleine handen dan zal je wellicht wat moeten wennen.
De lens wordt gebruikt op een EOS 7D. Door de crop factor is het een perfecte telezoom geschikt voor wildlife en vogelfotografie.
Licht genoeg om mee op reis te nemen. Weerbestendig, sterk, scherp, prachtig contrast en kleurweergave.
De lens zou wat lichtsterker mogen. Dan zou deze echter qua formaat groeien en fors duurder zijn. Dit lijkt het beste compromis.
Aanrader als je budget het toelaat.

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Contrast
  • Scherp over het gehele bereik
  • Zeer degelijk en weerbestendig

Minpunten

• Wellicht te grote diameter voor kleine handen

Shirley 16-05-2016

Canon lens ef 70-300 f/4-5.6L IS USM

Top lens. Mooie scherpte diepte. Aanrader. Perfecte stabilisatie en stille motor. Maakt prachtige foto's

Kraan 26-01-2016

Geweldige lens, helemaal na mijn oude 100/300 lens. Snel, scherp, zakt (las ik daarnet bij een andere review) gelukkig in het geheel niet uit, stabilisatie, zwaarder dan ik gewens was maar ligt goed in de hand icm met de 6D.

Jaap Koole 19-12-2013

Deze lens heeft z'n charme vanwege groot bereik, degelijkheid, compactheid en betrekkelijk kleine gewicht. Maar optisch schiet deze lens - als Canon L lens - tekort. De 70-200mm f/4 scoort dan veel beter, om nog maar niet te spreken over de 70-200mm f/2.8.

De prestatie van deze 70-300mm f/4-5.6 IS is hooguit vergelijkbaar met de 70-300mm van Tamron die veel (heel veel) minder kost.

klaasjager63 25-11-2011

Wat een stukje vakwerk. Superscherp. Bij 70mm en f5.6 krijg je de scherpste beelden. Van 200 tot 300mm geldt dat voor f8.0
Heb hiervoor een 70-300 DO is USM gehad, overigens pas verkocht, maar die haalt het niet bij de 70-300 L is USM. De lens zakt niet uit als bij de DO lens.
Was eerst van plan een 70-200 2.8 L is USM te kopen, maar die is weer zo zwaar we en het nieuwe II type is onbetaalbaar.
Vergelijk de beeldkwaliteit van de 70-200 en de 70-300, dan doet de beeldkwaliteit van de 70-300 niet veel onder voor de 70-200 2.8 L is USM.
Verschil is de 70-200 2.8 heeft een groter en vast diafragma, maar de 70-300 heeft een groter bereik en is veel lichter.
Ben dus geweldig blij met deze aankoop

jozeeke 20-09-2011

geweldige lens,gebruik hem op mijn 7D hij is supersnel en stil scherpstellen,ik had hiervoor de 100-400mm.Maar deze aangeschaft vanwege het gewicht.Ben er erg blij mee!

poni 17-09-2011

Sinds een paar dagen binnen. Ik gebruik hem op een Canon 7D. Zeer degelijk objectief, ongelooflijke scherpte. Ik had hiervoor het 70-300 DO objectief van Canon. Wat een verschil.