Sony SEL35F28Z - Reviews

Lenstype
groothoek

FVos 16-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Optisch goed, mechanisch bedroevend

Na slechts 6000 foto's kon na een firmware update (3.0) de lens niet meer scherpstellen. Reparatiekosten € 589,60. In verband hiermee heb ik mijn Sony A7R camera ingeruild voor een Fujifilm T X2. Jammer want de foto's van de Sony combinatie waren erg goed.

Pluspunten

• Zeer goede scherpte

Minpunten

• Mechanische kwaliteit ondermaats

Appie65 13-02-2015 Product kwartaal in bezit

9,6
Deze Sony-Zeiss lens is het optimum aan comfort en degelijkheid in combinatie met mijn Sony Alpha 7 camera. De gemaakte foto's overtreffen ieder verwachtingspatroon op het gebied van scherpte, contrast en kleur. De compacte en degelijke constructie maken dit de ideale reisgenoot met mijn Sony Alpha7 camera zowel in de stad als daarbuiten.

Eric Neuteboom 19-01-2015 Product paar weken in bezit

Prachtig objectief!! Mooie scherpte maar ook prachtige onscherpte. Ideaal voor straatfotografie. Snelle autofocus op Sony A7 mk 2. Zeker een aanrader. Mooi contrast ook met weinig licht. Lekker compact en licht. Ideale set samen met de A7 mk2 voor op reis. De grote spiegelreflex gaat niet meer mee.

Gabriel2 06-01-2015 Product paar weken in bezit

Een zeer fijne lens. Vooral omdat de E-mount van sony een beperkte lenskeuze in diafragma 2.8 of lager heeft, is dit een must have lens voor iedereen die een lager diafragma wenst

agruijters 28-08-2014 Product maand in bezit

Ben nog maar een paar keer op stap geweest met de nieuwe lens. Bevalt fantastisch: diepte, kleurweergave en contrast zijn erg goed. Scherpstellen is ook een kwestie van gewenning. Eigenlijk wat ik verwacht had van een Zeiss lens.

robenjol 20-07-2014 Product maand in bezit

9,4
Ik heb inmiddels al aardig wat ervaring met dit objectief opgedaan. Het is een compacte lens, die heel licht van gewicht is. Ik gebruik hem graag onder slechte lichtomstandigheden, om mensen te fotograferen in cafe's en andere gelegenheden. Dat gaat prima. De technische resultaten zijn uitstekend. Een goede scherpte en een goede kleurweergave zijn voor mij belangrijk en het objectief scoort hierop hoog. De mechanische kwaliteiten en de degelijkheid komen goed over.

John Schilperoort 16-07-2014 Product maand in bezit

Deze lens naast de SEL 2470 Carl Zeiss zoomlens in gebruik op mijn Sony Alpha-7. Voordeel is het uiterst geringe gewicht van de combinatie met de camera. Een 'snapshot' top-camera van net 750 gram met 24 Megapixels Full Frame, magnesium body en opklapbaar beeldscherm of super digitale zoeker. De lens is strak en loeischerp tot in de hoeken, in de praktijk geen vignettering merkbaar. Ja, ondanks dat mijn zoomlens het gebied afdekt, toch een absolute aanrader want met dit soort camera's ga je voor topkwaliteit. Met deze combinatie krijg je dat!
Absolute aanrader.

Dick Akkerhuis 16-06-2014 Product paar weken in bezit

Het is een prachtig objectief en gebruik hem vaak. Lekker compact en het weegt weinig, dus heerlijk om mee te nemen voor onderweg. Bij diafragma F5.6 zijn de optische prestaties op zijn best, maar eigenlijk zijn F2.8 tot F8 goed te gebruiken. Scherpstellen gaat razendsnel, ook bewegende onderwerpen zijn goed te volgen. Al met al ben ik heel blij met dit geweldige kleine lensje met grootse prestaties.