Philips AC2882

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC2882 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Eileen 13-07-2019

Bewust worden van lucht om je heen

Geschreven voor: Philips AC2882

Het is best raar dat ik, ondanks een astmatische man en zoon, nooit heel erg stil heb gestaan bij de kwaliteit van de lucht in huis. Stofzuigen en luchten wel natuurlijk maar met de luchtreiniger word je op een prettige manier bewust gemaakt van de kwaliteit van de lucht om je heen. Het is een fijn idee te weten dat de lucht schoon is. Het is duidelijk te zien aan de indicator, die bij veel verontreiniging rood uitslaat. Het mooie is dat de reiniger veranderingen vrijwel direct detecteert zoals bijvoorbeeld bij het koken (zonder afzuigkap aan...) of het opschudden van kussen. De indicator gaat dan op rood en de machine slaat aan.

Ik ben er heel blij mee. Man en zoon hebben minder last van kortademigheid en merken zelfs verlichting van hooikoortsklachten als ze binnen blijven.

Aanrader!

• Bewustwording
  • Eenvoudige indicator

Minpunten

• Niet mijn smaak

RZAN 29-06-2019

Fris leefklimaat

Makkelijk in gebruik
Verschillende standen die goed te programmeren zijn

Fijn dat je door de kleur kunt zien of de lucht zuiver is.
Hij is redelijk stil, snachgs helemaal (slaapstand)

Erg tevreden, mede omdat wij ook een hond hebben.
De lucht voelt fris, zuiverder aan. Minder niezen

Pluspunten

• Zuiverdere lucht in huis
  • gebruiksvriendelijk
  • ‘s nachts stil

Minpunten

• lawaaierig bij extra zuivering
  • moet vrij staan
  • Er zitten geen wieltjes onder

Toro 29-06-2019

Fijne luchtzuiveraar met stille modus voor slaapkamer

Geschreven voor: Philips AC2882

De luchtreiniger hebben we nu een aantal weken in huis. Initieel hebben we deze besteld omdat mijn vriend last heeft van pollen en allergenen. De luchtreiniger is gemakkelijk aan te sluiten en maakte de lucht binnen een mum van tijd schoon. In de automatische modus regelt de luchtreiniger zelf de hoeveelheid lucht welke hij zuivert. Bij veel pollen of fijnstof zal deze dan harder gaan draaien. Gelukkig is er ook een stille modus voor als je de reiniger in de slaapkamer gebruikt. Mijn vriend was erg te spreken over dit model en zijn niesaanvallen en rode ogen zijn behoorlijk verminderd. Nadeel van deze uitvoering is dat er geen feedback is over de hoeveelheid van gemeten deeltjes. De luchtzuiveraar is makkelijk te verplaatsen en niet erg zwaar. Het schoonmaken van de filters kost niet erg veel tijd. Al met al een goede keuze voor gezondere lucht!

Pluspunten

• Schone lucht
  • Makkelijk te verplaatsen
  • Stille modus voor slaapkamer

Minpunten

• Geen feedback over luchtvervuiling

Miejannie 28-06-2019

Zuivert de lucht echt!

Geschreven voor: Philips AC2882

Ik heb het apparaat nu een aantal weken in gebruik. Ik heb zelf wat allergieën waardoor ik snel geïrriteerde luchtwegen heb en moet niezen. Door dit apparaat wordt de lucht echt gereinigd en zijn mijn nies-klachten aanzienlijk verminderd. Ook geeft het apparaat wat koele lucht af, wat zeker niet onprettig is geweest de afgelopen warme dagen, een prettige bijkomstigheid.

Het apparaat is eenvoudig in gebruik. In het boekje wordt duidelijk beschreven hoe het apparaat werkt. Er zitten meerdere standen op, voor de allergieën, pollen, virussen enz. Omdat in ons huishouden zowel allergieën als hooikoorts is, is dit apparaat ideaal. Het lijkt beide klachten te verlichten en je kunt dus wisselen in de standen.
Op het apparaat zit een lamp, welke aangeeft hoe de lucht op dat moment is, deze verandert van rood naar blauw, naarmate de lucht beter is. Ook zitten er meerdere standen op, waaronder een turbo stand en een slaapstand. Hoe hoger de stand, hoe meer lawaai het apparaat maakt. Als er iets in de lucht wijzigt, kan het apparaat uit zich zelf aangaan en de lucht zuiveren. Bij de slaapstand gaat het felle licht uit, echter de lichtjes bovenop het apparaat blijven aan, wat in de slaapkamer toch te veel licht afgeeft, waardoor ik het apparaat dan ’s nachts toch uitzet. Dat zou ik als een minpunt kunnen aanmerken. Het apparaat is enkel zelf te bedienen, en niet met een afstandsbediening of app.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Gemakkelijk te installeren
  • Gemakkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Bij slaapstand brand lampje van bedieningspaneel

Cris 27-06-2019

Handig apparaat om de kamerlucht schoon te maken

Geschreven voor: Philips AC2882

Wij wonen aan een drukke weg, waardoor we ons raam aan de voorkant niet snel openzetten. Deze zuiveraar zorgt er met name tijdens het koken voor dat de ruimte redelijk schoon blijft, wat wel fijn is met een open keuken. Werkt echt naar behoren.

Pluspunten

• Niet lawaaierig
  • Verschoont de lucht tijdens het koken

simoneshamali 25-06-2019

gezonde aanrader voor elke woning

Geschreven voor: Philips AC2882

Na meerdere weken in gebruik te hebben ben ik zeer positief.
Het design is mooi, niet te groot, geen sta in weg en past in elke wooninrichting/smaak.

Gebruikgemak: Het product is simpel in gebruikt, heeft niet ontelbare onnodige knoppen.
Er zitten een aantal standen op die voor elke gelegenheid van toepassing zijn,gaat het om baterieen,kookluchtjes, stof, nare luchtjes, rook of andere luchtjes er zit voor elke situatie een stand op zelfs een slaap en turbo stand.

Zelf de luchtjes van koken,roken en andere luchtjes lijkt de Luchtzuiveraar goed te laten verdwijnen.

De turbo stand is wel erg luidruchtig, welke ik alleen kan aanraden als je niet in dezelfde kamer zit of buitenshuis bent

De slaapstand is perfect.
Via de bovenzijde zit een knop waar je een timer kan instellen dit is ook erg prettig en handig.

Aan de voorzijde zit een mooie ledlamp die doormiddel van kleuren aangeeft wat de kwaliteit van de lucht is.

Wat ik als een van de nadelen erken is het feit dat er geen afstandsbediening bij zit dus op afstand kan deze niet ingesteld worden.

Ook is het niet mogelijk met een app of mobiel de luchtreiniger in te stellen het toevoegen aan een smart home is niet mogelijk hierbij denkende aan Alexa of Google home, Siri ect.

In onze woning leven er 2 mensen met veel allergieen voor stof, hooikoorts en luchtwegproblemen.
Vanaf de eerste seconde zie je de stof en andere kleine deeltjes uit de lucht gehaald worden.

Je voelt dat de luchtkwaliteit echt een heel stuk beter is.
Ademhalen lijkt veel prettiger.

Zelfs met de warme weken lijkt het product de lucht aangenaam te verkoelen heerlijk toch?
We hebben meerdere modellen en merken geprobeerd maar niets lijkt het beter te doen dan de Phillips Luchtzuiveraar.

Er zijn ineens geen of weinig medicaties nodig, ook het exceem lijkt na een week al minder te zijn.

Mede hierdoor raad ik de Phillips luchtzuiveraar AC2287/10 aan iedereen aan.

Dus iedereen die een beetje om zijn gezondheid geeft raad ik dit product aan.
De prijskwaliteit is perfect.

Phillips heeft mochten er toch problemen zijn een goed bereikbare klantenservice die er alles aan doe je vriendelijk en snel te helpen (vaak kosteloos)..

Waar wacht je nog op....Koop en probeer uit.

Wij weten zeker dat de Phillips Luchtzuiveraar AC2887/10 u zal bevallen en u zich afvraagd waarom u deze niet eeder gekocht heeft.

Pluspunten

• zichtbaar en voelbare verbetering lucht kwaliteit
  • zichtbaar en voelbare kwaliteit verbetering
  • zichtbare verwijdering van pollen en stof
  • voelbare zuivere lucht
  • simpel in gebruik

Minpunten

• geen afstandsbediening
  • niet instelbaar via app
  • niet te koppelen met Google home,Alexa of Siri

Vheemskerken 25-06-2019
  • Product gekregen

Schonere lucht

Geschreven voor: Philips AC2882

Ik merkte na een week al verschil, mijn dochter was minder benauwd en het huis ruikt neutraler, de geuren na het koken is sneller weg uit het huis ook de frituur lucht, ook is het minder stoffig in huis en zie ik door het daglicht geen stof meer vliegen

Pluspunten

• Minder benauwd
  • Schonere lucht
  • Minder stof

Minpunten

• Groot formaat

LindyMB 24-06-2019

Aanwinst voor ons gezin!

Geschreven voor: Philips AC2882

De luchtreiniger is een aanwinst voor ons gezin met meerdere allergieën. De sensor is zeer accuraat en zorgt voor merkbaar schonere lucht. Geluidsniveau is niet hinderlijk. Het design valt ook in de smaak. Wij zijn nog bewuster bezig met luchtkwaliteit, schoonmaken, etc. We gaan vandaag een tweede bestellen voor de slaapkamer van onze zoon.

Pluspunten

• Gering geluidsniveau
  • Merkbaar resultaat

Angela 23-06-2019

Werkt goed

Geschreven voor: Philips AC2882

Ik vind dat dit apparaat de lucht goed reinigt. Binnenshuis heb ik een stuk minder last van mijn allergie. Het apparaat ziet er stijlvol uit en maakt weinig geluid.

Pluspunten

• Zuivert de lucht
  • Stijlvol
  • Stil

Roos1990 23-06-2019

Goede luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC2882

Goede luchtreiniger van Philips, met indicator die het vuil in de lucht aangeeft en aanspringt wanneer het nodig is. Het werkt echt verfrissend.
Er zitten verschillende standen op die licht blazen, ook verkoelend in de warme periode. Een nadeel, het display bovenop blijft licht geven als hij in slaapstand geeft. Vervelend als hij in een donkere slaapkamer staan. Dit hebben we zelf afgedekt.

Pluspunten

• Reinigt goed
  • Automatische indicator
  • Meerdere standen

Minpunten

• Display bovenop blijft licht geven
  • Best groot
  • Kleur

britt 23-06-2019

makkelijk in gebruik en doet zijn werk goed!!

Geschreven voor: Philips AC2882

omdat mijn zoon last heeft van hooikoorts en huisstofmijt heb ik deze luchtreiniger aangeschaft hij is heel makkelijk in gebruik en in de slaapstand maakt die echt bijna geen geluid dus ideaal voor op de slaapkamer makkelijk wendbaar door de wielen en het belangrijkste het help idd tegen de allergieën hij heeft er echt stukken minder last van al met al een top luchtreinige

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • zeer stil in de nachtstand
  • wendbaar

Prima apparaat 22-06-2019

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips AC2882

Eenvoudig te bedienen en prettige luchtreiniger. De ‘silence’ modus is inderdaad erg stil en ook op intensiteit 1 maakt het apparaat amper geluid. Als het apparaat aanstaat (op silence of ‘1’) hoor je het zo zachtjes dat ik bij het verlaten van het huis al een paar keer ben vergeten hem uit te zetten. Bij een volgend apparaat zou ik een timer daarom overwegen. Bij de turbo modus maakt hij wel erg veel geluid.
Desalniettemin, een prima apparaat. Werkt eenvoudig, doet wat het moet doen, ziet er netjes en compact uit, is niet zwaar (waardoor je ‘m eventueel ook regelmatig naar een slaapkamer kunt verplaatsen) en maakt geen storend geluid. Ben er heel tevreden mee

Pluspunten

• Stil
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Timerfunctie

tezzlicious 21-06-2019

Degelijke luchtzuiveraar, snelle zuivering van de lucht

Geschreven voor: Philips AC2882

Als astma patient is deze luchtzuiveraar een must. Na een aantal dagen merkte ik een duidelijke afname van irritaties en niesbuien. Het apparaat is makkelijk in gebruik en in de lage stand is deze prima op de slaapkamer in te zetten. Op de automatische stand is deze perfect voor in de woonkamer. Via een led wordt de luchtkwaliteit aangegeven.

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken
  • stil
  • nachtstand (zonder lampje)

Minpunten

• geen afstandbediening
  • niet klein

Korenromp 21-06-2019

Zeer goed resultaat

Geschreven voor: Philips AC2882

Ben zeer tevreden over apparaat. In slaapkamer, tijdens verschonen bed kleurde lampje roze op, apparaat zuiverde de lucht en het lampje werd weer blauw. Ideaal bij allergieen en astma, veel minder last sinds gebruik van de Philips luchtzuiveraar. maakt weinig geluid apparaat is wel groot.

Tess 31-01-2017

Top luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC2882

Heel fijne luchtreiniger. Ziet er mooi uit, en fijn dat het blauwe licht aangeeft als de lucht niet goed is. Als we gaan koken slaat het apparaat meteen aan. Werkt super snel en stil.

Remco 17-01-2017

Werkt perfect bij allergieen

Geschreven voor: Philips AC2882

mijn dochter heeft last van allergieen. met deze luchtreiniger is heeft ze hier een stuk minder last van. Luchtreiniger filtert allerlei stoffen uit de lucht. als je gaat koken of binnen komt slaat het apparaat direct automatisch aan. De gekleurde ring laat precies zien wanneer de lucht weer goed is. echt een top luchtreiniger!

Evelien 09-01-2017

Prettig gebruik

Geschreven voor: Philips AC2882

Het apparaat kwam net voor de kerstdagen binnen. Bij het aanzetten viel het meteen op dat er lekker frisse lucht uit het apparaat kwam. De lucht die uit het apparaat komt is vrij koude lucht. Zet hem daarom niet onder de thermostaat!
Het apparaat laat zien hoe de luchtkwaliteit is in de ruimte. Het is fijn te zien wanneer er een blauwe kleur verschijnt. Teken van een goede kwaliteit. Wanneer je gaat koken verandert hij van kleur en reageert er direct op. Ook dierengeurtjes zijn nu minder in huis.
De normale stand is erg stil. Wanneer je hem op een andere stand zet, is het apparaat vrij lawaaierig. Lijkt op het geluid van een airco.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal werken wanneer de hooikoorts weer op gaat spelen.

Pluspunten

• Basisstand is erg stil
  • Blaast lekker frisse lucht
  • Geeft luchtkwaliteit aan
  • Minder dierenluchtjes

Minpunten

• Andere standen lawaaierig
  • Blaast koude lucht, ook in de winter

schliek 13-05-2017

goedendag,
En helpt dit apparaat tegen de hooikoorts?
groet
stef

Timmeahh 07-01-2017

Efficient, stil en mooi design

Geschreven voor: Philips AC2882

Zeer goed werkende luchtzuiveraar, met verschillende opties voor normale luchtzuivering tot allergieën, etc.

Detecteert vrijwel alle vormen van luchtvervuiling: Alledaagse stoffen die in de lucht hangen, maar werkt ook in de koken tijdens het koken, in de woonkamer in het algemeen maar vangt ook bijvoorbeeld 'stof' en rondzwevende deeltjes met stofzuigen en bevorderd de slaap en nachtrust in de slaapkamer. Zoals gezegd heeft verschillende standen voor verschillende omstandigheden en is bijzonder stil (bijvoorbeeld 's nachts in de slaapkamer)!

Last but not least, heeft de luchtreiniger van Philips ook een leuk design, zeker in vergelijking met andere luchtreinigers.

Pluspunten

• Efficient
  • Stil

schliek 13-05-2017

dag
zijn de filters erg duur?
groet
stef

Gerrie 06-01-2017

Frissere lucht

Geschreven voor: Philips AC2882

Na gebruik van dit product is duidelijk verschil te merken in de lucht. Als astmapatiënt hoest ik minder vaak en merk ik dat de lucht frisser is. Het gebruik van dit product is fijn in gebruik, door de verschillende functies die het heeft, ook kan de ventilatorsnelheid zelf worden aangepast.

Pizzababy 05-01-2017

Aangenaam verrast

Geschreven voor: Philips AC2882

Wij zijn aangenaam verrast door de luchtzuiveraar. Het feit dat je de luchtkwaliteit kunt zien op het apparaat maakt het interessant om te zien wat de kwaliteit in huis is.
De medische problemen van de gezinsleden zijn significant verbetert met dank aan de luchtzuiveraar, minder hoesten en minder benauwd.
De luchtzuiveraar is makkelijk in bediening en absoluut eenaanrader voor mensen met astma.

Pluspunten

• duidelijk te zien wat de luchtkwaliteit is
  • makkelijk in zijn bediening

Minpunten

• beetje log uiterlijk

Leon1011 04-01-2017

Werkt makkelijk snel en goed

Geschreven voor: Philips AC2882

Fijn product wat zijn werk goed doet. Binnengekomen net voor de feestdagen. Doordat je aan de kleur kan zien of de lucht schoon is of niet ben je je veel bewuster van je omgeving. Apparaat staat bij ons in de woonkamer en wij hebben een open keuken. Tijdens de feestdagen kan ik wel zeggen dat de gourmet lucht vele malen minder was!
Al met al zeer tevreden over deze luchtzuiveraar

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • stil
  • kleuraanduiding werkt top

Minpunten

• groot apparaat

Marange 04-01-2017

Snel frisse lucht

Geschreven voor: Philips AC2882

De luchtzuiveraar is een prima apparaat. Binnen een dag was de lucht al een stuk frisser/zuiverder. En het werkt heel goed, als ik de kaarsen uitblaas, dan wordt de blauwe rood en gaat het aan het werk.

Pluspunten

• Zuivere lucht
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie strakke vormgeving

Minpunten

• Summiere gebruiksaanwijzing

Jessicasz 04-01-2017

Fantastisch

Geschreven voor: Philips AC2882

Na een week in huis te hebben geprobeerd merken we veel verschil! Het ademen gaat gemakkelijker i.p.v. dat benauwde gevoel door allerlei allergieën. De lucht voelt schoner, je ziet ook minder stof dwarrelen in het zonlicht. En het ruikt sneller fris na het koken. Ook leuk om te zien was na middernacht op oud en nieuw dat hij rood aan gaf en gelijk aan het werk ging.

Pluspunten

• Verschillende standen inclusief slaapstand
  • Geeft aan wanneer de lucht onzuiver is

Minpunten

• Kan in de weg staan

Myranda 03-01-2017

Gebruikersvriendelijk apparaat

Geschreven voor: Philips AC2882

Een erg gebruikersvriendelijk apparaat, in gebruik genomen wegens asthmatische klachten ( overgevoelige luchtwegen met veel hoesten). De lucht wordt meteen als zuiverder ervaren, alsof je in de bergen bent. De klachten zijn minder geworden.

Pluspunten

• Gebruikersvriendelijk
  • Snel afname van klachten

Minpunten

• Redelijk veel geluid op hoogste stand
  • Nogal veel koude lucht op hoogste stand