Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - Reviews

Objectiefbajonet
Canon EF-S
Filtermaat
6 mm

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

mature 25-01-2011 Product jaar of meer in bezit

Al vanaf mei 2009 in bezit, meer voor vakantie kiekjes en wat uitprobeersels, met name natuur en steden komt deze lens goed tot zijn recht.
Voor groepsfoto's dichtbij is niet te doen!

Als leek kan ik zeggen.. TOP!!
Zeker met een zonnekap erop lijkt het wel een RPG!
Nu ben ik overgegaan op een zoomlens, hopen dat de scherpte het kan evenaren.

nijmegen42 20-11-2011

Nu ben ik overgegaan op een zoomlens,is de canon 55-250mm dan geen zoom lens

mancer 27-12-2010 Product paar weken in bezit

6,6
Na circa 150 foto's genomen te hebben met deze lens heb ik gemengde resultaten. De ene keer zijn de foto's rag-scherp de andere keer vallen ze wat tegen qua scherpte. Met name met de I.S. aan op 200mm en 250mm zie ik vaak onscherpte. Als ik de I.S. uitzet met een korte sluitertijd en / of op een statief zijn de resultaten meestal wel goed. Soms heeft de camera (450D) wat moeite met het vinden van het scherpstelpunt, met name binnenshuis of bij schemering buiten. Het contrast is naar mijn beoordeling matig vooral aan de telezoom zijde (250 mm). De constructie van de lens vind ik behoorlijk goed. Zowel de zoomring als focusring voelen stevig aan. De binnenste lensbuis vertoont geen speling. Groot voordeel is het lage gewicht. De balans met camera is exact goed. Al met al een redelijk goede lens maar qua scherpte had ik iets betere resultaten verwacht.

GoM 24-09-2010 Product paar dagen in bezit

7,6
Heb de lens vanaf zijn introductie in bezit. Kreeg gelijk goede reviews. Ben er dan ook tevreden over zeker gezien zijn prijs. Scherpte is vaak goed, contrast/kleurweergave mogen beter. Scherpstelling werkt goed en snel, evenals de IS. Degelijkheid is iets beter dan de 18-55mm versie, maar niet geweldig. Geeft over het algemeen betere resultaten dan de 18-55mm versie. Overigens is het belachelijk dat je bij beiden kitlenzen plastic zonnekappen los moet aanschaffen.

sprinter311cdi 28-06-2010 Product paar dagen in bezit

Ik heb enkele weken geleden de Canon Eos 550d gekocht als kit met de 18-55is lens,echter wilde ik toch nog graag een lens met meer zoombereik,na de goede bevindingen van deze lens op kieskeurig heb ik vanmiddag deze lens gekocht en heb er net enkele foto's mee gemaakt zowel binnen als buiten,ik kan nu al vertellen dat de foto's met deze lens een stuk scherper zijn dan met de 18-55is lens.wordt vervolgd.

--Daniel-- 22-12-2009 Product kwartaal in bezit

7,6
Ik heb deze lens nu een paar maanden en hij bevalt prima. hij heeft een hele mooie scherpte - diepte. alleen gisteren haperde de auto-focus(door de kou??(rond vriespunt)).

Canon 09-06-2009 Product kwartaal in bezit

Ik twijfelde bij aankoop tussen de Canon en de Tamron. Ik heb verschillende modellen van beide merken, in de prijsklasse tot € 400,- getest, maar de Canon ef s 55-250mm f/4-5.6 IS kwam er als beste uit. De tamron lenzen zijn vaak onscherp. Deze Canon lens stelt snel scherp en geeft betere foto's. In deze prijsklasse de beste keus en een dikke tien!

coinoperator 20-02-2009 Product paar weken in bezit

9,4
Deze lens krijgt een dikke tien van me....
Er zijn uiteraard betere, nog veel betere lenzen zelfs.
MAAR NIET VOOR DEZE PRIJS.

De EF-S 55-250 IS heeft aan beeldstabilisator en een behoorlijk laag gewicht.
Dit laatste doordat de behuizing van plastic is wat dan meteen ook het enige zwakke punt is maar in deze prijsklasse vindt je nergens zo'n ontzettend goede lens.
De IS zorgt ervoor dat je ruim 2 stops snellere sluitertijden kunt gebruiken en de vertekening van de lens is minimaal.
Aanrader voor iedere beginner, super vakantielens voor kasteeltjes bovenop de berg ver weg maar ook voor mams en de blagen die tegen de zoveelste brugleuning op de foto moeten.

Een dikke tien voor deze lens, zeker gezien de prijs mag hij niet ontbreken in je fototas.

AmsterdamSebas 29-06-2008 Product paar weken in bezit

Ik ben in het bezit van een EOS400D en heb deze lens recentelijk aangeschaft en moet zeggen dat ik bijzonder tevreden ben.

Ik heb getwijfeld tussen deze lens naast mijn 18-55mm kitlens of een Tamron 18-200mm ter als een alles-in-één lens. Meteen vielen de volgende zaken op toen ik de 2 lenzen testte.
-Deze Canon lens stelt veel sneller scherp. Het is weliswaar geen USM gestuurde lens, maar voor het meeste gebruik bijzonder geschikt. Veel sneller dan de Tamron 18-200.
-Ik nam vergelijkende fotos in een donkere omgeving (in winkel) alle foto's die met de Tamron mislukten, Waren met deze Canon zonder moeite meteen haarscherp.

Ook foto's die onder bewolkte of duistere omstandigheden gemaakt worden, lukken veel vaker dankzij de Image Stabilizer. Ook de automatische omschakeling van de IM van stilstaande naar bewegende objecten (dieren die ineens wegrennen) werkt moeiteloos..

De lens heeft over het gehele bereik zeer weinig optische afwijking. Alles ziet er mooi recht en natuurlijk uit.

Hoewel de lens van kunststof gemaakt is, voelt het geheel degelijk aan.

Een groot bereik objectief zoals de Tamron 18-200mm heeft als voordeel dat je maar één lens mee hoeft te slepen en relatief compact is. Maar dit voordeel weegt totaal niet op tegen de voordelen van de Canon EF-S 55-250mm IS als het op fotokwaliteit en gebruiksgemak aankomt.

Hoewel critici mijn cijfers misschien te hoog zouden vinden, beschouw ik de beoordeling als iets relatiefs. De lens zal uiteraard niet opkunnen tegen een L-lens met 3 tot 4 nullen in de prijs. Maar voor het geld dat je aan deze lens uitgeeft heb je een bijzonder mooie lens in huis.

Al met al ben ik zeer tevreden.

plompie 29-05-2008 Product paar weken in bezit

prima instaplens voor de hobbyist en om te oefenen.
goeie scherpte en bokeh, practisch geen vervormingen.
jammer dat je hem niet kan vastzetten tijdens vervoer.
voor de prijs een zeer goeie kwaliteitsverhouding.
ga de 18-55 iS er ook bij nemen, die is ook zeer goed te betalen.

Hans Moolhuizen 14-05-2008 Product kwartaal in bezit

Ik heb dit objectief 4 maanden in mijn bezit en ben erg erg tevreden. Hij vormt samen met mijn Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS en de Canon EOS 40D een prima team voor een zeer respectabele prijs.
Dit objectief heeft ook zojuist, en in mijn ogen ook volkomen terecht, een TIPA prijs gewonnen.

Ik heb bij geen van beide objectieven punten van kritiek. Kortom absolute aanraders.

DWE 07-04-2008 Product maand in bezit

Voor het geld zeker geen slecht objectief. Scherpte is goed en Image Stabilisation (IS) is niet overbodig bij deze brandpuntafstanden.
Minpunten: binnen wordt het wel allemaal wat minder omwille van weinig lichtsterkte. Ook vrij trage focus.
Is uiteraard wat plastiekerig maar kan moeilijk anders voor dit bedrag.
Ideaal voor beginnende fotgraaf die nog geen 1000 euro aan een objectief wil/kan spenderen.

renault38 05-02-2008 Product paar dagen in bezit

prima lens zit alles in van portret tot zoom.
de foto,s zijn lekker scherp.
zeer goed over tevreden.
canon heeft weer een goede lens op de markt gebracht.