Philips AC3259

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3259 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Niels 21-05-2018

Slechte reparatie service van Philips

Geschreven voor: Philips AC3259

Mijn apparaat was bij ontvangst niet goed en maakte een brommend geluid. Ik heb het apparaat in overleg met Philips naar Philips opgestuurd. Ik vind het jammer dat een nieuw product niet vervangen word door philips. Ze hebben onderdelen besteld en gaan het apparaat repareren, geen idee hoe lang het nog gaat duren. Maar dit is slechte service, waarom moet ik wachten op herstel van een productiefout? Ze kunnen het product toch gewoon omwisselen? Ik zit momenteel dus nog steeds zonder apparaat! Ik ben zeer teleurgesteld in deze service, daarom 1 ster voor Philips en ik raad het product af, omdat de kans dat je hetzelfde als mij meemaakt, aanwezig is.

Minpunten

• Slechte service
  • Brommend geluid
  • Niet geschikt voor de slaapkamer

Sjoerd 19-05-2018

Makkelijk in gebruik, schone lucht

Geschreven voor: Philips AC3259

Ik heb deze luchtreiniger ivm hooikoorts en luchtkwaliteit in huis. Eerste indruk: de doos is heel groot, zodra je de Philips luchtreiniger in woning zet valt deze niet meer op en ziet het er mooi uit. Het in gebruik nemen van Philips luchtreiniger is makkelijker ook in combinatie met de AirMatters-app. In de woonkamer is de gemeten luchtkwaliteit 'goed'. Op de slaapkamer waar de ramen open staan zijn de gemeten luchtwaarden 'redelijk / slecht' van kwaliteit. Overigens is het apparaat stil in gebruik zelfs als deze op maximale stand werkt. Wanneer de app en de luchtreiniger aangeven dat het (voor)filter gereinigd moet worden zie je goed hoeveel stof deze uit de lucht heeft gehaald, dit reinigen is overigens erg makkelijk. Goede aanschaf.

• Stil

Minpunten

• Prijzig

Vincent84 16-05-2018

zeer tevreden!

Installatie:
De installatie is eenvoudig en staat ook goed uitgeschreven in het boekje. Met een beetje goed lezen kom je geen problemen tegen, behalve wat vreemde vertaalfouten.
ook de installatie van de applicatie werkt eenvoudig en is snel gedaan.
Werking:
En of het apparaat werkt! Op mooie zomerse dagen meet hij continue allergenen en gaat dan ook flink aan het zuiveren. Enige nadeel: iedere keer als hij vanuit rust weer actiever gaat zuiveren krijg je een melding op je telefoon. Op zich heel goed, maar als hij dat 100x op een dag doet, krijg je ook een waslijst aan meldingen.
Een mooi stukje design: de led's in het apparaat geven met kleuren ook de indexering aan. Je kan via het touchpanel, maar ook via de app deze verlichting controleren op felheid of uitzetten.
Minpuntje: het kinderslot (de-)activeer je door de buitenste knop 3 seconde ingedrukt te houden. Beter maakt Philips daar een toetsencombinatie van, 3 seconde had mijn dochter maar nodig om dit te ontdekken. Het schoonmaken van de voorfilter is ook prima te doen, alleen het resetten ging niet helemaal van een leie dakje, volgens mij heb ik alle filters gereset (dit moest dan weer wel via een toetsencombinatie).
Effect:
Het belangrijkste deel van heel het apparaat. Ja, hij werkt. en goed. Mijn vriendin heeft niet meer zo een last van pollen, mijn moeder en schoonmoeder staan te popelen om hier op te mogen passen, zodat ze mee kunnen genieten van de zuivere lucht. De een is longpatient en de ander allergisch voor alles wat leeft en verhaard.
Conclusie:
Ik had een kleiner apparaat verwacht. Niet dat het formaat storend is en door het witte design valt hij ook niet echt op voor wit behang. Omdat hij in de laagste stand van zuiveren weinig geluid maakt valt deze ook niet direct op aan het gehoor. Mensen met longklachten en allergieën die hier binnenkomen merken wel degelijk dat er geen vuiltje aan de lucht is. Daardoor kunnen in ieder geval wij wel concluderen dat het apparaat werkt.

Pluspunten

• het werkt!
  • mooi design
  • ook geschikt voor op slaapkamer (stil)

Minpunten

• Veel meldingen op telefoon
  • Kinderslot niet heel effectief
  • apparaat groter dan verwacht

Lauraatje39 11-05-2018

Frisse, zuivere lucht

Geschreven voor: Philips AC3259

de luchtreiniger nu enkele dagen in gebruik. Het installeren ging vrij makkelijk, omdat het apparaat verbinding maakt met WiFi kun je via de app ( air matters) het apparaat bedienen. Hiermee kun je ook de luchtkwaliteit zien in je huis maar ook daarbuiten. Mijn luchtkwaliteit blijkt te wisselen. Op dit moment staat het apparaat op de allergeen modus. Als er teveel verontreiniging in de lucht zit dan kleurt de lamp paars, gaat het apparaat harder blazen en je ziet de lamp veranderen naar blauw als de kwaliteit weer goed is. Dit gaat vrij snel ongeveer 1 min. Wij merken zeker al verschil, jeuk aan de ogen is minder en het niezen is ook een heel stuk minder. Het apparaat is wel groter dan ik had verwacht maar heeft een strak uiterlijk. Ik raad dit apparaat zeker aan!
Lees minder

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Bediening ook via app
  • Nare luchtjes zijn snel weg

Minpunten

• Duur
  • Kan hard gaan blazen bij vervuiling

spin33 11-05-2018

Het uitproberen waard!

Geschreven voor: Philips AC3259

Snel de doos uitgepakt. Apparaat is groter dan verwacht maar wel een mooi design. Plaats zoeken waar hij kan staan. Niet te dicht bij de radio en tv i.v.m. eventuele storingen stond er in de gebruiksaanwijzing. App ook geinstaleerd en aan de slag ermee. Geeft eigenlijk al snel de kleur blauw aan en ben blij verrast. Vandaag is de luchtkwaliteit in huis veel slechter en merk je ook dat het apparaat hard aan het werk moet. Vandaag veel last van droge ogen. Misschien toch nog een beetje wennen. Ben heel benieuwd hoe hij het de komende dagen gaat doen. Graspollen in de lucht!! Ik schrok er wel even van toen de melding kwam dat ik het beste al de ramen en deuren dicht moest doen. Maar binnen afzienbare tijd was de lucht in huis weer van goede kwaliteit. Het apparaat bevalt goed.

Pluspunten

• mooi design
  • werk snel

Minpunten

• prijzig

marije78 09-05-2018

Prima apparaat, wel wat groot.

Geschreven voor: Philips AC3259

Dit apparaat nu een paar weken aan het testen. In eerste instantie vond ik het een groot formaat. Het staat echt wel in de woonkamer. Wel een mooi design. Functionaliteit super handig. Niet moeilijk, voor iedereen te doen.
Geluidsniveau in laagste stand prima. In hoogste stand echt storend. Nachtfunctie zeer makkelijk. Anders onnodig stroomverbruik naar mijn mening. Via de app krijg je keurig bericht hoe het met de luchtkwaliteit is en wanneer er filters vervangen moeten worden.
Met mooie dagen als de achterdeur openstaat heeft het apparaat genoeg te doen.....

Pluspunten

• vorm
  • nachtstand
  • gebruikersgemak

Minpunten

• prijs
  • geluid in hoogste stand