Philips AC3259 - Reviews

393 m³/uur
Type filter
hepa
Ionisator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3259 op Kieskeurig.nl.

Irjo 25-05-2018

Goede luchtzuiveraar met handige app

Geschreven voor: Philips AC3259

Ik schrok wel even van de omvang van de doos en het toestel zelf is toch ook best wel groot, maar al bij al kun je het toch wel vrij discreet ergens zetten. In de stillere standen werkt het echt heel stil, maar van zodra een van de sensoren een verhoogde waarde meet, begint het toch wel redelijk fors te blazen. De kleur indicatie is een toffe gimmick, maar eerlijk gezegd hoor je ook meteen wanneer het toestel vindt dat de luchtkwaliteit niet meer ok is, want dan begint het dus te blazen. De app vind ik echt wel handig, omdat je het toestel zo ook vanop afstand kunt bedienen. Ook het feit dat je hierin kunt zien wanneer je de filters moet reinigen, vind ik echt handig. Last but not least, doet het zijn werk? Zeker en vast!

Pluspunten

• handig app
  • werkt goed

Minpunten

• maakt soms nogal veel lawaai
  • vrij groot

AGLE 24-05-2018

Goed voor een frisse neus!

Geschreven voor: Philips AC3259

Van een luchtzuiveraar verwacht ik dat hij natuurlijk op de eerste plaats de lucht beter maakt, maar ook dat hij stil en zuinig is, makkelijk te bedienen, info geeft over de luchtkwaliteit en een mooi design heeft.

Qua design kan de Philips AC3259/10 tellen, hij is strak vormgegeven met toch zachte lijnen in wit en zwart, wat past in bijna elk interieur. Het licht dat de luchtkwaliteit weergeeft is een handige feature, ook omdat het je real-time informatie geeft over de luchtkwaliteit in huis. Wat ook handig is, is dat je het licht kan afzetten als je dit niet mooi vindt of bijvoorbeeld 's nachts, wanneer je het liefst donker hebt.

Hij is makkelijk te bedienen, zowel op het toestel zelf als met de app. De handleiding is erg duidelijk. De extra info in de app over de luchtkwaliteit buiten, aangepast aan waar je woont, is erg handig, zeker voor mensen met allergieën.

Een minder punt vind ik dat het toestel, zelfs in stille modus, toch nog luid klinkt. Hierdoor is het niet zo geschikt voor mij om het bijvoorbeeld heel de nacht te laten draaien, wat natuurlijk wel goed zou zijn.

Na twee weken gebruik op onze slaapkamer, een uurtje voor we gaan slapen op automatische allergenen-modus en dan de hele nacht op stille modus, merkt mijn man toch een erg groot verschil in zijn allergieën. Hij staat 's morgens niet meer op mijn een compleet verstopte neus en met slijmen in zijn keel. We zijn hier echt aangenaam door verrast!

De luchtreiniger ziet er dan ook niet alleen prachtig uit, hij doet ook nog eens wat hij belooft. We zijn er echt enorm blij mee!

Pluspunten

• merkbaar effect op allergieën
  • mooi design
  • erg makkelijk in gebruik

Minpunten

• in stille modus toch nog goed hoorbaar 's nachts

filip '65 27-12-2019

stille en efficiënte luchtzuiveraar

Geschreven voor: Philips AC3259

Geeft een goede indicatie over de luchtkwaliteit binnenshuis.Haalt de kleinste stofdeeltjes uit de lucht.Reageert snel wanneer er wordt gekookt zodat de geuren niet blijven rondhangen.'s Avonds op de slaapkamer zorgt de luchtzuiveraar voor zuivere lucht zodat je geen last meer hebt van allergische reacties.

Coen 15-09-2019

Stof verdwijnt!

Geschreven voor: Philips AC3259

De lucht in huis wordt merkbaar schoner met dit apparaat. Stof krijgt geen kans meer en voor hooikoorts-patiënten is de schonere lucht erg prettig. Het apparaat doet meestal stil zijn werk en hoewel groot is het design zo goed dat het niet misstaat in de woonkamer.

Valérie 05-12-2018

Onmisbaar inmiddels gebleken

Geschreven voor: Philips AC3259

Aanvankelijk vroeg ik mij af of een apparaat mijn zware astma enigszins kon verlichten. Ja dus. Ik heb meerdere allergieën en door de inzet van dit apparaat heb ik er binnenshuis veel profijt ervan. Ik merk echt als het even uit staat. Inmiddels heb ik er twee van in huis en ik neem er zelfs één ervan mee naar een vakantieadres. Dit omdat we eerder moesten vertrekken vanwege de vele allergenen.

wesss01 19-09-2018

Tevreden

Geschreven voor: Philips AC3259

Heb deze gekocht wegens katten allergie, wegens Asma.
Ik heb het idee dat het behoorlijk is afgenomen mede door mijn luchtreiniger.

Ymamouche 27-05-2018

PARFAIT !

Geschreven voor: Philips AC3259

Excellent. Voir les autres 5 étoiles.
Allergique à tous les pollens ( arbres en hiver et graminées en belle saison ) je suis sous traitement pour asthme sévère. Cet appareil me sauve simplement la vie.
J'en ai un au rez de chaussée et un dans ma chambre à l'étage.
J'en ai acheté un troisième à ma fille qui vit en ville.
Il va falloir purifier systématiquement l'air car il suffit de consulter les sites de détections en direct de la pollution pour comprendre que les habitants des villes ont les poumons encrassés même sans fumer. N'attendez pas que vos enfants commencent à tousser jour et nuit ! ... nettoyez autant que possible ce qu'ils respirent.

Lisa.puttaert 24-05-2018

Praktische machine

Geschreven voor: Philips AC3259

zeer gebruiksvriendelijk zowel in opzetten, filters reinigen of bedienen als de wifi-verbinding met je gsm maken -gemakkelijk te bedienen aan machine zelf of via smartphone of beide -frissere indruk in huis -opmerkelijk minder last van allergieën (stof, huisstofmijt, honden, pollen) ik nies bijna niet meer en kan gerust overdag zonder medicatie (wat anders niet mogelijk is) -duidelijke gebruiksaanwijzing -machine wijst zichzelf uit -zeer goede investering hier vooral voor de allergieën waar ik normaal enorm last van heb -stille stand is ook echt stil -turbo geeft wat het geluid betreft een beetje vergelijkbaar met een gewone ventilator -automatisch programma staat hier meestal op, Past zich aan aan de polutie in huis.

InsiderA 24-05-2018

Stijlvol, stil en makkelijk, resultaat moeilijk meetbaar

Geschreven voor: Philips AC3259

De luchtzuiveraar is makkelijk in gebruik. De kleurmodus geeft meteen een beeld van de luchtkwaliteit. (En het zijn nog mooie kleuren ook) Het display is zeer intuïtief. Je kan makkelijk schakelen naar verschillende modi. De hardste modus is relatief luid (volume van een grote ventilator), maar de stille modus is ook wel echt heel stil. Supergoed voor 's nachts, je hebt er geen last van.
Het design is strak en stijlvol, alleen spijtig dat hij enkel in het wit bestaat. Hoewel het een relatief grote bak is, gaat hij mooi op in het interieur.
Wat moeilijk in te schatten is, is het resultaat. Hij meet slechts zeer lokaal, dus als je hem twee meter opschuift heb je al een ander resultaat. Ook switcht hij soms tussen goed en minder goed en weer goed op korte termijn, dus weet ik niet goed wat nu correct is. Zelf merk ik weinig verschil bij het ademen, maar mijn man, die gevoelig is aan pollen etc., merkt wel een duidelijk verschil.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • stille modus is echt stil
  • stijlvol design

Minpunten

• enkel verkrijgbaar in wit
  • resultaten moeilijk inschatbaar
  • meet volatiel

Tessa 24-05-2018

Mooi toestel, werkt geweldig!

Geschreven voor: Philips AC3259

Ik heb hem nu 7 weken en ik ben er super enthousiast over! Ik dacht eerst, oei, wel wat groot, maar na installatie vond ik hem al gewoon mooi staan in het interieur. Hij werkt echt super, je kan alles aanpassen naar eigen wens, het licht dat de luchtkwaliteit aangeeft, de standen (dus hoe luidt hij klinkt ook), de modus (allergenen/bacterie &virus of algemene modus). Het lichtje erop is ook handig als sfeerverlichting of nachtlampje in de slaapkamer :-)
De bediening via de app vind ik persoonlijk nog het leukst, ben ik niet thuis en zie ik dat er veel allergenen zijn in onze streek (dit geeft de app ook realtime weer), dan zet ik hem gewoon op vanop afstand. Of gaat de dochter bijna slapen, dan zet ik hem vanuit de keuken op met de smartphone, kwestie van geen trappen te moeten doen :-)
Ook filtert hij kookgeuren uit ons huis, wat heel handig is aangezien mijn dampkap dat echt niet genoeg doet.
Ik vind het echt een super apparaat, mijn dochter heeft bijna niks last meer van haar allergie en mijn astma is ook veel beter. Een aanrader!

Quinn 22-05-2018

Handig in gebruik

Geschreven voor: Philips AC3259

Hoewel het een vrij groot apparaat is staat het niet echt in de weg. Design is mooi en kan naar mijn mening in elk interieur staan. Het is een degelijk toestel met twee filters van goede kwaliteit. De handleiding is eenvoudig en duidelijk. De kleurindicatie is erg handig. In 1 oogooslag weet je hoe het met de lucht gesteld is. De sensor is erg gevoelig voor verandering in de luchtkwaliteit. Een sigaretje opsteken en binnen de minuut veranderd de kleur al naar dieprood. Enkele minuten later springt de kleur terug naar paars/blauw. Dit ruik je ook direct. De ventilatorstanden zijn ook interessant. Op de hoogste stand is ie vrij rumoerig. De automatische stand is ook een optie. Je kunt het toestel ook op afstand bedienen met de app. Hiervoor heb je een geschikte internetverbinding nodig wat soms tot wat gerommel leidt. Het apparaat doet wat het hoort te doen. De prijs is naar mijn mening wel wat hoog.

Pluspunten

• Leuk design
  • Reageert snel op verandering in de luchtkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Gehorig

Niels 21-05-2018

Slechte reparatie service van Philips

Geschreven voor: Philips AC3259

Mijn apparaat was bij ontvangst niet goed en maakte een brommend geluid. Ik heb het apparaat in overleg met Philips naar Philips opgestuurd. Ik vind het jammer dat een nieuw product niet vervangen word door philips. Ze hebben onderdelen besteld en gaan het apparaat repareren, geen idee hoe lang het nog gaat duren. Maar dit is slechte service, waarom moet ik wachten op herstel van een productiefout? Ze kunnen het product toch gewoon omwisselen? Ik zit momenteel dus nog steeds zonder apparaat! Ik ben zeer teleurgesteld in deze service, daarom 1 ster voor Philips en ik raad het product af, omdat de kans dat je hetzelfde als mij meemaakt, aanwezig is.

Minpunten

• Slechte service
  • Brommend geluid
  • Niet geschikt voor de slaapkamer

Sjoerd 19-05-2018

Makkelijk in gebruik, schone lucht

Geschreven voor: Philips AC3259

Ik heb deze luchtreiniger ivm hooikoorts en luchtkwaliteit in huis. Eerste indruk: de doos is heel groot, zodra je de Philips luchtreiniger in woning zet valt deze niet meer op en ziet het er mooi uit. Het in gebruik nemen van Philips luchtreiniger is makkelijker ook in combinatie met de AirMatters-app. In de woonkamer is de gemeten luchtkwaliteit 'goed'. Op de slaapkamer waar de ramen open staan zijn de gemeten luchtwaarden 'redelijk / slecht' van kwaliteit. Overigens is het apparaat stil in gebruik zelfs als deze op maximale stand werkt. Wanneer de app en de luchtreiniger aangeven dat het (voor)filter gereinigd moet worden zie je goed hoeveel stof deze uit de lucht heeft gehaald, dit reinigen is overigens erg makkelijk. Goede aanschaf.

Pluspunten

Minpunten

• Prijzig

WimB 18-05-2018

Goed toestel, geschikt voor grotere ruimtes

Ik ben aangenaam verrast door de Philips 3000i-serie :
- het toestel heeft een zeer mooi design. De kleur van de het veranderende licht is de luchtkwaliteitsindicator. Blauw betekent goed, rood betekent zeer slecht, paars voor de waarden tussenin.
- de handleiding is zeer goed opgesteld en het is heel eenvoudig om het toestel te installeren.
- met de 'Air Matters'-app kan je goed de waarden van je luchtkwaliteit opvolgen en de instellingen van het toestel wijzigen.
- als de app vaststelt dat de waarden in de ruimten goed zijn dan krijg je de aanbeveling om de instelling naar automatische modus te wijzigen. Je ziet dan geen licht branden en je hoort de ventilator niet. Bij eventuele slechte waarden zal het toestel de instellingen automatisch aanpassen. Ons toestel staat in de keuken en leefruimte. Bij het koken springt het toestel regelmatig automatisch aan en wordt de lucht gezuiverd. Na een tijdje gaat het terug in automatische modus.
- andere mogelijke instellingen zijn de allergeenmodus (verwijderen van pollen en huidschilfers van huisdieren) en de bacterie- en virusmode
- het toestel is zeer stil. Je hoort de ventilator nauwelijks.

Het toestel is zeer makkelijk te verplaatsen. Het heeft een goede greep. Toch is het geschikt voor grote ruimtes (tot 95 m2).

De app verwittigt je ook wanneer de filters moeten gereinigd worden.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Fraai design
  • Geschikt voor grote ruimtes (tot 95 m2).
  • Handig te verplaatsen
  • App om waarden op te volgen en toestel te bedienen

Tessa80 17-05-2018

Toptoestel!

Geschreven voor: Philips AC3259

Dit apparaat is echt z'n geld waard, het ziet er niet alleen hip en modern uit, het werkt ook gewoon supergoed!
Mijn dochter heeft veel minder last van haar allergie en ik van mijn astma, ook verwijdert het kookgeurtjes uit huis.
Het koppelen aan de app en de wifi is super gemakkelijk en je bedient en monitort jouw apparaat en luchtkwaliteit binnenshuis en buitenshuis op jouw smartphone.
Het toestel ziet er echt mooi uit en het licht dat de luchtkwaliteit aangeeft kan je regelen en is ook gewoon leuk 's avonds.
Ik raad het apparaat echt aan, het verschil is echt opmerkelijk!

Vincent84 16-05-2018

zeer tevreden!

Installatie:
De installatie is eenvoudig en staat ook goed uitgeschreven in het boekje. Met een beetje goed lezen kom je geen problemen tegen, behalve wat vreemde vertaalfouten.
ook de installatie van de applicatie werkt eenvoudig en is snel gedaan.
Werking:
En of het apparaat werkt! Op mooie zomerse dagen meet hij continue allergenen en gaat dan ook flink aan het zuiveren. Enige nadeel: iedere keer als hij vanuit rust weer actiever gaat zuiveren krijg je een melding op je telefoon. Op zich heel goed, maar als hij dat 100x op een dag doet, krijg je ook een waslijst aan meldingen.
Een mooi stukje design: de led's in het apparaat geven met kleuren ook de indexering aan. Je kan via het touchpanel, maar ook via de app deze verlichting controleren op felheid of uitzetten.
Minpuntje: het kinderslot (de-)activeer je door de buitenste knop 3 seconde ingedrukt te houden. Beter maakt Philips daar een toetsencombinatie van, 3 seconde had mijn dochter maar nodig om dit te ontdekken. Het schoonmaken van de voorfilter is ook prima te doen, alleen het resetten ging niet helemaal van een leie dakje, volgens mij heb ik alle filters gereset (dit moest dan weer wel via een toetsencombinatie).
Effect:
Het belangrijkste deel van heel het apparaat. Ja, hij werkt. en goed. Mijn vriendin heeft niet meer zo een last van pollen, mijn moeder en schoonmoeder staan te popelen om hier op te mogen passen, zodat ze mee kunnen genieten van de zuivere lucht. De een is longpatient en de ander allergisch voor alles wat leeft en verhaard.
Conclusie:
Ik had een kleiner apparaat verwacht. Niet dat het formaat storend is en door het witte design valt hij ook niet echt op voor wit behang. Omdat hij in de laagste stand van zuiveren weinig geluid maakt valt deze ook niet direct op aan het gehoor. Mensen met longklachten en allergieën die hier binnenkomen merken wel degelijk dat er geen vuiltje aan de lucht is. Daardoor kunnen in ieder geval wij wel concluderen dat het apparaat werkt.

Pluspunten

• het werkt!
  • mooi design
  • ook geschikt voor op slaapkamer (stil)

Minpunten

• Veel meldingen op telefoon
  • Kinderslot niet heel effectief
  • apparaat groter dan verwacht

Leon86 15-05-2018

Lucht zuiveren nieuwe stijl

Installeren
Het uitpakken en in gebruik nemen was erg makkelijk. Met een duidelijke beschrijving en aanwijzingen op het apparaat. De app installeren en in gebruik nemen is erg gemakkelijk. Informatie in de app gaat mij persoonlijk iets te ver. Zo wordt bijvoorbeeld al snel aangeraden om een masker te dragen.

Prestaties
Waar het natuurlijk allemaal om draait zijn de prestaties. We hebben zelf geen last van hooikoorts of astma, maar de oma en tante van onze kleine meid wel. Het gaat om astma en allergie voor dieren en hooi. Ze wonen erg dichtbij, maar omdat we een kat en cavia's hebben, konden ze nooit langer dan een half uur op bezoek komen. Dan moesten ze echt weg en hadden er nog lang last van.
De luchtreiniger heeft nu zijn dienst bewezen, ze waren ruim een uur op bezoek geweest en gingen zonder veel klachten weer weg. Dat terwijl ik voor hun komst het cavia hok had schoongemaakt!

Overig
Bediening van de luchtreiniger is gemakkelijk via de app. Ook bediening van het apparaat zonder app is goed te doen. De timer functie is naar mijn mening wel te beperkt. Een uitschakel timer van zoveel uur, maar geen mogelijkheid om in te plannen voor bepaalde tijden of dagen.
Qua geluid is er niets te klagen. Al is het duidelijk te merken als hij moeite moet doen om de lucht te gaan reinigen als hij net wordt ingeschakeld. In de stille modus (ideaal voor de slaapkamer) is hij echt muisstil!

Conclusie
Een mooi en degelijk apparaat die de lucht goed reinigt en makkelijk te bedienen is. Werkt goed en doet wat hij moet doen. Ideaal voor mensen die baat hebben bij schone lucht in verband met astma, huisdier allergie of hooikoorts.

elsebel 14-05-2018

herademing

Geschreven voor: Philips AC3259

Doos uitgehaald en thuis direct geopend. Was even verschieten hoe groot de machine is. Het is wel een knap machine, met een sfeervol lichtje met betekenins. Blauw is goede lucht, hoe roder, hoe slechter je lucht is in huis. Op de bovenkant zie je ook een nummerieke code om te zeggen hoe goed de lucht is. Hier in huis is hij begonnen op 4, na een goed uur was hij al helemaal gereinigd en kwam het op 1. Het geluid is niet storend. Deze nacht hebben we hem op de slaapkamer gezet en op slaapmodus. Je hoort het apparaat amper en ik ben thans heeeeel gevoelig voor storende geluidjes. Bij het opstaan blij verrast, geen last van de hooikoorts, geen ogen die al jeuken! Super!!!! In huis is de last echt al verminderd, ik vind het geweldig!

Pluspunten

• veel minder last van hooikoorts
  • veel minder last van storende geuren

Minpunten

• groot

Bart1830 14-05-2018

Top product

Geschreven voor: Philips AC3259

De eerste reactie van iedereen thuis was : "Groter dan gedacht", maar nu valt 't al niet meer op. Indrukwekkende doos, inderdaad, en vlot uitgepakt. Echter, jammer dat het geen echte "plug & play" is omdat je alle verpakkingen van de filters moet verwijderen (volgens de ene; volgens de andere weet je zo tenminste dat alles nieuw is). Wat er ook van zij, eigenlijk is het kinderspel om het toestel op te starten. De WIFI connectie verliep ook zonder enige problemen (al vraag je je bij toestellen op WiFi altijd wel af welke big brothers watching zijn, maar dat ik een keuze die je zelf maakt). De bediening heel eenvoudig, zowel op het toestel (mét kinderslot, leuk), als op smartphone. Wat we ook heel interessant vonden, zijn de vergelijkingen met andere steden, zowel nabij als ver (Peking, OMG !). De info via de leds is ook goed gevonden. Dankzij de kleur zie je het resultaat van het toestel en zie je dat de filters hun werk doen. 't Is m.a.w. niet nodig om naar je toestel te lopen of om op je smartphone de waarde af te lezen: hij ging mooi van paars naar blauw, en dat is wat je wil zien natuurlijk. Vooralsnog hebben we het toestel getest in de leefruimte; vanavond gaan we de slaapkamers eens proberen en zien of de fluisterstand stil genoeg is (lijkt me wel op het eerste zicht). Qua echte resultaatsmeting is het wat mij betreft nog wat vroeg, en zal 't niet zo éénduidig zijn. Hoe meet je dat? Een stofzuiger die niet genoeg zuigkracht heeft, of een oven die je niet goed werkt, dat kan je zien, dat is tastbaar. Een luchtververser daarentegen is wat "flou". "Gelukkig" is het pollenseizoen, en zijn we daar nogal gevoelig aan, dus eens benieuwd of de neuzen en kelen wat minder gaan kriebelen 's nachts... Eén opmerking heb ik wel betreffende de overgang van standen. Soms blaast het toestel stabiel, en dan komen er precies van power-boosts die iets te nadrukkelijk aanwezig zijn qua geluid, maar bon, 't was de eerste dag nog maar... Proficiat aan Philips trouwens om de handleiding zo duidelijk te maken en in een groot font. 't Is vlot leesbaar en je hebt geen vergrootglas nodig ;-) So far so good :-) Update: - Zeer tevreden van het toestel in "Silent Mode". Je kan het echt 's nachts laten opstaan zonder erdoor gestoord te worden. - De bediening via de app loopt probleemloos en gaat zeer vlot. - De CADR vergelijken met andere plaatsen is heel interessant, maar 'k ben ook benieuwd wat de verschillen IN huis zijn, maar daarvoor ga ik niet rondzeulen...

Pluspunten

• Stille stand
  • Gebruiksgemak

Ingetje1 12-05-2018

Toppertje onder de luchtreinigers

Geschreven voor: Philips AC3259

Eerste indruk na het uitpakken is dat het er een degelijk toestel uitziet. Redelijk groot maar wel nog te doen. Toestel klaarmaken voor gebruik was gebeurd op 2 min dus dat was ok . Na een korte blik in de handleiding kon het toestel aangezet worden. Toestel is zeer eenvoudig in het bedienen . Eerste indruk is positief . De luchtreiniger is nu al een paar daagjes in ons bezit, hierbij een update .. Het valt op dat de philips vlug reageert bij een verandering van de luchtkwaliteit (in auto mode natuurlijk). Als de waarden wat hoger zijn durft hij wel eens lawaaierig worden, maar gelukkig is dit slechts van korte duur (om aan een CADR van 393 m³/h te geraken mag je wel wat lawaai maken). Over het algemeen is hij helemaal niet storend in geluid. Wat betreft bedieningsgemak kan ik dit toestel aan iedereen aanbevelen. Zeer makkelijk in gebruik . Volgens de meting op het toestel is de luchtkwaliteit zeer goed binnenshuis dus kan alleen maar positief zijn toch. De app van het toestel nog niet geïnstalleerd, maar dit gaat een van de volgende dagen zeker nog gebeuren. Na een paar daagjes de app te gebruiken (installatie was makkelijk ook het verbinden met de wifi) vindt ik dit geen meerwaarde voor het toestel. Alles wat je ziet op de app zie je op het toestel zelf. Ik denk dat air matters er meer aan heeft dan de gebruiken van de app zelf. De smartphone verslaafden onder ons zullen hier waarschijnlijk anders over denken. App is ondertussen al terug verwijderd. Wat betreft de luchtreiniger zelf kan ik alleen maar tevreden zijn. De luchtkwaliteit (stof) is merkbaar beter in de ruimte waar het toestel staat. Voor mij is het toestel een aanrader, maar laat de app maar achterwege ...

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Prestaties

Minpunten

• Soms lawwaierig