De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 9518B005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

amh 07-01-2020

Voldoet aan de verwachtingen, beloftes. Goede lens.

Geschreven voor: Canon 9518B005

Omdat ik steeds meer interesse krijg voor het maken van landschapsfoto's heb ik deze lens aangeschaft.
Heb nog maar een paar foto's gemaakt, bezit het objectief ongeveer 2 weken. Daarom nog een voorzichtige beoordeling (alle items 'goed')

Jeroen P 21-12-2019

Prima lens

Geschreven voor: Canon 9518B005

Groothoek objectief uit de L serie van Canon, dan verwacht je kwaliteit. Eerste foto's met deze lens geven erg mooie resultaten.

Pluspunten

• Degelijk
  • vriendelijk geprijst

Byron 18-09-2019

super lens

Geschreven voor: Canon 9518B005

super good and fast lens, especially powerful at a full format camera like the 5D Mark III. I can fully recommend this lens.

Sabine 07-05-2019

Gaat superbreed

Geschreven voor: Canon 9518B005

Goede en scherpe lens, gemakkelijk in gebruik, gaat superbreed, ligt goed in de hand. Precies wat ik zocht!

Pluspunten

• scherpte
  • gaat superbreed

Maria 14-04-2019

Fantastische lens

Geschreven voor: Canon 9518B005

Fantastische lens, maakt prachtige foto's in combinatie met mijn Eos 80D, heel fijn geholpen bij Kamera Express in Haarlem

Pluspunten

• scherpe foto's
  • stabilisatie

Minpunten

• geen

Theo Schattevoet 29-10-2018

Zeer goed lens

Geschreven voor: Canon 9518B005

Het objectief werkt precies zoals ik het verwachte. Ik heb deze lens gekocht bij Kamera Express in Eindhoven waar ik erg goed ben voorgelicht over deze lens. Al veel landschapsfoto's gemaakt in Ierland. Ben zeer onder de indruk van deze lens.

Hugo 18-10-2017

Prima objecties

Geschreven voor: Canon 9518B005

Het objectief werkt precies wat je ervan verwacht. Zeker het IS levert een extra pluspunt op voor deze lens. Ik heb deze lens gekocht bij Kamera Express in Eindhoven waar ik erg goed ben voorgelicht over deze lens in vergelijking tot de 2.8 versie.

A. Boere 12-10-2017

Geweldige lens

Geschreven voor: Canon 9518B005

Geweldige lens , geeft mooie resultaten. Zeer goed te gebruiken met een LEE-filter set. Geen blauwe vertekning aan de zijkanten.

Pluspunten

• Gewicht
  • gebruik met filters

Paul Ranft 19-12-2016

Prima Canon lens 16-35mm F/4.0 L USM

Geschreven voor: Canon 9518B005

Ik heb voor dit multifunctionele zoom objectief gekozen vanwege de goede recencies. Met name de scherpte in de hoeken bij F4 is erg goed. De prijs/kwaliteitverhouding is prima. Je krijgt waar voor je geld. Er is voor wat betreft groothoek zoomlenzen behoorlijk wat keuze. Na urenlang op youtube te hebben gekeken en vele online-recencies te hebben gelezen is mijn keuze uiteindelijk op dit objectief gevallen Mijn toepassingsgebied voor de lens is avondfotografie, landschapsfotografie en reportages. Ik realiseer dat tov bijvoorbeeld de Tamron 15mm-30mm F/2.8 1 volledige stop minder bereik heb. Voor landschapsfotografie en avondfotografie met statief vind ik dat niet zo bijster interessant. Het enige wat een uitdaging is om bij het fotograferen vanuit de hand, en bij weinig licht, het plaatje goed te krijgen. Maar dat gaat wel lukken mbv de IS functionaliteit. De Tamron, die hoog op mijn lijst stond, is uiteindelijk afgevallen vanwege de bolle lens en geen mogelijkheid heeft voor standaardfilters. Bovendien is de Tamron een stuk gevoeliger voor lensflare wat ik absoluut niet wil bij avondfotografie. Zoals gewoonlijk ben ik supergoed geholpen door de medewerker bij Kamera-Express. Ik ben zeer tevreden met deze aankoop. Dus

Pluspunten

• Een lens uit de L-serie van Canon
  • Stabilizer (IS)
  • Redelijk licht van gewicht
  • over het hele gebied scherp
  • Duurzaam

Minpunten

• Als je het een minpunt mag noemen de F stop op 4.0
  • vignetering (met software te compenseren