Samsung LC49J890DKU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung LC49J890DKU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Hironimus 02-07-2018

Sneller werken, meer tabs open

Geschreven voor: Samsung LC49J890DKU

Dit scherm is mega groot. Zo groot dat je je collega's niet meer ziet. Dat is lekker als je ze niet kan uitstaan maar een beetje eenzaam als je juist van contact houdt. Je moet ook zorgen dat je bureau echt groot genoeg is, in ieder geval 49 inch breed.

Maar als je 'm dan op je bureau zet, dan ben je echt een blije vogel: het scherm is makkelijk te installeren als je 'm aan de juiste kant openmaakt. Je hebt wel een kruiskop schroevendraaier nodig. Til 'm het liefst met z'n tweeen uit de doos want een curved model moet altijd voorzichtig worden behandeld. Eenmaal op je bureau is hij verstelbaar op alle mogelijke manieren dus ergo technisch helemaal ok.

Als je de software download krijg je een programma waarmee je jouw bureaubladen in een grid kan zetten. 3 op een rij, vier onder elkaar, etc. Handig maar werkt 60% van de tijd. Het lijkt of het programma native apps makkelijker aankan dan een chrome venster. In het begin vond ik dat vervelend maar uiteindelijk is het een kwestie van een paar seconden om je schermen zo t eplaatsen zoals je zelf prettig vindt. Daar heb je geen templated grid voor nodig.

Kleuren zijn goed, scherpte is goed, ben er dus blij mee.

Pluspunten

• 3 schermen naast elkaar
  • heel makkelijk te installeren

Minpunten

• software werkt niet altijd even goed

Bobby 28-06-2018

Gigantisch scherm

Geschreven voor: Samsung LC49J890DKU

Dit scherm is echt gigantisch. Bij het uitpakken van het scherm zie je pas hoe groot die is ondanks er aangegeven wordt dat die 49 inch is. Het in elkaar zetten van het scherm is een fluitje van een cent, ook zitten alle benodigdheden erbij zodat je gelijk klaar bent om van start te gaan. Na het scherm aangesloten te hebben en opgestart te hebben heb ik even de resolutie ingesteld en was ik klaar. Het scherm is voor dagelijks gebruik te groot want je kijkt echt van links naar rechts maar als je games speelt of je bij werk veel schermen tegelijk wilt zien is dit zeker een goede optie.

Pluspunten

• Grootte
  • Geschikt voor gamen
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Grootte
  • Kosten