Samsung C49J890DKU - Reviews

HDMI, hoofdtelefoon, DisplayPort
Contrast ratio (typisch)
3000:1

Hironimus 02-07-2018

Sneller werken, meer tabs open

Dit scherm is mega groot. Zo groot dat je je collega's niet meer ziet. Dat is lekker als je ze niet kan uitstaan maar een beetje eenzaam als je juist van contact houdt. Je moet ook zorgen dat je bureau echt groot genoeg is, in ieder geval 49 inch breed.

Maar als je 'm dan op je bureau zet, dan ben je echt een blije vogel: het scherm is makkelijk te installeren als je 'm aan de juiste kant openmaakt. Je hebt wel een kruiskop schroevendraaier nodig. Til 'm het liefst met z'n tweeen uit de doos want een curved model moet altijd voorzichtig worden behandeld. Eenmaal op je bureau is hij verstelbaar op alle mogelijke manieren dus ergo technisch helemaal ok.

Als je de software download krijg je een programma waarmee je jouw bureaubladen in een grid kan zetten. 3 op een rij, vier onder elkaar, etc. Handig maar werkt 60% van de tijd. Het lijkt of het programma native apps makkelijker aankan dan een chrome venster. In het begin vond ik dat vervelend maar uiteindelijk is het een kwestie van een paar seconden om je schermen zo t eplaatsen zoals je zelf prettig vindt. Daar heb je geen templated grid voor nodig.

Kleuren zijn goed, scherpte is goed, ben er dus blij mee.

Pluspunten

• 3 schermen naast elkaar
  • heel makkelijk te installeren

Minpunten

• software werkt niet altijd even goed

Bobby 28-06-2018

Gigantisch scherm

Dit scherm is echt gigantisch. Bij het uitpakken van het scherm zie je pas hoe groot die is ondanks er aangegeven wordt dat die 49 inch is. Het in elkaar zetten van het scherm is een fluitje van een cent, ook zitten alle benodigdheden erbij zodat je gelijk klaar bent om van start te gaan. Na het scherm aangesloten te hebben en opgestart te hebben heb ik even de resolutie ingesteld en was ik klaar. Het scherm is voor dagelijks gebruik te groot want je kijkt echt van links naar rechts maar als je games speelt of je bij werk veel schermen tegelijk wilt zien is dit zeker een goede optie.

Pluspunten

• Grootte
  • Geschikt voor gamen
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Grootte
  • Kosten

Jeroen12345 25-06-2018

Voor het eerst een 'WOW' ervaring!

In een paar woorden: wat een geweldig scherm. Lachwekkend groot, niet in je eentje te tillen maar heerlijk om mee te werken.

Unboxing: let op dat je 'm aan de juiste kant openmaakt. Als je dat doet is het net een bouwpakket en heb je binnen 5 minuten het scherm opgezet. Doe je 'm verkeerd om, dan loop je lang te stoeien.

Groot bureau nodig: ik heb een groot bureau nodig en je moet zeker zijn dat je die hebt. Om het zo te zeggen, niemand ziet me meer zitten, zo groot is mijn scherm. Let op dat dit past binnen de vormgeving van je kantoor. Alle andere schermen zijn opeens klein en zielig in vergelijking met dit werk. Voordat je het weet moet de baas al zijn schermen vervangen!

Gebruiksgemak: uitstekend, je download de software (die heet easy seting box) en daarmee heb je direct de mogelijkheid om in een grid je schermen te plaatsen. Ik heb tot nu toe drie schermen open naast elkaar.

Kwaliteit: prima: ik moet af en toe wel even de grootte aanpassen omdat niet alle applicaties in een keer in het grid vallen. Dat zou nog verbeterd kunnen worden.

Aanrader?
Ja, als je een groot bureau hebt en houdt van werken op verschillende schermen dan zal deze monitor je veel efficienter maken.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com

Bobby 22-06-2018

Mega scherm

Toen ik deze monitor ontving zag ik pas hoe gigantisch groot het scherm was. Toen ik de doos open maakte zag ik dat aan alles gedacht was. Zo zaten de nodige kabels er ook bij. De installatie voor het scherm was erg gemakkelijk en ging zonder instructies. Toen ik het scherm voor het eerst opstarten was het echt even van WOW wat een ding zeg. Het is op het begin even wennen dat je van links naar rechts moet kijken maar wanneer je hier aan gewend bent dan wil je niet anders. Door de kromming van het scherm lijkt het echt alsof je erin zit. Het scherm neemt echter wel heel veel ruimte in maar ja wat wil je met 49 inch
Oorspronkelijk gepost op samsung.com