Canon EF 16-35mm f/4L IS USM - Reviews

Canon EF
Filtermaat
8 mm
Grootste diafragma

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Paul Ranft 19-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prima Canon lens 16-35mm F/4.0 L USM

Ik heb voor dit multifunctionele zoom objectief gekozen vanwege de goede recencies. Met name de scherpte in de hoeken bij F4 is erg goed. De prijs/kwaliteitverhouding is prima. Je krijgt waar voor je geld. Er is voor wat betreft groothoek zoomlenzen behoorlijk wat keuze. Na urenlang op youtube te hebben gekeken en vele online-recencies te hebben gelezen is mijn keuze uiteindelijk op dit objectief gevallen Mijn toepassingsgebied voor de lens is avondfotografie, landschapsfotografie en reportages. Ik realiseer dat tov bijvoorbeeld de Tamron 15mm-30mm F/2.8 1 volledige stop minder bereik heb. Voor landschapsfotografie en avondfotografie met statief vind ik dat niet zo bijster interessant. Het enige wat een uitdaging is om bij het fotograferen vanuit de hand, en bij weinig licht, het plaatje goed te krijgen. Maar dat gaat wel lukken mbv de IS functionaliteit. De Tamron, die hoog op mijn lijst stond, is uiteindelijk afgevallen vanwege de bolle lens en geen mogelijkheid heeft voor standaardfilters. Bovendien is de Tamron een stuk gevoeliger voor lensflare wat ik absoluut niet wil bij avondfotografie. Zoals gewoonlijk ben ik supergoed geholpen door de medewerker bij Kamera-Express. Ik ben zeer tevreden met deze aankoop. Dus

Pluspunten

• Een lens uit de L-serie van Canon
  • Stabilizer (IS)
  • Redelijk licht van gewicht
  • over het hele gebied scherp
  • Duurzaam

Minpunten

• Als je het een minpunt mag noemen de F stop op 4.0
  • vignetering (met software te compenseren