De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SEL35F28Z op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

nfranken 09-02-2020

Super 35mm prime lens

Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Mooie lens, alles scherp, maar vooral ook licht en klein, ideaal voor straatfotografie. Maakt mijn sony a7 stuk lichter en handzamer dan mijn 24-104 lens.

Cora en Allard 14-12-2018

Fijn lensje!

Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Ze zeggen wel eens, als je maar 1 lens koopt, koop dan een 35mm. En dan vind ik deze wel een aanrader! Scherp zonder compromis. Misschien zou je hem op 1.8 willen, maar zo blijft er altijd wat te wensen. Voor de prijs ben ik heel tevreden.

Cora en Allard 14-12-2018

Fijn lensje!

Wim 23-11-2018

Hoge kwaliteit in een kleine verpakking

Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Een super scherpe 35 mm lens, Zeiss kwaliteit. Ideaal voor straat- en reis fotografie. De lensdop is niet ideaal. Verder is de prijs voor een 2.8 lens aan de hoge kant. Zeer zeker aan te raden

Pluspunten

• licht
  • scherp

Minpunten

• lensdop
  • prijs

frederikp 28-01-2018

uitstekende lens

Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Deze compacte scherpe lens stelt accuraat en snel scherp. Hoge kwaliteit en handig in gebruik. Ik zou hem zeker aanraden!

Pluspunten

• compact
  • snel

Minpunten

• aan de dure kant

Ferdinand 29-10-2017

Lekker compact en optisch uitstekend

Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Ik gebruik deze compacte lichtgewicht 35mm lens op mijn nieuwe Sony A9 en vormt daarmee een ideale combinatie voor straatfotografie in full frame kwaliteit. Ook de bijzonder compacte zonnekap draagt bij aan 't concept. De beeldkwaliteit laat niets te wensen over en de autofocus werkt snel en geluidloos. Dat laatste vind ik vooral voor filmen heel belangrijk. Ik heb tot op heden geen min-punten kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Compact en licht
  • Uitstekende beeldkwaliteit
  • Snelle en geluidloze autofocus
  • biedt weerstand tegen stof en regenwater
  • te gebruiken als standaardlens

Minpunten

• geen

FVos 16-11-2016

Optisch goed, mechanisch bedroevend

Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Na slechts 6000 foto's kon na een firmware update (3.0) de lens niet meer scherpstellen. Reparatiekosten € 589,60. In verband hiermee heb ik mijn Sony A7R camera ingeruild voor een Fujifilm T X2. Jammer want de foto's van de Sony combinatie waren erg goed.

Pluspunten

• Zeer goede scherpte

Minpunten

• Mechanische kwaliteit ondermaats

Appie65 13-02-2015
Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Deze Sony-Zeiss lens is het optimum aan comfort en degelijkheid in combinatie met mijn Sony Alpha 7 camera. De gemaakte foto's overtreffen ieder verwachtingspatroon op het gebied van scherpte, contrast en kleur. De compacte en degelijke constructie maken dit de ideale reisgenoot met mijn Sony Alpha7 camera zowel in de stad als daarbuiten.

Eric Neuteboom 19-01-2015
Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Prachtig objectief!! Mooie scherpte maar ook prachtige onscherpte. Ideaal voor straatfotografie. Snelle autofocus op Sony A7 mk 2. Zeker een aanrader. Mooi contrast ook met weinig licht. Lekker compact en licht. Ideale set samen met de A7 mk2 voor op reis. De grote spiegelreflex gaat niet meer mee.

Gabriel2 06-01-2015
Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Een zeer fijne lens. Vooral omdat de E-mount van sony een beperkte lenskeuze in diafragma 2.8 of lager heeft, is dit een must have lens voor iedereen die een lager diafragma wenst

agruijters 28-08-2014
Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Ben nog maar een paar keer op stap geweest met de nieuwe lens. Bevalt fantastisch: diepte, kleurweergave en contrast zijn erg goed. Scherpstellen is ook een kwestie van gewenning. Eigenlijk wat ik verwacht had van een Zeiss lens.

robenjol 20-07-2014
Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Ik heb inmiddels al aardig wat ervaring met dit objectief opgedaan. Het is een compacte lens, die heel licht van gewicht is. Ik gebruik hem graag onder slechte lichtomstandigheden, om mensen te fotograferen in cafe's en andere gelegenheden. Dat gaat prima. De technische resultaten zijn uitstekend. Een goede scherpte en een goede kleurweergave zijn voor mij belangrijk en het objectief scoort hierop hoog. De mechanische kwaliteiten en de degelijkheid komen goed over.

John Schilperoort 16-07-2014
Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Deze lens naast de SEL 2470 Carl Zeiss zoomlens in gebruik op mijn Sony Alpha-7. Voordeel is het uiterst geringe gewicht van de combinatie met de camera. Een 'snapshot' top-camera van net 750 gram met 24 Megapixels Full Frame, magnesium body en opklapbaar beeldscherm of super digitale zoeker. De lens is strak en loeischerp tot in de hoeken, in de praktijk geen vignettering merkbaar. Ja, ondanks dat mijn zoomlens het gebied afdekt, toch een absolute aanrader want met dit soort camera's ga je voor topkwaliteit. Met deze combinatie krijg je dat!
Absolute aanrader.

Dick Akkerhuis 16-06-2014
Geschreven voor: Sony SEL35F28Z

Het is een prachtig objectief en gebruik hem vaak. Lekker compact en het weegt weinig, dus heerlijk om mee te nemen voor onderweg. Bij diafragma F5.6 zijn de optische prestaties op zijn best, maar eigenlijk zijn F2.8 tot F8 goed te gebruiken. Scherpstellen gaat razendsnel, ook bewegende onderwerpen zijn goed te volgen. Al met al ben ik heel blij met dit geweldige kleine lensje met grootse prestaties.