Tamron F017

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron F017 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Peter B 05-11-2020

Tamron type F017 90mm macrolens prima voor canon RP

Geschreven voor: Tamron F017

Dit is een prima lens om bijvoorbeeld paddenstoelen en insecten mee te fotograferen, Ik heb er al vele mooie foto's mee gemaakt. Makkelijk in gebruik, niet te zwaar, handmatig en automatisch instelbaar.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • stevige lens

E. Wit 29-05-2020

Perfecte scherpte. en macro en lichtsterkte.

Geschreven voor: Tamron F017

Nooit gedacht dat deze lens zulke fantastische beelden zou opleveren. de prijs kwaliteit verhouding is meer dan gerechtvaardigd.

Pluspunten

• Lichtsterkte
  • Macro gedeelte
  • automatisch scherp stellen
  • Snel en geluidloos scherp stellen

Sjoerd 08-12-2019

Prachtige aanwinst

Geschreven voor: Tamron F017

Zeer degelijk objectief. Snelle en stille autofocus. Niet alleen te gebruiken als macro lens, maar ook zeer geschikt voor portretten.

Eddie Van Hoef 09-07-2019

Toplens

Geschreven voor: Tamron F017

Alles wat ik over deze lens heb gelezen klopt en in de praktijk ook, dus in het echte leven van het dagelijks fotograferen: Zéér goed in scherpte, contrast, geen vervorming, licht in het gebruik, een erg mooie brandpuntsafstand voor portret ook, voor macro, reproductie enz.. qua specs evengoed als Nikon 105 mm macro of misschien in het gebruik nog beter maar wel lager in prijs. Het geld méér dan waard!

Pluspunten

• kwaliteit
  • licht
  • superscherp
  • vibratiereductie

Niek 28-11-2018

scherpe, lichtsterke macrolens

Geschreven voor: Tamron F017

Ik had deze lens al een tijd op mijn verlanglijstje staan. Zocht een lichtsterk objectief voor macrowerk. Uit diverse reviews kwam deze als beste uit de bus.
Is met 2.8 diafragma lichtsterk genoeg. Heeft een goede scherptediepte die een mooi bokeh oplevert. Voelt degelijk aan. Scherpstelring werkt prettig. Autofocus op korte afstand zoekt wat, maar voor macro kun je het beste handmatig scherpstellen. Met zonnekap geleverd en 6 jaar garantie!

Pluspunten

• lichtsterk
  • prettig in gebruik
  • scherptediepte
  • lange garantieperiode

Minpunten

• autofocus op korte afstand

CG-Photography 22-11-2016

Mooi scherpe lens ideal voor de macro fotograaf

Geschreven voor: Tamron F017

Voor een tijdje getwijfeld tussen een echte Canon lens of de nieuwe Tamron SP 90mm f/2.8. De Tamron nu inmiddels een tijdje in bezit...een wat een mooi en scherpe lens is het. Het build kwaliteit is uitstekend, stof en waterdicht. Razen scherp met snelle focus. In situaties met minder licht de lens heeft wel een beetje moeiten met focusen, dus better naar manual zetten

Pluspunten

• build kwaliteit
  • scherp

Minpunten

• focus moeite met minder licht